Rockster 01.12.2005 11:54:04 | |
---|
Mulla on Taman puomillisessa telineessä seuraavanlainen ongelma. Puomin päässä oleva "mötikkä" johon tulee symbaalin hilut kiinni heiluu jonkin verran. Eli siinä on klaffia turhan paljon ja tämä aiheuttaa sen, että symbaali ei pysy oikeassa asennossa. Motikästä on läpireikä, josta se on puomissa kiinni jollain metallisella renkaalla. En kuitenkaan tiedä mikä systeemi oikein on. Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta ja siitä miten telineen saisi huollettua kuntoon? Ei jaksaisi uutta telinettä tuon takia ostaa. "Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!" |
Youni 01.12.2005 12:50:33 (muokattu 01.12.2005 12:52:07) | |
---|
Mulla on Taman puomillisessa telineessä seuraavanlainen ongelma. Puomin päässä oleva "mötikkä" johon tulee symbaalin hilut kiinni heiluu jonkin verran. Eli siinä on klaffia turhan paljon ja tämä aiheuttaa sen, että symbaali ei pysy oikeassa asennossa. Motikästä on läpireikä, josta se on puomissa kiinni jollain metallisella renkaalla. En kuitenkaan tiedä mikä systeemi oikein on. Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta ja siitä miten telineen saisi huollettua kuntoon? Ei jaksaisi uutta telinettä tuon takia ostaa. Tuo tappi, jolla mötikkä on putkessa kiinni ei ole irroitettavaa mallia. Tai voihan sen porata irti ja uuden mötikän kiinnittäisi sitten ohuella pultilla. Itse en lähtisi näin tekemään, vaan ostaisin uuden mötikän putkensa kanssa, likna som här: http://www.thomann.de/thoiw3_tama_c … sn=0da0fe6fa36c26ff9a9f35cff25cd27d Tuota ostaessa pitää vaan varmistaa, että ostat oikean paksuisen. Voi olla, että Tamalla ei olekaan kuin yhdenkokoisia. Tämä ei kyllä mikään halpa vaihtoehto ole. Jos on käynyt tuuri, niin mötikän irroitettavan puolen hampaat ovat kuluneet enemmän. Tällöin pelkän mötikän irroitettavan puolen vaihtaminen auttaa. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
ruuhkis 01.12.2005 12:50:37 | |
---|
Kuva helpottas elämää. Mitä tajusin niin sen itse "symbaaliholderin" tiltti, eli se säätö, on särki. Jos siinä on kovasti klapia eikä se nyt ole sunnuntaipöydän koriste niin itse ainakin lähtisin siitä että se taman oma kiristysruuvi pois siitä ja tavallinen esim. m8 pultti ja mutsku tilalle, ja apinanraivomomenttiin. |
Youni 01.12.2005 12:53:29 | |
---|
Kuva helpottas elämää. Mitä tajusin niin sen itse "symbaaliholderin" tiltti, eli se säätö, on särki. Jos siinä on kovasti klapia eikä se nyt ole sunnuntaipöydän koriste niin itse ainakin lähtisin siitä että se taman oma kiristysruuvi pois siitä ja tavallinen esim. m8 pultti ja mutsku tilalle, ja apinanraivomomenttiin. Kyllä luulisi tuonkin tehoavan :D Ei ainakaan tule kalliiksi, tiltin säätäminen ei taas ole niin helppoa, mutta ei sitä tarvitse säädellä, jos laittaa kerralla kohdalleen. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
rm_wispila 01.12.2005 13:00:24 | |
---|
Kuva helpottas elämää. Mitä tajusin niin sen itse "symbaaliholderin" tiltti, eli se säätö, on särki. Jos siinä on kovasti klapia eikä se nyt ole sunnuntaipöydän koriste niin itse ainakin lähtisin siitä että se taman oma kiristysruuvi pois siitä ja tavallinen esim. m8 pultti ja mutsku tilalle, ja apinanraivomomenttiin. Jos kyseisessä mallissa on kiinteä pultti ja hampaat kuluneet, voisi sen saada ehjättyä tekemällä kumilätkästä rinkulan sinne hampaitten väliin. Kiristysongelma johtunee taas siitä, että pultin jenka on korkannut, eli se ei kiristä tarpeeksi. Jenkaa kuitenkin riittänee sen verran, että tuo kumipyörylä kiristyy. Ilman sitä apinaakin... Tämä ohje näin mielikuvan perusteella ;) Ei noissa kuitenkaan mitään hienompia teknologioita ole, pultti kiristää kaksi lautasmaista mollukkaa toisiinsa... Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
Rockster 01.12.2005 13:52:35 | |
---|
Kuva helpottas elämää. Mitä tajusin niin sen itse "symbaaliholderin" tiltti, eli se säätö, on särki. Jos siinä on kovasti klapia eikä se nyt ole sunnuntaipöydän koriste niin itse ainakin lähtisin siitä että se taman oma kiristysruuvi pois siitä ja tavallinen esim. m8 pultti ja mutsku tilalle, ja apinanraivomomenttiin. Kuva helpottaisi kyllä, mutta kun en nyt osaa sitä liittää koneeltani tähän. Kyseessä on siis puomin itsensä nokassa oleva liitoskappale, jossa pellin hilut (ruuvit & villat) ovat kiinni. Siinä kohdassa ei siis ole mitään kiristysruuvia, vaan halkaisijaltaan kolmen millin läpireikä, jossa on jonkin sortin metallirengas, joka on joskus pitänyt osat toisissaan tiukasti kiinni. Siinä välissä on klaffia. Hankala selittää kylläkin tuo asia... Seuraavassa kuvassa on liitos, siis tuon motin ja puomin liitos: http://www.explorersdrums.com/media/MRB30.jpg "Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!" |
