mWaltari 03.12.2005 23:50:58 (muokattu 03.12.2005 23:55:23) | |
---|
Elikkäs, Pukinkonttiin pitäs saada kitaransoitton opettaja DVD-muodossa. Tyylilajilla ei edes ole hirmeesti merkitystä kuhan on hyvä. Eli oli se sitten aloittelijalle eli edistyneemmälle, olisi asiat hyvin jäsennelty, parissa tempossa tms.. Itse olen tässä miettinyt, että niitten iänikuisten samojen jippojen tilalle koittas treenata kerrankin jotain ihan uutta. Niin tuollanen voisi olla hyvä apu, näinä stressin vaivaamina aikoina :) Eli mistä löytyy ja millä nimellä siellä tunnetaan... -Tonni- |
Schenker 04.12.2005 01:10:59 (muokattu 04.12.2005 01:11:16) | |
---|
John Petrucci - Rock Discipline Erittäin hyvä DVD, josta irtoaa jos jonkinlaista juttua...(saan kohta paskaa niskaan, mutta mielestäni hyvää kamaa) "Limp Bizkit sucks dick!" -Zakk Wylde |
Jonttu 04.12.2005 02:47:59 | |
---|
John Petrucci - Rock Discipline Erittäin hyvä DVD, josta irtoaa jos jonkinlaista juttua...(saan kohta paskaa niskaan, mutta mielestäni hyvää kamaa) Kyllä,erittäin hyvä video,ja nimenomaan OPETUSVIDEO! ROCK! Vaikeat biisit on treenin puutetta... |
Schenker 04.12.2005 09:02:36 | |
---|
"Limp Bizkit sucks dick!" -Zakk Wylde |
Mrezzye 04.12.2005 11:44:38 | |
---|
John Petrucci - Rock Discipline Erittäin hyvä DVD, josta irtoaa jos jonkinlaista juttua...(saan kohta paskaa niskaan, mutta mielestäni hyvää kamaa) Opetuksellisesti tämä on kyllä yksi parhaita tämän tyylisuunnan videoita. Minäkin suosittelen. |
derble 04.12.2005 12:12:59 | |
---|
Melko kallista. |
rakula 04.12.2005 12:51:43 | |
---|
Melko kallista. paskanvitut Eat my ass and balls |
oiva tumpeloinen 04.12.2005 13:13:59 | |
---|
paskanvitut Jotkut ei vain osaa... Oikea vastaus on tietenkin: Elämä on! |
wrshredder 04.12.2005 13:19:40 | |
---|
Se Malmsteenin REH video.. se pitäis ostaa koska: 1. Siin o Malmsteen 2. Se tiluttaa 3. Opit tiluttaan mukana! :D Romantikkoitkijät#23
Soundi lähtee käsistä |
rakula 04.12.2005 14:08:09 | |
---|
Jotkut ei vain osaa... Oikea vastaus on tietenkin: Elämä on! hyi saatana! Eat my ass and balls |
Ze Kink 04.12.2005 15:22:47 | |
---|
Rock Discipline löytyy vihkona, ja on kyllä erittäin asiallinen vihko. Suosittelen! Tsekkasin ton videonkin joskus, ja sekin on kyllä hyvä. Tuleeko siinä sitten ne harjotukset printattavana mukana vai? I JUST WANNA RIDE MY MOOOTORSÄÄÄHHH.... CLE |
Kimmo72 04.12.2005 20:27:09 (muokattu 04.12.2005 20:27:27) | |
---|
Tai sit hakee sen kirjastosta ja kopioi. Jos vaan sattuu olemaan. Turussa näyttäis olevan. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
atimoc 04.12.2005 21:20:32 | |
---|
Rock Discipline muuten $26.28+pk www.dvdpacific.com :ssa. Useimmiten tällaiset erikoisemmat levyt kannattaa tilailla rapakon takaa. "No finish could save the look of that guitar. I would recomend real flames for it." -HC |
Leper Messiah 04.12.2005 22:01:23 | |
---|
Mattias IA Ekhlund! (mitenköhän se kirjotetaan oikein..) oppii ainakin mielenkiintosia juttuja. |
kimurantti1 04.12.2005 22:30:57 (muokattu 04.12.2005 22:45:44) | |
---|
Mun mielestä tolla Rock Diciplinellä ei ole sitten yhtään mitään mitä ei voisi itsekin opetella. Oikeastaan yhdeksällä kymmenestä noista videoista on tasan samat jutut: 1) Alternate picking, sweep picking, legato. 