Aihe: Metallica studioon
1 2 3 4 515 16 17 18 19
aku.miettinen
03.12.2005 17:50:40
Niimpä, mutta on tylsää lukea aihetta mikä o lähes suurimmalta osaltaan haukkuja. Onhan se hyvä että tulee keskustelua. Meen jo, takki o päällä.

Kyllähän se myös näinkin on.
Hetfield
03.12.2005 17:52:41

No joo en nyt ihan sitä tarkottanut että pelkästään pitäisi kehua, mutta aika tylsä lukee jos koko ajan jotain negatiivista haetaan.
Metal up your Ass | Not only do I not know the answer... I DON'T EVEN KNOW WHAT THE QUESTION IS!!!
Fadead
03.12.2005 18:18:48
Metallican haukkuminen on muoti-ilmiö. Niin se vaan on.
Tyhmät teot johtuvat siitä, että jokainen on oman itsensä orja.
Zerzy
03.12.2005 18:34:58

Muistaakseni jossain haastattelussa James sanoi että Loadin aikaan oli keikoilla hienoa, kun jengi buuasi joskus. Kuulemma vaihteeksi hyvä kun ei tykätä. Tiedä sitten...
Hetfield
03.12.2005 18:40:10

Muistaakseni jossain haastattelussa James sanoi että Loadin aikaan oli keikoilla hienoa, kun jengi buuasi joskus. Kuulemma vaihteeksi hyvä kun ei tykätä. Tiedä sitten...

Kai se Blackin suosio ja pitkät kiertueet puudutti sen verran, että kaipasi vaihtelua.
Metal up your Ass | Not only do I not know the answer... I DON'T EVEN KNOW WHAT THE QUESTION IS!!!
salmivaara
03.12.2005 19:28:44

No silloinhan sinulla nimenomaan ON ongelma tyylillisten asioiden muuttumisen kanssa, jos uusi tyyli on mielestäsi surkeaa vesitettyä paskaa. (??)

Lueppa ajatuksen kanssa tuo etnopojat postaus. Plz.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
etnopoju
03.12.2005 23:31:38 (muokattu 03.12.2005 23:34:28)

Olen muuten varmaan ainoa, jonka mielestä se kurkkupurkkivirvelisoundi on hiton toimiva.

oho.

Justicella olisi melkein Metallican parhaimmat biisit, mutta kun sitä levyä ei yksinkertaisesti pysty kuuntelemaan niiden soundiensa puolesta. St. Angerilla saattaa olla metallikliseitä (paitsi kitarasooloja), mutta ainakin METALLICAkliseet heitettiin kunnolla romukoppaan.

mä tykkäsin niistä metallicakliseistä. ne biisit on ihan helvetin kovia justicella, vaikka ne hammetin soolot välistä saattaa käydä vituttamaan. parhaita metalliriffejä mitä olen ikinä kuullut ja hetfield vetää hemmetin hienoja harmonioita kitaralla. ei kyllä olis pahitteeksi, jos rokkarit ja metallimiehetkin opiskelisivat kontrapunktia, jos lopputuloksena olis jotain justicen harmonioiden kaltaista.

Onneksi Kirkin wahwah-sooloja ei sillä levyllä ole ja musiikillisestikin St. Anger on minun mielestäni astetta mielenkiintoisempi ja uskaliaampi tapaus. Tuntuu, ettei kukaan St. Angeria mollaava ole kuunnellut sitä levyä kuin kerran läpi, jos ollenkaan. Sanotaan vaan totutusti että kaiken Black Albumin jälkeisen Metallican on pakko olla paskaa ja musiikkikin on ihan nu-metallia koska Jamesilla on pipo siinä yhdessä videossa.

mä kuuntelin st angerin muutaman kerran läpi ja kun se eka sinkku tuli ulos mä ihan tykkäsin siitä. sitten tajustin, et ne st angerin biisit on ihan paskasti sävelletty.

mua nuuduttaa kun metallica ei enää kuulosta yhtään metallicalle, vaan miljoonalle muulle bändille, jotka niitä on kopioinut. ei mua se raskas matalavire veto häiritse sinällään, mutta kun ne vaan helvetti kuulostaa jollekin kotiteollisuudelle tätä nykyä.

