Aihe: Rumpujen rungon työstö..
1
UncleF
01.12.2005 18:38:00
Nyt on sitten sisäinen tee-se-itse- mies rakentanut itselleen kodin rumpalin aorttaan. Päässä on pyörinyt idea rumpusetin rakentamisesta, mutta suurimpana pulmana on itse runkojen valmistaminen kotikonstein. Kyllähän se onnistuu, mutta voi olla melkoista vääntöä.

Onko tällaista putkiloa mahdollista teettää jossain, jos itsellä ei riitä rahkeet ainakaan näin alkuun? Vinkkejä firmoista / pajoista / oppilaitoksista? Mielellään kotimaisista, mutta ainakin EU:n sisäisistä. Itse olen löytänyt netistä ainoastaan jenkkifirmoja, jotka tarjoavat valmiiksi hiottuja ja sahattuja runkoja..

Kaikki apu otetaan avosylein vastaan.

-Mekaanikko
simop
01.12.2005 20:48:19
Mene kaatamaan jokin tarpeeksi paksu puu (esim. mänty) ja pätki siitä sopivan kokoisia palasia, jotka sitten koverrat ontoiksi. Helppoa kuin mikä. Työkaluksi riittää tavallinen moottorisaha. ;)
pjl
02.12.2005 08:49:53

Jotkut verkkokaupat myyvät noita rumpujen "hylsyjä". Joskus itsekin noita katselin mutta tein onneksi pelimiehen ratkaisun ja jätin homman sikseen. Ihan kun ei olisi riittävästi projekteja muutenkin. Google löytää "drum shells" haulla vaikka mitä.
UncleF
02.12.2005 11:36:02
Juu olen tietoinen noista verkkokaupoista, mutta ideana olisi nimenomaan myös runkojen tekeminen itse. Tai teettäminen omien speksien mukaan jossain..
Tuo on kaiketi kuitenkin aika spesiaalihommaa.
Roberto
02.12.2005 13:29:26

Juu olen tietoinen noista verkkokaupoista, mutta ideana olisi nimenomaan myös runkojen tekeminen itse. Tai teettäminen omien speksien mukaan jossain..
Tuo on kaiketi kuitenkin aika spesiaalihommaa.

Aika spesuhommaa juu, www.kumu.fi sivuilla oli ennen jotain työvaihekuvauksia, mut olivat häipyneet päivityksen myötä. Pekkahan varmaan kyllä rakentelee vaikka minkälaista runkoa.
beorn
02.12.2005 23:18:10

Mene kaatamaan jokin tarpeeksi paksu puu (esim. mänty) ja pätki siitä sopivan kokoisia palasia, jotka sitten koverrat ontoiksi. Helppoa kuin mikä. Työkaluksi riittää tavallinen moottorisaha. ;)

Tota muuten melkein harkittin yhessä vaiheessa, kun pihaan kaatu semmonen kohtuuttoman kokonen kuusi. Ois tullu hieno setti, kun ois jättäny noihin pätkiin kuoren paikoilleen! :) Olis nimittäin varmaan saanu tyvestä vaikka parit kunnon basarit, oli halkasijaa jonkun verran.
Oikeaa Heavy Metallia ei soiteta, tekniikalla ja järjellä, vaan VOIMALLA ja TUNTEELLA!!!!
Scb
05.12.2005 18:51:14
On muuten semmonen kysymys, että et saata aivan heti seeda yksityiskohtaista vastausta. Itse olen ideoinut tuommosen kakstoista vuotta muottitekniikkaa, jolla saisi yksinkertaisesti runkoja tehtyä. Tämä aivan omaksi huviksi ja pienellä budjetilla. Tällähetkellä on muotit ja tekniikka sen verran hallussa että virveleitä jo syntyy. Olen puuseppä ja puun käsittely ja laminointi on muuten hallussa, mutta empä olisi uskonut, että noinkin kinkkistä tuo rumpujen teko on.

Muottitekniikka on rumputehtaiden tarkimmin varjeltuja salaisuuksia ja kun olen itse tuommoisen kehitysproggiksen läpikäynyt, en ihmettele että miksi. Onnea valitsemallesi tielle.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)