Aihe: Sähkörummut
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Legatus
01.12.2005 21:02:44
...harmi kun dm-5:ssa ei ole tuota sequa lainkaan. Nyt ymmärrän sen tarpeen paremmin...

tarkoittaako tuo segu tuota ÄM mainitsemaa että nauhotetaan modulin muistiin?
Janne pentele!!!!!!!
LaKu
07.12.2005 08:21:51
Voisiko joku guru valaista että mitä eroa on Rolandin TD-6:lla ja uudella TD-6KV:llä? Olen ostamassa käytettyä settiä TD-6 modulilla.
Pearl Masterworks-setti tähtäimessä...
Cirya
07.12.2005 18:58:12 (muokattu 07.12.2005 21:51:54)
Voisiko joku guru valaista että mitä eroa on Rolandin TD-6:lla ja uudella TD-6KV:llä? Olen ostamassa käytettyä settiä TD-6 modulilla.

_älälue_ TD-6 = moduuli TD-6KV = Koko setti moduleineen ja pädeineen _/älälue_

argh.. Syvä anteeksipyytöni väärästä informaatiosta. Kerrankin kun luuli pääsevänsä pätemään.. snif
LumPus
07.12.2005 19:16:11 (muokattu 07.12.2005 19:17:50)
TD-6 = moduuli TD-6KV = Koko setti moduleineen ja pädeineen

nej.
K=kit

V on päivitetty versio.. pitääkin kysästä huomen mitä uutta siinä oli, kun en suoraan muista. saundit ainakin suurimmaksi osaksi päivitetty, seku puolella pitäis olla enemmänkin tapahtunu.

EDIT: eli selvennystä, vanha moduli TD-6, uus moduli TD-6V. Setit TD-6K ja TD-6KV
tais olla että vanhassa kutosessa ei ole tunnistusta kaksialueellisille pädeille, en tosin ole varma. fyysisen setin kokoonpanossa on paljonkin muutoksia.
Ei tästä hyvä tule, tämä on jo.
HeavyManDrummer
08.12.2005 08:25:59
Kyllä oon sitä mieltä nyt ettei noita akustisia korvata mitenkään :)
Lyhyestä virsi kaunis.
LumPus
08.12.2005 08:54:34
Kyllä oon sitä mieltä nyt ettei noita akustisia korvata mitenkään :)

Argh! kuka tässä on korvaamisesta mitään puhunutkaan?? täysin eri soittimiahan nuo ovat. kapeakatseisuus kulkee näköjään useilla rumpaleilla verissä..

tsiisus..
HeavyManDrummer
08.12.2005 09:23:15 (muokattu 08.12.2005 09:23:55)
hohoho! joo ehkä oli vähän väärä ilmaisu tuo korvaaminen piti sanoa että vaihtaminen :) oma moka.
Lyhyestä virsi kaunis.
LumPus
08.12.2005 09:28:21
hohoho! joo ehkä oli vähän väärä ilmaisu tuo korvaaminen piti sanoa että vaihtaminen :) oma moka.

juu, pahoittelen, mie oon aamuisin pirun äkäinen ennen kaffea ja tupakkia.
Immeisten pitäs kattoa vähä laajemmalti vaa yleisesti näitä hommia, munsta. itehän käytän kumpaakin erikseen ja sitten myös yhdessä, väitän että hyötyä lähtee irti, huomattavankin paljon enemmän kuin kummastakaan yksinään.

lähden töihin itkemään työkavereille. tervetuloa sinne väittelemään sähkörummuista =)
kamelisko
08.12.2005 12:50:30
Jaa. Mun mielestä sähkörummut on loistavat. Kunnon kuulokkeiden kanssa ei kuule pädien läpsytystä ollenkaan ja fiilis on taivaallinen, kun basari potkii tärykalvoja irti ja tomit kumahtelee ilman häröääniä.

Ja kyllä. Kyllä minäkin vielä joskus akustiset ostan. (Kumut)
ddrum54
08.12.2005 15:01:36
Ja kyllä. Kyllä minäkin vielä joskus sähkikset ostan. ( Rolandit )
2`n 4
HeavyMachinery
08.12.2005 15:54:39

Ja kyllä. Kyllä minäkin jo sähkikset ostin. ( Rolandit)
Minä tiedän - siis pelkään !
HeavyManDrummer
08.12.2005 17:18:49 (muokattu 08.12.2005 21:25:37)
juu, pahoittelen, mie oon aamuisin pirun äkäinen ennen kaffea ja tupakkia.
Immeisten pitäs kattoa vähä laajemmalti vaa yleisesti näitä hommia, munsta. itehän käytän kumpaakin erikseen ja sitten myös yhdessä, väitän että hyötyä lähtee irti, huomattavankin paljon enemmän kuin kummastakaan yksinään.

lähden töihin itkemään työkavereille. tervetuloa sinne väittelemään sähkörummuista =)

Jep jep ei se mittään, ihmisiä me vain olemme :D Joo varmasti saa hyötyä kummankin soittamisesta...
Lyhyestä virsi kaunis.
kinney
10.12.2005 13:06:37
Omistan jo akustiset rummut, mutten pääse soittamaan niitä niin usein kun haluaisin. Olen harkinnut rahan keräämistä sähkörumpuihin, ja huomasin etten tiedä niistä oikein mitään, joten päähäni tuli muutama kysymys joihin toivottavasti saan täältä vastauksen:

1.Tarvitsevatko sähkörummut vahvaria?

