Aihe: Comboa hankkimassa
1 2 3
msm40
02.12.2005 16:02:15
Nomutta, sepä hyvä jos löytyi sopiva peli. Itse veikkaisin sen puolesta että toi 30w riittää. Yritä vielä päästä testaan Englit niin tiiät kumpi on parempi ettei jälkeenpäin jää harmittamaan.
All you really need is your imagination... And few pedals...
Exhausted
02.12.2005 16:06:50

Harmi vaan kun niitä Englejä ei Tampereelta nyt löydy. Tosin pitää käydä tsekkaamassa vielä se Soitinkeskus-DLX joka aukeaa vissiin tässä pian, jos siellä sattumoisin olisi Engliä.
Dr. Muff
02.12.2005 20:35:43
Kävin ihan ohimennen Tampereen Musiikin puolella ja kysyin olisiko heillä tarjota minulle comboa. Hyllystä löytyi Mesan F-30 jota testasin ja voisin sanoa että rakastuin sen saundiin. Sain juuri sellaisen särön mitä olen aina halunnut, ilman mitään boostipedaaleita. menen huomenna oman kitaran ja efektin kanssa kokeilemaan että miten ne pelaavat yhteen. Ja alennuksineen tämä mahtuisi minun tonnin budjettiini. 30 wattia tietty kuulostaa aika vähältä, ja kysymysmerkkinä on vähän että miten se kuuluu treeniksellä rumpujen alta, mutta kyllä ainakin korvatuntumalla sitä volaa riitti.

Kyl se kuuluu, luulisin. Tai mulla ainakin kuului ja sillon soitettiin normaalia kovempaa. Puhtaista tykkäsin, säröistä en saanut kiinni.
Tuumasta toiseen.
Exhausted
03.12.2005 11:41:54

Kyl se kuuluu, luulisin. Tai mulla ainakin kuului ja sillon soitettiin normaalia kovempaa. Puhtaista tykkäsin, säröistä en saanut kiinni.

Tosin jokainen treenis ja rumpali on erilainen...yritän saada neuvoteltua vahvaria testiin, tai edes sitten jonkinlaista rahat takaisin-oikeutta, jos kämpällä ei sitten kuulekaan tarpeeksi. Lähden tässä pian oman skeban ja efektin kanssa testailemaan taas, sitten taas raportoin tapahtumia. Tuskin voin vielä ostaa sitä koska rahoitus on auki ja en saa edes kuljetettua sitä vahvaria mihkään autottomana :)
Exhausted
03.12.2005 14:48:54

Nyt on sitten testattu oman skeban kanssa. Mun SG:ssä täytyy kyllä olla jotenkin väärinkytketty toi takamikki tohon, koska siinä on niin jotenkin vaisu ja tumma saundi. Kuulosti paljon tunkkasemmalta kuin eilisellä Epiphone SG:llä millä testasin. Kompensoin hommaa Podin eq:lla toki ja sain sellaiset saundit kuin pitääkin, mutta toki olisi helpompaa jos se oikea saundi tulisi ilman mitään apuvälineitä...

Anyway, päivän löytö oli mesan middlekanava, joka ei tuntunut olevan middlesäätö ollenkaan. Yleensä tykkään että saundissa on paljon middleä, mutta tuossapa saundi aukesi enemmän kun middleä käänsi poispäin. Kamala tasapainottelu taas oli sen välillä, että miltä perussärö ja boostattu särökanava kuulostaat. Perussaundi oli aina liian tumma kun taas boosti vähän liian kirkas. Tosin middlepotikan oikea asento auttoi tässäkin.

Footswitchin saan vasta ensi viikolla joten sain muutaman päivän vielä rauhoittumis/miettimisaikaa. haen sitten kamat kerralla jos haen. Muuten alan olla kyllä vakuutettu. Treenikselle eivät antaneet testaukseen, eli en voi vielä olla varma siitä, että vehje kuuluu rumpujen alta. Vähän kyllä hirvittää luottaa vaan toisten vakuutteluihin.
Dr. Muff
03.12.2005 16:55:01
Nyt on sitten testattu oman skeban kanssa. Mun SG:ssä täytyy kyllä olla jotenkin väärinkytketty toi takamikki tohon, koska siinä on niin jotenkin vaisu ja tumma saundi. Kuulosti paljon tunkkasemmalta kuin eilisellä Epiphone SG:llä millä testasin. Kompensoin hommaa Podin eq:lla toki ja sain sellaiset saundit kuin pitääkin, mutta toki olisi helpompaa jos se oikea saundi tulisi ilman mitään apuvälineitä...

Anyway, päivän löytö oli mesan middlekanava, joka ei tuntunut olevan middlesäätö ollenkaan. Yleensä tykkään että saundissa on paljon middleä, mutta tuossapa saundi aukesi enemmän kun middleä käänsi poispäin. Kamala tasapainottelu taas oli sen välillä, että miltä perussärö ja boostattu särökanava kuulostaat. Perussaundi oli aina liian tumma kun taas boosti vähän liian kirkas. Tosin middlepotikan oikea asento auttoi tässäkin.

