Aihe: Uusi kiippari n.500 € eurolla
1
baron
01.12.2005 17:16:07

Soittimessa on hyvä olla omat kaiuttimet ja plussaa olisi myös helppokäyttöisyys, hyvä soitettavuus ja monipuoliset soundit. Onko liikaa vaadittu uudelta kiipparilta?

Jos tollaisen saat 500:lla, niin mulle kans!
My name is Baron, Sir Baron.
Resonance
01.12.2005 17:40:48
Soittimessa on hyvä olla omat kaiuttimet ja plussaa olisi myös helppokäyttöisyys, hyvä soitettavuus ja monipuoliset soundit. Onko liikaa vaadittu uudelta kiipparilta?

Mulle kans!!
Olen kuullut että LE sarja on yhtä kun paskan kanssa :D -Seth-
_mane
01.12.2005 18:09:50

Mulle kans!!

No yksi tännekin, kiitos.
Niinkö luulet?
baron
01.12.2005 20:39:19 (muokattu 01.12.2005 20:40:42)

No yksi tännekin, kiitos.

Jos löydät tosihyvän kiipparin 500:lla, niin varmaan saat paljousalennuksen, kun saman tien tilaat 10!

Edit: Joket sikseen: Sä teit ihan asiallisen kysymyksen ja ihan asiallinen vastaus on, että jos sun raja on 500, niin jostain sun vaatimuksista sun täytyy tinkiä.
qichi
01.12.2005 21:32:04
Arvelinkin vähän tällaista joo. Mitäs sitten suosittelisitte tuolla rahalla?
baron
01.12.2005 22:07:33

Arvelinkin vähän tällaista joo. Mitäs sitten suosittelisitte tuolla rahalla?

Jos sä jätät painotetut koskettimet ja 88 kosketinta pois, niin sullahan on valinnan varaa.
Tarvitsetko oikeesti soittimeen omat kaiuttimet?
Jos soitat himassa, kuulokkeet ja keikalla ne ei kuitenkaan riitä?
qichi
01.12.2005 22:14:34
Keikalle soitin tuskin on menossa, mutta kotona olisi kiva jamitella kitaran kanssa. Omat kaiuttimet tuntuvat helpoimmalta ratkaisulta. Täysimittainen koskettimisto ei ole must.
baron
01.12.2005 22:23:52 (muokattu 01.12.2005 22:28:32)

Keikalle soitin tuskin on menossa, mutta kotona olisi kiva jamitella kitaran kanssa. Omat kaiuttimet tuntuvat helpoimmalta ratkaisulta. Täysimittainen koskettimisto ei ole must.

No sitten sun ratkaisu noitten sun kolmen ehdokkaan välillä on täysin makuasia, mikään ei oo täydellinen, mutta kaikki täyttää sun todennäköisen tarpeen.

Taas se vanha neuvo, mee johonkin paikkaan, missä näet ne, pyydä lupaa kokeilla ja mikä susta tuntuu mukavimmalta.
qichi
01.12.2005 22:33:06
Jees no kiitos tästäkin.
JPQ
02.12.2005 00:00:25

Jees no kiitos tästäkin.

Soitin on aina vähän makuasia (ainakin sähkökitara,sähköisetkosketinsoittimet,ja pianot...) siksemme pahemmin voi auttaa mutta en ottaisi Casiota,ja Roland mielyttää silmääni eniten näistä muuta en voi sanoa.
Resonance
02.12.2005 02:06:57
Soitin on aina vähän makuasia (ainakin sähkökitara,sähköisetkosketinsoittimet,ja pianot...) siksemme pahemmin voi auttaa mutta en ottaisi Casiota,ja Roland mielyttää silmääni eniten näistä muuta en voi sanoa.

