69 08.07.2003 00:36:48 | |
---|
Tuli tuossa Ruisrockissa kiinnitetty semoiseen huomiota, että lähes kaikki bändit soittivat ESP:n kitaroilla.. Miksi? Mitä hyvää niistä löytyy..? Ilmeisesti sponsosopimuksilla..? Rautiainen on vaihtanut Gibsoninsa ESP:hen samoten kuin toinen kitaristeista vaihtanut tokain ja toinen jacksonin.. The 69 eyesin kitaristit soittivat ESP:n gothiceilla ja Tolkki lirutteli ESP:llä.. Ja eikös bodomikin juuri vaihtanut jacksonit ESP:hen.. Mihin tämä maailma on menossa.. tai no kyllähän minäkin ilmaisen kitaran ottaisin jos vain saisin.. mutta kuitenkin.. Äih.. Turvallisuus on tunne, joka sinulla on, ennen kuin olet tajunnut tilanteen. |
Dumb 08.07.2003 00:39:35 | |
---|
Rautiainen on vaihtanut Gibsoninsa ESP:hen Oliko se muka ESP?! Minä olin kyllä katsovinani, että Gibsoni olisi ollut kyseessä, mutta en ole kylläkään varma kun niin kaukaa katselin. |
-K- 08.07.2003 01:50:49 | |
---|
Juu ja varsinkiin silmään pistää se että esim 69eyesin tyypit soittaa 1000e kepeillä, samoin charonin kepittäjät. Ja ne kepit eivät ole periaatteessa edes ESP:tä vaan LTD:tä. vrt gibson epiphone. Veikkaisin ainakin että spinellä ja musamaailmalla on jokin diili. ESP nyt sitten varmaan maksaa eniten tuosta. Ei siinä eivät LTD:t nyt huonoja keppejä ole... Ei suotta elämys. |
-K- 08.07.2003 01:53:12 (muokattu 08.07.2003 02:03:30) | |
---|
Soittiko petosalmi muuten ESP:n RR mallisella kepillä, ihan kuin olisi jostain jäänyt päähän että telkkarissa näin äijän vetävän sellaisella "laiho-mallilla" EDIT: joo oli kaikilla custom shop ESP:t. Timolla firebird, petosalmella RR ja sen kolmannen keppiä ei näkynyt. Lähde : kuvat nummirockista. Ei suotta elämys. |
Horror of Night 17.07.2003 01:03:15 | |
---|
Se ESP:in RR malli on Alexi Laihon Singature Malli. Ja muuten Satyricon soittaa myös ESP:illä. Mutta minä pysyn Jaskassa. ESP...*mutin*. Ei vaan ihan hyviä skittoja ne on. |
Aerodactev 17.07.2003 01:10:12 | |
---|
Tolkilla on ollut ESP:n kanssa sponsorisopimus iät ja ajat. Ei ole tainut hirmusen monilla muilla kitaroilla lirutella. 90% tietämyksestäni on MUTUa ja loput 8% on kopioitu kaiken tiedon kirjasta.
Tsekkaa myös Kissapuhelin |
Kimmo72 17.07.2003 12:37:28 (muokattu 17.07.2003 12:38:13) | |
---|
Mikään mikä kuulostaa hyvältä, ei voi olla huonoa. |
Hanok 17.07.2003 13:42:03 | |
---|
Juu ja varsinkiin silmään pistää se että esim 69eyesin tyypit soittaa 1000e kepeillä, samoin charonin kepittäjät. Ja ne kepit eivät ole periaatteessa edes ESP:tä vaan LTD:tä. vrt gibson epiphone. Muistaakseni katselin Tuskassa että 69:llä oli mukana myös "oikeita" ESP:itä. Sitä paitsi Metallican St. Anger-videollakin Hetfield soittaa jossain biisissä LTD-signatureskeballaan, joten ei pidä pelkän logon perusteella olettaa että liikuttaisiin tuhannen euron hintaluokassa. ESP ilmeisesti markkinoi LTD-keppejä tällä hetkellä hyvin aggressiivisesti. Olenkin miettinyt että tehdäänkö noille mannekiinimuusikoille itse asiassa todellisuudessa aitoja ESP-kitaroita LTD-logoilla. Olisi vaan niin kovin vaikea uskoa että joku miljonääri-Hetfield suostuisi kepittelemään Koreassa tehdyllä kepukalla. Metallicahan on kyllä soittanut ESP:tä iät ja ajat. Olen kyllä itsekin seurannut ihmeissäni tuota ESP:n yleistymistä viime aikona. Todella moni tunnettu bändi on vaihtanut merkkiä, varsinkin sellaiset soittajat jotka ovat aiemmin olleet Jackson-miehiä. Eikä ilmiö ole pelkästään suomalainen, Dave Mustainekin vaihtoi jokin aika sitten. Jacksonin siirtyminen Fenderin omistukseen on kaiketi karkottanut tunnettuja kitaristeja pois Jacksonin varresta. OSTETAAN: SansAmp Classic, GT-2, Tri-A.C. tms. Tarjoa! |
p130 17.07.2003 14:02:30 (muokattu 17.07.2003 15:13:07) | |
---|
Juu ja varsinkiin silmään pistää se että esim 69eyesin tyypit soittaa 1000e kepeillä, samoin charonin kepittäjät. Ja ne kepit eivät ole periaatteessa edes ESP:tä vaan LTD:tä. vrt gibson epiphone.