Footswitchin saan vasta ensi viikolla joten sain muutaman päivän vielä rauhoittumis/miettimisaikaa. haen sitten kamat kerralla jos haen. Muuten alan olla kyllä vakuutettu. Treenikselle eivät antaneet testaukseen, eli en voi vielä olla varma siitä, että vehje kuuluu rumpujen alta. Vähän kyllä hirvittää luottaa vaan toisten vakuutteluihin.

Mesan säätimet on aika hauskat. Kaikki kun pistää nolliin ei kuulu mitään ja muutenkin ne on vähän interaktiivisia. Ja esim treble vaikuttaa särön luonteeseen ja tuntuu että ehkä jopa sen määrään.Mä en ainakaan saanut siitä samalla kertaa kolmea käyttökelpoista soundia. Contouri päällä kokoajan, muuten on liian tunkkainen.

Jos toi ei sulle riitä niin herää kysymys että riittääkö mikään 1x12" combo. Mutta kokeilemalla se selvinnee.
Tuumasta toiseen.
Exhausted
03.12.2005 17:19:17

Bändin toinen kitaristi tosiaan soittelee 50-wattisella Laneyn LC50-combolla ja se kuuluu treeniksellä. Mietin vaan että onko se 20 wattia niin ratkaiseva ero tuossa sitten. Ja ei tuo 50-wattinenkaan läheskään täysillä ole. Olisiko särökanavan volumet jossain 3/10.
32788
03.12.2005 17:50:40
Bändin toinen kitaristi tosiaan soittelee 50-wattisella Laneyn LC50-combolla ja se kuuluu treeniksellä. Mietin vaan että onko se 20 wattia niin ratkaiseva ero tuossa sitten. Ja ei tuo 50-wattinenkaan läheskään täysillä ole. Olisiko särökanavan volumet jossain 3/10.

Enpä usko, että sillä niin kovasti eroa on, kun tuo tehon määrähän ei suoraan ole suhteessa volumen määrään, ei siitä 50-wattisesta lähde kuin muutama desibeli enemmän, tietysti kuuluminen riippuu kaiuttimen herkkyydestä ja Saturnuksen asennosta, mutta kun laitatte molemmille riittävän erilaiset soundit, niin eiköhän se kuulu ihan hyvin.
Hei, täähän on harmaa!
Exhausted
04.12.2005 14:38:48

Vähän on sekavat ajatukset vielä. Tuo Mesa voi olla elämäni kauppa, puolentoistatonnin vahvari tonnilla, ja tarjous on voimassa rajoitetun ajan. Toisaalta moni kone on kokeilematta ja ei pitäisi tehdä hätiköityjä päätöksiä.
serious
05.12.2005 01:12:34
Vähän on sekavat ajatukset vielä. Tuo Mesa voi olla elämäni kauppa, puolentoistatonnin vahvari tonnilla, ja tarjous on voimassa rajoitetun ajan. Toisaalta moni kone on kokeilematta ja ei pitäisi tehdä hätiköityjä päätöksiä.

Osta ja myy pois 1200:lla jos et tykkää :D
Exhausted
05.12.2005 02:07:00

Niinhän sitä voi aina tehdä :)
Exhausted
08.12.2005 19:58:51

Nyt on Mesa kotona. Saundit mitä mureimmat.

Pitää vaan outoa vinkunaa kun on POD XT Live kitaran ja vahvarin välissä. Toivottavasti johtuu sähköverkosta. Alkaa mennä muuten usko Mesa/Boogien vahvistimiin :D
nikovirtala
08.12.2005 20:06:14

ei tollasen vahvistimen soundia pidä pilata millään podilla. ;)
Exhausted
08.12.2005 20:11:00 (muokattu 08.12.2005 20:11:18)

Ei ole juuri nyt rahaa hankkia oikeaa pedalboardia niin pakko ottaa efektit tosta. ei se saundi siitä pilaannu.
Swan
08.12.2005 20:13:56
Mää sanon, jotta onnea! Mitä itse olen nuppiversiota testannut, niin vallan maukkaan kuuloinenhan se on. EQ:t ovat tosiaan vähän kummalliset, mutta perussaundi ei jätä kylmäksi millään.
DOOOOO NOT WAAAAAAANT!!!11
>-)))> #26
Tori:
Ostetaan Total Guitarin numero 137
Exhausted
09.12.2005 00:46:55 (muokattu 09.12.2005 00:49:21)

Yllä mainittu vinkuna johtui siitä että Podi oli normaalien kotiolosuhteiden mukaisesti tietokoneessa kiinni USB:in kautta, eli tuli kahdesta eri vaiheesta sähkövirtaa. On kyllä nyt helvetin hyvä fiilis tästä vahvarista. Huomenna pääsee heti tositoimiin keikalle, paitsi että pakko vetää vielä vanhaan tapaan Podin säröillä, kun ei ole ehtinyt treenata uutta systeemiä kertaakaan bändin kanssa. :)

BTW nyt rupes himottaan rakentaa oikea pedalboardi, aijai tätä GASia, luulis että se olis tämmösen hankinnan jälkeen vähän levännyt :D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)