No silloinhan sinulla nimenomaan ON ongelma tyylillisten asioiden muuttumisen kanssa, jos uusi tyyli on mielestäsi surkeaa vesitettyä paskaa. (??)

ei sinällään, koska ilman muutosta ei synny mitään mielenkiintoista. mä en vaan pidä siitä muutoksesta johon suuntaan ne on mennyt. musta se niiden muutos on negatiivinen, mutta muutos sinällään ei ole negatiivista, jos tajuat.
mie
04.12.2005 15:21:37

Anteeksi off-topik, mutta en kehtaa näin pienen asian takian aloittaa uutta aihetta.

Millä tavalla Cunning Stunts DVD on kuvattu? Eli onko siellä välissä hidastuksia, feidauksia tai muuta ihme sälää? Live Sh*t Binge & Purge:ssa niitä on, enkä misään Herran rakkaudessa halua niitä olevan omassa ostoksessani.
author
04.12.2005 15:36:35
Minun mielestä St. Anger on ihan hyvä levy, mitä nyt soundit on ihan kamalat ja hyvätkin biisit on yleensä pari-kolme minuuttia liian pitkiä.

Juu samaa mieltä. Aluksi ei kolahtanut kun ei ollut ihan sitä mitä oli odottanut. Mutta kyllä tuo silloin tällöin taustamusana menee.
Hetfield
04.12.2005 16:34:33

Anteeksi off-topik, mutta en kehtaa näin pienen asian takian aloittaa uutta aihetta.

Millä tavalla Cunning Stunts DVD on kuvattu? Eli onko siellä välissä hidastuksia, feidauksia tai muuta ihme sälää? Live Sh*t Binge & Purge:ssa niitä on, enkä misään Herran rakkaudessa halua niitä olevan omassa ostoksessani.

Jotain saatto olla, mutta muuten hyvä DVD, että kannattaa ostaa.
author
04.12.2005 17:43:39 (muokattu 04.12.2005 17:46:06)
Jotain saatto olla, mutta muuten hyvä DVD, että kannattaa ostaa.

Minä myyn halvalla kyseisen dvd:n.

Anteeksi offarini.

edit. Puhuinkin väärästä dvd:stä
Junkers
06.12.2005 10:46:41 (muokattu 06.12.2005 10:49:29)
Tuollaista kuraa mitä Load, Re-load (vai miten se menee) ja St.Anger ovat...
Mieltähän saa olla mitä vain, mutta jos minä olisin bändini kanssa tehnyt Loadin tai Re-loadin (jos minulla siis olisi bändi) niin melko varma olisin, että sen joku julkaisisi. :) Tai jos ei, niin olisin niistä ainaki itte helvetin ylpeä :D
Noilla lätyillähän on mitä parhaimpia biisejä. Outlaw Torn on aivan käsittämätön...etenkin S&M vetona. Monttu auki ja silmät pyöreenä kuuntelen.
Jotenkin tuo vähän enempi rokimpi, kuin hevimpi ote sopi ainakin tossa vaiheessa bändille aika hyvin IMHO.
Sitten taas toisaalta St. Angerkin oli ihan jees. Ei kyllä minustakaan ihan sitä mitä odotin/olisin halunnut, mutta empä ole tuon ostamista kyllä katunutkaan.

Niin ja vielä: Ei Cunning Stuntsilla mitään hidastuksia ole tai mitään semmosta. Ihan yhtenäinen konserttitaltiointi se muistaakseni on. Ja vieläpä helvetin hyvä. Siinä toisella levyllä kyllä on jotai vänkiä showpätkiä. Äijät juoksee tulessa pitkin lavaa ja putoilee lavasteista..emt...hämärää.
Mutta kannattaa ostaa!
4-ulotteinen hyperpallo voidaan viipaloida xyz-aliavaruuden suuntaisiksi viipaleiksi, eli palloiksi, joista muodostettuja hypertilavuuselementtejä integroidaan w-suunnassa välillä w=-R...R
Maatuva_muumi
06.12.2005 11:19:43 (muokattu 06.12.2005 21:30:47)
Miten ihmeessä ketään kiinnostaa 'uusi' metallika. Logostakin katkastiin ne salamat M:stä ja A:sta.

