Aihe: Kauko Röyhkä
1 2 3 4 514 15 16 17 18
Jaristoteles
14.08.2003 13:20:10
On kuulemma vittumainen tyyppi tämä Röyhkä... menisin kyllä halaamaan ja kehumaan jos uskaltaisin, mutta enpä taida uskaltaa.

Ei se ole vittumainen. Tai tietenkin riippuu miten lähestyy. Mulla ei oo tullu tarvetta halata, ehkä silloin saattaisikin olla hieman vittumaisempi. Mutta koeta sinä ;)
Ei olis kiva olla Saharassa kun kaikki pierut menee sinne.
Boogiman
14.08.2003 13:56:17
Kaukon kaltaista ei taida "hevillä" tulla enää, no toivottavasti tulee. Kaukon etsijät- levy on minun mielestä paras mitä viime vuosina tullut. Hienoja "Etsijät"ja"pieni mies" biisit.
1960-1980
14.08.2003 16:15:05
On kuulemma vittumainen tyyppi tämä Röyhkä... menisin kyllä halaamaan ja kehumaan jos uskaltaisin, mutta enpä taida uskaltaa.

Enpä tiedä. Ilosaaressa menin kännipäissä kättelemään ja kiittelemään hyvästä keikasta niin Kauko vaan vaatimattomasti totesi "hyvä että kelpasi" ja muutenkin oli ihan hyväntuulinen. On se vähän pelottava kyllä.

Tuli mieleen hauska tilanne kun Kake oli taannoin norpan yöradio tv-ohjelmassa ja sinne soitti joku känniääliö.

Soittaja kysyi jotain Kaukon hiustyylistä ja vastattuaan Kauko kysyi takaisin että "minkäslaiset hiukset itelläs on?", soittaja vastasi että "sellanen hyppyritukka" johon Röyhkä tyynesti "saatkos sä sillä tukalla paljon pillua?".
2541
14.08.2003 16:50:23

Enpä tiedä. Ilosaaressa menin kännipäissä kättelemään ja kiittelemään hyvästä keikasta niin Kauko vaan vaatimattomasti totesi "hyvä että kelpasi" ja muutenkin oli ihan hyväntuulinen. On se vähän pelottava kyllä.

Minkäslainen keikka oli muuten? Tuliko esim. uusia biisejä, muistatko settilistaa? Lähinnä kiinnostaa, mitkä vanhat biisit ovat yhä ohjelmistossa.
1960-1980
14.08.2003 17:40:38 (muokattu 14.08.2003 17:50:36)
Minkäslainen keikka oli muuten? Tuliko esim. uusia biisejä, muistatko settilistaa? Lähinnä kiinnostaa, mitkä vanhat biisit ovat yhä ohjelmistossa.

Paha sanoa kun tuntemus rajoittuu vain Etsijät-levyyn. Siltä soittivat nimibiisin, Pienen miehen ja Kesäpäivän. Lisäksi tuli ainakin Kevät, Mainostaulujen taakse, Sinä teit sen taas, Marjaana ja Paska kaupunki. Muita en sitten tunnistanut.

Muistui vielä hauska vuoropuhelu tuolta keikalta:

Joku yleisöstä: PAAAAAASKA KAUPUNKIIIII!
K.R.: Aa "Paska kaupunki"? Joo okei me soitetaan se..
Yleisö: JEEEEEEEEEEEE!
K.R.: ..muttei vielä. Tää seuraava biisi on nimeltään..
Boogiman
15.08.2003 09:00:03
Kävin katsomassa Kaukoa Tavastialla alkuvuodesta ja hän soitti uudelta levyltä 10biisiä ainoastaan kerran ilmestyin oli jätetty pois
Hotakainen
15.08.2003 10:47:14
Ootteko huomanneet, kuinka tunnelmallinen kappale Nivelet on? Ehdottomasti suomalaisen musiikin parhaimmistoa.
Mitähän tähänkin keksisi laittaa.
hemmo
15.08.2003 21:08:46

Ootteko huomanneet, kuinka tunnelmallinen kappale Nivelet on? Ehdottomasti suomalaisen musiikin parhaimmistoa.

Ööh, milläs levyllä se oli? *penkoo hyllyä* Niin juu, Onnenpäivällä.

