Aihe: Fender HotRod DeVille soundi?
1
AoA
15.07.2003 19:26:07
Kuinka moni omista kyseistä comboa jossain muodossa? Kun olen juuri tullut siihen tulokseen että tuosta särökanavasta ei kunnollista säröä (tyydyttävä kuitenkin) irtoa oli kitara sitten lespaul tai strato. Onhan tuosta säröstä paljon puhuttu eikä ole liioin kehuja saanut. Mutta miten esimerkiksi joku Tubescreamer soveltuisi käytettävän kyseisen vahvarin kanssa? Tai sitten joku muu kenties?
Easy Comes Easy Goes
Erimies
15.07.2003 19:50:44
Kyllä siitä mun mielestä saa ihan hyvät särösaundit ku vääntää nupit kaakkoon, siis drive-potikkaa. itse olen käyttänyt pääasiassa Les Paulia jolla lähtee kyllä ihan hevimeininkikin, puhumattakaan lievemmästä blues-tyyppisestä säröstä.

Jos oikein miehekästä säröä haluaa, niin olen käyttänyt lisänä Marshall Bluesbreaker II pedaalia, lisäksi pitäis vielä kokeilla omatekoista Big Muff-kloonia kunhan saadaan siihen kuoret päälle, niin eiköhän sitten särise.
AoA
15.07.2003 22:28:49
Vahvistimissa on kyse kompromisseista. Joku marsu tai joku muu oikeen kunnon "särövahvistin" suodattaa aika paljon äänestä pois näin saadaan ääni pysymään selkänä kovallakin säröllä tässä ratkaisussa kärsii puhtaan kanavan "heleys". Puolestaan hyvä "puhtaidenääntenvahvari" päästää äänen semmoisenaan niinkuin PA-kamat. Ja kun tämmöseen tyrkätään särö ääni menee mössöksi vielä pahempi (ilmeisesti) jos laitetaan pedaali joka lähettää kaiken maailman häiriöitä.

En tiedä paljoaa asiasta. Musakauppias sano ton sen jälkeen ku kysyin että onko hotrod devillessä hyvät säröt (niillä oli se myynnissä :-). Aluks kysyin että onks tossa hyvät säröt kauppias oli vähän aikaa hiljaa ja tokais että musiikkitermiä käyttäen ne on hanurista. ja sitten selitti ton...

jaa-a....eli sanot siis että tuohoon ei kannata liittää mitään pedaalia?

Vois tietty jotain testailla.
Easy Comes Easy Goes
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)