Aihe: Les Paulin mikit: kunnon hevisaundit sekä huippu clean
1 2 3 4 5
Keke Urlaub
04.12.2005 22:00:01

Mulla on tallassa SD '59 ja kaulassa kent armstrongin paf puolituksella. Tästä lähtee nuo hakemasi asiat ja kaikkea siltä väliltä. Kaulamikki puolituksella tuo tonet täysillä aivan loistavan cleanin, sitten kun ottaa tonea pois, crunchia kehiin niin lähestytään telen kaulamikki-osastoa. Puolitus pois, ja ollaan slasheissa.
59 puolestaan tukee les paulin tuhtia soundia oikein makeasti ja soveltuu rokin ja hevin vääntöön mainiosti sellaisenaan.
Knowledge is a deadly friend when no one sets the rules / The fate of all mankind I see is in the hands of fools. |
serious
04.12.2005 22:02:07
Moi!

Olen tässä pohtinut Gibson Les Paul Studio-kitaraani mikin / mikkien vaihtoa.
Nythän kitaran clean-saundit ovat korvia hiveleviä mutta mättöön ei taivu sitten mitenkään (kiertää kuin eläin ja todella löysä saundi). Vahvarina toimii Laney VH100R.

Nyt on mättökäytössä ollut Jacksonin RR-Pro EMG 81/85-mikeillä. Olen vaan täysin kyllästynyt kelluvan tallan kanssa pelleilyyn ja rupesin pohtimaan että voisiko Les Paulista saada kaikki irti..

Mättösaundin pitäisi olla tiukka ja erotteleva nopeisiin trash-demppailuihin yms.

Eli olisiko mahdollista vaikka vaihtaa vain toinen mikeistä johonkin mättöön sopivaksi ja jättää yksi Les Paulin originaalimikki kitaraan jota käyttäisin cleaneissa?

Etenkin se paksumman saundinen mikki (bridge?) miellyttää Paulissani.

Laitoit sitten saman viestin Harmony Centraliinkin :D
Räbbänä
04.12.2005 22:02:24
lespaan tarviis taas 1kpl tone+1kpl volume potikoita per.mikki.

Eiköhän se sitten onnistu kun lespassahan on molemmille mikeille vissiin oma tone ja volume?
Muistakaa lapset! Festareilla kannattaa varoa 1) [b] Satu-setiä [/b] 2) [b] Namu-setiä [/b] 3) [b] Sentencediä [/b]. Jälkimmäinen aiheuttaa vakavan hevimusiikin riippuvuuden. Nuo kaksi ensimmäistä voi siis unohtaa.
McNulty
04.12.2005 22:02:42
kyllä.
Bonecrusherillahan on toi Dimebucker ja toimii kuulemma lespassa hyvin.

Jep... kertaakaan ei ole tarvinut jäädä kakkoseksi gainin määrässä, mutta kuitenkin mikki pysyy erottelevana ja siitä löytyy sopivasti alapäätä ja middleä.

Vähän kuumempia koneita tuolla Dimebuckerilla on hyvä pistää muriseen, nimittäin se ajaa puhtaankin kanavan mukavasti ruttuun (jos on siis volaa ja herkkä vaffari). Toimii siis loistavasti putkikoneiden kanssa. Eikä se kyllä huono ole trankkujenkaan kanssa (kaverin Randallia kurittaneena)

Puhtaat soittelenkin sitten yleensä tuolla LP:n kaulamikillä. Joko Gibsonin oma tai tuo SD '59. Toiset tykkää siitä SD Jazzista, mutta minä halusin vielä pehmeämmän, joten tuo '59 oli passeli valinta. Jazz artikuloi hieman selvemmin verrattuna tuohon '59-modeliin.
Eye Of Horus - Official muusikoiden.net firestarter & instigator. Panzergeneral bonecrusher!
Kampuzzjeah!
04.12.2005 22:03:15
Eiköhän se sitten onnistu kun lespassahan on molemmille mikeille vissiin oma tone ja volume?

niin mutta aktiivit tarvitsee eriarvoiset potikat.
McNulty
04.12.2005 22:04:59 (muokattu 04.12.2005 22:05:51)
niin mutta aktiivit tarvitsee eriarvoiset potikat.

aktiiveille 25k potikat, passiiveille 250k/300k/500k/1000k
aktiivissa stereojakki, passiivissa mono
aktiivit vaatii patterin, passiivit ei (joissain skeboissa tilaongelma)
Eye Of Horus - Official muusikoiden.net firestarter & instigator. Panzergeneral bonecrusher!
Guitaristi
04.12.2005 22:06:00

Joo, RR-Pro missä on hienoudet kuten neck-thru & ebony-otelauta yms.

