Joo, ostin Oulun Musiikki Kullaksesta GHS:n boomersit viime viikolla, hintaan 9,50€!! Ensi kerran kun tilaan THomannilta jotain niin tilaan kyllä viiden vuoden kielet samalla.. Juu Thomann myy GHS:n kieliä ulos halvemmalla kuin musakaupat ostaa maahantuojalta sisään. Että silleen. Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä.. |
wilzhu 04.12.2005 15:47:13 | |
---|
Eikös musakauppojen sitten kannattaisi tilata thomannilta niitä eikä maahantuojalta? Tai vaihtoehtoisesti tilata suoraan tehtaalta. Elämä Off. |
Bunteri Banderos 04.12.2005 15:57:08 | |
---|
Mulla on ollut ainakin ongelmia noitten HB kielien kanssa kun ne lähtee purkautumaan paksuilta kieliltä tallan kohdalta. YNKKÄ ON KUNKKU |
juhist 04.12.2005 16:11:09 | |
---|
Kuis mahtaa olla. Montakohan kielitehdasta maailmassa on? Tiä vaikka samasta tehtaasta tulisi useampia merkkejä. Erona pakkaukset. eiköhän ne kukin omasta tehtaastaan tule, eihän noiden kielien valmistus mitään ydinfysiikkaa ole... :D onhan Suomessakin ainakin yksi kielitehdas toki voi olla yhteistyötä kielimerkeillä, mutta en itse usko... |
Metal90 05.12.2005 11:34:56 | |
---|
Vois kyllä aiva piruuttansa kokeella bentonin kieliä,ku ei siinä kyllä mitään häviäkään jos sellaaset ostaa.itse olen aina ostanut Thomannilta Dean Markley:n kieliä, koska nehän maksavat vain 4,20€ siellä kun suomessa taas pitkälti yli 10€ Mielenkiintoista kans sinänsä että Dean Markley:t ja D'addari:t maksaa tompsonilla saman verran,mutta suomessa deanit 5 € kalliimpia... ESP. Astetta paree |
starsailor 05.12.2005 11:59:26 (muokattu 05.12.2005 12:04:21) | |
---|
Kyllä kielten valmistus on aika tarkkaa puuhaa ja vaikka on totta että monet jenkkimerkeistä tulee samasta tehtaasta, niin erot ovat ihan selvät esim. meksikossa tehtyihin kieliin. Noin halpa hinta HB kielissä viittaa siihen että ne on valmistettu kaukoidässä ja valmistusmateriaaleissa on säästetty. Voin näkemättä väittää että kielten kestävyys ja soundi ei ole kovin hyvä. Helpoiten itse huomaan kielten laadun liuttamalla sormia kielen pintaa pitkin. Yleensä halvat ja huonot kielet on röpöisiä ja niissä on jotain metallihilettä uutena pinnassa. Tämä ei tarkoita sitä että ultrasileet päällystetyt olisi parhaita, vaan että kielten punos ei ole johonmukaisen röpöinen vaan ja on teräviä kulmia. Tämän huomaa sitten soinnissa ja kestävyydessä. |
rosberg 05.12.2005 12:41:48 | |
---|
daddariot on oikeasti paljon parempia kuin ne kirotut boomersit. se ei tee kielimerkistä huonoa jos joku ei osaa vaihtaa uusia katkomatta niitä. vika on siis ratin ja polkimen välissä. nim. 15 vuotta daddariota. ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn. |
Aki 05.12.2005 13:15:22 (muokattu 05.12.2005 13:18:32) | |
---|
Ei siinä mitään jos joku tykkää vaihdella kieliä. Mä en, siksi käytän pitkäkestoisia kieliä. Eikä se Thomann ole ainut autuaaksi tekevä, tää näyttää vielä herkullisemmalta: http://saitenkatalog.de/catalog/ EDIT: Ja wilzhu, jälleenmyyjät joutuu pelaamaan maahantuojien ehdoilla, ei ne saa ostaa tavaraa ulkomailta / mistä hyvänsä, kun Suomessa jälleenmyyjä jo on. Tätä lakia rikkomalla mm Bändikeskus ja Musakauppa ylipäänsä pysyy pystyssä. -Aki. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
Mrezzye 05.12.2005 13:46:25 | |
---|
Ja wilzhu, jälleenmyyjät joutuu pelaamaan maahantuojien ehdoilla, ei ne saa ostaa tavaraa ulkomailta / mistä hyvänsä, kun Suomessa jälleenmyyjä jo on. Tätä lakia rikkomalla mm Bändikeskus ja Musakauppa ylipäänsä pysyy pystyssä. Aika raskaita syytöksiä heittää noin vaan ilmaan. |
