telecustom 14.07.2003 19:03:46 | |
---|
eli piuhoja etsiskelin pedaalien väliin Thomannilta mutta haku ei tuottanut tulosta..onko tietoa merkeistä/hakusanasta millä löytää?? |
booster 14.07.2003 20:40:50 | |
---|
Kitarakamakaavio
Wanted:
Strato Fender, Squier, Tokai, mielellään T:reen alueelta
Super Overdrive tai Blues Driver |
HCW 14.07.2003 20:45:42 | |
---|
Joo,ei varmaan kannata lähteä 10 egen piuhoja tilaamaan Thomannilta.Joka musaliikkestähän noita löytyy. Jos olen huomaamattani kuollut,keneltä kysyn kelloa?-Pablo Neruda. |
Miekkonen 15.07.2003 00:15:32 | |
---|
Joo,ei varmaan kannata lähteä 10 egen piuhoja tilaamaan Thomannilta.Joka musaliikkestähän noita löytyy Ei thomannilta voi ees tilata alle 50€ edestä. |
Tabaluka 15.07.2003 02:52:59 | |
---|
miks et itse rakenna tai oikeastaan juota :=) |
Jucciz 15.07.2003 07:33:13 (muokattu 15.07.2003 07:34:11) | |
---|
Itse tilasin Thomannilta näitä kun oli muutakin tilattavaa: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-128529.html Nuo kulmaplugiversiot on siitä käteviä, että pedaalilautaan saa etenkin Bossin pedaalit paljon tiiviimpään kuin tavallisilla suoraplugisilla johdoilla, kuten alla oleva kuva selventää. Itse tilasin alun perin 6kpl johtoja (eli yhden satsin) ja maksoin yhtä monesta. Oli aika iloinen yllätys kun paketista paljastuikin 6kpl kuuden johdon satseja (=yhteensä 36 johtoa). Tuossa vielä kuva johdoista tositoimissa: http://peavey.mine.nu/kuvia/lauta.jpg Niitä on vieläkin "muutama" ylimääräinen :) |
Fortune 15.07.2003 13:20:18 | |
---|
Hifistelijä iskee :) Kyllähän nuo pussipiuhat ovat ihan kivoja ja halpoja, mutta jos muu signaalitiesi on laadukas ja haluat välttyä hurinoilta ja signaalihäviöiltä, investoisin kerralla vähän enemmän ja ostaisin vaikkapa Neutrikin kulmaplugeja (Stpaulssoundilla 2,70e/kpl) ja jotain hyvää instrumenttipiuhaa (Cordial tms.) ja opettelisin kolvaamaan ne piuhat itse. Se taito on joka tapauksessa hyvä osata ja ajan saatossa kiität kyllä itseäsi, kun jaksoit tehdä kunnon välipiuhat itsellesi. Nuo ohuet piuhat nimittäin voivat toimia ihan ok, mutta kuten järkikin sanoo, ajan ja keikkojen saatossa niiden rispaantuminen ja pätkiminen on paljon todennäköisempää kuin paksumman ja paremmilla liittimillä varustetun kaapelin kanssa. Ja noita halpisletkuja ei paljoa korjailla, kun ne alkavat pätkiä... Soittakaa Arkanoid!
