Aihe: Jännittääkö keikka/eka keikka?
1 2 3 4 5 6
Carpenter
28.11.2005 19:57:44
DODI. ELI JOO. TÄSSÄ MUN EKA KEIKKA.

Keikka röytäen! :D
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
Lennu
28.11.2005 23:45:05

Jos ennen keikkaa ei tuu hätäkakka/pissa ni asenteessa on vikaa, sama pätee myös urheiluun.

Se on vielä semmonen ettei tiiä kakkaako vai pissiikö, luultavasti yhtäaikaa, mutta tuntumasta ja äänistä sitä ei voi päätellä.
"kun kitara soi, ei itkeä saa, ei meluta saa, joku voi tulla ikkunan taa"
Nippe
29.11.2005 16:25:45
mulla on aika pieni jännitys päällä ennen keikkaa.. ja eka piisin jälkeen alkaa tottumaan meininkiin :)
Diablero
01.12.2005 01:38:49
Todella vähän jännittää. Mutta yleensä kun nousee sinne kaikkien eteen niin tulee jotenkin sellainen olo ettei tiedä miten olisi. Todella vaivaannuttavaa on se jos joutuu esim. biisien välissä odottelemaan pidempään jos joku esim. joutuu virittämään tms. Tulee sellainen "laittaisko kädet taskuun vai oisko tekevinään jotain -fiilis"
Omat ruumiintoimintoni hämmästyttävät minua VIELÄKIN joka päivä
laite
02.12.2005 15:51:56
Eka keikka oli tossa alkuvuonna ja ei mua ainakaan mikään jänskättänyt. Takaraivossa tieto että biisit osataan ja etulohkossa aivoja yksi olut lämmittämässä. Vittuaks siinä?
Aseet eivät ole hyväenteisiä työvälineitä. (Laotse)
R.I.P. Gösta Sundqvist, 15.8.2003. Eksentrikko, humoristi ja nero.
Lennu
03.12.2005 13:45:18 (muokattu 03.12.2005 13:45:39)

Keikka jännittää lähinnä kun ei tiedä tuleeko koko keikkaa olemaan. Prkl.

Nyt olis aika paha, kun on mainos ja juttu kuvalla jo lehdessäkin. "joo ei me pidetäkään." "aijaa, no katellaan toiste" ;)

edit: ja jännäkakkaa pukkaa kokoajan.
LNA
03.12.2005 15:14:48

Keikka jännittää, jos ei ole setti (ja/tai soittajat) kunnossa.
Tacere's new promo-CD "Eras - Reveries" out now!
Life's a beach and then you dive.
jounihynynen
06.12.2005 01:03:08
amatoori bandi= ei saa aluksi lavalle...mutta ei sen jalkeen saa pois lavalta.

Pitää muuten täysin paikkansa. Tänään oli bändimme eka keikka. Kyseessä oli bändikisa ja soittoajaksi oli rajattu 20min. Aluksi jännitti aivan helvetisti, mutta kun päästiin vauhtiin, ei olis millään halunnu lopettaa vielä. On se hieno tunne soittaa kuin "oikeat bändit" eriväristen valojen vilkkuessa takana ja savukoneen tupruttaessa savua ilmoille. Kaiken kruunasi lavan edessä riehuva yli 50 henkinen yleisö (mielestäni ihan hyvin kun kyseessä oli eka keikka). Oli niin vitun hyvä fiilis sen keikan jälkeen.
baron
06.12.2005 17:34:24

Oli niin vitun hyvä fiilis sen keikan jälkeen.

