EnemyAce 04.12.2005 19:35:08 | |
---|
Myydäänköhän missäpäin Dunlopin otelautanauhaa? Tossa kattelin jo musapörssistä mutta siellä sitä on tanko tavarana, yhen kerran tilasin ja oli ihan arsesta pätkiä ne. Kun tuolla Dunlopin kotisivuilla mainostettiin jostain valmiista puketista jossa ois sopivan mittaseksi pätkittyjä nauhoja. Näin mä sen ainakin ymmärsin. Jos nyt sitten joutuu ostamaan tota jalka tavaraa niin millä se ois paras pätkiä ja miten sen sais pieneen kulmaan taivutettua helpoiten kun eikös noi laudat ole vähän kuperia. |
Juniper 04.12.2005 20:22:30 | |
---|
Dunlopin nauhaa pitäis saada useimmista soitinkaupoista. Mitä ihmettä tekee valmiiksi pätkityillä nauhoilla????? Kun niitä nauhoja joutuu jokatapauksessa pätkimään ja tangia leikkelemään. Radiuksen taivutus on paljon helpompaa pitkään tavaraan. Yhteen otelautaan(21/22 nauhanen) menee yleensä 2 pitkää soiroa. Nauhan taivuttamiseen on olemassa oma työkalunsa, mutta kekseliäs saa sen taivutettua luovuutta käyttäen :) Mulle on nauhat väännetty kaupassa haluamalleni radiukselle. |
yhen kerran tilasin ja oli ihan arsesta pätkiä ne ???Öö? Nauhahommiin liittyy monia työvaiheita jotka ovat enemmän tai vähemmän arsesta. Tuo katkominen ei kyllä mun mielestäni kuulu niihin. Sopivat tongit käteen, kevyt puristus ja nauha on poikki. Mutta valmiiksi pätkittyjä settejä myydään kyllä, joskaan ei kaikkien musiikkiliikkeiden kautta. Muistaakseni Thomannilla on ainakin ollut sellaisia myynnissä. Mää sano. |
EnemyAce 04.12.2005 23:41:16 | |
---|
???Öö? Nauhahommiin liittyy monia työvaiheita jotka ovat enemmän tai vähemmän arsesta. No toi vaan oli musta oikeastaan pahin homma saada ne sopivan pitkiksi pätkittyä ja viilattua sopivaksi. Ei ne muut ollu niin vaikeita. |