Aihe: Harley Benton Jazz Bass
1 2
Diablero
05.12.2005 17:40:45 (muokattu 05.12.2005 17:41:54)
Noniin muistetaanpas nyt tosiaankin se että se halpis voi tuntua alkuun ihan hyvältä, ja itseasiassa onkin, en minä sitä kiellä, mutta...
Ihan lähipiirissä on noiden harley bentoneiden kanssa käynyt kaksi (2) kertaa niin että puu on alkanut elää. Kumpikin basso halkesi. Toinen tosin kun se kastui vähän.
Mutta jokatapauksessa, soittimet joutuu käytössä kovalle koetukselle, kokeillaan erilaisia kieliä, soitetaan jätetään nojaamaan jonnekin, kuljetetaan ym. ym. ja jos puut eivät ole laadukkaita/hyvin kuivattuja tms. , eivät ne soittimet välttämättä kestä kovin hyvin. Voipi alkaa kaulat kieroutua ym.

Eli siis tottakai se on hyvä soitin ja halpa, mutta kannattaa varautua yllätyksiin

E: niin ja tosiaankin tää suomen ilmasto vaikuttaa asiaan
Omat ruumiintoimintoni hämmästyttävät minua VIELÄKIN joka päivä
kake313
17.12.2005 22:20:17

Nimenomaan. Aluksi ei huomaa mitään huonoa, mutta sitten ne ongelmat vasta tulevatkin esiin
"Levykuitu lessu"
Aki
18.12.2005 09:54:03

käsiini ei ole sattunut yhtään soitinta jota ei voisi säätää soittokuntoon.

Ohikuultua musakaupassa: "Yäk, mä en tykkää Stratocastereista kun niissä on kielet niin korkeella!"

Luulen että alle 300€ soittimen hankkijoissa on erityisen paljon niitä, jotka eivät tule koskaan ajatelleeksi että soittimen voi säätää kuntoon. Saati että siitä maksaisi jollekulle useita kymppejä. Nuoria kokemattomia heppuja, niinkuin minäkin olin taannoin kun aloin itse soittimiani säätämään.

Edullisemmissa kitaroissa on tietysti enemmän tota default-säätöjen vaihtelua, johtuen varmaankin paljon juuri ilmastosta. Ibanezit tuntuu uutena olevan melko tiiviisti "hyvät säädöt"-haarukan sisällä, HB:t takuulla ei.

Toisin sanoen, kokemattoman köyhän aloittelijan tulisi ostaa joku kalliimpi soitin tai viedä HB:nsä ensitöikseen säädettäväksi. Se on sitten eri tarina miten huoltomiehet niihin suhtautuu.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
projekti
18.12.2005 17:44:07
Nimenomaan. Aluksi ei huomaa mitään huonoa, mutta sitten ne ongelmat vasta tulevatkin esiin
Just näin. Minäkin olin jo myymässä tuota akustista bassoa vähäisen käytön vuoksi. Tuossa ajan kuluksi rämppäsin sitä G-kieleltä ihan ylhäältä ja huomasin pientä säröä äänessä lyhyellä matkalla, tarkempi tutkiminen osoitti että otelauta tekee loivan laskun yhdessä kohdassa ja särinä tulee siitä.
Jos olis enempi tullut soiteltua niin oishan sen aiemmin huomannu, pari kuukautta kohta ollut ja ens viikolla lähtee takaisin saksaan. No, tulipahan HB:tä kokeiltua. Taidan ottaa tilalle muuta musaroinaa jos vaan toomanille sopii.
Onko flyygeleissä säröpedaalia?
peetu
18.12.2005 18:41:34
Minulla on kyllä kaksi talvea vanha Harley Bentonsonin Jazzari käytössä ja kaikki tarpeellinen on vielä kohdallaan. Soundit ovat hyvät ja soitin on soitettava. Eikä tarvitse stressata siitä, jos siihen tulee naarmu.

Halpa hinta on hyvä ominaisuus, joskin usein siihen johtaa liuta huonoja. Aina ei, kuten tässä tapauksessa.

Ite oon huomannut saman jutun. Eli paljon rennompaa soitella ja temppuilla, kun ei tarvi stressata tuleeko naarmuja jne..:)
esukki
22.12.2005 14:45:54
Itselläni oli tuo samainen basso 3 vuotta ja hyvin pelasi. Loistava basso aloittelijoille kuten minulle
Rämppy
22.12.2005 15:00:52
Hah! Keksinkin sen heti! Vanhoja partoja vaan vituttaa ihan suunnattomasti että ne on aikanaan tuhlannut kymmeniä tuhansia markkoja johonkin sellaiseen ritsaan joka ei ole yhtään sen kummempi kuin mitä voisi saada nykyään satasella tai parilla. Katkeruus ja kateus pakottaa valittamaan.

