hatapi 15.07.2003 23:25:24 | |
---|
Huomenta. Oon tuossa hankkimassa sähkökitaraa (vieläpä ensimmäistä) ja eka olin ostamassa tuota Squierin pakettia ( http://www.musiikkikullas.fi/squierpaketti.htm), mutta sitten alkoi nuo Epiphonen les paulit kiinnostaa jonkun verran. Kumpikin sopii käteen sen perusteella mitä oon kokeillu.. Kumpi on parempi hinta- & laatusuhteilta? Budjetti on sitten aika tiukasti tuon 300€ pintaan eli ei mitään sellasta, että "pistä pari sataa lisää niin saat vaikka kuun" -viestejä.. Kiitos. "fuck the piano, I wanna play guitar" -Tegan and Sara |
Master of reality 15.07.2003 23:43:35 | |
---|
Paljon se Ephiphone maksaa ja onko se myös paketti? Rock´n´Roll ain't noise pollution! |
LaXu 15.07.2003 23:47:31 | |
---|
Huomaa, että leppärunkoisilla Epiphoneilla ei ole Les Paulien kanssa tekemistä juuri muuta kuin ulkonäkö. Eri asia onkin sitten jos tykkää tuosta yhdistelmästä, mutta Gibson LP:n tyyppistä soundia ei irtoa. |
Tinmo 16.07.2003 00:05:16 | |
---|
Minun mielipiteeni on että osta tuo Squieripaketti vain, 300€:lla ei saa kunnon LP:tä. Tekevälle sattuu ja varovaisella ei oo hauskaa |
carlos 16.07.2003 00:16:41 (muokattu 17.07.2003 13:59:42) | |
---|
Minun mielipiteeni on että osta tuo Squieripaketti vain, 300?:lla ei saa kunnon LP:tä. oon aivan samaa mieltä! pistä pari sataa lisää,niin saat vaikka kuun no näinhän se menee..jos sä ostat sähkökitaran..ni älä osta paskaa.mä tein sen virheen et ostin iha paskan kitaran ekaks kitaraks ja sä et epiphonen les paulia saa ellet laita sitä pariasataa tohon lisää : Just victims of the in-house drive-by
They say jump, you say how high |
sihvoh 16.07.2003 00:38:13 | |
---|
Huomaa, että leppärunkoisilla Epiphoneilla ei ole Les Paulien kanssa tekemistä juuri muuta kuin ulkonäkö. Eri asia onkin sitten jos tykkää tuosta yhdistelmästä, mutta Gibson LP:n tyyppistä soundia ei irtoa. Juu ja sama pätee myös Tokain leppärunkoiseen nimimerkillä kokemusta on. Tuo Squier -paketti voipi olla ihan hyväkin. Jos se tuntuu käteen sopivalta ja riittävältä niin kyllä se kuume siitä joksikin aikaa helpottuu kunnes tulee mieleen että täytyy saada parempi keppi ;-) taaskin nimim. kokemusta on... I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
LaXu 16.07.2003 01:17:56 | |
---|
Minun mielipiteeni on että osta tuo Squieripaketti vain, 300€:lla ei saa kunnon LP:tä. Tästä voisin olla eri mieltä, sillä Fenix LP:stani maksoin alle 300€ ja se on LP:tä ihteään niin rakenteensa kuin soundinsakin puolesta. :) Mutta tosiaan, uutena ei pahemmin saa kunnon LP:ta 300€:lla. |
Ota se squieri. Iteki alottelin sillä ja tunnen monta muutaki jotka on sillä alotellu ja se on ihan hyvä ekaks. It's rewarding to see how you can become better. |
Tinmo 16.07.2003 11:25:17 | |
---|
Tästä voisin olla eri mieltä, sillä Fenix LP:stani maksoin alle 300€ ja se on LP:tä ihteään niin rakenteensa kuin soundinsakin puolesta... No mutta tarkoitin uutena, tai toi sun oli vissiin jonkunsortin löytö? Että et ihan sitä kaupan hyllyltä vienyt? Tekevälle sattuu ja varovaisella ei oo hauskaa |
mikko1 16.07.2003 11:58:05 | |
---|
no näinhän se menee..jos sä ostat sähkökitaran..ni älä osta paskaa.mä tein sen virheen et ostin iha paskan kitaran ekaks kitaraks ja varmaan joku muukin on tehnyt ton virheen. ja sä et epiphonen les paulia saa ellet laita sitä pariasataa tohon lisää : mä ostinki toisekski kitaraks paskan, ikinä en opi, no mut nyt on hyvä laite...ja oli muuten mahottoman halpaki...
"We don't care what you say, fuck you!" The Germs - Fuck You |
hatapi 16.07.2003 12:52:16 (muokattu 16.07.2003 12:54:31) | |
---|
Minun mielipiteeni on että osta tuo Squieripaketti vain, 300€:lla ei saa kunnon LP:tä. Juuh.. kattelinki just noita Epin hintoja ja ei taida mahtua mun budjettiin : Taitaa se sitten kallistua siihen Squieriin. Onko kukaan muuten hankkinu tuota pakettia tai vastaavaa? edit: Paljon se Ephiphone maksaa ja onko se myös paketti? eiku ihan yleensä Epiphonen kitaroita mietin "fuck the piano, I wanna play guitar" -Tegan and Sara |
p130 16.07.2003 13:08:19 | |
---|
Taitaa se sitten kallistua siihen Squieriin. Onko kukaan muuten hankkinu tuota pakettia tai vastaavaa?
