Decadetroll 02.12.2005 23:54:57 | |
---|
Terve vaan taas kaikille! Kahtelin tossa t-kaupan sivuilla ja huomasin että siellähän on harley bentonin kielisettejä, 1,05ekua per kipale.. Onkos kukaan käyttäny noita? tekeekö niillä yhtään mitään vai onko samanlaista pskaa ku harleyn kitarat? Kannattaako suoraan panostaa parempiin (D'addario, Ernie ball yms)? Everything is an End.. |
suoraan panostaa parempiin (D'addario, Ernie ball yms)? kyllä. tuo hintakin jo epäilyttää sen verran että ne kielet on tehty varmaan kuminauhasta. |
Decadetroll 03.12.2005 00:43:52 | |
---|
Niin mie vähän ajattelin mutta mietin vaan oisko niistä mihinkään. vois tietenki tilata parempien pakettien kanssa yhen tollasen. heh. Everything is an End.. |
Kampuzzjeah! 03.12.2005 01:18:53 | |
---|
Niin mie vähän ajattelin mutta mietin vaan oisko niistä mihinkään. vois tietenki tilata parempien pakettien kanssa yhen tollasen. heh. tilaappas ja kerro sit minkälaiset ne oli. jos on hyviä nii vois tilata joku 40 satsia! =) |
-septimisti- 03.12.2005 02:06:17 | |
---|
Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla ihmisten kommentteja noista. Periaatteessahan nuo voi tulla ja varmaan tuleekin ihan samalta liukuhihnalta kuin jotkin 'merkkikielet'. |
blueslover 03.12.2005 03:14:35 | |
---|
Kyllähän nuo kielet ihan soivat ja kestävät. Ainakin harjoituskäytössä menevät mainiosti. Omissa kitaroissa kylläkin ErnieBallit... |
Tietysti Pauligin 03.12.2005 12:12:49 | |
---|
Ehkäpä noita voisi tilailla joskus. Varalle. Kyllähän noin alhainen hinta epäilyttää mutta eiköhän nuo mene. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
Twinkle 03.12.2005 12:48:01 | |
---|
Minulla on HB:n kielet kaikissa kitaroissa ja ei ole valittamista. Yleisesti ottaen, itse en paljoa eroja havaitse verratessa kalliimpiin setteihin niin kestävyyden kuin soinnin puolelta. Minä oletan että tuo halpa perustuu lähinnä, siihen että sarjoja on tasan kaksi, vahvuuksilla 9 ja 10. D'addariolla puolestaan on erilaisia settejä yhteensä 39 erilaista, GHS:ltä löytyy yhteensä 67 erilaista. Harrikoissa säästetään jo kuluja tuossa kohdassa kun voi tuotattaa vain kahdessa linjassa, jumalaton määrä noita kahta settiä. Harrikka on okei vaihtoehto niille, jotka tahtoo noita vahvuuksia käyttää, mutta mitään saumoja vahvuuksilla ja kielillä pelaamiseen ei ole. Itselle nämä riittää, mutta jossakin vaiheessa tarttis ehkäpä kokeilla hieman vahvempaa rautakankea noihin soittimiin joten täytyy konsultoida jotakin toista valmistajaa tässä hommassa. |
Decadetroll 03.12.2005 13:30:27 (muokattu 03.12.2005 13:42:16) | |
---|
Joo, ajattelin tuossa että jos tilais vaikka jotain 20-50 settiä noita ihan kettuillessaan. Jos eivät miellytä, pistän myyntiin samalla hinnalla ku ostinki ja hankin parempia kieliä. :) Everything is an End.. |
69 03.12.2005 13:48:24 | |
---|
Itselläni on lähes kaikissa kitaroissa HB kielet, eikä niissä ole mitään valittamista. Kyllä kestää räimimistä. Laulajakitaristimmekin naureskeli HB kieliä, kunnes vaihdoin sen kitaraan HB:t... nyt on toinen ilme naamalla. Aiemmin sillä oli pääsääntöisesti D'Addariot ja sai vähintään joka toisissa treeneissä kielen katki, mutta nyt en edes muista koska sillä olisi viimeksi mennyt... Hinta-laatu-suhde on todellakin kohdallaan. |
Decadetroll 03.12.2005 13:51:42 | |
---|