Twinkle 05.12.2005 14:17:15 | |
---|
Noin halpa hinta HB kielissä viittaa siihen että ne on valmistettu kaukoidässä ja valmistusmateriaaleissa on säästetty. Voin näkemättä väittää että kielten kestävyys ja soundi ei ole kovin hyvä. Osaavasti päätelty, toivottavasti tulevien viestien sisältämä argumenttien taso vielä tästä nousee. Minä itse en ole niin suuri kitarasankari, että osaisin näkemättä ja kuulematta sanoa että jokin on huonoa tai hyvää. |
starsailor 05.12.2005 14:32:04 | |
---|
No, kuten muissakin tuotteissa halpa hinta yleensä kertoo jostain ja hyvää ja halpaa ei ole olemassakaan. Aina jostain joutuu tinkimään kun ostaa halvan, sama kitaroissa ja muissa oheislaitteissa ja -sälässä kuten kielissä. Tällä palstalla tuntuu vain olevan harvinaisen optimistia ihmisiä kuten se halvalla Gibsoneita myyvä heppu huijausyrityksessään hyvin toi ilmi. Optimistisia sanan voi myös korvata jollain muulla... |
Ze Kink 05.12.2005 14:34:27 | |
---|
daddariot on oikeasti paljon parempia kuin ne kirotut boomersit. se ei tee kielimerkistä huonoa jos joku ei osaa vaihtaa uusia katkomatta niitä. vika on siis ratin ja polkimen välissä. nim. 15 vuotta daddariota. Kannattaa muistaa että joka henkilöllä on vähän eri kemia, joillain toiset kielet kestää pidempään kuin toisilla. Omassa käytössä D'addariot ei kestä lainkaan, menivät tavallisessa soitossa poikki, sen jälkeen kun katkesi keikalla yhden biisin ekaan sointuun vaihdoin kielimerkkiä eikä sen jälkeen katkeillut. Ernie Ballin setistä tosin sain kerran E:n poikki, mutta se oli kyllä ikivanha (jotain puoli vuotta ollut kiinni). Esittelin juuri kaverille, että "Ei 24 nauhaa tarttee mihinkään, sen voi bendata tästä 22. nauhalta!" ja naps. En tainnut olla kovin vakuuttava :) I JUST WANNA RIDE MY MOOOTORSÄÄÄHHH.... CLE |
Twinkle 05.12.2005 15:18:07 | |
---|
No, kuten muissakin tuotteissa halpa hinta yleensä kertoo jostain ja hyvää ja halpaa ei ole olemassakaan. Aina jostain joutuu tinkimään kun ostaa halvan... kuten esimerkiksi brändistä? |
Ukko 05.12.2005 16:27:11 | |
---|
No, kuten muissakin tuotteissa halpa hinta yleensä kertoo jostain ja hyvää ja halpaa ei ole olemassakaan. Aina jostain joutuu tinkimään kun ostaa halvan... Hauska ja paikkansa pitämätön väite noin yleensäkin. Jos tuotteen valmistuskustannukset ovat olemattomat niin ei se tarkoita että tuote on roskaa. Mutta turhia tästä on väitellä. Tilasin muun ohella useamman satsin näitä euron kielisettiä sekä akustiseen että sähkikseen. Testasujakso kertokoon puolueettoman tuloksen ettei tarvitsisi turvautua kuulo/mutu puheisiin. Eli siis odottelemisiin. Ai niin, faktatietoa halvasta ja huonosta. Itse käytän ammattikäytössä rakennustöissä Bilteman, Claes Ohlssonin ja vastaavien tuotteita. Eivät ne milläänlailla häviä laadultaan rautakauppojen kiskurihintaisille tuotteille. |
koponen 05.12.2005 17:46:45 (muokattu 05.12.2005 17:47:07) | |
---|
EDIT: Ja wilzhu, jälleenmyyjät joutuu pelaamaan maahantuojien ehdoilla, ei ne saa ostaa tavaraa ulkomailta / mistä hyvänsä, kun Suomessa jälleenmyyjä jo on. Tätä lakia rikkomalla mm Bändikeskus ja Musakauppa ylipäänsä pysyy pystyssä. Kyllä se näin vain menee. Eipä tarvitse montaa kertaa tavaraa tilata ohi maahantuojan niin seuraavan kerran kun maahatuojalle soitaa ja kysyy että löytyykö jotain tavaraa niin ne sanoo että löytyyhän sitä mutta sinä voit tilata ne sieltä thomannilta ja siihen loppui yhteistyö. Esimerkkejähän tästäkin löytyy. Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä.. |
