askomiko 04.12.2005 03:27:02 | |
---|
Elä laita mitään muuta kun hihnalukot puoleen vuoteen. Jos sinä aikana joku ärsyttää koko ajan, vaihda se. Veni, vidi, flatus.
Tulin, näin, pierin. |
Mrezzye 04.12.2005 11:42:54 | |
---|
Paremmat virittimet (Jos tuossa Explorerssa laatu on sitä samaa, kuin esim Epin LP:issä) maun mukaan, vaihtoehtoja on useita: Grover, Spertzel, Gotoh... |
Hannu H. 04.12.2005 11:51:45 | |
---|
Elä laita mitään muuta kun hihnalukot puoleen vuoteen. Jos sinä aikana joku ärsyttää koko ajan, vaihda se. Juurikin näin. Miksi korjata, jos ei ole vikaa vielä havaittu? |
32788 04.12.2005 11:56:36 | |
---|
Juurikin näin. Miksi korjata, jos ei ole vikaa vielä havaittu? Niin, en älyä, mitä järkeä kysellä, että "Mitä pitäisi vaihtaa?" Eiköhän sen ajan kuluessa huomaa, mitä pitää vaihtaa kitaraan. Ei kannata vaihtaa osia vain sen takia pois, että niissä lukee Epiphone. Hei, täähän on harmaa! |
fox 04.12.2005 12:02:21 | |
---|
Eiköhän sen ajan kuluessa huomaa, mitä pitää vaihtaa kitaraan. Ei kannata vaihtaa osia vain sen takia pois, että niissä lukee Epiphone. Juurikin näin..Sen verran monioita mikrofooneja vaihtaneena usein se oikea hyöty on ulkopuoliselle ns. huomaamaton, toki asiakas saattaa olla hyvinkin kuulevinaan huomattavaa parannusta.. ;) Itse sanoisin, että ehken aikaa myöten virikoneet, ja toki aina satulan voi vaihtaa parempaan.. Useimmiten satulan materiaali on hyvin linjassa soittimen hinnan kanssa, ja liian pehmeä muovisatula ei ole kaikkein paras. Corian tms. muu matsku on huomattavaa parannusta, luu-tai messinkisatula taas sitä ekstraa.. |
Puavali 04.12.2005 12:02:43 | |
---|
Lyhennä kaulaa ja vaihda otelauta. kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
Mun mielestä tää säie kertoo kaikessa naurettavuudessaan oleellisen nykyisestä kitarakamapalstasta, mutta nyt kun tässä on muitakin samansuuntaisia kommentteja heitelty, niin voin heittää omani sekaan - muuten olen sitä mieltä, että alavireitä varten olisi kannattanut hankkia 25 1/2 skaalainen kepakko. 24 3/4 skaalaisessa kielet ovat normivireessäkin aika löysällä, ja vireen laskeminen luonnollisesti tekee niistä ihan spagettia. Ja kun kielet ovat liian löysällä, seuraa vireongelmia, koska kielet ovat suunnitellut toimimaan tietyssä jännitteessä - joka sivumennen heitettynä on noin 90 prosenttia kielen katkeamispisteestä. Kielen liian vähäisestä jännityksestä johtuvia vireongelmia ei pysty ehkäisemään uudella satulalla, tallalla tai virittimillä, kuten hi-viruksen saamista ei pysty ehkäisemään silmätippoja käyttämällä. Kaulan vaihtamista kannattaa siis ehkä harkita. Siinä samassa voisi vaihtaa rungon sellaiseen, joka sopisi pidempiskaalaisen kaulan kanssa paremmin yksiin. Muutoin voisi joutua porailemaan till och med -konstruktiolle uudet reiät. Epin till och medeissa ei muuten ole musta mitään vikaa, kuten ei myöskään Epin normivirittimissä. ECL82 pääteputkella varustetun putkiradion haluan mä. Tarjoa! |
starsailor 04.12.2005 14:24:03 | |
---|
Jep. Noiden modausten hinnalla saisit jo sopivamman kitaran valmiina, ilman helvetillistä työtä. Kyllä tuollainen modaaminen on loppukädessä hyvin turhaa ja rahan tuhlausta, mutta köyhällä kun ei ole varaa ferrariin, niin sitten tehdää Corollasta sellainen - vaikka väkisin. Lopputulokset vaihtelevat hyvästä - hyvin huonoon. |
Antti1 04.12.2005 15:48:37 (muokattu 04.12.2005 15:52:56) | |
---|
Tjaah, tylsää saivartelua. Antakaa poikien harrastaa. :D Tiedän kyllä viiden omistamani kitarani perusteella jo mitä halpismikkien yms. vaihtaminen kunnollisiin saa aikaan (Hienoviilausta? Toki, mutta muu signaalitie on täysin kunnossa. Miksen siis viilaisi?) ja olen aina poikkeuksetta ollut tyytyväinen modattuun lopputulokseen. Tiedän myös, että toi Explorer on hyvä keppi soittaa sekä soundaa akustisesti hyvältä, mutta siinä on muilla osa-alueilla puutteita. Saan sen todella edullisesti, joten modaus ei tuota harmaita hiuksia budjetin kannalta. Toimivaa työkalua tässä ollaan hakemassa, eikä mitään näyttelykelpoista prs:ää. Jos keppi joskus lähtee kiertoon, otan siitä hyvät osat talteen ja myyn kalliimmalla orkkiksena, kuin mitä siitä itse maksoin (ei pitäisi tuottaa ongelmaa). Ei ne hankitut osat kuitenkaan hukkaan mene, vaan niitä voi käyttää muissakin kitaroissa. Modattavaahan mulla löytyy kahdesta muustakin kitarasta, ainakin tällä hetkellä. Alavireistä taas sen verran, että mun käsitykseni alavireestä on jotakuinkin d-vire (maksimissaan drop c, jos joku tietty biisi sen vaatii), joka toimii lespaskaalalla aivan loistavasti, kun laittaa aavistuksen paksummat kielet. Paksuilla vaijereilla olen tottunut jo muutenkin soittelemaan e-vireestä, niin ei ne tuota ongelmia. --> Joten pysyn modauspäätöksessäni. Enhän mä noita kaikkia vempaimia kuitenkaan könttänä aio ostaa, vaan pikkuhiljaa päivittelen omien mielipiteiden ja kokemusten karttuessa. EDIT: Noiden modausten hinnalla saisit jo sopivamman kitaran valmiina, ilman helvetillistä työtä Nope, tässä kohtaa olet väärässä. Modausten ja ton kitaran ostohinnallakaan en saisi haluamaani keppiä ilman työtä. Kaikenkukkuraksi mä tykkään muutenkin räplätä kitaroiden kanssa, joten toi sun kuvaama "helvetillinen työ" voidaan kääntää mukavaksi puuhasteluksi. Ei mulla ihan Ferrariin oo rahaa, mutta en mä budjetin pienuuden takia tuota kitaraa ostanut. Tuli tilaisuus ostaa edullinen ja hyvä kitara todella halvalla, ja mä tartuin siihen. Mutta jatkakaahan saivartelua, saattaapa jotain oppia juurtua munkin umpiluiseen kalloon. Hymiö. "Paskat soundit bändikäyttöön, hyvät soundit sängynlaitasoittoon." -Fortune |