Ikärasismia! Mää oon vanha piaru enkä tunnista itseäni enkä soittokavereitanikaan diagnoosistasi. Voisiko olla niin, että suurimmalla äänellä huutelijat ovatkin soittoharrastuksen alkumetreillä kompuroivia teinejä? Myönnän, että oon elämäni varrella laittanut aikas lailla rahnaa arvostetunmerkkisiin soittovermeksiin (ja että murto-osalla olisin saanut itselleni ihan riittävän tasoiset soittimet), mutta siitäkään en suostu olemaan katkera. Eipä ole nekään rahat menneet ainakaan viunaan tai osakesähläämiseen.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
Blaize Vicious
23.12.2005 00:39:44
Itelläni on Harley Bentonin 6 kielinen ---> http://www.thomann.de/thoiw3_harley … b600tbk_6string_ebass_prodinfo.html On todellakin sanottava että jokainen joka on kuullut ton basson soundit ovat olleet ällikällä, todella muhkea komea soundi. Se joka sanoi että mm. mikit olisivat huonoja niin olisi kiva tietää että onko omakohtaista kokemusta... Minulla ei itselläni ole ainakaan mitään huonoa sanottavaa soittimesta. Tuo basso on toinen HB minulle. Joku kyseli että onko kukaan hommaamassa HB:n kaappia/vahvaria, oon tilaamassa thomannilt 4x12" kaapi ja behringerin 450w nupin. Voin pistää tietoo sit et oliko hyvä ostos. Luulenpa että on.
mr.bungle
23.12.2005 11:51:00

Itelläni on Harley Bentonin 6 kielinen ---> http://www.thomann.de/thoiw3_harley … b600tbk_6string_ebass_prodinfo.html On todellakin sanottava että jokainen joka on kuullut ton basson soundit ovat olleet ällikällä, todella muhkea komea soundi. Se joka sanoi että mm. mikit olisivat huonoja niin olisi kiva tietää että onko omakohtaista kokemusta... Minulla ei itselläni ole ainakaan mitään huonoa sanottavaa soittimesta. Tuo basso on toinen HB minulle. Joku kyseli että onko kukaan hommaamassa HB:n kaappia/vahvaria, oon tilaamassa thomannilt 4x12" kaapi ja behringerin 450w nupin. Voin pistää tietoo sit et oliko hyvä ostos. Luulenpa että on.

Mä oon joskus soittanu muutamat treenit tuolla hb-mallilla. Yllättävän hyvä se basso on, ehtaa saarnia parista palasta ja kaula tuntuu jämäkältä. Bassossa oli hyvä setuppikin vielä. Mutta ne mikit on kyllä huonot. Toisaalta verrokkibassoina mukana oli Pedulla ja Warwick Thumb.

Joissakin ralleissa tykkäsin hb:sta eniten.
bassolla hanuriin
Typhus
23.12.2005 13:36:03
Itelläni on Harley Bentonin 6 kielinen ---> http://www.thomann.de/thoiw3_harley ... b600tbk_6string_ebass_prodinfo.html On todellakin sanottava että jokainen joka on kuullut ton basson soundit ovat olleet ällikällä, todella muhkea komea soundi. Se joka sanoi että mm. mikit olisivat huonoja niin olisi kiva tietää että onko omakohtaista kokemusta... Minulla ei itselläni ole ainakaan mitään huonoa sanottavaa soittimesta. Tuo basso on toinen HB minulle. Joku kyseli että onko kukaan hommaamassa HB:n kaappia/vahvaria, oon tilaamassa thomannilt 4x12" kaapi ja behringerin 450w nupin. Voin pistää tietoo sit et oliko hyvä ostos. Luulenpa että on.

Itelläki oli moinen pari kuukautta ennenku möin. syynä myymiseen oli itellä huonot mikit... jostain kumman syystä ne kuulosti tosi puuroisilta mun korvaan ihan sama mitä teki :/ ... olihan se tuohon hintaan muuten hyvin laadukas basso :)
"Hyä se o jos se pörisee!"
Wil-J
23.12.2005 15:02:37
Itelläki oli moinen pari kuukautta ennenku möin. syynä myymiseen oli itellä huonot mikit... jostain kumman syystä ne kuulosti tosi puuroisilta mun korvaan ihan sama mitä teki :/ ... olihan se tuohon hintaan muuten hyvin laadukas basso :)

Mikäköhän kumman syy siinä sitten oli ...
Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986.
JukkaPena
24.12.2005 10:29:18
Niin ne on muissakin bassoissa, jollei ole sitten messinkiä, joka on pois muodista nykyään.

Hiilikuitu kans, Warwickeissa. Siihen lavan puoleiseen satulaan on myös korkeussäätö, en tiedä sitten onko käyttöä.

Tosta basson säädöstä...Alotin 2001 soittaan, 2002 ostin oman basson ja nyt vasta uskalsin ottaa sen kaularaudan säätöavaimen käteen ja ryhtyyn säätämään sitä. Syynä se, että olin ostanut vajaalla 500 eurolla uuden basson, joka tuntu paremmalta kuin toi Warwick, johon oon jo investoinu 1200-1300e. Oikeesti hyvä, että täällä foorumilla liikkuu noita tyyppejä, jotka jaksaa rohkaista ja valistaa säätämään soitinta!
Jos käyttäisin harjoitteluun sen ajan, jonka käytän täällä keskusteluun, olisin hyvä basisti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)