Kake on tehnyt lukuisia vastaavia helmiä.

Kake muuten asuu täällä meillä päin. Sitä näkee joskus lapsineen rantsulla tai puistossa. Luurit ja aurinkolasit on _aina_ päässä sekä kännykkä kädessä. On sen näköinen ettei se halua tavata ketään.
Ja mitä sanoisinkaan: " Moi Kake! Oon sun Fani. Mulla on melkein sun koko levytetty tuotanto. Anna nimmari. Onksulla skittaa myyrä?" Ei tuu mitään.
Säröä beibi!
twilight_singer
22.08.2003 16:50:29
Niin, siitä Kaukon "vittumaisuudesta"... Omakohtaisen kokemukseni mukaan Kauko Röyhkä on IRL erittäin mukava, leppoisa ja fiksu ihminen. En tosin ihmettele jos jollakulla muulla on toisenlaisia kokemuksia.
Tupuna
22.08.2003 18:57:31
Niin, siitä Kaukon "vittumaisuudesta"... Omakohtaisen kokemukseni mukaan Kauko Röyhkä on IRL erittäin mukava, leppoisa ja fiksu ihminen. En tosin ihmettele jos jollakulla muulla on toisenlaisia kokemuksia.

ei mulla mitään kokemuksia aiheesta ole... Kake on vaan pelottava :) Ja varmaan tiuskaisisi mulle pahasti jos menisin kehumaan ja halimaan. Joten en uskalla :/
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Jani The Rock
22.08.2003 19:02:24

Olet erittäin oikeassa. Muistan miten kuulin sen eka kerran autoradiosta kun olin ehkä 12 tai 13. Siitä tuli kumma olo, joka ei häipynyt pitkään aikaan.
I was born in Texas and Oklahoma too...
MK73
04.12.2005 13:28:51 (muokattu 04.12.2005 13:53:27)
Joskus on kiva selata näitä vanhoja ketjuja. Löysin tämmöisen, mihin voi tilittää Röyhkä tuntoja.

Olen nimittäin tavattoman ihastunut Narttu -bändin umpimusikaaliseen ja svengaavaan sointiin. Diggailu alkoi Röyhkän Kulta-aika kokoelmasta, jonka faija hommas 80-luvun jälkipuoliskolla -siinähän on ne kaikki hitit. Mielummin vanha kuin aikuinen/Paha maa olikin sitten ensimmäinen omilla rahoilla ostamani cd. Tätänykyä Narttu-tuotanto löytyy suurelta osin hyllystä, ja pyörii soittimessa säännöllisesti.

Kaikista kovin juttu on Pikku enkeli -cd:n kylkiäisenä julkaistu Kulta-aika live (-86), joka on edelleen paras ikinä kuulemani live-akti, ei voi mitään... ja järjettömän hyviä biisejä; Dora, Majuri Thompson, Samantekevää, Uusia tansseja, Kanerva...jne. Ihmelapsi (-88) on vielä hieno levy, sen jälkeen touhu lässähti ja pian Kauko jatkoi uuden kokoonpanon voimin. Se ei enää ole jaksanut minua viehättää.

Röyhkä on muuten yksi harvoja artisteja, jonka sanoituksia meikäläinenkin oikein jämähtää kuuntelemaan. Ovat usein niin hauskoja ja "oikeasti eletyn tuntuisia".
tigrushka
04.12.2005 13:45:33
Kaikista kovin juttu on Pikku enkeli -cd:n kylkiäisenä julkaistu Kulta-aika live (-86), joka on edelleen paras ikinä kuulemani live-akti, ei voi mitään... ja järjettömän hyviä biisejä; Dora, Majuri Thompson, Samantekevää, Uusia tansseja, Kanerva...jne. Ihmelapsi (-88) on vielä hieno levy, sen jälkeen touhu lässähti ja pian Kauko jatkoi uuden kokoonpanon voimin. Se ei enää ole jaksanut minua viehättää.

Tykkään eniten alkupään tuotannosta: Onnenpäivä on ehdoton lempilevyni, Mieluummin vanha kuin aikuinen kuuluu myös suosikkeihin, mutta hienoja kappaleita löytyy lähes kaikilta levyiltä.

