blz 04.12.2005 14:15:31 | |
---|
Tämä menee nyt ehkä vähän väärälle palstalle mutta.. onko kellään kokemusta Ebaysta? Jos haluaisin tilata vaikka symbaalin Yhdysvalloista, tuleeko käytettyihin tavaroihin veroa? Paljonko postikulut? (tietysti tapauskohtainen). Jos on kokemusta niin kerro myös muista tilaamistasi tavaroista, miten hommat hoitui. En ole myöskään onnistunut rekisteröitymään koko sivustolle kun se herjaa pankkikorttia, enkä ole aivan varma mitä lukuja siihen nyt pitäisi laittaa ;P. Asiantuntijoiden vinkkejä! |
Suosittelen käyttämään Saksan EBayta, jos osaat vähänkään saksaa. Pienemmät rahdit ja verot. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
blz 04.12.2005 14:35:49 | |
---|
Verot siis tulee käytetyistäkin tavaroista? |
ultra 04.12.2005 14:47:27 | |
---|
Suosittelen käyttämään Saksan EBayta, jos osaat vähänkään saksaa. Pienemmät rahdit ja verot. eBay kun eBay. Kannattaa toisiaan ostaa EU:n alueelta. Silloin postikulut jäävät yksittäisillä tuotteilla 20-25 euroon ja veroja ei tarvitse maksaa. Jenkeistä siihen hintaan saa lisäillä sellaiset 25% tulleja + veroja sekä ~100 euroa postikuluja. Tullin sivuilta löytyy: http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityish … _tullialueen_ulkopuolelta/index.jsp Kirjautuminen taitaa vaatia luottokorttia. Lisäksi täytyy kirjautua PayPal-järjestelmään, jotta voi käyttää sitä tuotteiden maksamiseen. Onhan tuolta tullut osteltua siihen malliin, että Mastercard-laskuja odottaa pelokkaammin kuin hammaslääkäriä. |
Akahito 04.12.2005 14:50:48 | |
---|
Komppaan Saksan eBaytä. Olen ostanut sieltä aika paljon, enimmäkseen peltejä, ja hyviä kauppoja on tullut. Ei siihen mitään veroja enää tule, kun kyseessä on yksityiskauppa. Ja täällä päin maailmaa liikkeet, jotka myyvät uusia tuotteita ilmoittaa ne verolliset hinnat kyllä, eli ei siihen tule mitään lisiä. Ja tullejahan ei Saksasta tänne päin tule, tavaran vapaa liikkuvuus ku on EU, nääs niinku ettuani. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" |
blz 04.12.2005 15:57:08 | |
---|
Kiitoksia paljon. Onnistuin tuonne saksan sivuille kirjautumaankin ;P |
Akahito 04.12.2005 16:10:16 | |
---|
Komiaa. Lykkyä tykö huutojen kanssa. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" |