Landola59 20.11.2005 23:24:37 | |
---|
Kolme vuotta olen kitaraa soittanu ja suhtkoht on kitara hallinnassa. Nyt olen aattellu siirtyä basson soittoon, ihan vaan bändin takia. Elikäs jos aletaan puhumaan aloittelijalle tarkoitetusta bassosta ja vahvistimesta, mikähän olisi hyvä näin alkajaisiksi? Mikä bassovahvistin erityisesti olisi sopiva? Ironia on uutta niille jotka eivät siitä ennen ole kuulleet.
Punttisika #7 IMIK #36
IHFC #1 Perustajajäsen |
J.Hollström 21.11.2005 09:15:11 | |
---|
Ei ole erikseen aloittelijalle suunniteltuja bassoja ja vahvistimia. Vain sinun kukkarollesi sopiva löytyy. Sen mukaan täytyy elää. Minun mielestä aloittelijalla pitäisi olla mahdollisimman hyvät työkalut, että soittaminen tuntuisi mielekkäälle, eikä innostus hiivu siihen että vermeet on surkeet. Jukka Hollström |
John Jason. 21.11.2005 10:27:39 | |
---|
kukkarollesi sopiva, aivan. Suosittelen kuiteskin bassoksi Tokai:n tai olp:n bassoja. Hintalaatusuhde kohillaan ja mielestäni tarpeeksi laadukkaita aloitteluun ja vähän pidemmällekin. Vahmistin, riippuu juurikin siitä paljonko siihen aijot sijoittaa. Alkuun pääsisi varmasti esim. jonkunlaisella Hartken tai Laneyn combolla. "I´m the LizardKing I can do anything" |
Jooba 21.11.2005 16:39:03 | |
---|
Ibanez on mun suosikki tähän, ostin toisena bassona puoli vuotta soitettuani SRX500:n ja en ole sitten kahteen ja puoleen vuoteen vaihtanut sitä mihinkään. |
Mikho89 21.11.2005 22:18:08 | |
---|
Aaah, pakko heittää tähänkin väliin tämä yksi sana: Squier. Anteeksi, en voi itselleni mitään. "A drummer is a musicien´s best friend" ehehee |
JukkaPena 21.11.2005 22:18:43 (muokattu 21.11.2005 22:19:58) | |
---|
Jos nyt alottasin sähköbasson soiton niin alottasin näillä: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-180861.htmlhttp://www.thomann.de/thoiw3_hartke … a70_aseries_basscombo_prodinfo.html Miksi? Toi Warwick Rockbassin Streameri tuntu aika hyvältä, kun semmosella työntelin jossai treeneissä. Kevyt soittaa, hyvä soundi ja hinta-laatu-suhde on kohdallaan. Hartke A70 siks koska 70w riittää aika hyvin hanskaa monet pienemmä keikat. Loistavan kokonen kotikäyttöön ja hyvät liitännät. 12" elementti ei oo ehkä liian pieni niinku 10" eikä liian hidas kuin 15". Jos on rahaa työntää comboon vähä enemmän niin tosta lähtee Hartken 12 Kickback, josta watteja löytyy jo 120w ja potkujakin melkein tuplasti. Selkeempi eq ja näppärä liikutella niin ikään, aika arvostettu styrkkari muutenkin: http://www.thomann.de/thoiw3_hartke … kickback12_ebasscombo_prodinfo.html EDIT: Lisään vielä, että voisin varmaan itekki soittaa tommosella setillä vielä. Tosta ois saleen melko pitkäks aikaa iloa. Jos käyttäisin harjoitteluun sen ajan, jonka käytän täällä keskusteluun, olisin hyvä basisti. |
Jooba 22.11.2005 20:52:55 | |
---|
Tästä saadaan myös hyvät väittelyt aikaan kun jokainen kertoo oman suosikkinsa, luota näppi tuntumaan, testaa rauhassa ja älä hätäile ostossa vaikka kiire olis ostaakin. |
Hullu basisti 22.11.2005 21:32:54 | |
---|
Niinpä. Eikä silti kannata ostaa mitään ihan pasnoja. Jos kerran oot soitellu jo vuosia kitaraa, niin luulis sen basson soitonkin jo alkaan taittua melko äkkiä. Jossai vaiheessa tulee kuitenkin mieleen että pitäiskö vaihtaa jo parempiin. Kun on alussa satsannu jo kunnon kamoihin, niin ei niitä sitten tartte heti vaihtaakkaan. Emmää silti tarkota mitään uberkalliita vehkeitä, vaan parhaat mahdolliset mitkä sopii budjettiin. Testaamalla ennen ostopäätöstä onnistuu varmemmin hankinnoissa. Ja jos bänditouhuja kerran on jo tiedossa, niin mahdollisimman tehokas ja paljon kartiopinta-alaa sisältävä styrkkari kehiin. Mielellään nuppi+kaappi, jos mahdollista. "I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill |
Stiir 22.11.2005 23:31:41 | |
---|
Itse ostin Ibanez gsr200:sen eka bassoksi ja soitan sillä vieläkin. on suht. edullinen ja loistava soittaa. vahvistin vois olla hyvä ostaa käytettynä. Ite ostin 5e:llä hajonneen philipsonin kaverilta ja korjautin sen ilmaiseksi. sen jälkeen tuliki laneyn nuppi ja hartken 4x10 kaappi :) |
Landola59 23.11.2005 13:02:15 | |
---|
Luin tuota Squierin topicia eikä siitä nyt ota selvää mikä siellä on Squierin bassoista mielipide.. Ite olen kitaroissa todennu Squierin hyväksi, tiedä bassosta. Kukkarolle sopivaa siis tässä melkeenpä etsitään, hintaluokka yhteensä jotain 600 euroa. Ironia on uutta niille jotka eivät siitä ennen ole kuulleet.