Tässä kuva kyseisestä yksilöstä: http://80.81.189.227/f//00/03/13/33/1433687.jpg

Hintaa en ole vielä oikeastaan miettinyt. Paljonko tarjoaisitte? :)

Anteeksi offtopic, mikä floikka tuossa on? Onko ihan Original?
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
JTL
04.12.2005 22:06:20 (muokattu 04.12.2005 22:07:24)

Laitoit sitten saman viestin Harmony Centraliinkin :D

Tottakai. :D

Jep... kertaakaan ei ole tarvinut jäädä kakkoseksi gainin määrässä, mutta kuitenkin mikki pysyy erottelevana ja siitä löytyy sopivasti alapäätä ja middleä.

Vähän kuumempia koneita tuolla Dimebuckerilla on hyvä pistää muriseen, nimittäin se ajaa puhtaankin kanavan mukavasti ruttuun (jos on siis volaa ja herkkä vaffari). Toimii siis loistavasti putkikoneiden kanssa. Eikä se kyllä huono ole trankkujenkaan kanssa (kaverin Randallia kurittaneena)

Puhtaat soittelenkin sitten yleensä tuolla LP:n kaulamikillä. Joko Gibsonin oma tai tuo SD '59. Toiset tykkää siitä SD Jazzista, mutta minä halusin vielä pehmeämmän, joten tuo '59 oli passeli valinta. Jazz artikuloi hieman selvemmin verrattuna tuohon '59-modeliin.

Ok. Varmaankin kokeilun arvoinen mikki tuo Dimebucker. Heh, missään ei varmaan pääse testaamaan ennen ostamista?

Juuri se tässä mietityttää että voiko tuosta les paulista saada tiukan ja munakkaan high gain saundin, mutta varmaan vaan nuo Gibsonin omat mikit pelästytti sillä testatessa. :)

Ei ole. Schallerin. Tosi hyvä on kyllä ollut. Pitää vireen todella hyvin älyttömien dive bombauksienkin jälkeen.
http://bedimmed.kypara.net "Tummaa trashmetallia viiltävällä annostuksella tappavia melodioita!"
Kampuzzjeah!
04.12.2005 22:07:34 (muokattu 04.12.2005 22:09:21)

Schaller?

E: hidas

Ok. Varmaankin kokeilun arvoinen mikki tuo Dimebucker. Heh, missään ei varmaan pääse testaamaan ennen ostamista?

käy testaa bonecrusherin lespaa! =)
ei mutta Dimebucker tosiaan on h*lvetin hyvä mikki metalliin!
Guitaristi
04.12.2005 22:09:15

Ei ole. Schallerin. Tosi hyvä on kyllä ollut. Pitää vireen todella hyvin älyttömien dive bombauksienkin jälkeen.

Voi jumalaut, nyt iski GAS ja kovaa!
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
N33m0
05.12.2005 02:10:26

itellä oli espissä emg 81/81 jolla hevi kyllä irtos alunperinkin mutta kaipasin vähemmän kompressoitunutta passiivisoundia, vaihoin tilalle Dimarzio Megadriven tallaan ja Humbucker from Hellin (älä anna nimen hämätä, singlecoilmainen) kaulaan. Nyt saan tallasta hevijyrää ja kaulasta aivan käsittämättömän heleät cleanit.
slow music for slow people
ilopertti
05.12.2005 05:15:31

Aito LePa ei tarette uusia mikkejä. nimim. 15 aklkup studiolla.
Lisää säröä: joku uusi pedali/vahvari. Ei oikeesti oo mikeistä kiinni...

