Aihe: Kelpo fuzzia etsimässä
1 2
moose_88
03.12.2005 11:10:25
Olen jo jonkin aikaa etsinyt sopivaa fuzz pedalia. Ainakin kuopiosta on ilmeisen vaika löytää kunnollista pedalia, sillä kolmesta eril liikkeestä on tähän mennessä löytynyt vaan kaks mallia. Toinen oli Ibanez FZ7 ja toinen joku ihme laatikko rat2. Ainakin ratissa oli mun makuun ihan liian köykäset säröt. Ibanez oli musta yllättävän hyvä ottaen huomiion että se makso vaan jotain neljäkymppiä. Mitä vehkeitä te suosittelisitte. Tarkotuksena ois hankkia sellanen perus fuzz jolla vois soittaa niin hendrixiä, garagea ja jonnekkin alternative rockkiin suuntautuvaakin kamaa. Tarkotuksena ei ole siis hankkia mitään tarkkaa "jimi hendrix in woodstock 69" mallinnosta vaan hyvä yleispeli.
JLM
03.12.2005 11:35:23

No se Proco Rat tuli ekana mieleen mutta et näköjään ollut tykännyt siitä... Ibanezin fuzz on ihan mainio peli hintaisekseen, joten jos se kuulosti sun korvaan sopivalta niin osta pois vaan. Big muff vois olla kokeilemisen arvoinen myös. Fuzzeja on vaikka millä mitalla, joten koita päästä kokeilemaan niin monta pedaalia kuin mahdollista. Sillä tavalla on aina helpoin päättää minkä valitsee.
Artist
03.12.2005 11:36:03 (muokattu 03.12.2005 11:37:12)
Itse tosiaan ostin Ibanezin FZ7 pedaalin. Maksoi kyllä enemmän kuin neljäkymppiä, joten missä lie olet nähnyt niin halvalla?

Ihan hyvä pelihän tuo, drive säädin nollan tuntumassa saa semmoistka kevyempää pörinää, ja täysillä tuo pörisee jo melkoisesti. Garagen & ym. soittoon sen itsekin hankin, mutta moneen muuhunkin tuo taipuu. Rikkoutunutta kajaria simuloiva kytkin on ihan hauska myös.

Normaalikäytössä mulla on tosiaan ihan pienellä tuo drive, mutta äänittäessä tai ylipäänsä jotain äärisoundeja hakiessa tuota voikin jo sitten huoletta käännellä isommalle.

Nimenomaan yleispeli mielestäni tuo on. Vähän säätelemällä se taipuu niin Hendrixiin kuin garageen ja varmasti kaikenlaiseen alternative rockiin.
Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine!
Feggy
03.12.2005 11:37:47

Olen jo jonkin aikaa etsinyt sopivaa fuzz pedalia. Ainakin kuopiosta on ilmeisen vaika löytää kunnollista pedalia, sillä kolmesta eril liikkeestä on tähän mennessä löytynyt vaan kaks mallia. Toinen oli Ibanez FZ7 ja toinen joku ihme laatikko rat2. Ainakin ratissa oli mun makuun ihan liian köykäset säröt. Ibanez oli musta yllättävän hyvä ottaen huomiion että se makso vaan jotain neljäkymppiä. Mitä vehkeitä te suosittelisitte. Tarkotuksena ois hankkia sellanen perus fuzz jolla vois soittaa niin hendrixiä, garagea ja jonnekkin alternative rockkiin suuntautuvaakin kamaa. Tarkotuksena ei ole siis hankkia mitään tarkkaa "jimi hendrix in woodstock 69" mallinnosta vaan hyvä yleispeli.