Auta köyhää, osta Talman, katso tori. |
telecustom 15.07.2003 14:47:33 | |
---|
kiitos kiitos kaikille! Thomanilta tilaan siis paljon muutakin tavaraa samalla...samalla rahdillahan ne piuhat voisi mukaan ottaa... |
Groove Man 15.07.2003 15:28:02 | |
---|
Hifistelijä iskee :) Kyllähän nuo pussipiuhat ovat ihan kivoja ja halpoja, mutta jos muu signaalitiesi on laadukas ja haluat välttyä hurinoilta ja signaalihäviöiltä, investoisin kerralla vähän enemmän ja ostaisin vaikkapa Neutrikin kulmaplugeja (Stpaulssoundilla 2,70e/kpl) ja jotain hyvää instrumenttipiuhaa (Cordial tms.) ja opettelisin kolvaamaan ne piuhat itse. Se taito on joka tapauksessa hyvä osata ja ajan saatossa kiität kyllä itseäsi, kun jaksoit tehdä kunnon välipiuhat itsellesi. Nuo ohuet piuhat nimittäin voivat toimia ihan ok, mutta kuten järkikin sanoo, ajan ja keikkojen saatossa niiden rispaantuminen ja pätkiminen on paljon todennäköisempää kuin paksumman ja paremmilla liittimillä varustetun kaapelin kanssa. Ja noita halpisletkuja ei paljoa korjailla, kun ne alkavat pätkiä... Jeh, AFIL puhuu asiaa. Omien piuhojen teossa on monta hyvää pointtia mistä edellä onkin mainittu hyvin mm. kestävyys, laatu ja korjattavuus. Saat lisäksi juuri oikean mittaisia johtoja. 0.9metriset tuntuu näin äkkiseltään aika pitkiltä pedaalilaudan piuhojen standardimitaksi. Eikös olisi kätevää, kun piuhat voisi olla omat mielen mukaan esim. 0,7m, 0,5m ja vaikka 4x0,15m. Ja sitten noita KUNNOLLISIA liittimiä voi tarvittaessa myös uusiokäyttää. Mulla oli just tilanne, kun oli tarvetta vielä yhdelle 1,5m piuhalle kahden muun rinnalle. Uudet liittimet oli tilapäisesti päässeet loppumaan, mutta ei ongelmaa kun laatikon pohjalla pyöri yksi täysin ylimääräinen 20senttinen patchikaapeli ja liittimet oli neutrikit. Ei muuta kuin kolvi käteen ja kohta oli kolmas samanlainen piuha siististi rivissä. |
Dumb 15.07.2003 17:44:11 | |
---|
Minä olen käyttänyt aina noita värillisiä (tai minun tapauksessani suurimmaksi osaksi mustia) "halpisjohtoja" efektieni välissä, mutta nyt on alkanut kiinnostamaan satsaus tuohonkin puoleen. Ostin eilen kokeeksi neljä Klozin efektipiuhaa, jotka ovat ainakin hieman vahvemman oloisia kuin nuo Leem/Amp -johdot, mutta saa nyt nähdä, onko ero mitenkään huomattava. Huonoja puolia noissa Klozin piuhoissa on ainakin liian lyhyt pituus (0,3m oli ainut vaihtoehto ja se on mulle useimmissa tapauksissa liian lyhyt) ja mustan puuttuminen värivaíhtoehdoista. Tuo AFILin mainitsema "osta plugit ja piuha erikseen ja kolvaa itse" -menetelmä on alkanut kiinnostamaan koko ajan enemmän. Ostaisi kasan plugeja (sekä suoria että kulmamallisia) ja muutaman kymmentä metriä (mustaa) piuhaa ja kolvailisi vaikka koulussa aikansa kuluksi sopivan mittaiset efektipiuhat. Mulla kun signaalitie ei kulje aina sillä tavalla, että viereiset pedaalit olisi linkitetty toisiinsa vaan signaalitiessä peräkkäiset pedaalit saattavat olla fyysisesti aivan laudan ääripäissä tms. |
Joees 15.07.2003 19:12:40 | |
---|
George L's piuhathan on melkeimpä parhaita tuohon tarkoitukseen, ovat tarkoitettu juuri pedaalilautaan. Plussaa niissä on se, että piuhasta maksetaan metritavarana, plugit ovat sellaisia että niitä ei tarvitse kolvata, vaan piuha muistaakseni kierretään jotenkin siihen plugiin, en muista tätä kiinnitysmenetelmää kunnolla. Miinuspuoli tässä on noiden plugien hinnat, ne ovat muistaakseni välillä 6-7e riippuen siitä onko kulma vai suora. Custom-Soundsilta noita ainakin saa. Groooove is in heart! |
Tomtom 15.07.2003 23:23:24 (muokattu 15.07.2003 23:24:51) | |
---|
