Aihe: Kuunteleeko kukaan enää Nirvanaa? :D
1 2 3 4 5 6 7
Isodee
16.07.2003 13:36:02
Kyllä Nirvana meni aikalailla ohi vaikka olinkin otollisessa iässä siihen aikaan.

En ole koskaan tajunnut sitä kohkaamista mitä bändistä on ollut. Ja Teen spirit on mun mielestä vaan biisi muiden joukossa, ei mikään klassikko.

Ei ole mikään syy pitää bändiä jalustalle sillä perusteella että laulaja oli niin typerä että pisti pyssyn suuhun. Lähinnä aika säälittävää. Vaikka ei kukaan ole sitä väittänytkään...Sanoinpa vaan.

Mutta antaa kaikkien kukkien kukkia. Jokainen diggaa siitä mistä haluaa! Ja Dave Grohl/Foo Fighters on pirun hyvä!
Makuupussimies
16.07.2003 13:42:08
Mutta antaa kaikkien kukkien kukkia. Jokainen diggaa siitä mistä haluaa! Ja Dave Grohl/Foo Fighters on pirun hyvä!

Mikäs siinä Foo Fighterissa niin ihmeellistä on?
"Stay out of the road if you wanna grow old" -Pink Floyd
Lähikauppias
16.07.2003 13:43:45

Niin, itse asiassa en minäkään juuri tuosta Teen Spiritistä välitä. Mun mielestä lähinnä ärsyttävä biisi. Voi kyllä johtua siitä puhkikuulemisestakin.

Onkos täällä muuten ketään, joka oli Nirvanaa katsomassa silloin Ruisrockissa? Millainen se oli ja mitä ne soitti? Mitään hassuja detaljeja?
Bonham
16.07.2003 13:45:10 (muokattu 16.07.2003 13:46:24)
Loistavat biisit?
Loistava laulaja ja loistava rumpali?

Tota laulua en ainakaan allekirjoita. Lähinnä teinirääkymiseltä kuulostavaa mun korvaan.

Loistavat laulajat ovat aivan toisaalla.
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
lxi
16.07.2003 13:49:40 (muokattu 16.07.2003 13:56:47)
Nevermind on yksi niitä levyjä, jotka on pitänyt ostaa jo vaikka kuinka kauan.

Nirvana oli helvetin kova bändi ja yhtyeen tuotanto on täynnä helmiä. Ja Nirvana jatkoi Pixiesin ynnä muiden luomaa pohjatyötä, ja näin oli suurelta osin vastuussa kitararockin uudesta tulemisesta 80-90 -lukujen taitteessa.

"Pistää bändi jalustalle siksi että laulaja tappoi itsensä" on helvetin omituinen kommentti, kun ottaa huomioon, että yhtyeen suosio ja merkitys olivat huipussaan jo bändin elinaikana. Kyllähän se on huomattu, että traagiset ja kuolleet muistetaan, mutta ei sen pitäisi vähentää elinaikaisten saavutusten arvoa.

Se oli kuitenkin merkittävä musiikkikulttuurillinenkin muutos, kun Nevermind sinnikkään kiipeämisen jälkeen nousi listaykköseksi ja teki vaihtoehtoisesta valtavirtaa. Jokseenkin hankalaa kuvitella millaiseksi 90-luvun musiikkikenttä olisi muotoutunut ilman tätä kolmikkoa.

EDIT: Ja joo joo, Smells Like Teen Spirit on tasan samaa sarjaa kuin Paranoid, The Trooper tai Stairway to Heaven. Mutta mitä sitten?
Mainostilaa vuokrattavana
hene
16.07.2003 13:54:20
Pari vuotta sitten tuli kuunneltua Nirvanaa enemmänkin. Nyt on tullut uusia bändejä, mutta Nirvana kuuluu ehdottomasti lempibändeihin. Kyllä sitä tulee pari kertaa kuukaudessa kuunneltua.

Smells like teen spirit on mielestäni Nirvanan huonoimpia biisejä. Oon varmaan kuunnellut liikaa, ja biisi tuo huonoja muistoja mieleen: Soitettiin se bändin ensimmäisellä "keikalla" yläasteen ysienjuhlassa. Ja se oli harvinaisen perseestä.
Bonham
16.07.2003 13:58:43
Tämän bändin kohdalla on varmasti huomattavissa selkeät sukupolvien väliset mielipide erot.

Itselläni kyseinen bändi ei edusta mitään merkittävää musiikin jatkumossa - voisin hyvin kuvitella nykyisen olotilan ilman koko bändin olemassaoloa.

Nuoremmilla olen toki nähnyt selkeästi miten bändi on vaikuttanut esim aloittelevien yhtyeiden treenaamiseen, mitä musiikkityyliä halutaan soittaa.

Takapakkia mun mielestä aiheutti koko bändi. Mölytoosamusansa ei siis kerää multa pointseja, mutta muilta sitäkin enemmän eli ilmeisesti bändi on onnistunut.
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Chemo
16.07.2003 14:01:45

Lähinnä teinirääkymiseltä kuulostavaa mun korvaan.

Niin no, ehkä, mutta mun mielestäni juuri Nirvana on sellainen bändi jota pitää tuumia nimenomaan kokonaisuutena.

Nevermindia tuli jonkun verran kuunneltua sen ilmestymisen aikaan, mutta mitään kestosuosikkia siitä tai Nirvanasta muutenkaan ei tullut. Huomasin vähän aikaa sitten että Bleach, Nevermind, Incesticide ja In Utero löytyvät vieläkin. Voisinkin taas pitkästä aikaa kuunnella jonkun noista.
jannu
16.07.2003 14:06:38
Kuuntelen melkoisen usein edelleenkin.

