Aihe: rock´n´roll
1 2
Rock n
17.07.2003 18:56:45
...Omasta mielestäni tällaisia saisi olla enemmänkin; musiikki parhainta ja ne autot vielä silmänilona!WOW!!

Tapahtumia järjestetään jopa ympäri vuoden, mutta tietysti kesällä tarjonta on runsainta. Ilmoittelu on jossain määrin sisäpiirimäistä. Ainakin muutamista tapahtumista saavat Goofinin ja Junglen asiakkaat tietoa postitse.
Viimeaikoina näissä ryhmissä on alettu harrastamaan myös jenkkitansseja ja heitä näkyy nykyisin myös tanssilavojen asiakkaina.
mirca
17.07.2003 23:25:49
sepä se, kun "jengistä" ulkopuolinen kansa ei tiedä mistään mitään.. itse olen erittäin kiinnostunut tällaisesta (ehkä jopa->) elämän tavasta jne.. mutta tietoa ja sensellaista ei löydy.. mutta keep on rocking and rolling... tai jotain...
isojussi
18.07.2003 01:04:52
Itse en suoranaisesti oo "alan miehiä", mutta hotelli Waltikassa järjestetään kahdesti vuodessa Rock'n roll ball, jossa on melkomoinen nippu alan huippuesiintyjiä.

seuraavan kerran näköjään 6-9:

http://www.valkeakosken-waltikka.fi/tahtiillat.html
Osta mut - ma olen kaupan!
Rock n
18.07.2003 01:22:33
Eipä taida moni tietää, että Wanda Jackson teki keikan suomeen viime syksynä. Tämä niin kuin esimerkkinä alan sisäpiirimäisyydestä.
Bonham
18.07.2003 01:25:02
Turussa on muutaman kerran vuodessa noita bileitä. Tunnen yhden rumpalin, joka soittelee alan pumpussa. Melkoisesti vetää jengiä ainakin täällä ja mainostamatta.
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
d-e
18.07.2003 08:09:58
Niin ihan tiedoksi että just tällä hetkellä on suomalainen
r´n´r pumppu turneella japani-australia-akselilla...täähän
kyllä kuuluis tonne "roots"-alueelle...http://www.pcuf.fi/~tapiov/ on hyvä linkki aiheeseen.
Rock n
18.07.2003 11:02:29
...täähän kyllä kuuluis tonne "roots"-alueelle...

Sinnepä hyvinkin, mutta alan musiikkia soitetaan tanssilavoilla jopa enemmän kuin tangoa. Ja ovathan Jump ja Rock 'n' Roll nykyisin niin suosittujen jenkkitanssien musiikkia.
d-e
18.07.2003 14:40:28
Niin,tarkoitinkin että aitoa oikeaa rock´n´rollia on Suomessa
aliarvostettu ...aina,edes täällä muusikkojen.netissä sitä ei
ole noteerattu "roots"-alueelle.....eikä muuallekkaan....
mirca
18.07.2003 16:21:36
Laittakaahan lisää nuita linkkejä aiheeseen liittyen. Kitooos.
Rock n
18.07.2003 17:15:13 (muokattu 18.07.2003 17:23:14)
Laittakaahan lisää nuita linkkejä aiheeseen liittyen. Kitooos.

Kun käyt www.junglerecords.fi sivulla, niin huomaat alan musiikkia olevan tarjolla hyvä valikoima. Toinen hyvä on www.goofinrecords.com

Nämä linkit löytyvät em. Tapio Väisäsen sivulta kohdasta Hot Links. Sivulla on runsaasti otsikoituja linkkiryhmiä. Ei muuta kuin surffailemaan.

Vai joko kaikki linkit kävit läpi.
mirca
18.07.2003 17:51:25
Joo Eiköhän tästä riitä joksiki aikaa tekemistä. Kiitän.
Ukko
18.07.2003 21:15:38

Eipä taida moni tietää, että Wanda Jackson teki keikan suomeen viime syksynä. Tämä niin kuin esimerkkinä alan sisäpiirimäisyydestä.

Typy (tai nykyään täti) omaa aika rajun äänen. Rock soundi parhaimmillaan.
Rock n
19.07.2003 14:10:52
Joo Eiköhän tästä riitä joksiki aikaa tekemistä. Kiitän.

Jos sinua kiinnostaa Swing- Rytmiblues-/Jump- ja Rock 'n' Roll rytmeihin tanssittavat tanssit niin tässä olisi sivu siihenkin suuntaan.

http://www.swingteam.fi/
Ope
19.07.2003 20:26:49
Siitä tulikin mieleeni, että kun näitä rytmejä soitetaan lavoilla, niin minulla noiden lajien tanssijana olisi esittää muutama toivomus..

Tässä tätä tanssijan näkökulmaa..

Kun lavoilla soitetaan jotain "rokkia" oli se sitten r'n'b tai mitä vaan.. Niin usein ongelma on, että biiseistä puutuu "meno". Osittain se johtuu siitä, että lavoilla pitää biisit soitaa hitaahkona, jotta kaikki turakaisetkin pystyvät tanssimaan. Lavoilla nopeudet yleensä max 40-45 tahtia/min, kun me kisoissa tanssitaan bw 52 t/min.