-rieska
JTL
05.12.2005 11:20:02 (muokattu 05.12.2005 12:33:41)

-rieska

Särön määrästä ei olekkaan nyt kyse, vaan kuten jo kirjoituksen ensimmäisessä viestissä mainitsin että todella kiertoherkkä sekä löysä särö Les Paulilla.
http://bedimmed.kypara.net "Tummaa trashmetallia viiltävällä annostuksella tappavia melodioita!"
Kampuzzjeah!
05.12.2005 11:44:55

kyllä tuosta VH100R:stä lähtee varmaan vähintään riittävästi säröä.
losli
05.12.2005 11:59:16

-rieska

Jos vertaa esim. 498T:tä ja vaikka Duncanin JB:tä niin eroja tulee kyllä jonkin verran. Jos JB:llä ajelee rokkiputkipeliä niin ei raskaampaankaan rypistykseen tarvii heti mitään pedaaleja. Itse ainakin heitin boosterit menemään kun vaihdoin JB:n tallaan. Mutta tässä onkin kyse säädöistä. Jos pitää juuri jostain tietyn pedaalin soundista niin eikun sitä kehiin vaan. Itse pidän vaan enemmän JB:llä ajetun putken soundista kuin säröpedaalilla ajetusta soundista.

Lisäksi toi JB puhdistuu paljon paremmin. Eli voit käyttää koko volumepotikan skaalaa erillaisten säröjen aikaan saamiseksi. Kun taas tuo 498T menee tukkoon aika pian kun lähtee volalla leikkimään. Voi toki riippua säädöistä, mutta mä tykkään ainakin.

Kokeilemisen arvoinen juttu.
"Potilas huolissaan saundeistaan. Muuten terve."
DZN
05.12.2005 14:11:36
Mulla oli Jb lespassa ja mä en siitä pitäny. Siinä oli liian vähän keskiääniä, soundi jäi tavallaan ohueks. Dynämikkaa sitten oli kertaheitolla enemmän, kun entisessä gibsonin 500T mikissä. Mä harkitsin kovaa Duncanin Custom Customin ja Distortionin välillä. Ne kuullosti mun korvaan parhailta. Sitten ois vielä Invader, Dimarzoin X2N:ää joku tais jo ehdottaa. Niistä luulis ainakin tehoo lähtevän. Ellei mikään riitä niin sitten Duncanin Livewire Metal aktiivit ja eteen classic malli samasta aiheesta. Kyllähän niitä muitakin on, Dimarziolta vaikk D sonic, steves special, super distortion...

Mulla autto tosi paljon, kun duncanilla on mahdollilsuus nauttia näytepaloja mikeistä.

Tossa RR-prossa on tallana JT-590, joka on sama kun schallerin floikka, joka on melkein sama kun OFR. Mahtava väri! Mulla on heikkous valkosiin Randy Rhoadseihin mustilla viisteillä. Taitaa olla Haluttuja noi RR-prot nykyään. Taitaa tuntua hinnoissa...
Lesko
07.12.2005 11:49:33
En nyt turhaan viiti uutta keskustelua aloittaa ja hyvää palstatilaa viedä. Ajattelin vaihtaa seuraavanlaiset mikit Epin Standardiin.

Kaulamikki:
http://www.thomann.de/thoiw3_gibson … sn=57801192e8ef9f057675602d95e63b33

Tallamikki:
http://www.thomann.de/thoiw3_artike … sn=57801192e8ef9f057675602d95e63b33

Ihan mielipiteitä näistä, vaikka päätökseni olenkin tehnyt =)
"-Nemo est tam senex, qui se annum non putet posse vivere" "-Nemo nisi mors" "-Labitur occulte fallitque volatilis aetas" "-Vade et fac tu similiter"
Juzzu
07.12.2005 11:57:35

Kalliita. Maksa mikit saman verran kö kitara :o)
Mutta hyviä kai. Lienevät myös vahaamattomia kuorelliset, joten suattaa ulista kovemmilla säröillä.
losli
07.12.2005 12:09:01

Soundista en sano mitään kun en tiedä mitä meinaat noilla soittaa saatika mikä vahvain on käytössä.

Mutta sen verran voin sanoa että hinta on ainakin kova. Toivottavasti ovat sen arvoiset.

Esim. Duncaneita saisi tolla rahalla 3 kpl. Käytettynä saisi hyvällä tuurilla jotain 6 kpl. Ois testailtavaa kunhan löytäis sopivan.

Varmaan ihan hyvä sijoitus jos on 100% varma että toi on mun juttu.
"Potilas huolissaan saundeistaan. Muuten terve."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)