Ihmetyttää näiden ihmisten meininki, joiden mielestä Nirvanalla ei ole muita biisejä kuin 'Teen Spirit'. Bändi aikoinaan taisi ihmetellä itsekin tätä juttua ja jättivätkin biisin lopulta pois keikkasetistä. Omasta mielestäni biisi ei ole edes bändin vahvimpia suorituksia. Se vain sattui oikeaan saumaan.

Ja mitä tulee tähän "niiden kaikissa biiseissä on sama riffi"-tokaisuun... Oli varmaan provo, mutta silti. Ei helvetti! Orkesterilta on tullut pihalle 4 täyspitkää(laskin Incesticiden mukaan), ja jos joku sieltä löytää minkäänlaista copy-paste piisimateriaalia niin johan on ihme.

Kyllä. Nirvanaa on helppo haukkua ja väheksyä nykyään, ja faneja myös. Suurin osa vaikuttaa olevan harvinaisen katkerana siitä että Nirvana ja muutkin 90-luvun alussa breikanneet bändit pesivät hetkan aikaa lattiaa ns. oikeilla muusikoilla.
Saami
16.07.2003 14:28:57
Loistava laulaja ja loistava rumpali?

Parempaa laulua kuulee vaikka karaokessa(tai ainakin samantasoista). Tai tietty sitten ei, jos se paremmuus mitataan kamoista.
Rumpaliin en osaa kommentoida.
booster
16.07.2003 15:26:34
Parempaa laulua kuulee vaikka karaokessa(tai ainakin samantasoista).

Ei kuule. Piste.
Omalla sarallaan Kurt oli yksi parhaista.
Kitarakamakaavio
Wanted:
Strato Fender, Squier, Tokai, mielellään T:reen alueelta
Super Overdrive tai Blues Driver
Shannon
16.07.2003 15:34:27
Nirvana on paras ja sillä siisti.
Saami
16.07.2003 15:43:51
Ei kuule. Piste.
Omalla sarallaan Kurt oli yksi parhaista.

Niin varmasti. Se Sara vaan on aika epävireinen.
Nuuskamuikkunen
16.07.2003 15:47:08
Mikä kysymys toi oikein on?

Sama kun alkais utelemaan, että kuunteleeko kukaan Hendrixiä? (tai jotain muuta artistia/bändiä)

Tottakai joku kuuntelee ja tulee aina kuuntelemaankin...
"Onhan se semmosta..."
pitkätukka
16.07.2003 16:40:42
Miettikääs millaista olisi musiikki nykyään, jos Nirvanaa ei olisi ollutkaan. Jackson olisi jatkanut listaykkösenä ja kaikki kuuntelisimme poppia.
Pilot_B612
16.07.2003 16:41:41
Kylläpäs moni harrastaa aivan turhaa dissausta tässäkin ketjussa! Ei teistä kukaan kostu, eikä kaikesta ole pakko pitääkään!

Omat suosikkilevy Nirvanalta:
1. In Utero
2. Bleach
3. MTV: Unplugged in NY
4. Nevermind
5. Incesticide
booster
16.07.2003 17:28:39
Niin varmasti. Se Sara vaan on aika epävireinen.

Kiitti hei, putosin tuolilta, oli niin hauska juttu.
Kitarakamakaavio
Wanted:
Strato Fender, Squier, Tokai, mielellään T:reen alueelta
Super Overdrive tai Blues Driver
Lennu
16.07.2003 18:16:18

Ihmetyttää näiden ihmisten meininki, joiden mielestä Nirvanalla ei ole muita biisejä kuin 'Teen Spirit'. Bändi aikoinaan taisi ihmetellä itsekin tätä juttua ja jättivätkin biisin lopulta pois keikkasetistä. Omasta mielestäni biisi ei ole edes bändin vahvimpia suorituksia. Se vain sattui oikeaan saumaan.

Heh. Mä voin nähdä sieluni silmin niiden lipun ostaneiden pettymyksen, kun sitä biisiä mitä oltiin menossa kuuntelemaan, ei tullutkaan. Tulikin vaan mölyä ja rääkymistä.

Tuleekohan White Stripesista yhtäläinen legenda? Tai Apulannasta, hehheh.
Skinwalker
16.07.2003 20:45:06
Yllättävän paljon mollausta saa nirvana niskaansa.

Vähän kuin alkaisi beatlesiä haukkumaan. "Mun mielestä sillä lennonilla on vaan niin surkea se laulusaundi, etten voi sietää koko bändiä. that's it." No. tähän partasuu vastaa, "miten sä voit mollata beatlesiä ? ajattele nyt vähän ! Nehän on maailman suosituin bändi, biisit hyviä ja bändi toimi maailmanlaajuisen hippiliikkeen suurimpina tähtenä ! Miten sä oikein voit dissata niitä...the beatlesiä...haloo ?"
... Ehkä vähän pienemmässä mittakaavassa paini tuo nirvana, mutta rinnastus ei nyt kuitenkaan niin ontuva ole.

Mutta jokainen siis tykkää mistä tykkää ja saa aivan rauhassa olla pitämättä mistä tahansa bändistä.

Minusta parasta nirvanassa ovat hyvät, selkeästi toteutetut biisit. Angsteilu menee vähän ohi, mutta minusta kurt oli karismaattinen, taatusti mielenkiintoinen ja hyvän rock äänen omaava heebo.

Kannattaa muuten tsekata livelevy From the muddy banks of the wishkah.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)