Aihe: Straton avaus..
1 2
Cruzzi
03.12.2005 23:14:15

Niin ajattelin huomenna ihan mielenkiinnosta katsastaa mitä Squierini sisältää..

Eli nyt haluaisin tietää, että ovatko mikkien kuoret jotenkin kiinni esim. käämeissä/muussa vastaavassa?

Mitä pitää varoa tuon toimenpiteen toteuttamisessa?
Vuonna 1983 Hanoi Rocksin takahuoneesta tuli löytyä Smirnoff votkaa, Dom Perignon shamppanjaa, Jack Daniels viskiä, olutta, mineraalivettä ja pähkinöitä.
Härski
03.12.2005 23:18:41
Niin ajattelin huomenna ihan mielenkiinnosta katsastaa mitä Squierini sisältää..

Näkeehän sen päältäkin: sekundaa, hoho. Paitsi kasarikepit...

Eli nyt haluaisin tietää, että ovatko mikkien kuoret jotenkin kiinni esim. käämeissä/muussa vastaavassa?

Tuskin ovat millään kiinni. Korkeintaan vahalla, mutta lähtevät kyllä ihan nytkyttämällä/vetämällä irti.

Älä riko mitään.
Cruzzi
03.12.2005 23:48:57

Niin sen tiedän että tuskin siellä mitään oikeeta on mutta kuhan katsastan.

Voiskohan samalla huoltaa itse mitään vai?
Vuonna 1983 Hanoi Rocksin takahuoneesta tuli löytyä Smirnoff votkaa, Dom Perignon shamppanjaa, Jack Daniels viskiä, olutta, mineraalivettä ja pähkinöitä.
Härski
03.12.2005 23:52:55

No jos ei oo mitään vikoja, niin turha huoltaa? Alumiiniteippi siihen pleksin sisäpintaan tekee gutaa, mikäli sitä ei siinä vielä ole.
Hannu H.
03.12.2005 23:54:06

Jos ei ole tarvetta huoltaa mitään, niin sillon ei kannata huoltaa mitään. Kaiken periaatteessa pystyy itse huoltamaan (lue vaihtamaan toimivaan vastaavaan osaan).
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Jouluinen sävellyskilpailu
Johann Onn
04.12.2005 00:09:20
http://www.squierguitars.com/support.php

Noitten mukaan (= "stratocaster wiring diagrams"), kannattaa luultavammin ainakin varoa sitä volumepotikasta lähtevää "maadotusjohtoa", jos ny oikein luin niitä.
Jaba
04.12.2005 01:48:48
No jos ei oo mitään vikoja, niin turha huoltaa? Alumiiniteippi siihen pleksin sisäpintaan tekee gutaa, mikäli sitä ei siinä vielä ole.

Mitäs se hyödyttää?
askomiko
04.12.2005 01:51:01
Häiriöitä yrittää torjua. Mutta pleksin alapuoli ja runkoon näin: http://koti.mbnet.fi/~fisq/Kuvat/Omat/Vermeet/RunkoSuojaus.jpg

Vaikuttaa pikkasen. Ja tuon pitää siis johtaa sähköä, alumiiniteippi ei kummoisesti johda liimansa läpi.
Veni, vidi, flatus.
Tulin, näin, pierin.
askomiko
04.12.2005 02:01:02
Alumiiniteippiä pohjalle, päälle leikkelin semmosesta folioisesta paistoastiasta tuon muotoisen palan.
Veni, vidi, flatus.
Tulin, näin, pierin.
Cruzzi
04.12.2005 10:06:15

Jos laittaisin sinne vain foliota toimiiko pelkästään?
Puavali
04.12.2005 10:08:45
Häiriöitä yrittää torjua. Mutta pleksin alapuoli ja runkoon näin: http://koti.mbnet.fi/~fisq/Kuvat/Omat/Vermeet/RunkoSuojaus.jpg

Vaikuttaa pikkasen. Ja tuon pitää siis johtaa sähköä, alumiiniteippi ei kummoisesti johda liimansa läpi.