kannattaa ensin varmaan opetella kirjoittamaan bändin nimi oikein ennenku valittaa asiasta yhtään mitää.
Ja niitä "salamoja" ei ole mihinkään katkaistu siitä logosta.
Hevi on parasta paskanakin.
Maatuva_muumi
06.12.2005 11:28:46
Metallican kulta-aika loppui vuoden 1991 black album:n jälkeen. tai paremminkin Burtonin kuoleman jälkeen. En uskalla edes kuvitella kuinka hienoa musiikkia metallica tekisi, jos Burton vielä eläisi.

Load ja Re-load ja tämä sinfonialevy S&M oli täyttä PASKAA! Metallican nimi olisi niiden aikana pitänyt vaihtaa Countrycaksi tai joksikin muuksi vastaavaksi.

Oli hienoa kuulla St. Angerin kaltainen mestariteos noiden edellämainittujen floppien jälkeen (Load, Re-load jne..). Mukava oli kuulla kun metallicakin osaa tehdä vielä loistavaa musiikkia. Metallica palasi juurilleen. Ja Hetfieldille pitää nostaa hattua, kun se vielä kaiken jälkeen jaksaa lauleskella ja soittaa.

Seuraavalle albumille minulla on todella kovat odotukset. Metallica on kuitenkin ainoa bändi, joka on jaksanut innostaa minua näinkin pitkälle.
Hevi on parasta paskanakin.
Valdemar
06.12.2005 12:17:53
Parhaalle provolle palkinto.
It`s hard to be in first class, when you are white trash.
shovi
06.12.2005 12:27:09
Oli hienoa kuulla St. Angerin kaltainen mestariteos

Hoho! Pelastit aamuni... vähän niinkun sanois että kahvinpurut on hyviä viilin joukossa.
Non omnes, qui citharam habent, citharoedi sunt. "Eivät kaikki joilla on kitara, ole kitaristeja".
Informaatiokameli
06.12.2005 13:36:52 (muokattu 06.12.2005 13:37:13)

Omasta mielestäni Load ja Reload edustavat Metallicaa parhaimmillaan. Jo Black-levy oli hieno irtiotto siitä 80-luvun huumorimetallista (80-luvun Metallica aiheuttaa minussa tahatonta huvittuneisuutta) mutta Load ja Reload uudistivat bändiä komeasti. St.Angerista en aluksi pitänyt mutta aina välillä sitäkin tulee kuunneltua. Sekin on mukavan erilainen Metallica-levy. Biisien pituudet ovat kyllä aivan liian pitkiä mutta onneksi loistava virvelisoundi kannattelee biisit kunnialla loppuun.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
meitu
06.12.2005 13:50:27

Mielestäni jokaisella Metallican levyllä on hyvät ja huonot hetkensä, toisilla niitä huonoja on vain enemmän.

En voi käsittää sellaisia truu-ihmisiä jotka muuttavat mielensä vaikkapa Metallican tapauksessa niistä alkupään levyistäkin joita on ennen pitänyt hyvinä, sen takia että uudemmat olisivat "ihan paskaa!!1". Tunnen pari tyyppiä jotka ovat tehneet juuri näin: varhaisteineinä he ihailivat Metallicaa vitusti ja sitten kun vähän "kasvoivat" ja S&M sekä Stanger julkaistiin niin yhtäkkiä ne saivat vanhemmatkin levyt huonoiksi. Nykyisin nämä henkilöt kuuntelevat Slayeria ja muita "omalle tyylilleen uskollisia bändejä". Naurettavaa, sanon minä.

Mielenkiinnolla odotan Metallican seuraavaa levyänsä.
Ne jotka soittaa, ne tietää.
Silvio Dante
06.12.2005 14:04:14
Rumpali Lars Ulrich

?
Aijai!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)