Aihe: nailonit teräskieliseen akustiseen
1
jakasepp
02.12.2005 14:01:40
Eli onnistuuko projekti? Emännälle pitäisi hommata nailonkielinen harjoittelua varten enkä viitsisi ostaa uutta nailonräpsyä.
Syystä tai toisesta epäilen, että tiedän liikaa asioista, joista on aivan älytöntä tietää paljon mitään. -Erlend Loe
Henkeen ja Vereen
02.12.2005 14:11:26
En usko, että onnistuu. Kielten kiinnittämisessä tulee varmaan ongelmia ja en tiedä kuinka hyvin kestävät. Kaula varmasti taipuu pienemmän jännityksen takia ym.
I like people who shake other people up and make them feel uncomfortable. -J.Morrison-
Ze Kink
02.12.2005 14:11:37
Luulisin ettei onnistu (kaularauta, eri talla, eri satula, eri virittimet, erilevyinen kaula jne.). Osta se Yamahan halpis, ei maksa muistaakseni paljoa mitään. En muista mallia kylläkään, mutta alle huntin ainakin oli.
I JUST WANNA RIDE MY MOOOTORSÄÄÄHHH.... CLE
starsailor
02.12.2005 14:35:17
Osta silk&steel kielet. Löytyy mm. D'addariolta. Ne ovat puolivälissä teräs- ja nailonkieliä. Sopivat suoraan teräskielisen tallaan ja kielten koloihin. Jännitys on vähän suurempi kuin nailon, mutta selvästi pienempi kuin teräskielissä. Jos haluat laittaa nailonkieliset teräskieliseen kitaraan, niin joudut todennäköisesti tekemään ainakin kielten H & E koloista suuremmat. Muutenkin nailon kielten tuoma jännitys ei rasita teräskielille kuormitettua kantta tarpeeksi ja ääni jää onhoksi.
projekti
04.12.2005 18:45:26
Ei taida toimia. Mun mielestä se on niin, että jos laitat nailonit teräskieliseen, kaula taipuu soittajan suuntaan ja jos laittaa teräskielet nailoniin käy toisinpäin. Näin olen kuullut.
Aika monessa teräskielisessä on kaularauta jota voi säätää...
Sixpack, ja loppurahalla kaljaa.
kimurantti1
04.12.2005 20:07:37 (muokattu 04.12.2005 20:07:43)
Aika monessa teräskielisessä on kaularauta jota voi säätää...

Mutta säätövarat loppuu todennäköisesti kesken.

Tämä olisi varmaan paras ratkaisu, taitaa olla sama mitä aiemminkin ketjussa suositeltiin: http://www.thomann.de/thoiw3_yamaha_c40_konzertgitarre_prodinfo.html
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)