Aihe: Input/output onglemia..
1
FunMachine
03.12.2005 18:44:40
Eli ostin tuossa kesällä ensimmäisen sähkökitarani ja vahvarin.
Ongelman huomasin vasta hiljattain; niin kitaran output kuin vahvarin input -kolot tuntuvat jotenkin löystyneet, eli piuha tulee ulos pienestäkin nykäyksestä, eivätkä kytkettäessä "lukkiudu" enää lainkaan (eli ei kuulu/tunnu naksahdusta joka yleensä kertoo piuhan olevan paikoillaan).

Onko jollain kokemusta vastaavasta tilanteesta? Pitääkö tässä heti lähteä ammattikorjaajan luo (paljonkohan tällainen voi suunnilleen maksaa/kestää?), vai onko tilanne ehkä korjattavissa kotikonstein?

(Olen alkanut pitää piuhoja kitarahihnan ja vahvarin kahvan kautta kierrettynä, mikä auttaa pahimpiin nykäyksiin, mutta melkein tuntuu että kohta se tippuu kuitenkin kitarasta irti soitettaessa)

Tuo korjaaja olisi siinä mielessä epämiellyttävä, että saamme kavereiden kanssa hikisesti kerran viikossa käytyä soittamassa koulun musaluokassa, eikä aina sitäkään.. Turhauttavaahan se nimittäin on jos kitaran korjattavana lojumisen vuoksi menee taas vuoro sivu suun.. :P

Niin ja olen kokeillut eri piuhoja, eli siitä ei asia ole kiinni.
janik
03.12.2005 20:18:56
Siinä jakissa olevaa juttua voisi koittaa vääntää, eli menee avaus hommiksi.
-------------------------Fahrenheit
kimmokel
03.12.2005 21:13:48

Ja jos ei kestä tai haluaa kerralla kunnollisen niin vaihtaa Switchcraftin jakkiin. Mitkä kitara ja vahvistin on kyseessä?
jassons
Miikathebest
04.12.2005 15:20:53 (muokattu 04.12.2005 15:21:08)

Ibanezin GAX30 ja Fender Frontman R15 on kyseessä

Avaat vaan jakkilevyn ruuvit, otat sen systeemin ulos ja käännät jakista sitä jo mainittua juttua niin että saavutat halutun tuloksen.
Helppo homma.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
Lennu
04.12.2005 15:37:35

Olet siis kokeillut erilaisia piuhoja? Mulla oli joskus joku halpispiuha mikä teki samaa. Joku scorpions se oli.

Voi myös auttaa ihan kiristää niitä jakkeja.
"kun kitara soi, ei itkeä saa, ei meluta saa, joku voi tulla ikkunan taa"
Miikathebest
04.12.2005 16:03:35

Olet siis kokeillut erilaisia piuhoja? Mulla oli joskus joku halpispiuha mikä teki samaa. Joku scorpions se oli.

Voi myös auttaa ihan kiristää niitä jakkeja.

"Niin ja olen kokeillut eri piuhoja, eli siitä ei asia ole kiinni."
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)