Siitä se lähtee!
My name is Baron, Sir Baron.
Skebaristi
06.12.2005 22:29:05

Viime perjantaina oltiin yhessä baarissa soittamassa, eikä jännittäny juuri yhtään. Yleensä kyllä jännintän hieman. Outoa
Tammiz
07.12.2005 15:05:36
Eipä juuri ennen keikkaa, siinä vaiheessa ehkä vähäsen kun istahtaa kannujen taakse. Ensimmäisten biisien jälkeen rentoutuu ellei soitto kuse totaalisesti.. Kitaristina toimiessa ei jännitä missään vaiheessa.
utelias
15.12.2005 15:09:20
mejjän eka keikka oli katastrofi äänen toistossa oli vikaa surisi ja laulaajan ääni ei meinannu kuulu välilla kitaristilta hajosi johto kesken soolon.......perkele
Juntunen
15.12.2005 15:16:10

Niin kauan jännittää, kun pitää muistaa hoitaa kaikki asiat, eikä oo varmaa onko jotain ehkä sittenkin jäänyt. Mitä lähemmäs keikka tulee, sitä vähemmän jännittää, ja kun soundcheck on takana, on jännityskin tiessään.

Itse lavalle meno ei paljoa pelota, enempi se, että se tapahtuu oikeaan aikaan ja ennen kuin yleisö ehtii hermostua. Kun keikka on käynnissä, sitten ei ookaan enää yhtään mitään hermoiltavaa.
:-)

Noin se menee mullakin. Hyvin mennyt soundcheck kyllä kadottaa jännitystä paljon.
Uudistettu DianWEB
disarm
15.12.2005 15:20:30
Eka biisi menee aina ihan reisille. Kaikki vilkuilee epäuskoisesti toisiaan ja ruuvailee volapotikoita eestaas, vaikka just on tehty soundcheck.
Soitan kitaraa ja bassoa.
thrashmetallisti
15.12.2005 15:32:38

Viime perjantaina oltiin yhessä baarissa soittamassa, eikä jännittäny juuri yhtään. Yleensä kyllä jännintän hieman. Outoa

Sä olit niin vitun kännissä.
Thrash till death! Thrashia Porista www.mikseri.net/polluted
baron
15.12.2005 15:41:58

Noin se menee mullakin. Hyvin mennyt soundcheck kyllä kadottaa jännitystä paljon.

Se mikä mua aina jännittää on että tuleeks mun kiippareista yleensä mitään ääntä. Kun ekan koskettimen äänen kuulen, heti helpottaa.
Lennu
16.12.2005 11:17:09

Eka biisi menee aina ihan reisille. Kaikki vilkuilee epäuskoisesti toisiaan ja ruuvailee volapotikoita eestaas, vaikka just on tehty soundcheck.

Ehkä kantsis vetää se eka biisi soundchekissä? Vaikka tottahan tuo sinänsä on. Esim häävedoissa eka biisi on aika kipsihommaa. Mutta kun se on niin tärkiä hetki se hiävalsi.
baron
16.12.2005 13:22:29 (muokattu 16.12.2005 13:25:06)

Ehkä kantsis vetää se eka biisi soundchekissä? Vaikka tottahan tuo sinänsä on. Esim häävedoissa eka biisi on aika kipsihommaa. Mutta kun se on niin tärkiä hetki se hiävalsi.

Mä oon hääkeikoilla tehnyt diilin, että soitetaan muutama esiintyvä ennen häävalssia ja aina ehdotus on mennyt läpi ja sitä on pidetty jopa hyvänä.
Perustellut sitä sound-checkin viimeistelyllä täydessä salissa ja soittajien "lämmittelynä" ja sitä on tilaajan puolelta pidetty hyvänä ideana just sen varmistamiseksi, että illan tärkein piisi menee putkeen.
Hannu H.
16.12.2005 14:00:46

Tuli muuten mieleen eräs tapaus kun jännitti soittaminen.

Kevät, koivut oven pielessä ja koulun juhlasali täynnä ihmisiä (ja puolet suvusta paikalla kun serkku sai lakin ja minä olin ykkösellä..) No arvatkaapas kuka pääs gaudeamus igitursaan säestämään =) Sekin näitä sarjassamme "biisi jonka pitäis mennä nappiin joka kerta". Kädet tärisi ennen biisiä niin perkeleesti ja meinasin ensin koittaa ekalla soinnulla että onko vehkeessä ääntä: "plimrsöölmkö" kuului kaunis riitasointu, mutta itse soitto menikin sitten mukavasti, mutta jäykästi. Jaa mikä tatsi? =)
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Jouluinen sävellyskilpailu
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)