erkko 05.12.2005 18:07:45 | |
---|
Menee vähän asian vierestä mutta pakko haukkua D'addarion kielisettejä: ostin kerran kymmenen paketin D'addarion kieliä ja ne ei kestäny mitään: muutaman päivän studiosessiossa katkes kaikki A:t ja D:t ja melkein kaikki paksut E:t ja G:t. Meinas olla hermo aika tiukalla kun en millään saanut biisejä nauhalle kun aina katkesi kieli ennen biisin loppua. Tietysti soitin kitaroita lauantai-iltana ja sunnuntaina niin etten päässyt kielikauppaan. Ja kyse ei ollut kitarasta: mulla oli kolme kitaraa mukana ja kielet katkesi kaikissa. Kyseessä oli ihan selkeästi jokin viallinen kielierä. Vein kielisettien jämät Millbrookiin ja ne antoi mulle tilalle kymmenen settiä GHS:n Boomerseja, ja ne on kestäneet mun käytössä ihan loistavasti. Tosi harvoin menee kieliä katki. En enää meinaa ostaa muita kieliä kuin GHS:iä ja voin lämpimästi suositella niitä muillekin. |
Artist 05.12.2005 19:20:19 | |
---|
Kyllä kielten valmistus on aika tarkkaa puuhaa ja vaikka on totta että monet jenkkimerkeistä tulee samasta tehtaasta, niin erot ovat ihan selvät esim. meksikossa tehtyihin kieliin. Noin halpa hinta HB kielissä viittaa siihen että ne on valmistettu kaukoidässä ja valmistusmateriaaleissa on säästetty. Tarkkaa puuhaahan se varmasti, mutta tuskin kovin pääomasidonnaista. Raaka-aineina käytettävät metallit ovat sen verran halpoja, että suurimman osan kustannuksista muodostavat muut tekijät, kuten työntekijöiden palkta yms. Amerikkalaisia kieliä ostaessa voi tosin varmasti taata sen, että laadunvalvonta on jokseenkin hyvää/kohtalaista ja, että työntekijät eivät ihan epäinhimillisissä työskentele. Kauko-Idässä tehdään varmasti kanssa monen merkkisiä kieliä samoissa tehtaissa, ja tuskin niissä hirveän suuria eroja on. No, tietysti suuria määriä tehtäessä voi laadunvalvonta olla heikompaa. No, itse en kuitenkaan HB kieliä käytä. Tosin ei mulla ole mitään hajua siitäkään missä jotkut D'addariot on tehty. Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine! |
Ukko 05.12.2005 19:37:26 | |
---|
Amerikkalaisia kieliä ostaessa voi tosin varmasti taata sen, että laadunvalvonta on jokseenkin hyvää/kohtalaista ja, että työntekijät eivät ihan epäinhimillisissä työskentele.. Kumman sitkeässä elää tämä käsitys että jenkkilässä työväestö tekee duuniansa rennoissa olosuhteissa. Aikaa sitten oli dokkari yhdestä jenkkiläisestä tohtoris muijasta joka teki käytännön tutkimusta, eli eli mainituissa olosuhteissa, ko. maan liukuhihna työläisistä. Osalle liukuhihna duunareita pistettiin vaipat päiväksi pöksyihin koska työaikana ei ollut sallittua poistua veskiin. Sama koski toimeentuloa eli aika monen piti tehdä kahta duunia kun yhden duunin palkalla ei tullut toimeen. Eli se siitä amerikkalaisesta unelmasta ja niiden inhimillisista työoöosuhteista. Ja valehtelematta sama koskee niiden laaduntarkkailua. Ihmiset sitä tekevät ja jos alkaa vituttamaan niin siitä vaan isot erät hyväksyntään. Ei kai ne maailmalta takaisin tule. |
Chemo 05.12.2005 19:40:25 | |
---|
Joku taitaa "vähän" vetää välistä? Totta, ja aikasta hyviä kateprosentteja vetääkin. On pitänyt jo jonkun aikaa tilata iso läjä erilaisia parempia kieliä tuolta, mutta ei oo vaan tullut tehtyä vielä. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
koponen 05.12.2005 21:46:27 (muokattu 05.12.2005 21:48:05) | |
---|
moka Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä.. |