Aihe: Mitä efektejä teiltä löytyy!
1 2 3 4 5 6 7
Fortune
15.07.2003 17:59:36
-TC Electronic G-major
-Dunlop Crybaby GCB-95
Soittakaa Arkanoid!
Auta köyhää, osta Talman, katso tori.
hemmo
15.07.2003 18:26:05

Aardfather:
Hei Hemmo kuule, et olisi halukas myymään tuota Ibanezin AD-9:ää?

Hih, mistä sie oot saanu päähäsi, että myisin jotain pedaaleja?

Päinvastoin. Just ostin 70-luvun alun Ibanez Stardard Fuzzin. Myyjä väitti sen olevan Pete Wallin vanaha, mutta tokkopa nyt sentään. Hauska peli, joka kuulostaa toisessa tonemodessa vähän niinko Foxx Tone Machinelta (yläoktaavifutsi).
Säröä beibi!
Aardfather
15.07.2003 18:58:20
Hemmo:
Hih, mistä sie oot saanu päähäsi, että myisin jotain pedaaleja?

Kunhan nyt kysyin. :-)

Päinvastoin. Just ostin 70-luvun alun Ibanez Stardard Fuzzin. Myyjä väitti sen olevan Pete Wallin vanaha, mutta tokkopa nyt sentään. Hauska peli, joka kuulostaa toisessa tonemodessa vähän niinko Foxx Tone Machinelta (yläoktaavifutsi).

Yläoktaavifuzzi? Mikäs se semmonen? Lisää ääneen yhden oktaavin fuzzin lisäksi vai?

- Aardfather
hemmo
15.07.2003 20:14:59

Aardfather
Yläoktaavifuzzi? Mikäs se semmonen? Lisää ääneen yhden oktaavin fuzzin lisäksi vai?

Heh,_Aloittelijoiden_palstalta_löytyy Kiven ansiokas artikkeli efekteistä.

Vai vitsailitko?

James Marshall Hendrix: "Purple Haze".
Säröä beibi!
Aardfather
15.07.2003 20:37:02
Hemmo:
Heh,_Aloittelijoiden_palstalta_löytyy Kiven ansiokas artikkeli efekteistä.

Vai vitsailitko?

James Marshall Hendrix: "Purple Haze".

Niin siis tokihan tiedän mikä Fuzz on, mutta että YLÄOKTAAVIfuzz? En ole moista termiä ennen kuullut, ainakaan muistaakseni.

- Aardfather
hemmo
15.07.2003 20:45:11

Aardfather:
Niin siis tokihan tiedän mikä Fuzz on, mutta että YLÄOKTAAVIfuzz? En ole moista termiä ennen kuullut, ainakaan muistaakseni.

Saattaapa olla että olen ainoa , joka käyttää termejä:
- alaoktaaveri (= lisää oktaavia, tai jopa kahta, alemman äänen soivaan perusääneen), esim. Boss Octave
- yläoktaaveri (= lisää oktaavia ylemmän äänen perusääneen), esim. Roger Meyer Octavia

Oktaaveriin kun lisää futsin tai siis toisinpäin yhdeksi laitteeksi, niin...
Säröä beibi!
Master of reality
15.07.2003 23:26:19
Ai että tää on loistofoorumi. Jätkä selittää ihan pokkana ettei sillä ole (=tarvii) mitään hiton efektejä ja heti on itse aloittamassa ketjua halvoista multiefekteistä.

On eri asia olla esim. bluespuristi, joka ei vakaumuksellisista syistä käytä efektejä, kuin että ei ole niihin varaa.

Se on kuule semmoinen juttu että kyl mulla on niihin varaa!
mä vaan kyselin noista halvoista efekteistä ja sitten ajattelin et jos mä tarviin oikeasti niin mä ostaan parhaan mitä löytyy. Mutta sitten päädyin siihen että en tarvii ja pärjään ihan hyvin, koska mun mielestä se soittaminen on tärkeintä eikä joidenkin efektien kanssa pelleilyä! Eihän Iommikaan käyttänyt yhtäkään efektiä. Niin no sä oot kyllä ihan huippu noiden härvelien kanssa leikkimisessä :)
Rock´n´Roll ain't noise pollution!
Aardfather
16.07.2003 02:38:33
Hemmo:
Saattaapa olla että olen ainoa , joka käyttää termejä:
- alaoktaaveri (= lisää oktaavia, tai jopa kahta, alemman äänen soivaan perusääneen), esim. Boss Octave
- yläoktaaveri (= lisää oktaavia ylemmän äänen perusääneen), esim. Roger Meyer Octavia

Oktaaveriin kun lisää futsin tai siis toisinpäin yhdeksi laitteeksi, niin...