Tämähän alkaa kuulostaa suorastaan lupaavalta. D'addariot ei oikein enää kelpaa mulle ku yks kieli ei pysy vireessä floikkakepukassa just noilla ja oon kuullu että monella on sama ongelma, joka korjaantui vaihtamalla merkkiä.. en tiedä sitten. Bentoneita tulee e 50 settiä. Hauska ajatella että 25 settiä D'addarioita on sen 105e t-kaupassa ja noi on 25 e. Everything is an End.. |
32788 03.12.2005 13:55:09 | |
---|
Itelläkin on huonoja kokemuksia Daddarioista, kun vaihdoin stratoon kieliä, ylä-e meni vaihtaessa katki. Meni sen verran ylhäältä, että sain sen korjattua solmuntapaisella, toimii ihan ok. Hei, täähän on harmaa! |
Decadetroll 03.12.2005 13:57:47 | |
---|
Jep, ärsyttää kun pitää aina olla hienovirittämässä tuota G kieltä, kun on joko ylä tai alavireessä aina ku koskee kepakkoon.. ja se alko vasta ku aloin käyttään D'addariota.. alkaa kypsyttää, tervetuloa HB. Everything is an End.. |
Ze Kink 03.12.2005 14:10:13 | |
---|
D'Addarion sähkiskielet = :( D'Addarion nylonkielet = :) En kyllä itse myöskään pidä yhtään noista D'Addarion sähkiskielistä. Onhan ne halpoja (Levytukusta tais saada 3 settiä 10e), mutta katkeilivat helpommin kuin mitkään muut testaamani kielet. Lisäksi soundi kuoli n. 2 viikossa viimeistään, jonka jälkeen ne vastasi lähinnä kuminauhoja. Klasarikielet on taas ihan eri juttu, eli siis noi Pro Artét. En tiedä mistä johtuu tollanen tasoero saman valmistajan kielistä, mutta ainakin itse diggaan noista enemmän kuin kalliimmista Savarezeista, kun taas sähkispuolella mielummin mikä tahansa muu kuin D'Addario. En kyllä ottais suoraan noin montaa settiä niitä, Harley Bentonin valmistamasta kamasta ei nimittäin helposti pääse eroon. Ehkä pari settiä kokeiluksi aluksi. Ps. Dean Markleyn Blue Steelit rokkaa. I JUST WANNA RIDE MY MOOOTORSÄÄÄHHH.... CLE |
Decadetroll 03.12.2005 16:09:02 | |
---|
Noo, kyllä mä kaverille saan menemään.. ilmaseksi jaan jos ei muuta :) Everything is an End.. |
Dr. Muff 03.12.2005 17:03:04 | |
---|
Kuis mahtaa olla. Montakohan kielitehdasta maailmassa on? Tiä vaikka samasta tehtaasta tulisi useampia merkkejä. Erona pakkaukset. Pari vuotta olen käyttänyt pelkästään webstringsejä. Hintaa noin 2,7€/paketti. Kyllä ne sen pari viikkoa kestää missä muutkin. Ilmeisesti tulevat samasta tehtaasta mistä tulee 'merkkikieliä'... Tuumasta toiseen. |
Decadetroll 03.12.2005 17:18:20 (muokattu 03.12.2005 17:22:18) | |
---|
eipä sittenkään mitn.. sokea olen. Everything is an End.. |
esyk 04.12.2005 11:22:57 | |
---|
Olisiko ihmisillä kiinnostusta kimppatilaukseen? Voisin itsekin kokeeksi ottaa pari settiä. Muutakin saisi toki tilata. Toimituskulujen kanssa vaan tarkkana, ettei kielisetin tilannut joudu toisen tilaajan rumpusetin postitusten maksumieheksi :D Itsellä olisi Drumkit From Hell 2 myös kiikarissa. |
erkko 04.12.2005 11:28:54 | |
---|
Tuli vaan mieleen että Thomanilla muutkaan kielet ei maksa mitään: esim. GHS:n boomersit maksaa kitaraan 3,88 ja bassoon 14,70. Suomessa on enemmän kuin tuplat. Joku taitaa "vähän" vetää välistä? |
meitu 04.12.2005 12:04:20 | |
---|
Tuli vaan mieleen että Thomanilla muutkaan kielet ei maksa mitään: esim. GHS:n boomersit maksaa kitaraan 3,88 ja bassoon 14,70. Suomessa on enemmän kuin tuplat. Joku taitaa "vähän" vetää välistä? Joo, ostin Oulun Musiikki Kullaksesta GHS:n boomersit viime viikolla, hintaan 9,50€!! Ensi kerran kun tilaan THomannilta jotain niin tilaan kyllä viiden vuoden kielet samalla.. Ne jotka soittaa, ne tietää. |