1 ja ½.Tuleeko seteissä yleensä sellainen mukana?

2.Tarvitseeko virittää, siis voiko soundiin vaikuttaa?

3. Onko settiä helppo laajentaa: saako omaan settiin ostettua uusia "tomeja" ja "peltejä"?
Cirya
10.12.2005 14:09:22
Omistan jo akustiset rummut, mutten pääse soittamaan niitä niin usein kun haluaisin. Olen harkinnut rahan keräämistä sähkörumpuihin, ja huomasin etten tiedä niistä oikein mitään, joten päähäni tuli muutama kysymys joihin toivottavasti saan täältä vastauksen:

1.Tarvitsevatko sähkörummut vahvaria?

1 ja ½.Tuleeko seteissä yleensä sellainen mukana?

2.Tarvitseeko virittää, siis voiko soundiin vaikuttaa?

3. Onko settiä helppo laajentaa: saako omaan settiin ostettua uusia "tomeja" ja "peltejä"?

1. Joo, ellet soita kuulokkeilla
1½. Ei
2. Mitä kalliimpi Moduuli/aivo, sitä enemmän voi saundia muokata
3. Joo. Ainaki Rolandin setteihin on helppo hommata täydennystä. Kaikki on kiinni Hardwaresta ja Moduulin triggeri-inputtien määrästä. Esim roland td-3 setissä(halvahko) on 8padia ja 9 inputtia, joten yhen osan voi vissii hankkia lisää. Kalliimmissa on kait enempi inputteja, joten laajennusmahdollisuuksia on enempi.
4. Älä osta milleniumeja :)
ÄM
10.12.2005 14:23:11

Kävin eilen poistamassa VH-11:sta TD-6:een ja suoraan keikalle vetämään. Vittukun meni koko keikka parametrejä sun muita säädellessä, mutta on kyllä ihan eri meininki vetää sillä. Haikkaständiä ei vaan saanu tarpeeks matalaks. VH-11:sta oleva alapalikka on sen verran korkea, että olis tarvinnu laskea ständiä. Nyt joutui haitsuttamaan niin, että kainalo tuulettuu. No taytyy joka tapauksessa hommata oma haikkaständi erikseen sähkäreitä varten, niin eiköhän sitä löydy tarpeeksi matalakin malli. Ja jos ei löydy, niin saha käteen.
Cirya
10.12.2005 16:36:55
Mitkä pääkaupunkiseudun kaupat myyvät rolandin sähkörumpuja? Jouluks pitäs saaha ja mietin mihin kaikkialle rupean pistämään tarjouspyyntöjä. TD-3V setti on kyseessä.
LumPus
10.12.2005 17:23:42
Mitkä pääkaupunkiseudun kaupat myyvät rolandin sähkörumpuja? Jouluks pitäs saaha ja mietin mihin kaikkialle rupean pistämään tarjouspyyntöjä. TD-3V setti on kyseessä.

Espoon Musiikki, DLX, F-muzik vantaanportti, Hellas...

ainanski nua.
Saukki
10.12.2005 18:23:48

Oon tässä jo jonkin aikaa haaveillu, että jos lisäis akustiseen settiin sähköhärpäkkeitä. Eli muutama pädi akustisten rumpujen väliin. En nyt just tällähetkellä tarvi kyseisiä viritelmiä, mutta kyselempä vaan, että kannattaako edes haaveilla :)
Eli halvalla pitäisi saada. Kysymys kuuluukin että minkälaisia värkkejä kannattaisi laittaa? Millainen kokoonpano? Kuinka halvalla mahdollista saada?

Tällaista katselin:
http://www.thomann.de/thoiw3_roland_spd-s_sampling_pad_prodinfo.html

Tuossa on vain miinuksena se, että sitä ei voi levitellä ympäri settiä, vaan kaikki pädit on samassa paikassa. Mutta siihen voi kai lisäillä sitten pädejä. Mitähän ne maksaa.
Mutta tuollakin laitteella näytti olevan hintaa yli viisi ja puolisataa. Onko mahdollista saada joku viritelmä vielä halvemmalla? Sämpläys ominaisuus olis hyvä olla.

Enpä minä näistä sähköhärpäkkeistä mitään tiedä... saa auttaa.
Stigmatizen uudet kotisivut (on parhaat)!!!!!
Cirya
10.12.2005 20:23:35 (muokattu 10.12.2005 20:28:58)
Jos vaikkapa Rolandin tuotteita katellaan, niin esim. td-3 moduli on about 275-300e ja kumiset stereopädit muistaakseni jotain 70e kipale. Samoin pellit. Käytettynä pääset tietty halvemmalla.

Niin ja piti vielä sanoa, että jos aiot tuota mainitsemaasi sämpläyspadisysteemiä käyttää vain setin lisänä, niin saat olla aika tarkka osuaksesi aikomaasi ruutuun, saatika muistamaan mikä niistä oli se oikea muun soiton tiimellyksessä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)