2) Tilulilulii 3) "Remember to practice slow!" 4) "Remember to practice with metronome!" Mä en ainakaan viitsisi laittaa muutamaa kymmentä euroa siihen, että saan kasan valmiita tekniikkaharjoituksia. Varsinkaan sellaisista mitä nyt joka päivä voi kehitellä pari lisää itsekin. Al DiMeolan videolla on ihan mielenkiintoista juttua improvisoinnista sun muusta. Toki sielläkin ne pakolliset tekniset taidonnäytteet herralta on:) Mattias Eklundhin videolla on joitan aika hauskoja juttuja. Jos sweapeista on kovin kiinnostunut, niin Frank Gambalen videot ovat katsomisen arviosia. Kovin montaa jonkin "kitarasankarin" tekemää oikeasti opetuskäyttöön hyödyllistä videota en ole nähnyt. Suurin osa menee siinä metsään, että tyypit yrittää tunkea kaiken mitä osaa yhdelle puolitoistatuntiselle jolloin kaikkia osa-alueita ehditään käsitellä vain niin pinnallisesti, ettei videoista jää juuri mitään käteen. Jos ei ole pakko olla dvd, niin suosittelen lämpimästi Harri Louhensuon (vaikuttaa kai Hesan pop/jazz-opistolla) tekemää vihkosta, jossa on kasa etydejä joista jokainen keskittyy yhden tai kahden tekniikan kehittämiseen, lopussa sitten kaikkia sovelletaan yhdessä. Mukana tulee myös cd jolla on taustat kipaleisiin. Sitten kun kaikki etydit on kahlattu läpi (joihin menee varmasti pitempi aika kuin yhden "opetus" dvd:n harjoituksiin) jää käteen kokonainen levyllinen taustaraitoja joiden päälle voi harjoitella improvisointia tai vaikka muuten vaan jamitella. Ko. kirja (vihko) cd mukaan lukien taitaa maksaa jotain 20-30e. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |
atimoc 04.12.2005 22:56:49 | |
---|
Tuota Louhensuon vihkoa (Blues Station) tosiaan suositellaan ahkerasti, mutta itse valitsisin ennemmin John Ganapes'n Blues You Can Use -läpyskän. Ostin tuon, ja saman herran tekemän More Blues You Can Usen (jossa viimeistään tulee pirullisen vaikeita harjoituksia vastaan edistyneemmillekin soittajille) kimppahintaan, ja ne vaikuttavat paremmilta kuin kaupassa selaamani Blues Station. Makuasioita tietysti, mutta nuokin kannattaa tsekata. Molemmissa tulee CD-levy mukana. "No finish could save the look of that guitar. I would recomend real flames for it." -HC |
This is spinal tap!-dvd. |
BeeKoo 04.12.2005 23:10:01 | |
---|
Tyylilajilla ei edes ole hirmeesti merkitystä kuhan on hyvä. Eli oli se sitten aloittelijalle eli edistyneemmälle, olisi asiat hyvin jäsennelty, parissa tempossa tms.. Itse olen tässä miettinyt, että niitten iänikuisten samojen jippojen tilalle koittas treenata kerrankin jotain ihan uutta. Niin tuollanen voisi olla hyvä apu, näinä stressin vaivaamina aikoina :) Eli mistä löytyy ja millä nimellä siellä tunnetaan... Ennemmin minä ottaisin jonkun toisen kuin jonkun berkeleensaatanan mekaanikon opistonoppasoppaharjoitusten esittelyfilmin. Tässä voisi olla meikäläisen panomiehen konttiin hyvä ostos http://eegsupport.com/Merchant2/mer … e_Code=DVD&Product_Code=MF99DVD "Myth: if I practice with a metronome and crank it up a few notches every
day I'll be playing like blazes in a few weeks.
Fact: If this really worked everyone would be doing it." |
kimurantti1 05.12.2005 00:04:06 (muokattu 05.12.2005 00:17:19) | |
---|
atimoc: -- Blues Station -- John Ganapes'n Blues You Can Use -- More Blues You Can Use -- Blues Station - sehän se nimi olikin, en millään sitä muistanut. Mutta en ole noista kahdesta kuullutkaan. Jos kerran noin hyviä on, niin täytyy tutustua. Löytyisiköhän noita kirjastosta? Louhensuon kirjassahan keskitytään ensisijaisesti erilaisiin soittotekniikoihin -> enemmän aloittelijoille suunnattu, ainakin muistaakseni. Plussana joku voisi nähdä myös, että kirja on suomeksi kirjoitettu. BeeKoo: http://eegsupport.com/Merchant2/mer … e_Code=DVD&Product_Code=MF99DVD Tämänkö sitten katsot olevan kovin yleishyödyllinen opus? Ei hemmetti: "99 Secret lead guitar phrases" - tämän jos minkä luulisin olevan sellainen "katsokaa-mä-osaan-soittaa"-video ;) Noh...kuka mistäkin tykkää jne. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |
Defactor 05.12.2005 00:04:08 | |
---|
This is spinal tap!-dvd. YEAH! Oon mä kyllä aika lahjaton kun onnistuin täsäkin tekee typon ja kesti vielä sellasen viikon, että sen huomasin:
Soundi lähtee kumisaappaista!
Mitä pienempi homma, sen suuremmat työkalut! |