Temecaster 01.12.2005 10:52:53 | |
---|
Bluesmiehet juo kahvin mustana ; ) ja ilman sokeria.... When I woke up this morning I drunk my coffee black Yes I woke up this morning and drunk my coffee black 'cos my sweet sugar done left me to drink my coffee all alone |
varakeef 01.12.2005 12:00:28 | |
---|
Kuuntelin iltasella Dead Moonin levyä. Se oli bluesia. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
texjazz 01.12.2005 12:06:15 | |
---|
Hyviä kommentteja BigPapalta nuo :-) :-) "Rockmiehet pyrkii hameen allee, mutta bluesmiehet on siellä jo käyneet" ja "Blues on elettyä elämää" ... niinhän se on kun asiaa syvällisemmin miettii :-) No mites tanssimuusikot ja klassisen edustajat? Surullisilla talonmiehillä on melankolia |
tiku 01.12.2005 12:45:19 (muokattu 01.12.2005 13:38:04) | |
---|
No mites tanssimuusikot ja klassisen edustajat? Jaapa ... olipas muuten todella hyvä kysymys :-) Ehkä tanssimusiikki ei vaadi sillä lailla "perehtymistä" asiaan kuin juurimusiikki. Tanssiva yleisö ei ole turhan kronkelia. Toisaalta ravintoloissa pyörii paljon bändejä, jotka alittavat riman turhankin kevyesti. Kuuntelijoita ei saa aliarvioida!!! Klassisen puolen soittajista en kommentoi, vaikka Vivaldin "neljä vuodenaikaa" on yksi suosikeistani. Mutta tämä karkaa kyllä itse asiasta..... eli Mitä on Blues? |
LamaAjanElvis 01.12.2005 16:02:34 | |
---|
Bluesmiehet juo kahvin mustana ; ) ja ilman sokeria.... Hehheh. No kahvin olen aina juonut mustana ilman sokeria. Kahvi kahvina tietty ;), mut nostan panoksia ja sanon etten ole käyttänyt edes voita leivän päällä viimeisen vuoden aikana... no nyt tais mennä jo ravintotieteeksi Tiedän sen. Olenhan sentään koulutusta ja papereita vaille lääkäri.
Sormet lähtee soundista
Suhteettomat Toverit Club#3 AKKK#4
Romantikkoitkijät#7 |
Veikko 01.12.2005 16:03:34 | |
---|
Bluesmiehet juo kahvin mustana ; ) ja ilman sokeria.... Ja sokeana Taustalaulaja on lyömäsoitin |
LamaAjanElvis 01.12.2005 16:31:16 | |
---|
Ja sokeana Siitä saa ainakin jo roimat plussapisteet. Tiedän sen. Olenhan sentään koulutusta ja papereita vaille lääkäri.
Sormet lähtee soundista
Romantikkoitkijät#7 |
Hehheh. No kahvin olen aina juonut mustana ilman sokeria. Kahvi kahvina tietty ;), mut nostan panoksia ja sanon etten ole käyttänyt edes voita leivän päällä viimeisen vuoden aikana... no nyt tais mennä jo ravintotieteeksi Tätäpä ei ole tullut ajatelleeksikaan. Itselläni 1980-luvun loppupuolella musiikkimaku alkoi laajentua kuin rengas mahan ympärillä. Jouduin silloin jättämään kerman ja sokerin pois kahvista. Nyt vain mustaa kahvia ja musiikkilajeista lähes mikä vain kelpaa, kunhan on hyvää. Pikku hiljaa bluesin kokonaiskuva alkaa hahmottua, mutta mitä se sitten oikein on? Surullisilla talonmiehillä on melankolia |
LamaAjanElvis 01.12.2005 17:12:30 | |
---|
Tätäpä ei ole tullut ajatelleeksikaan. Itselläni 1980-luvun loppupuolella musiikkimaku alkoi laajentua kuin rengas mahan ympärillä. Jouduin silloin jättämään kerman ja sokerin pois kahvista. Nyt vain mustaa kahvia ja musiikkilajeista lähes mikä vain kelpaa, kunhan on hyvää. Niinno läppähän tuo kahvijuttu + moni muukin väitös täällä onkin ollut. Pikku hiljaa bluesin kokonaiskuva alkaa hahmottua, mutta mitä se sitten oikein on? Veikkaan että se merkkaa jokaiselle jotain. Mulla tuo blues on ollut aina sellanen tunnetila millon missäkin tilanteessa ja yleensä siihen ei mitään tilannetta edes tarvita. Eikä siihen tietenkään tarvita aina mitään "muija lähti, vei pennut ja rahat" fiilistä vaan se on vaan sellainen juttu joka joko on tai sitten ei ole. Sanoisinko, hiljainen ymmärrys. Tykkään kuunnella bluesia, mut mulla on helvetin vähän blues levyjä itselläni ja tuleekin enimmäkseen vaan itse soiteltua omalla kämpällä omaksi ratoksi. On siinä bluesissa se huumoripuolikin. Joskus kun käppäilee surkeena pitkin harmaata katua ja ohi ajava auto heittää kaiken kukkuraksi sohjorapakon naamalle, niin siinä sitä huumoribluesia. Tiedän sen. Olenhan sentään koulutusta ja papereita vaille lääkäri.
