Aihe: Delay-keskustelua.. Paljo viive?
1 2 3 4
Mustikkamuffinssi
04.12.2005 00:02:08
Joo, saat tarnimaitokuppeja, joissa on sen petterin kuva.

Et ehdi millään tohon aikaan tänne...

Katsotaanpa. Laitetaan Maxonista viivettä tuo 300ms. Soitetaan ääni-> Helsinki kutsuu. Melkein kerkisin laskemaan kitaran sylistä.
Uli Behringer Fan Club
aleksi
04.12.2005 10:30:22 (muokattu 04.12.2005 10:31:24)
Miksei Bossin DD6:sta ole vielä ehdotettu. Mulla on ainakin vuoden verran ollut käytössä ja hyvin pelannut. 0-5200ms on tämän "range".

EDIT: Niinjoo. Piti olla analoginen. No, hyvä spedu tuo on, jos et muuta keksi, niin laita tuo.
"Open hands to the wind."
-Prokitaristi-
04.12.2005 11:35:47
DE-7 Määrää. Hommaisin tuon AD9:n, mutta siinä ei riitä viive.. muistaakseni 300 ms on pisin, mitä siitä saa irti. Kaipaan 450 ms vähintään ja ruskeutta delayn soundiin: Eli DE-7.

Lällällää, mun multiefektistä saakin 2000ms :P
Härski
04.12.2005 12:25:29 (muokattu 04.12.2005 12:27:04)
Lällällää, mun multiefektistä saakin 2000ms :P

DE-7:sta saakin 2600 ms. Lällää.
tommiot
04.12.2005 12:46:27
DE-7:sta saakin 2600 ms. Lällää.

Mul entisestä delaysta saikin 23000ms. Lällää.

Anteeksi...
McNulty
04.12.2005 15:17:58
Ei ole pakko olla analoginen, mutta tuo Boss DD-6 on mielestäni samaa luokkaa kuin tämä Digitech DigiDelay. Tosin, Digitech on puolet halvempi. Löytyy kanssa kaikenmaailman reverse-delayta ja ties mitä. Sellaisia en kuitenkaan tarvitse.

Hieman soundissa tosiaan sais olla sitä DirtyBrown-meininkiäkin. Delay ei saa olla liian kliininen mutta kuitenkin erottuva. Tap-tempo ois kanssa ihan "ok".

Boss DD-5 vaikuttaa mielenkiintoiselta sen ulkoisen tap-tempon osalta.
Myös tuo uusi T.C. Electronicsin spedumallinen delay näyttäis passelilta (on vain aika hintava).
Eye Of Horus - Official muusikoiden.net firestarter & instigator. Panzergeneral bonecrusher!
tommiot
04.12.2005 15:25:05

Myös DD-20 on hyvä. Tosin siinä on niitä kaikenlaisia mallinnuksia, mutta eihä niitä ole pakko käyttää. Näyttö on myös plussaa. Tosin hintaahan sillä on, mutta omani (myin jo pois, en tykännyt delaysta etuasteen edessä) ostin käytettynä sopivasti.
LaXu
04.12.2005 16:22:34
Saakos tuossa H&K Replexissa samaan aikaan reverbin ja delayn? On jo pitkään ollut hakusessa purkki, josta molemmat löytyisivät samasta lootasta ja helppokäyttöisenä. TC G-Major oli hankintalistalla, mutta siinä on multiefekteille tyypillinen menu-vetoinen käyttöliittymä (lue: ikävä käyttää) ja kestävyydestäkin on vähän risuja tullut luettua. Tarvisi vielä MIDI-polkusimen kaveriksi...

Pitää kyllä käydä testaamassa tuota Replexia.
Vapour
04.12.2005 16:37:28
Hieman soundissa tosiaan sais olla sitä DirtyBrown-meininkiäkin. Delay ei saa olla liian kliininen mutta kuitenkin erottuva. Tap-tempo ois kanssa ihan "ok".

Myös tuo uusi T.C. Electronicsin spedumallinen delay näyttäis passelilta (on vain aika hintava).

Ostin itselleni taannoin Line6:n Echoparkin. Loota on melkoinen signaalisyöppö, mutta bändin kanssa, lenkkiin sijoitettuna, en ole eroa huomannut muihin testaamiini polkusimiin verrattuna. Löytyy tap tempo sekä nauha- ja analogimallinnukset. Soundi ei tosiaan ole mikään high end, mutta treenikselle riittävä. Roinaa tossakin pedaalissa on liikaa, mutta kivana lisänä "pisteellinen kahdeksasosa"- ja trioli -modet sekä häntiminen.
Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja, mitä menettää. -Allekirjoittanut.
Härski
04.12.2005 16:52:40
Saakos tuossa H&K Replexissa samaan aikaan reverbin ja delayn? On jo pitkään ollut hakusessa purkki, josta molemmat löytyisivät samasta lootasta ja helppokäyttöisenä.

Ei saa yhtäaikaa, mutta toi Dual Head Delay on _melkein, kuin se, koska siinä saa kummankin delayn ajan säätää erikseen. Mutta kokeilemalla selviää, onko se lähelläkään sitä, mitä haet.

Pitää kyllä käydä testaamassa tuota Replexia.