Vaikuttaa palio, munsta. Mutta mun käyttämä aluteippi johtaa mainijosti sähköä liiman läpi, tai sitten olen painanut niin lujaan sen teipin, että alumiini koskettaa alumiiniin.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
rosberg
05.12.2005 10:00:57
itse vaihtaisin sen mikkikytkimen. se on yleensä sellanen muovihässäkkä joka vaihtaessa antaa häikkää niin pirusti.
ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn.
Montte
05.12.2005 10:25:59 (muokattu 05.12.2005 10:27:32)

Itse juuri vaihdoin valkoisen pleksin helmiäiseen tossa viime viikolla (omakuva) ja samalla katsastin sisuskalut. Itellä ne mikin kuoret ei ole muulla kiinni kuin sillä ruuvilla millä mikkikin on kiinni. Ne kuoretkin voisi vaihtaa joihinkin hienompiin ihan ulkoisten seikkojen takia.

itse vaihtaisin sen mikkikytkimen. se on yleensä sellanen muovihässäkkä joka vaihtaessa antaa häikkää niin pirusti. Se switchi kyllä välillä rätisee, mutta ei aina. Mikä sitten olisi hyvä kytkin ja paljon maksaa?
If You Really Love Music - Play It
rosberg
05.12.2005 12:37:39
paras normi 5-way switsi on ernie ballin. siinä on parempi tatsi kuin fenderin omassa.
fenderin super 5-way sitten jos kiinnostaa muutkin kytkennät. siinä on vaan jotain 24 jalkaa joita tinailla että mahdollisuuksia on paljon.
ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn.
hq
05.12.2005 13:43:02
Ja tuon pitää siis johtaa sähköä, alumiiniteippi ei kummoisesti johda liimansa läpi.

Itse painelin alumiiniteipin palasia teräväkärkisellä esineellä niistä kohdista joista ne menivät päällekkäin, siten että johtavuus syntyi. Tarkistin vielä yleismittarilla että jokainen pala oli sähköisessä yhteydessä muihin.
Ze Kink
05.12.2005 15:23:21
Alumiiniteippiä pohjalle, päälle leikkelin semmosesta folioisesta paistoastiasta tuon muotoisen palan.

Jahas, vai näin. Mulla kyllä hiljeni jo pelkällä alumiiniteipillä, mutta vois tosiaan varmaan hiljaisempikin olla. Voisin kokeilla tota teräväkärkisellä esineellä painelua varmaankin tms.

Tällä hetkellä tilanne on siis tämä: www.kolumbus.fi/lassi.salo/Springy/stratohiljennettynae.jpg
I JUST WANNA RIDE MY MOOOTORSÄÄÄHHH.... CLE
lindo
05.12.2005 23:53:00

Tuskin ovat millään kiinni. Korkeintaan vahalla, mutta lähtevät kyllä ihan nytkyttämällä/vetämällä irti.

Hyi hyi Härskiä, :P mikithän on tietenkin kiinni ruuveila pleksissä, eli jos kitara aukaisee, ei ottaa pleksin irti, mikit pysyvät kiinni pleksissä. Jos ne haluaa irti niin ne tarvii ruuvata. (Stratossa)
I don't belive anything, if i don't see it first
Jaba
06.12.2005 00:31:21
Vaikuttaa palio, munsta. Mutta mun käyttämä aluteippi johtaa mainijosti sähköä liiman läpi, tai sitten olen painanut niin lujaan sen teipin, että alumiini koskettaa alumiiniin.

Riittääkö yksi kerros, ja mistä tuota alumiiniteippiä saisi?
hq
06.12.2005 01:46:39
Kyllä yksi kerros riittänee, ja sitä saa lähes mistä tahansa rautakaupasta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)