Ei ole pakettina ollut, mutta Squier affinity strato on ollut joskus varakitarana ja vastaavanlainen vahvistin kotona. Eihän nyt mistään huippulaadusta puhuta, mutta hinta/laatusuhde on kohdillaan ja paketissa kaikki tarvittava niin antaa mennä vain. Sitten kun OIKEASTI kuulee eron erilaisten kitaroiden ja vahvistimien välillä voi alkaa miettimään vehkeiden vaihtoa. HALUTAAN VUOKRATA: treenikämppä Oulusta/lähialueelta. |
PoLFus 16.07.2003 14:27:21 | |
---|
itse ottaisin epin... Itelläni on ollut 5 vuotta epin lespa standard ja on mielestäni hinnakseen helve**n hyvä....(maksoi 3000 mk käytettynä) voi olla sitä kalliimpaa sarjaa, mutta kuitenkin...tai sitten on vain h**vetin loistava yksilä...mikit vain pitäisi vaihtaa... ~ jokainen zänssi on mahdollisuus ~ |
hatapi 17.07.2003 12:04:45 | |
---|
"fuck piano, I wanna play guitar" -Tegan and Sara |
p130 17.07.2003 12:22:05 | |
---|
HALUTAAN VUOKRATA: treenikämppä Oulusta/lähialueelta. |
LaXu 17.07.2003 12:38:59 | |
---|
Millanen tuo kitara ois? Onko Squierin tasoa? http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=4374197 Meikäläisellä ensimmäinen kitara oli Ibanez Stagestar. Mielestäni ihan hyvä ekaksi kitaraksi, hyvä soittaa ja kuulostaakin hyvältä. Humbucker tallamikkinä on myöskin ihan hyvä olemassa. Mikit ovat laadultaan mielestäni perushyvät, eivät kierrä tai pidä muutakaan sopimatonta mölinää. Itse en ainakaan edes vaivautuisi vaihtamaan merkkimikkejä tilalle, sillä minun korvaani nuo kuulostavat oikein hyvältä..humppari on muheva, keskimikistä irtoaa twangia ja kaulamikissä on mukavan pehmeä soundi. Kitara on myöskin ihan täyttä puuta, kolmiosainen leppärunko vaahterakaulalla ja ruusupuuotelaudalla (tai tuossa huuto.netin tapauksessa vaahteraotelaudalla). Jos jotain suurempaa valittamista löytyy, niin vibratallan käyttö oli käytännössä mahdotonta, sillä virittimet ovat aika huonot (omassani B-kielen viritin jumittaa pahasti) ja kitara menee epävireeseen heti kun kampeen koskeekin. Mutta kun tallan lukitsee kitaran kanteen kiinni vire pysyy ihan hyvin. Myöskin volapotikka rahisee omassani jonkin verran, joten elektroniikka ja metalliosat eivät ole erityisen hyviä. Tosin kulutustavaraahan nuo ovat. Kuitenkin kokeilemani Squierit ovat olleet mielestäni huomattavasti huonompia niin tuntumaltaan kuin myös soundiltaan. |
p130 17.07.2003 13:34:44 (muokattu 17.07.2003 13:39:48) | |
---|
Edit: tuli pariin kertaan... HALUTAAN VUOKRATA: treenikämppä Oulusta/lähialueelta. |
p130 17.07.2003 13:39:02 (muokattu 17.07.2003 13:39:24) | |
---|
Jos nyt oletetaan että tuo Ibanez irtoaisi huutokaupasta 160€:lla sisältäen jo kuljetuskulut (tuskin mitään kovin kovaa kilpahuutoa tulee tuosta) niin sen pohjalta olisi hyvä kyllä alkaa kasaamaan pakettia. Vahvistimeksi hankkisin Kustom Tube12:a (ovh. 110€, soundiltaan huomattavasti parempi kuin tuo Squerin laite, varmasti paras uusi pikkuvahvistin hinta/laatusuhteeltaan). Kolmen sadan budjetista olisi 30€ jäljellä. Sillä ei saa piuhaa ja viritysmittaria (hihnahan tuli kitaran mukana) mutta neljällä kympillä saanee jo. Varakielisetti ja plekuja ehkä hieman yli kympin pintaan vielä lisäksi. Ja alennusta varmaankin saa kun ostaa vahvistimen + muut romppeet kerralla. Lopputuloksena parempi kitara, parempi vahvistin mutta ei pussia arviolta n. 320€:lla. Vaivaa joutuu näkemään hieman enemmän kuin valmiissa paketissa. Minä sijoittaisin Ibaneziin, mutta tosiaankin homma riippuu paljon huutokaupan kehityksestä. Kommentoikaa nyt joku oliko tuo järkevä laskelma... EDIT: Tuo LaXun mainitsema vireongelma on kyllä olemassa Squierissakin, eli siihen ei kannata takertua. Vähän yleistäen halpaa stratoa ei saa joka kestäisi paljoa kammen käyttöä. Eivatkä Ibanezin käyttämät potikat ainakaan huonompia ole kuin Squierinkaan. HALUTAAN VUOKRATA: treenikämppä Oulusta/lähialueelta. |