Ibanez Ts-9 eli Tube Screamer.

http://www.ibanez.com/accessories/spec.asp?m=28
Lockman (Hki) hakee basistia. Bo Diddley/Garage/Television/Clash. 30 biisiä ja kämppä Kaapelilla. Sulla perustaidot, bändikokemusta ja kamat. Soita Taito 050-545 4165 tai Heikki 050 431 4963
Artist
03.12.2005 11:41:33
Ibanez Ts-9 eli Tube Screamer.

http://www.ibanez.com/accessories/spec.asp?m=28

Mutta eikös TS ole overdrive eikä fuzzi? :)

Monipuolinen peli kyllä sekin toki...
Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine!
teo
03.12.2005 11:53:20
Itse suosin perinteistä big muffia, mutta eikös nuo Jim Dunlopin fuzzit olisi ehkä vähän tuonne Hendrixin suuntaan. Itseä kiinnostaisi tällä hetkellä harkkia jokin täysin härö fuzz esim. z. vexin Fuzz factory tai effector 13 Truly beautiful disaster.
Kosmista rakkautta ja maailmanrauhaa!!
moose_88
03.12.2005 12:51:30
Itse tosiaan ostin Ibanezin FZ7 pedaalin. Maksoi kyllä enemmän kuin neljäkymppiä, joten missä lie olet nähnyt niin halvalla?
Kuopion Flangerissa. Muistankohan väärin hinnan? Ainakin vannon ja vakuutan ettei varmana ollu yli viiskymppiä. Eli silti aika halpa. Mutta jotenkin oon kyllä yhä sitä mieltä että tarjosivat mulle sitä neljällä kympillä.
moose_88
03.12.2005 12:58:28

Niin mullakin on semmonen käsitys, ettei se mikään varsinainen fuzz oo mutta tosi hieno boxi ja ehtaa klassikkokamaa. Ibanezin pedaleista on kyllä muutenkin aika positiivisa kokemuksia. Toisaalta mietin just esimerkiksi dunlopin pedaleita vaihtoehtona.
Artist
03.12.2005 13:00:03
Kuopion Flangerissa. Muistankohan väärin hinnan? Ainakin vannon ja vakuutan ettei varmana ollu yli viiskymppiä. Eli silti aika halpa. Mutta jotenkin oon kyllä yhä sitä mieltä että tarjosivat mulle sitä neljällä kympillä.

No kyllä se tuohon hintaan kannattaa ostaa. Varsinkin kun olet kerran hakemassa Hendrixistä alternativeen sopivaa fuzzia, etkä esimerkiksi mahdollisimman autenttista '60's fuzzia (jollainen tuo FZ7 ei ole).
sn
03.12.2005 14:07:15 (muokattu 03.12.2005 14:07:40)
Iban fuzzi taitaa olla aikalailla yhden tempun ihme. Ja digitaalinenkin vielä.
En voi muuta kuin suositella http://www.thomann.de/thoiw3_zoom_uf01_ultrafuzz_pedal_prodinfo.html . Irtoaa hyvä särö ja useampia hienoja temppuja. Tosin alternative- ja Hendrix-fuzz ovat aika erilaisia jos alternativella nyt tarkoitetaan jotain Smashing Pumpkins-mössöä. Big muff alternativeen jos Ratissa ei vääntö riitä ja Fuzz face/Axis fuzz Henkkaan. Tai jotain.
Satan, oscillate my metallic sonatas
McNulty
03.12.2005 15:08:57
Käsintehdyt Face Fuzzit ovat loistavia vaihtoehtoja. Itse jos kasaa sen 9 komponenttia täpläkuparoidulle reikälevylle ja pistää Hammondin koteloon parin potikan ja jakin kera, niin loistavan PNP Germanium fuzzin saa vaivaisella 30-50 eurolla.

Trankuille on usein piirilevyllä myös trimmerit jolloin fuzzin säätöominaisuudet kasvavat potenssiin neljämiljoonaa. Saa kevyempää OD-tyyppistä rosoa tai sitten oikein kunnon "Unleash the Beast of the Darkest Pits of Hell" rätinää :)

Minulla voisi joskus keväällä olla pari handmade fuzzia myyntiin kunhan saan niitä valmiiksi.
Eye Of Horus - Official muusikoiden.net firestarter & instigator. Panzergeneral bonecrusher!
Feggy
03.12.2005 15:39:05