Punttisika #7 IMIK #36
IHFC #1 Perustajajäsen |
Teijo K. 23.11.2005 16:17:20 | |
---|
Luin tuota Squierin topicia eikä siitä nyt ota selvää mikä siellä on Squierin bassoista mielipide.. Ite olen kitaroissa todennu Squierin hyväksi, tiedä bassosta. Kukkarolle sopivaa siis tässä melkeenpä etsitään, hintaluokka yhteensä jotain 600 euroa. Minusta se "mielipide" on sieltä suodatettavissa vallan helposti. Laatu vaihtelee yksilöiden mukaan. Simppeliä. Munsta. |
Arcane 01.12.2005 18:37:31 | |
---|
Onko siitä ESP LTD:n halpisbassosta (~250€) mihinkään? Vai saako samaan hintaan jotain parempaakin? Kalamies #31 >-)))> THV-klubi #37 |
1976 01.12.2005 21:38:01 | |
---|
Onko siitä ESP LTD:n halpisbassosta (~250€) mihinkään? Vai saako samaan hintaan jotain parempaakin? Kyllähän sillä soittelee, eli ihan ok perusbasso. Itse testailin tossa vuosi sitten kaikki noi halpisbassot läpi ja päädyin tohon. Ei noissa tämän hintaluokan bassoissa ollut mielestäni mitään isompia soundieroja ja LTD:n valitsin, koska tykkäsin eniten sen kaulaprofiilista ja tatsista. |
onde 01.12.2005 22:35:28 | |
---|
Vältä kaikkia mitä mainostetaan aloittelijan perus bassoiks! Kyllä tän palstan jatkät osaa suositella hyviä pelejä, mitkä ei vältämättä oo niitä soittajan perus bassoja! But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever |
dropD 02.12.2005 09:00:39 | |
---|
Onko siitä ESP LTD:n halpisbassosta (~250€) mihinkään? Vai saako samaan hintaan jotain parempaakin? Jos puhut B-50:stä, niin on siitä mihinkään. Mulla ollut vuoden verran käytössä ja toiminut moitteetta. Hyvän tuntuinen soittaa sen vähän mitä olen bassoja käpistellyt. Mulla tosin on rajoittavana tekijänä tuo vasenkätisyys, joten kohtuuhintaisissa bassoissa ei kauheasti ollut mistä valita. Ibanezilla oli joku vastaavan hintainen malli ja hyvän tuntuinen sekin. |
Kiitoksia. Pitänee lompakon synttärien tienoilla lihottua suunnistaa musiikkiliikkeeseen ja ostaa parempaan talteen se peli. Kalamies #31 >-)))> THV-klubi #37 |
Finite Fear 06.12.2005 11:16:37 | |
---|
juu tota ESP LTD B-55 hintaluokassaan hyvä 5-kielinen basso. Mikit ovat vain vähän halpaa (LDJ/LDP) ,mutta kyllä niillä soittelee ei sitä pilikun nussia tarvii olla :-) sami kiviniitty |
Pallisti 06.12.2005 12:26:24 | |
---|
Vahvistimesta sen verran, että näin nyrkkisääntönä tulsi tehoja olla yli 100w, muuten vituttaa bändikäytössä. Ei muuta. |
Nieby 13.12.2005 12:59:27 | |
---|
mulla on 30W Philpson ja 20W Ibanez kotikäytössä.. 30W omakotitalossa ja 20W rivitaloasunnossa... Treeniksellä käytän 120W Behringeriä.. |