Sormet lähtee soundista
Romantikkoitkijät#7 |
BigPapa 01.12.2005 22:06:45 (muokattu 01.12.2005 22:08:28) | |
---|
"muija lähti, vei pennut ja rahat" Toi on ehkä enemmän iskelmä osastoa vrt.Viikonloppuisä.Vai onko siinä suomalaisen miehen blues? Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
blyysi 01.12.2005 23:29:16 | |
---|
Hehheh. No kahvin olen aina juonut mustana ilman sokeria. Kahvi kahvina tietty ;), mut nostan panoksia ja sanon etten ole käyttänyt edes voita leivän päällä viimeisen vuoden aikana... no nyt tais mennä jo ravintotieteeksi Panokset nousee, mut entäs jos jokin muu laskee? Elvari, tiedätkös että mikäli tyydyttyneiden rasvahappojen osuus kokonaisenergiansaannista laskee alle 20%:in, näyttää se laskevan veren testosteronipitoisuuksia miehillä? Tää on ihan tosi juttu! Ota huomioon, että bluesmiesten pitää olla tosi häntäheikkejä ja silloin sitä testosteronia tarvitaan;) Bluesin voi saada myös näistä mun "h..vetin hyvistä" myöhäisillan läpistä! |
rattledad 01.12.2005 23:35:01 | |
---|
|
LamaAjanElvis 01.12.2005 23:36:30 | |
---|
Panokset nousee, mut entäs jos jokin muu laskee? Elvari, tiedätkös että mikäli tyydyttyneiden rasvahappojen osuus kokonaisenergiansaannista laskee alle 20%:in, näyttää se laskevan veren testosteronipitoisuuksia miehillä? Tää on ihan tosi juttu! Ota huomioon, että bluesmiesten pitää olla tosi häntäheikkejä ja silloin sitä testosteronia tarvitaan;) Bluesin voi saada myös näistä mun "h..vetin hyvistä" myöhäisillan läpistä! No kyllä keppana, pizza, kebabbi ja muut grillisörsselit pitää huolen rasvansaannista ja testoista. Ei hätää. Tiedän sen. Olenhan sentään koulutusta ja papereita vaille lääkäri.
Sormet lähtee soundista
Romantikkoitkijät#7 |
Isäntä 02.12.2005 00:10:51 (muokattu 02.12.2005 00:32:03) | |
---|
Toi on ehkä enemmän iskelmä osastoa vrt.Viikonloppuisä.Vai onko siinä suomalaisen miehen blues? ----------------------------------------------------------------- |
tiku 02.12.2005 08:14:44 | |
---|
Toi on ehkä enemmän iskelmä osastoa vrt.Viikonloppuisä.Vai onko siinä suomalaisen miehen blues? Taitaapa olla :-) Kyllä surumielinen/kaihoisa ja mollivoittoinen iskelmä on 90% suomalaismiesten bluussia. Keskikeppanaa baarissa, äijäporukka ja kun se vaimo ei minua ymmärrä... Oltaisiinko me kuitenkin enämpi slaavilaisia kuin texasin poikii? Taipuvaisia melankoliaan ja synkyyteen? Se ei ole blues? |
BigPapa 07.12.2005 22:45:47 | |
---|
----------------------------------------------------------------- Pitkä on katkoviiva. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Capu 08.12.2005 02:21:12 | |
---|
Join 5 päivää putkeen. Nyt istun kotona meetwurstipoxi kädessä ja tärisen. |
tiku 08.12.2005 08:06:31 (muokattu 08.12.2005 08:11:39) | |
---|
... vai pitäisikö blues ymmärtää sitten vanahan rootsukon sanoin kuvattuna? "if I aint't got no feeling so I aint't got no blues" ... vai onko blues tunnetila? Onko se valittava huuliharppu ja laulava kitara? |
m.i.c.k 11.12.2005 00:39:49 | |
---|
blues=SRV |
blyysi 11.12.2005 10:07:18 | |
---|
blues=SRV Jokaisella on oikeus mielipiteeseen ja sitä pitää kunnioittaa.. |