Casio tekee vain laskimia ja rollesta on kateellinen, jopa naapurin mannen polle... Rolandissa on ainakin ihan miellyttävät soundit tai oli ainakin RS-50:ssä.
Eddy
02.12.2005 02:22:29
Tolla budjetilla suosittelisin käytettyä soitinta. Uuden synan myyntiarvo putoaa todella nopeasti (vrt tietokoneet), joten hinta/laatusuhde on parhaimmillaan vähän vanhemmissa laitteissa. Vintagepuolella tietysti arvo säilyy, mutta sitähän ei tässä käsittääkseni oltu hakemassakaan...
Koskettelen soittimia...
JPQ
02.12.2005 02:37:13

Casio tekee vain laskimia ja rollesta on kateellinen, jopa naapurin mannen polle... Rolandissa on ainakin ihan miellyttävät soundit tai oli ainakin RS-50:ssä.

Myös kelloja,ja eri mallien saundit ei kerro muista malleista mitään.
Resonance
02.12.2005 21:11:49
Myös kelloja,ja eri mallien saundit ei kerro muista malleista mitään.

Ja sun teksti kertoo laitteista vielä vähemmän..
kaskinen
02.03.2006 11:36:58
Liekö vähän vanha topic mutta saattaa tästä jollekin olla hyötyä... omistan ton Rolandin EXR-7:n, mikä siis eroaa EXR-5:sta pituudella (76 vs 61 kosketinta), ja näillä Rolandin "Super soundeiksi" kutsumilla soundeilla, mitkä kyllä lämmittää tanssimuusikon sydäntä kummasti. Eli ns. "aitojen soittimien" soundit on yleisesti ottaen hienoja tuossa EXR-sarjassa (en tosin tiiä tuosta EXR-5:sta, mutta samat soundithan niissä siis melkein on).

Arrangeri eli säestystoiminto on kans yks niistä herkuista joista tykkään tossa Rolandissa. Ja tietty sekvensseri... Voit vaikka vetää biisin purkkiin valmiin taustan päälle, painaa play ja jamitella sitten sen kitaran kanssa vielä mitä tykkäät...
Keikkakäytössä toi EXR-7 on myös olllut ihan mukava (reilu puolen vuoden kokemuksella), ei paina turhan paljon vaikka onkin 76 pitkä. Soundien vaihto onnistuu mukavasti jos jaksaa opetella niiden numerot ulkoa, muuten sen on vähän kankeaa. Ja niitä soundeja riittää.
Mulla toi EXR toimii keikoilla ns. soolokeyboardina, siinä on sitten tykönä vielä Kurzweilin SP76 stagepiano.

Casiosta en osaa sanoa muuta kun että mulla oli sellanen joskus 7-vuotiaana kun kävin pianokoulussa, ja onneksi joku hullu siitä vielä maksoi 60 euroa kun myin viime vuonna pois. Oli se kamala soitin. =D
mhelin
02.03.2006 17:58:08 (muokattu 02.03.2006 18:00:52)
Oletteko muuten aikuisten oikeesti kokeilleet Casioista uudempia (Privia) PX110 ja P310 pianomalleja? Omasta mielestäni ero saundillisesti vanhoihin malleihin (PX100 ja PX300) on todella merkittävä, ihan hiljaisin dynamiikkaosasto on edelleen aliedustettuna, mutta popppisoitossa sillä ei ole niin merkitystä. Tatsi koskettimistossa on jopa parempi kuin P-90/P-120 malleilla.
Cathi777
02.03.2006 18:54:47

Ja en kyllä oikein noihin Yamahan dgx-sarjan malleihin ole ihastunut. Ne on sellaisia Anttilansynia. Ei oikein mistään kotoisin muuta kuin ihan aloittelijalle.
Only pop music can break my heart...
mello
03.03.2006 02:45:22
rolandin juno-D,kyllä rytisee.Paljon vintage soundeja ja hyvät instrumentti soundit.Ja voi vientää ja kientää.kosketin touch on kyllä ihan perperistä,mutta muuten kiihkeä peli.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)