ddrum54 01.12.2005 14:05:38 | |
---|
Jep, se metallirengas on holkkiniitti. Jos et saa sitä ulos, niin koita porata 3mm terällä se hajalle. Sitten rautakaupasta sopivan kokoinen osa tilalle. Voit myös kokeilla tehdä kierteet siihen reikään ja sitten sopiva ruuvi, lukitusaineen kanssa tiukasti kiinni. 2`n 4 |
Rockster 01.12.2005 14:13:58 | |
---|
Jep, se metallirengas on holkkiniitti. Jos et saa sitä ulos, niin koita porata 3mm terällä se hajalle. Sitten rautakaupasta sopivan kokoinen osa tilalle. Voit myös kokeilla tehdä kierteet siihen reikään ja sitten sopiva ruuvi, lukitusaineen kanssa tiukasti kiinni. No niin. Juuri tuota tarkoitin. Täytynee suosiolla porailla kolmemillisellä ja laittaa ruuvia peliin. Kiitoksia... "Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!" |
Youni 01.12.2005 14:34:00 | |
---|
No niin. Juuri tuota tarkoitin. Täytynee suosiolla porailla kolmemillisellä ja laittaa ruuvia peliin. Kiitoksia... Ai siis se osa heoluu...mä aattelin, että ne tiltterin hampaat on rikki. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
Rockster 01.12.2005 14:35:51 | |
---|
Ai siis se osa heoluu...mä aattelin, että ne tiltterin hampaat on rikki. Oli se kyllä huonosti selitettykin. Ilman kuvaa on hankala selittää... "Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!" |
ddrum54 01.12.2005 14:46:07 | |
---|
Oli se kyllä huonosti selitettykin. Ilman kuvaa on hankala selittää... Eikä ollu. Pärjäät hyvin ilman kameraa. Ethän sä tiltistä maininnut sanallakaan. 2`n 4 |
Youni 01.12.2005 14:49:37 | |
---|
Oli se kyllä huonosti selitettykin. Ilman kuvaa on hankala selittää... Kyllä se oli ihan hyvä selitys...mä käyn aina vähän hitaalla. Se on huomattu kotona, koulussa ja foorumeilla :D Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
No mutta tärkeintä, että sait ohjeistusta korjailuun :) Jos tiltti sattuu vielä leviämään niin nyt senkin saa korjattua :) |
ultra 01.12.2005 22:18:35 | |
---|
Eikö Taman ständit kestä ainakin 30 vuotta? Vai oliko se 30 sukupolvea? Mustavalkoprovo.. |
Migo 01.12.2005 22:24:24 | |
---|
Eikö Taman ständit kestä ainakin 30 vuotta? Vai oliko se 30 sukupolvea? Mustavalkoprovo.. Nyt se selkis p****le mä alan käyttä noita lilleniumeja.!!!11! Tama on ihan kuraa. Huomenna veistän ständit puusta :O Tykkään soittaa soittimilla. |
ddrum54 01.12.2005 22:37:00 | |
---|
Eikö Taman ständit kestä ainakin 30 vuotta? Vai oliko se 30 sukupolvea? Mustavalkoprovo.. No ei kestä. Mullakin on vuosien varrella yksi tuollainen niitti hajonnut. Siispä milleniumkauppaan. :) Katselin juuri DAF - kirppikseltä, arvalla voittamaani Pearl - videota. Siinä nimekkäät hevihemmot kertoilevat, kuinka tärkeää on tuotteiden ehdoton kestävyys. Samalla mainostavat, että pearl - HW täyttää täydellisesti tuon kriteerin. Muistavat myös mainita, että korjaaminen on todella helppoa. 2`n 4 |
ultra 01.12.2005 22:44:32 | |
---|
No ei kestä. Mullakin on vuosien varrella yksi tuollainen niitti hajonnut. Siispä milleniumkauppaan. :) Katselin juuri DAF - kirppikseltä, arvalla voittamaani Pearl - videota. Siinä nimekkäät hevihemmot kertoilevat, kuinka tärkeää on tuotteiden ehdoton kestävyys. Samalla mainostavat, että pearl - HW täyttää täydellisesti tuon kriteerin. Muistavat myös mainita, että korjaaminen on todella helppoa. Mä voitin kirppikseltä seittemällä arvalla viisi voittoa.. Kaikki kestävyys on käyttäjästä kiinni. Haluan vaan herätellä sen yleisen ehdottomuuskäsitteen hapattamia ihmisiä. "Tää hardware on parasta ja kestää kaiken ja kaikki muu on johdonmukaisesti paskaa." |
ToMi88 01.12.2005 22:47:06 | |
---|
Muistavat myös mainita, että korjaaminen on todella helppoa. Hoho:D Onko tää nyt sitä edustavaa mainospuhetta.. |
ddrum54 02.12.2005 09:47:55 | |
---|
Hoho:D Onko tää nyt sitä edustavaa mainospuhetta.. Noniin justiinsa, munkin mielestä ne aika tavalla vesitti sitä kehupuolta. Olis kannatanu editoida pois tommoset höpinät. 2`n 4 |
hollmi-5 02.12.2005 10:32:31 | |
---|
Itse olen korjannut kyseisen väljyyden siten, että olen lyönyt holkkiniitin ulos. Sitten varsi kierretään tiukalle ja porataan niitille uusi reikä. Niitti vasaroidaan paikalleen. Voila! Mika Hollström |