Yks vinkki, millä menoa saa biisiin on piano. Ne biisit, missä piano tykittää on kyllä paremmin kulkevia ja svengaavia ehdottomasti. Toiseksi siihen biisiin pitää saada sellaista epäkliinisyyttä, kikkailua, riffejä tai jotain..

Olisipa kiva jos joku muusikko kiinnostuisi tekemään kunnon bw:llä tanssittavan lavabiisin, vaikka yhteistyössä meidän tanssijoiden kera! Vois olla levyllä nopeampi ja keikoilla sit turakaisnopeus :) Voitais saada vaikka suomalainen biisi WRRC:n biisilistalle!
Mä haluun vaan tanssia!!!
Rock n
20.07.2003 00:38:24
Niin usein ongelma on, että biiseistä puutuu "meno". Osittain se johtuu siitä, että lavoilla pitää biisit soitaa hitaahkona, jotta kaikki turakaisetkin pystyvät tanssimaan. Lavoilla nopeudet yleensä max 40-45 tahtia/min, kun me kisoissa tanssitaan bw 52 t/min.

Mitähän oikein menolla tarkoitat, kun yleisesti Rock 'n' Rollit ja swingit soitetaan niin nopealla tempolla, että ne on käytännössä pakko tanssia foksina tai sitten kädenalifoksina eli fuskuna. Ja fuskukin usein niin, että mitään joustoja siihen ei kunnolla ehdi tekemään eli selkeästi foksin intensiteetillä. Monilla bändeillä Swing/Rock 'n' Roll musiikin nopeudet ovat lähes 60 tahtia minuutissa. Nopeampiakin olen joskus laskenut. Minulta ei Jive tuolla nopeudella kulje ja BW on täysin mahdoton. Ja näyttisi siltä, että 52 tahtia minuutissa on monille kokeneillekin boogareille työn ja tuskan takana.

Suurimpana puutteena olisikin meilestäni monien bändien ohjelmistoissa svengaavien hitaiden noin 30 tahtia minuutissa Boogiemusiikin puute.
Ope
21.07.2003 18:26:17
No, en laske bw:llä tai jivellä tanssittavaksi mitään ylinopeita foxeja, ne voi vedellä fuskulla, jos kerkiää. Siinä olet oikeassa, että tällaiset biisit usein soitetaan liian nopeina ja vieläpä usein lajina on twist, mihin oikein mikään keksitty tanssilaji ei täysin sovellu.

Toivon sitä samaa, kuin sinäkin.. Eli sopivaa nopeutta olevaa swengaavaa "boogierytmiä", siis nimenomaan esin r'n'b -biisejä, ei mitää foxeja, jos jivettää haluaa. Kyllä se 52:n lavoilla on minullekin tuskaa, kun niin harvat siihen pystyy, ja sit kun ei pysty ja silti yrittää, niin siinä on tyttö huipelissa ja ambulanssia voi jo tilailla :) Niin ja kädet lähtee..
isojussi
22.07.2003 08:19:09
...vieläpä usein lajina on twist, mihin oikein mikään keksitty tanssilaji ei täysin sovellu...

eikö twist kävis?
Osta mut - ma olen kaupan!
Rock n
22.07.2003 12:53:38
No, en laske bw:llä tai jivellä tanssittavaksi mitään ylinopeita foxeja, ne voi vedellä fuskulla, jos kerkiää.

Mutta nimenomaan tarkoitin sitä mitä kirjoitinkin. Bändit soittavat valitettavan usein muuten kelvolliset Jive ja BW biisit ylinopeina niin että ne ovat pakko tanssia foksina tai fuskuna. Siis vaikka rytmin rakenne olisikin Swingiä, Rock 'n' Rollia tai vastaavaa.
Ne Twistit kulkevat noin Jivenä, kun tanssiin ottaa mukaan Twistmäisen baunssin ja shaceissa hiukan leikittelee. Mielestäni jopa aivan nautittavasti ja svengaavasti. Oikeastaan Twist-Jive olisikin ihan oma tanssimuoto.
Ope
22.07.2003 13:28:14
"Mutta nimenomaan tarkoitin sitä mitä kirjoitinkin. Bändit soittavat valitettavan usein muuten kelvolliset Jive ja BW biisit ylinopeina niin että ne ovat pakko tanssia foksina tai fuskuna. Siis vaikka rytmin rakenne olisikin Swingiä, Rock 'n' Rollia tai vastaavaa."

Jotenkin mulla ei ole tullut tuollaista mielikuvaa.. Ehkä ne nopeana soitetut viskasen niin suoraan sinne "fusku -romukoppaan" ettei tule mietittyä niiden lajia. Mutta toisaalta jos niissä on tuplabaunssi, niin kyllä ne jollain jivellä tulee vedeltyä väkisin.. Hmm.. Tai sitten painelen ne boogiena jonkun gurun kanssa.. Täytyypä tarkkailla.. Tosi harvoin muistan aatelleeni, että nyt on kyllä pojat liian nopiaa boogieta. Ehkä en pääse täysin sen vähän jenkkitansseja tanssineen ns. tanssikansan ajatukseen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)