Laiskiainen 01.12.2005 21:36:10 | |
---|
Vaikea ajatella esim. Bad Religionia huonoilla sanotuksilla. |
kyllä lyriikat mulle merkkaa, laulu yleensäkkin. Yksi instrumenttihan sekin on. ja esim. jos biisi on musiikillisesti yksinkertainen (en tarkoita tätä nyt huonossa mieleesä) niin vokaalien ja lyriikoiden merkitys kasvaa, ja ne voi tehdä musiikillisesti yksinkertasesta biisistä hyvinkin moniulotteisen. "Thanks for paying attention,fuck you if you don't, eitherway buy a t-shirt and fuck off!" Devin Townsend @ Waldrock 2005 |
minidriver 06.12.2005 01:08:35 | |
---|
Mielestäni lyriikat voivat olla jokseenkin mitä tahansa. Olen aina ollut huono kuuntelemaan sanoja - vaikeuksia tuottaa jo biisin muistaminen nimeltä. Ovathan sanat toki olennainen osa sitä "teosta" mikä kulloinkin kyseessä on, mutta minun hyväbiisiluonnehdintani ei kaipaa sanoja. Tosin silloin vituttaa kun sanat eivät "katoa" l. sujuvasti sovi kokonaisuuteen. Useimmissa kuulemissani "sujuvissa biiseissä" sanat menevätkin kutakuinkin seuraavasti:"oujeeröyyröyytsaildowääääänguuubeiiiibee som eer beiiiigeee!" Kaikki ikäänkuin sopivan pehmeästi ja sulavasti lausuttuna. Eikä vituta yhtään - oikeesti. |
arancia 07.12.2005 00:03:35 | |
---|
Lyriikat merkitsevät minulle paljon musiikissa. Hyvät lyriikat voivat pelastaa muuten hieman ontuvaa kappaletta, ja toisaalta taas huonot lyriikat voivat tuhota melkoisesti. Kuuntelen lyriikoita melko tarkasti, ja ne ovat minulle tärkeä osa musiikkia. Hyvät lyriikat sopivat kappaleesta välittyvään tunnelmaan ja samaistuttavat lyriikat luonnollisesti koskettavat melkoisesti. Tavallaanhan basso ikäänkuin kuuluu tuohon rockmusiikkiin. -Toni Wirtanen |
Koivulahti 13.08.2008 15:19:19 | |
---|
kyllä lyriikat mulle merkkaa, laulu yleensäkkin. Yksi instrumenttihan sekin on. ja esim. jos biisi on musiikillisesti yksinkertainen (en tarkoita tätä nyt huonossa mieleesä) niin vokaalien ja lyriikoiden merkitys kasvaa, ja ne voi tehdä musiikillisesti yksinkertasesta biisistä hyvinkin moniulotteisen. Niin.. Joku joskus sanoi että monimutkainen sävel vaatii simppelin tarinan että kuulija pysyy kyydissä ja päinvastoin simppeli musiikillinen rakenne vaatii monimutkaisempaa tekstiä että kappaleeseen tulee syvyyttä. -itse en ihan tätäkään allekirjoita. Kyllä Hurriganes on ehtaa kamaa vaikka ihan kaikki on yksinkertaista niiden biiseissä :D Kaikki on vaan niin tapauskohtaista. *
sanoittaminen.blogspot.com
*
ennenkuulumatonta.blogspot.com
*
www.lyyrica.org/sanoittaja
* |
paji 02.09.2008 13:34:39 | |
---|
Mua suorastaan ärsyttää yksinkertaiset ja helposti tajuttavat lyriikat biiseissä. Esim. Maynard James Keenan (Tool) on yksi suosikeista. Mielestäni biisi ei saisi avautua heti ensimmäisellä kuuntelulla, jotain ajateltavaa pitää olla. |
tilut 02.09.2008 19:44:29 | |
---|
lyriikka on yksi biisin tärkeimmistä osista mulle. en voi kuunnella valmiiksi pureskeltuja lyriikoita. niitä täytyy miettiä. ja tulkita. no eipä wissii... |
Sergei Fallinen 02.09.2008 20:02:51 | |
---|
Lyriikat on tärkeät täälläkin, mutta nimenomaan se esteettinen puoli. Mitään filosofiaahan tän ei ole kuitenkaan tarkotus olla vaan musiikkia. rock, rauha ja rakkaus me sitä täysillä hoilailtiin ja usein meni kortsuja koko pakkaus kun makuupussissa toilailtiin ahh, täydellistä ;) |
Koivulahti 03.09.2008 18:10:02 | |
---|
Lyriikat on tärkeät täälläkin, mutta nimenomaan se esteettinen puoli. Mitään filosofiaahan tän ei ole kuitenkaan tarkotus olla vaan musiikkia. rock, rauha ja rakkaus.... Hmm.. kyllä tuo mun mielestä on jo ihan kohtuullisen keskisyvällistä keittiöfilosofiaa :) Tarkoitatko esteettisellä puolella kenties fonetiikkaa? |
Lionslicer 03.09.2008 21:28:33 | |
---|
Mua suorastaan ärsyttää yksinkertaiset ja helposti tajuttavat lyriikat biiseissä. Esim. Maynard James Keenan (Tool) on yksi suosikeista. Mielestäni biisi ei saisi avautua heti ensimmäisellä kuuntelulla, jotain ajateltavaa pitää olla. Nyt oon kyllä samoilla linjoilla. It is often said that before you die your life passes before your eyes. It is in fact true. It's called living.
-Terry Pratchett |