Aihe: Laney hiljeni
1
Quu
02.12.2005 16:50:54 (muokattu 02.12.2005 16:51:41)

Tänään kun olin toista kertaa menossa soittelemaan, niin vahvarini (Laney TF200) päätti olla hiljaa.

Ekalla kerralla oli kuulunut sellaista kovaa surinaa kun olin laittanut sen päälle, mutta se hiljeni melkein heti, jonka jälkeen vahvistin toimi normaalisti.
Toisella kerralla kun laitoin sen päälle, niin valot syrryivät hetkeksi, jonka jälkeen ne sammuivat.
Tämän jälkeen vahvistin ei ole suostunut menemään päälle ollenkaan.

Ajattelin, että saattoi sulake mennä (mitään poksahdusta tjsp ei kuulunut missään vaiheessa), mutta se luukku jonka takana sulake ilmeisesti on (virtapiuhan alapuolella) on ja pysyy kiinni.
Ne joilla TF sarjan komboja on, niin tietääkö kukaan, että miten ne britit on ajatellut tuon luukun avaamisen tapahtuvan?

Kiitos ja kumarrus.
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
Juustonaksu
02.12.2005 18:09:13
Tänään kun olin toista kertaa menossa soittelemaan, niin vahvarini (Laney TF200) päätti olla hiljaa.

Ekalla kerralla oli kuulunut sellaista kovaa surinaa kun olin laittanut sen päälle, mutta se hiljeni melkein heti, jonka jälkeen vahvistin toimi normaalisti.
Toisella kerralla kun laitoin sen päälle, niin valot syrryivät hetkeksi, jonka jälkeen ne sammuivat.
Tämän jälkeen vahvistin ei ole suostunut menemään päälle ollenkaan.

Ajattelin, että saattoi sulake mennä (mitään poksahdusta tjsp ei kuulunut missään vaiheessa), mutta se luukku jonka takana sulake ilmeisesti on (virtapiuhan alapuolella) on ja pysyy kiinni.
Ne joilla TF sarjan komboja on, niin tietääkö kukaan, että miten ne britit on ajatellut tuon luukun avaamisen tapahtuvan?

Kiitos ja kumarrus.

Minulla on vähän samaa uumoilevaa ongelmaa, joka tässä eilisestä alkaen on huolettanut. Vahvistimen ääni katoaa välillä kokonaan ja äänentaso heittelehtii hyvin oudosti. Tämä häiritsee jo ihan soittoakin oikeasti. Toivottavasti ei ole pääte menossa hajalle. Tietty tuo uusi putki voi olla huonosti kiinni tai muuten vain epäsopiva. Tai voi se vika johdoissakin olla. ;)

Itselläni on tuo TF-700 nuppi ja sen avaaminen tapahtui ruuvaamalla kaikki ruuvit auki kotelon näkyvistä osista päältä ja sivuilta. Yhteensä kaiketi 6 ruuvia piti irrottaa. Ei mikään vaikea urakka loppujenlopuksi. :)

Jos tarkoitat sitä pientä luukkua, missä on sellaisia epämääräisiä rinnakkain olevia rautaisia ulokkeita niin älä sitä yritä availla, se on päätteen jäähdytin. Aloin itsekin sitä vemputtamaan aluksi, mutta sitten avasin koko hökötyksen ja sain homman hoidettua (putken vaihdettua). Tosin TF-200 tuo putken vaihto sujuu päällä olevan ritilän avaamisella.

Voisin kysyä kaveriltani, joka omistaa tuollaisen. :)
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa
Quu
02.12.2005 20:21:17 (muokattu 02.12.2005 20:24:31)

Ei mulla mitään äänentason heittelyä ilmennyt, pelkästään siinä alussa se kova surina.

Jos tarkoitat sitä pientä luukkua, missä on sellaisia epämääräisiä rinnakkain olevia rautaisia ulokkeita niin älä sitä yritä availla, se on päätteen jäähdytin.
Joo, en mä sellaista meinannut, vaan siinä mihin virtapiuha tulee kiinni, niin sen alapuolella on sellainen todella pieni luukku, missä ei mitään rautaulokkeita ole.
Se sun kaveri ehkä tietää mitä ajan takaa :)
Koittakaa etsiä se ja kertokaa mulle miten sen saa auki ;)
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
Juustonaksu
02.12.2005 21:04:23 (muokattu 02.12.2005 21:04:59)
Toi on tyyppivika. Sulla on vikaa joko
A) efektiluupin send/returnissä, kokeile laittaa kitarapiuha sendistä returniin.
B) Master-potikka lead-kanavalla rahisee, se pitää joko putsata tai vaihtaa kokonaan.

Joo no itseasiassa se alkoikin, kun tungin tuota pedaalia sinne efektiluuppiin. No, isäni vinkkasi, että se volumekytkin siellä on mahdollisesti huonosti kiinni, eli iskee pari kertaa sisään molempiin reikiin piuhaa. No tein sitä aiuka helvatan monta kertaa eikä oikein parantunut.

Täytynee katsoa tuota masterin putsaamista jossain vaiheessa. Totuushan on, että ostin tuon käytettynä 3v vanhana joten se on varmaan kaikesta ihanasta rasvaolutklähmästä kärsinyt yksilö. :)

Katsele niitä ruuveja siinä Lanikassa ja availe kaikki, jotka eivät ole joko kiinni siinä metallisessa kotelossa, jossa elektroniikka on tai virtalähteessä tai elementissä. Veikkaisin, että siinä laitteen päällä on 4 ruuvia ja molemmilla sivuilla vielä yhdet, millä se vahvistin pysyy koko vempaimessa kiinni. Vähän hankala neuvoa tällä lailla, kun en ole 100% varma kuinka nuo pelittää.

Huomenna aamusta, joka muuten v****taa aika rankasti, on musiikkia koulussa, jossa on peräti 3-4 noita TF-200 vahvistimia musiikkiluokassa. Katselenpa siellä, mikäli opettaja sallii hetkellisen harhailun opetuksesta. :)

Toivottavasti nää saat sen kondikseen. Tutkaile niitä ruuveja ns. kokonaisuutena. Ei se pienen luukun avaaminen kerro mitään. Eli koitat saada koko elektroniikan esiin ja samalla voit vaikka vaihtaa putken. :)
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa
kuriken
02.12.2005 21:04:47
Kun vähän puhdistaa efektilenkin jakkeja spraylla taitaa tuo korjaantua. Ei ole omaa kokemusta mutta lue tuolta: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=68227&o=40
Quu
02.12.2005 22:06:13

Ei se pienen luukun avaaminen kerro mitään.
Kyllä se kertoo JOS sen takana on sulake, nimittäin sitten voin tarkistaa, että onko se ehjä.

Eli koitat saada koko elektroniikan esiin ja samalla voit vaikka vaihtaa putken. :)
Tarkistaisin mieluusti ensin tuon sulakkeen, jos se on rikki, niin saatetaan päästä vähällä... Putken vaihto ei onnistu kun ei mulla ole vaihtoputkea.
Jos sulake on ehjä, niin sitten täytyy avata koko hoito.
Spike
02.12.2005 23:12:51
Joo no itseasiassa se alkoikin, kun tungin tuota pedaalia sinne efektiluuppiin. No, isäni vinkkasi, että se volumekytkin siellä on mahdollisesti huonosti kiinni, eli iskee pari kertaa sisään molempiin reikiin piuhaa. No tein sitä aiuka helvatan monta kertaa eikä oikein parantunut.

Laita lyhyt piuha sendistä returniin, helpoin ja vaivattomin tapa päästä siitä eroon.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)