Viimeinen albumi jonka hankin oli Tytöjen ystävä, jolta löytyy Kevät. Jumalan lahjasta pidin paljon, mutta muuten Kaukon myöhemmät vaiheet eivät ole jaksaneet kiinnostaa.

Kauko Röyhkä on Tuomari Nurmion ohella suosikkisanoittajiani.
I got stripes ^..^
MK73
04.12.2005 15:53:32
Narttu -levyiltähän löytyy mukavasti rytmistäkin vaihtelua, ei tosiaan pelkkää rokkibeattia; on tangoa, bossa novaa ym. ja Tikan Hessu vähäeleisyydessään ihan ässä. Ehdottomasti yksi suosikkirumpaleitani.

Eikös näillä uudemmilla Röyhkä-levyillä ole aika rankkaakin menoa, melkeinpä hardrockia.. vai miten on?
Lilli
04.12.2005 16:21:41 (muokattu 04.12.2005 16:24:27)
Kanerva on kanssa tosi hyvä biisi, mutta sehän ei taida olla Kaukon oma sävellys.

Sama ajatus mulla, livevetona todella mahtava tulkinta. Muuten, mikä on nimeltään se kokoelmalevy jolta tuo live-taltiointi löytyy?

EDIT: Siis 'Kulta-aika' on levyn nimi! Sehän pitää laittaa hankintalistan kärkeen...!
'Tärkeintä on dägä-dägä!' - MAN
MK73
04.12.2005 16:29:55
Sama ajatus mulla, livevetona todella mahtava tulkinta. Muuten, mikä on nimeltään se kokoelmalevy jolta tuo live-taltiointi löytyy?

EDIT: Siis 'Kulta-aika' on levyn nimi! Sehän pitää laittaa hankintalistan kärkeen...!

Mulla on ainakin Pikku enkeli -levystä sellainen painos, jossa on bonuksena "Kulta-aika live" osuus, ja siis mm. Kanervasta huima veto! Niin kuin jo aiemmin hehkutin :)
texjazz
04.12.2005 18:47:53

Kanerva on Kevin Coynen Light Up Your Little Light-biisi, johon Kauko on ährännyt sanat. Kulkee kuin Pohjoisen juna (ei Pendolino, joka myöhästelee). Kulta-aika -vinyylin D-puoli on live, jossa biisit Dora, Majuri Thompson, Preerian kuu, Samantekevää, Uusia tansseja ja Kanerva.

Jotenkin Kauko onnistuu luomaan sanoituksissaan pienoisnovelleja; tarinoita, jotka ovat uskottavampia kuin hän kirjoissaan onnistuu luomaan.

Miehellä on ollut kyky, onni, tuuri, taikuus tai mitä tahansa koota loistavia bändejä taakseen.

Paska kaupunki pakoitti tanssahtelemaan villisti Rentukan lattialle Suomen Ateenassa. Tai Kreikan Jyväskylässä.

Halusin takas pohjoiseen.
Surullisilla talonmiehillä on melankolia
tigrushka
04.12.2005 20:15:59 (muokattu 04.12.2005 20:17:11)
Jotenkin Kauko onnistuu luomaan sanoituksissaan pienoisnovelleja; tarinoita, jotka ovat uskottavampia kuin hän kirjoissaan onnistuu luomaan.

Komp!

Tästä ovat loistavia esimerkkejä mm. Majuri Thompson, Kanavaan hukkunut, Onnenpäivä, Chirico, Kolme asetelmaa, Pitkätukkainen poika, Ruosteinen kuu, Voi ei, Kevät (ja monet muut).
I got stripes ^..^
2541
04.12.2005 22:13:26

Mulla on ainakin Pikku enkeli -levystä sellainen painos, jossa on bonuksena "Kulta-aika live" osuus, ja siis mm. Kanervasta huima veto! Niin kuin jo aiemmin hehkutin :)

Pikku enkelistä on kaksi eri painosta eri bonuksin, toisessa tuo Kulta-ajan livepuolisko plus "Kotona taas" ja "Tien päällä" livet (joita Kulta-ajalla ole) ja toisessa "Paska kaupunki" ja "Tuhlausta". Nämä siis Eurosin vanhoja painoksia, vuoden 2000 remasterille ei tietenkään voitu laittaa mitään bonuksia.:(
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)