No ei nuo nyt ihan perus Epiphonen tasoa ole, ainakaan kalliimmat LTD:t. H-1000 on tullut kunnolla testattua, ovh yli 1500€. Sperzel virittimet, Duncanin mikit, setneck, loimukansi, mahonkibody yhdestä palasta (ja kevyt!). Ja helevetin hyvä soittaa. Muutaman sadan LTD:t ovat sitten tietenkin asia erikseen. Minulle kelpaisi milloin vain ja jos uutta tuon tyylistä kitaraa olisin etsimässä niin aika vahva vaihtoehto. Pakko vain myöntää että Jackson kuullostaa paljon paremmalta kuin ESP, puhumattakaan LTD:stä. Jos nyt ennustaa pitäisi niin kymmenen-viidentoista vuoden kuluttua paremmat tämän päivän LTD:t ovat samassa asemassa kuin 80-luvun japsicharvelit nykyään. HALUTAAN VUOKRATA: treenikämppä Oulusta/lähialueelta. |
Olen kyllä itsekin seurannut ihmeissäni tuota ESP:n yleistymistä viime aikona. Todella moni tunnettu bändi on vaihtanut merkkiä, varsinkin sellaiset soittajat jotka ovat aiemmin olleet Jackson-miehiä. Eikä ilmiö ole pelkästään suomalainen, Dave Mustainekin vaihtoi jokin aika sitten. Jacksonin siirtyminen Fenderin omistukseen on kaiketi karkottanut tunnettuja kitaristeja pois Jacksonin varresta.
No sehän on ihan firmojen markkinointihenkilöistä kiinni, että kuinka agressiivisesti tarjotaan keppejä soittajille ja minkälaisille soittajille. Ja tietenkin jos custom-shoppi ei pyöri täydellä teholla, niin sittenhän sieltä kannattaa varmaan tyrkyttää kitaroita jos jonkinmoisille sankareille. Fenderin omistuksessa Jacksonilla on otetty varmaankin maltillisempi linja. Tietenkin Jacksonin imago on vähän 80-luvulle juuttunut. Että soittajat toki ovat itsekkin voineet hylätä merkin.
hyvää kesää, anna pesää |
outo_O 17.07.2003 15:01:39 | |
---|
Sitä paitsi Metallican St. Anger-videollakin Hetfield soittaa jossain biisissä LTD-signatureskeballaan, joten ei pidä pelkän logon perusteella olettaa että liikuttaisiin tuhannen euron hintaluokassa. ...Olisi vaan niin kovin vaikea uskoa että joku miljonääri-Hetfield suostuisi kepittelemään Koreassa tehdyllä kepukalla. Metallicahan on kyllä soittanut ESP:tä iät ja ajat. St. Anger videoilla Hetfield vetää kyllä gibsonin explorerilla, sori jos nipotan.. vai tarkotitko levyllä? Ja ESP Ltd: t ovat lukeman perusteella erittäin laadukkaita keppejä, laadunvalvonta on huippuluokkaa, toisin kuin gibsonilla esim.. olen kitaristi jolla on piileviä kykyjä, joita en ole vielä löytänyt. |
-K- 17.07.2003 18:43:30 | |
---|
Muistaakseni katselin Tuskassa että 69:llä oli mukana myös "oikeita" ESP:itä. Ai no viimeksi näin poijjaat viime kesä että en ala tuosta kinastelemaan, silloin oli keppinä LTD K-500:t elikkäs kelly hayes signaturet, on muuten kiva keppi btw. Ei suotta elämys. |
Hanok 18.07.2003 09:05:53 | |
---|
St. Anger videoilla Hetfield vetää kyllä gibsonin explorerilla, sori jos nipotan.. vai tarkotitko levyllä? Tarkoitin levyn mukana tulevaa DVD:tä jossa Hetfieldkin soittaa kyllä usealla eri kitaralla eri biiseissä. Näkyihin siellä ainakin Gibson Les Paulia, se Explorer ja sitten tuo vihreällä liekkikuviolla varustettu baritoni-LTD. Ja ESP Ltd: t ovat lukeman perusteella erittäin laadukkaita keppejä, laadunvalvonta on huippuluokkaa, toisin kuin gibsonilla esim.. Muutamaa LTD-skebaa olen kokeillut ja sopivat omaan käteeni ihan mukavasti. Mutta kyllä niissä silti eroa on todellisiin huippukeppeihin nähden. Juurikin tästä syystä tuntuu kovin vaikealta uskoa että tähdet ihan normi-LTD:llä soittaisivat. Mutta onhan se nyt ihan tunnettua etteivät nuo lähikaupan Signature-mallit suinkaan aina (juuri koskaan?) täysin vastaa alkuperäisen soittajan itse käyttämää mallia. OSTETAAN: SansAmp Classic, GT-2, Tri-A.C. tms. Tarjoa! |
vekku 18.07.2003 15:50:19 | |
---|
joo eli koko tästä jutusta päädytään siihen että esp ( ja ltd) on nykyään tällanen trendikeppi.. BOICOTOIDAAN ESP! kaikki kauppaan ostamaan joku kunnon persoonallinen kitara, vaikkapa squier tai cort. ei kannata jäädä kiinni hengailemasta esp:n kanssa tai sinut leimataan trendipelleksi. Ibanez RG550BK
Epiphone Les Paul std
Laney TF200 |
mathias 18.07.2003 16:57:44 | |
---|
Oliko se muka ESP?! Minä olin kyllä katsovinani, että Gibsoni olisi ollut kyseessä, mutta en ole kylläkään varma kun niin kaukaa katselin. Taitaa se Timppa käyttää yhä Gibsonia. Ainakin Kuopiossa 30.6. ainoa ESP, minkä näin oli Jarkolla. Kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä -J. Hynynen- |