Voi ollakin. Mä en oikeastaan koskaan ole edes tiennyt mikä ero noilla on. Kuitenkinkaikitenkin, käy Henkasta alternativeen (ainakin mulla).
Lockman (Hki) hakee basistia. Bo Diddley/Garage/Television/Clash. 30 biisiä ja kämppä Kaapelilla. Sulla perustaidot, bändikokemusta ja kamat. Soita Taito 050-545 4165 tai Heikki 050 431 4963
SiwamieS
03.12.2005 15:42:55
Big muff. :)
You are sleeping - You do not want to believe
moose_88
03.12.2005 18:39:03
Käsintehdyt Face Fuzzit ovat loistavia vaihtoehtoja. Itse jos kasaa sen 9 komponenttia täpläkuparoidulle reikälevylle ja pistää Hammondin koteloon parin potikan ja jakin kera, niin loistavan PNP Germanium fuzzin saa vaivaisella 30-50 eurolla.
Valitettavasti en oo mikään tekniikan ihmelapsi. :-( Tommosista asiosta en nimittäin ymmärrä mitään.
tunkki
03.12.2005 18:46:01

Trankuille on usein piirilevyllä myös trimmerit jolloin fuzzin säätöominaisuudet kasvavat potenssiin neljämiljoonaa. Saa kevyempää OD-tyyppistä rosoa tai sitten oikein kunnon "Unleash the Beast of the Darkest Pits of Hell" rätinää :)

Minulla voisi joskus keväällä olla pari handmade fuzzia myyntiin kunhan saan niitä valmiiksi.

Kerropas lisää näistä. Onko tää joku diy-sarja?
Min mamma heter Matti Puoskari.
Jungleman
05.12.2005 13:01:00
Iban fuzzi taitaa olla aikalailla yhden tempun ihme. Ja digitaalinenkin vielä.

Höpöhöpö. Siitä saa varsin monenlaisia juttuja irti, monipuolisemmin kuin vaikka Big Muffista. Perussoundi ei ole kaukana Zoom Ultra Fuzzista, molemmissa on sitten omat omalaatuiset lisämausteensa. Molemmista irtoaa mallikas räkäinen kätkätys, Big Muff -tyyppistä turpeaa tuuttausta niistä ei saa.

Jos räkää ei tule tarpeeksi, näitä voi aina boostata jollain muulla säröllä. Mikä tahansa Tubescreamerjohdannainen fuzzin eteen, ja riemu repeää.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
J-boy #5
Mustikkamuffinssi
05.12.2005 13:19:35
Big Muff sanotaan täälläkin.
Uli Behringer Fan Club
Volle
05.12.2005 13:30:12
Niin mullakin on semmonen käsitys, ettei se mikään varsinainen fuzz oo mutta tosi hieno boxi ja ehtaa klassikkokamaa. Ibanezin pedaleista on kyllä muutenkin aika positiivisa kokemuksia. Toisaalta mietin just esimerkiksi dunlopin pedaleita vaihtoehtona.

Kylhän ts:n (ja melkein minkä vain särkijän) saa röpöttämään fuzzmaiseen tapaan, jos käyttää liian pientä jännitettä tai esim. viimeisiään vetelevää paristoa.
Nam.
McNulty
05.12.2005 14:12:50
Kerropas lisää näistä. Onko tää joku diy-sarja?

Ei varsinaisesti mikään sarja, mutta piirustukset ja tarvittavien osien listat kyllä löytyy netistä. Tuolla elektroniikka ja soitinrakennus palstalla näistä DIY efekteistä on käyty enemmänkin juttua.

Tässä nyt kuitenkin vielä pari pikaista linkkiä:
http://www.tonepad.com/projects.asp?projectType=fx
http://www.generalguitargadgets.com … p;task=view&id=23&Itemid=50
http://fuzzcentral.tripod.com/
http://smallbox.zeonhost.com/projects/fface/

Ei muuta kuin googlettamaan vaikka "DIY effects" tai vastaava.
Sitten elektroniikkaliikkeeseen (tai tilaa vaikka spelektroniikka.fi) piirilevymateriaalia, komponentit ja pieni ripaus kolvaustaitoa, niin perinteisen fuzzin saa sellaisella 30e sijoituksella.
Eye Of Horus - Official muusikoiden.net firestarter & instigator. Panzergeneral bonecrusher!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)