Mulla on käytössä itsetehdyt piuhat, Neutrikin kulmat T- kaupasta + Cordialin piuhaa metritavarana Radioduosta. Kyllä toimii. Mieli olis tehny tehdä George Ällistä, mutta 6€ per styge kulmaplugeista on kyllä jo vähän liikaa, kun noita johtoja tarvitsee jo aika monta.. Edit: niin, Neutrikit siis muistaakseni 2,40€ tsibale. Ovat vähän isoja, mutta ainakin näyttäviä.. www.dhline.net |
askomiko 15.07.2003 23:26:56 | |
---|
Ostaisi kasan plugeja (sekä suoria että kulmamallisia) ja muutaman kymmentä metriä (mustaa) piuhaa ja kolvailisi vaikka koulussa aikansa kuluksi sopivan mittaiset efektipiuhat. Mulla kun signaalitie ei kulje aina sillä tavalla, että viereiset pedaalit olisi linkitetty toisiinsa vaan signaalitiessä peräkkäiset pedaalit saattavat olla fyysisesti aivan laudan ääripäissä tms. Siihenhän omat piuhat on juuri parhaita. Saati juuri sopivan mittaiset, oli sitten matkaa vaikka minkä verran. Näin: http://koti.mbnet.fi/~fisq/Seka/efektilauta01.jpg Vaikkei tuosta piuhoja paljoa näykään... Jokatapauksessa ne menee parissa kohtaa edestakaisin vähän pidemmän matkan. |
fridgebuzz 16.07.2003 09:08:34 | |
---|
Lienee kuitenkin näin, että on melko sama (soundillisesti) onko laudassa ns. laatupiuhat vai halpispiuhat, jos laudassa on kolme Danelectron pedaalia, neljä Bossin pedaalia ja 80-luvun Ibanezin flangeri. Eli tarkoitan sitä että (taas soundillisesti) kannattanee huolehtia laadukkaista piuhoista vasta sitten kun pedaalit ovat kaikki true bypass ja muutenkin kalliita ;-) |
Itselläni on (bossin) pedaalien välissä suoria plugi-plugi -metallikappaleita, eli sellaisia, joissa ei ole piuhaa lainkaan. Vievät näet vähemmän tilaa, ja kun kyseessä on pelkkä metallinpala, ei voi tulla kontaktihäiriöitäkään... PERIAATTEESSA siis. Nimittäin jos plugihässäkkä on vähänkin vino, saattaa pedaalien sisällä tulla kosketushäikkää plugiin, jolloin tulee rahinoita. Eli ei ne kaikki piuhoista ole kiinni... Visit http://www.helionprog.com |
fridgebuzz 16.07.2003 14:46:59 | |
---|
Itselläni on (bossin) pedaalien välissä suoria plugi-plugi -metallikappaleita Nuo on muuten hyviä mutta tuntuvat rasittavan pedaalia/pedaaleja, kun ei ole yhtään minkäänlaista liikkumavaraa. |
karkki 28.10.2003 22:35:08 | |
---|
Neutrikin plugeista & Cordialin piuhasta tässä ketjussa puhuu moni - mm. niiden kestävyydestä. Mutta jos piuhat tulevat kotikäyttöön, jossa ne eivät juuri joudu alttiiksi mekaaniselle rasitukselle, onko merkillä enää väliä? Ovatko sähkötarvikeliikkeestä ostetut tarvikeplugit yhtä päteviä? Onko sähköliikkeiden valikoimissa yleensä sopivaa piuhaa? Kotokaupungissa ei ole montaa putiikkia, joista tarpeita hankkia, lähinnä mielessäni on muuan radio- ja tv-huolto. Ainakin monoplugeja siellä on, tekivät kerran minulle kamalan kalliisti 2xrca/2xplugi -piuhan. |
kivi 28.10.2003 23:48:16 | |
---|
Onko sähköliikkeiden valikoimissa yleensä sopivaa piuhaa? Kotokaupungissa ei ole montaa putiikkia, joista tarpeita hankkia, lähinnä mielessäni on muuan radio- ja tv-huolto. Ainakin monoplugeja siellä on, tekivät kerran minulle kamalan kalliisti 2xrca/2xplugi -piuhan. Vaikka yleensä suosittelisin suosimaan lähikauppaa kun semmoinen vielä on, joku järki siinäkin on oltava. Kalliiksi tulee, kun lähikauppasi luultavasti ostaa nuo vähemmän tarvittavat osat kaupasta eikä tukusta, ja lätkii omat provikat päälle. Kompromissi: www.stpaulssound.fi Reilu, hyvä ja halpa. Vastaavat puhelimeen (jopa soittavat sulle takaisin). Toimittavat postiennakolla. Saa neuvotella "livenä" halvimmasta lähetystavasta ym yksityiskohdista. |
zorro 29.10.2003 00:02:48 | |
---|
tuoltako ei silti saa valmiita pikkupiuhoja kulmaplugeilla? ite en ainakaan löytäny.. jos se et ole sinä.... se on joku muu! |
kivi 29.10.2003 00:36:19 | |
---|
tuoltako ei silti saa valmiita pikkupiuhoja kulmaplugeilla? ite en ainakaan löytäny.. Kannattaa kysyä. Kaikki ei ole listassa. |