Se on pakko.
nikovirtala
04.12.2005 16:55:02

kun tässä delaysta puhutaan niin kertokaahan onko akai headrush e1 tai e2 mistään kotoisin? vaikuttaisi aika sopivalta laitteelta minun makuun, missä voi testata?
Strutsi
04.12.2005 18:59:24
Mulla on BOSS RDD-20. Aika mukava saundi minusta. Helppo käyttää myös.
Sitten siinä löytyy vielä modulaationamikat että saa chorusta.

Haittapuolena että RDD-20:sen Delay time rajoittuu 400:n millisekuntiin.

Maksoin 80 ekiä käytettynä
"No onhan proge ihan mukavaa jos se on hyvää eli sopivan hevahtavaa"
-Prokitaristi-
04.12.2005 19:01:44
Kyllä minun mielestäni Bossin härpättimissä tuo paljolti lisähintaa se "Boss". Tuumaanpahan vain.
McNulty
04.12.2005 19:11:39
Mulla on BOSS RDD-20. Aika mukava saundi minusta. Helppo käyttää myös.
Sitten siinä löytyy vielä modulaationamikat että saa chorusta.

Tämähän on se ½rack häsäkkä, eikö?
Muuten varmasti hyvä, mutta pitäis päästä jalalla vaihtamaan päälle ja pois.
Eye Of Horus - Official muusikoiden.net firestarter & instigator. Panzergeneral bonecrusher!
Strutsi
04.12.2005 19:37:53
Tämähän on se ½rack häsäkkä, eikö?
Muuten varmasti hyvä, mutta pitäis päästä jalalla vaihtamaan päälle ja pois.

Sitä taitaa kyllä löytyä ihan "poljettavanakin".
Pitää kyllä joskus vaihtaakin tuo sen takia
"No onhan proge ihan mukavaa jos se on hyvää eli sopivan hevahtavaa"
Chemo
04.12.2005 19:42:29

Ostin itselleni taannoin Line6:n Echoparkin. (..) kivana lisänä "pisteellinen kahdeksasosa"- ja trioli -modet sekä häntiminen.

Olisiko tuosta rautalankahommissa mihinkään?

Noista halvoista peruspolkimista mä tykkään Ibanez Echomachine EM5:stä, siinä on miellyttävä soundi.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
Tee
04.12.2005 20:16:15
mulla on Line6 Echo Park ja vaikka onkin digitaalinen ni siinä on analogi ja tape mallinnus sitte, mulle kelvannut näin ainakin aivan hyvin. 145€ maksoin muistaakseni tästä omastani. Löytyy monenlaista eri delaytä myös. Käy koittamassa.
:K
McNulty
04.12.2005 21:33:08 (muokattu 04.12.2005 21:33:46)
mulla on Line6 Echo Park ja vaikka onkin digitaalinen ni siinä on analogi ja tape mallinnus sitte, mulle kelvannut näin ainakin aivan hyvin. 145€ maksoin muistaakseni tästä omastani. Löytyy monenlaista eri delaytä myös. Käy koittamassa.

No siis... tästä nimenomaan pyritään pois. Haluan sellasen simppelin pedaalin missä on se soundi kerrallaan kohdillaan. Tuossa DigiDelayssa on 7 eri moodia ja niiden välillä surrailu on hanurista. Yksi hyvä riittää. (Taitaa vain olla vaikea löytää nykyään sellaista missä ei olisi noita erilaisia moodeja)

Siispä mitään analog/tape-mallinnuksia ei kaivata. Laite kyllä saa olla analoginen tai digitaalinen, kunhan se on "mutkaton". Level, Feedback ja Delaytime säätimet riittävät :)

Tällä hetkellä listalla on seuraavat härvelit (thomannin hintoja):
- Ibanez DE7/DE7C Delay (95e/93e)
- Boss DD-3/5/6/20 Digital Delay (129e/???/169e/239e)
- Maxon AD900 Analog Delay (444e)
- tc Electronic Vintage Delay (419e)
- EHX Deluxe Memory Man (177e/163e B-stock)
- Danelectro DTE-1 Reel Echo (99e)

Tällä hetkellä sekä Ibanez DE7 ja EHX Memory Man ovat voitolla. EHX:n delaytime on maksimissaan 550ms ja se on just passeli minun tarpeisiini. Taitaapi myös olla analoginen?

Onko joku vertaillut Boss DD3 ja Ibanez DE7 välillä? Minulle on jotenkin jäänyt Bossin DD-sarjasta vähän sellainen kliininen/kolkko fiilis. Siksi päädyin aikanaan tuohon Digitechiin kun se kuulosti lämpimämmältä.
Puoskari
04.12.2005 21:58:25
onko porukalla kokemusta generalguitargadgetin AD 3208 analog delaysta ?

The AD3208 is based upon the later analog delays that used the lower voltage MN32xx series of BBD chips like the Boss DM-3 and the Ibanez CD-10 Delay Champ

onkohan noista uudemmista analog delaysta mihinkään vai pitääkö sen olla se pinkki ibanez ?
hyviä kitaristeja mahtuu kymmenen tusinaan kun taas hyviä biisin tekijöitä yksi... ...sikäli harmi etten kuulu kumpiinkaan
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)