Ahhh...... näin vähän arvelinkin. Varmaan aika hauska peli tuollainen yhdistelmä. :-)

- Aardfather
Aardfather
16.07.2003 06:32:34
Off Topic
Satuinpa muuten juuri saamaan DD-2:sen hankittua vihdoinkin tuolta Jenkkilänmaalta, joten unohtakaa aiempi viestini ostoaikeista sen suhteen. Ibanez AD-9 tosin vielä kiinnostaa jos jollain sattuisi olemaan ylimääräinen nurkissa. Samaten DOD Analog Delay 680.
/Off Topic

Pahoittelen tätä hiukan aiheesta sivuavaa viestiä.

- Aardfather
fridgebuzz
16.07.2003 09:03:43

Just ostin 70-luvun alun Ibanez Stardard Fuzzin.
...
Hauska peli, joka kuulostaa toisessa tonemodessa vähän niinko Foxx Tone Machinelta (yläoktaavifutsi).

Onko tuo se, jossa on ne sairaan siistit liukusäätimet? Kaverilla on tuollainen, käyttää lähinnä bassossa silloin tällöin.
"Majatalossa, huonossa hapessa; teen matkan, untani jatkan."
OSTETAAN: True Bypass -boksi, Volume-boosteri (itsetehdytkin kelpaavat)
hemmo
16.07.2003 09:34:24

Onko tuo se, jossa on ne sairaan siistit liukusäätimet? Kaverilla on tuollainen, käyttää lähinnä bassossa silloin tällöin.

Joo.

Tossa alla olevassa kuvassa keskellä.

http://muusikoiden.net/dyn/members/4262.jpg
Säröä beibi!
Swan
16.07.2003 13:10:45 (muokattu 16.07.2003 13:10:57)
Eihän Iommikaan käyttänyt yhtäkään efektiä.

War Pigsin soolossa ainakin oli Dallas Rangemaster treble booster ja Tychobrahe Parapedal wah. Myös Paranoidin soolossa on oikealla puolella kuultavissa ring modulator ainakin minun korvaani.
Steve Vain neuvo kitaristeille: "Käytä aurinkovoidetta ja kondomia... Periaatteessa, jos pidät musiikista ja instrumentistasi, kaikki muu pitää huolen itsestään. Keskity määränpäihisi ja ymmärrä ne."
Master of reality
16.07.2003 13:58:23
Treble boosterihan on niinkuin särö, tai siis se boostaa säröä, koska Orangen kamoista ei lähde mitään hevisäröä. Mutta yleisesti keikoilla eikä levyillä käyttänyt mitään delay/Chorus/Fuzz/Tremolo kamaa.
kitransoittja
17.07.2003 03:05:30
olipa yllätys että tämän otsikon alta löytyy heti kohta jo sata kirjotusta..

kaikki on tosi ylpeitä omista vekottimistaan..

en tiiä mutta jotenki oon ollu huomaavinani että monella hyvälläkin kitaristilla on taipumusta tarpeettomaan laitekeskeisyyteen.

soittakaa sitä kitaraa ! ;)

joku varmaan vetää tästäkin herneet... lol
Keppi
17.07.2003 08:19:51
olipa yllätys että tämän otsikon alta löytyy heti kohta jo sata kirjotusta..

kaikki on tosi ylpeitä omista vekottimistaan..

en tiiä mutta jotenki oon ollu huomaavinani että monella hyvälläkin kitaristilla on taipumusta tarpeettomaan laitekeskeisyyteen.

soittakaa sitä kitaraa ! ;)

joku varmaan vetää tästäkin herneet... lol

Kyllä toi mun mielestä tavallaan on ihan totta. Kuten tossa tuli jo todettua, ni ois hyvä ainakin kerran eläessään kokeilla, millasta se soittaminen on ihan pelkällä styrkkarilla ja kitaralla...ja vaikka ilman säröjä ja kaikuakin. Ihan vaan, ett todellisuuden taju säilyy;) Silloin ehkä parhaiten ymmärtää, mitä tarkoitetaan sillä ett soundi tulee sormista.

Efekteillä voi luoda kyllä myös hienoja juttuja, mutt toisaalta niillä voi myös pilata hyvän soundin/soiton.
Juuup!
Swan
17.07.2003 11:58:26
Treble boosterihan on niinkuin särö, tai siis se boostaa säröä, koska Orangen kamoista ei lähde mitään hevisäröä. Mutta yleisesti keikoilla eikä levyillä käyttänyt mitään delay/Chorus/Fuzz/Tremolo kamaa.

Orangen? Eikö se käyttänyt Laneytä? Mutta silti efekti kuin efekti...
Steve Vain neuvo kitaristeille: "Käytä aurinkovoidetta ja kondomia... Periaatteessa, jos pidät musiikista ja instrumentistasi, kaikki muu pitää huolen itsestään. Keskity määränpäihisi ja ymmärrä ne."
Fortune
17.07.2003 12:35:31
Orangen? Eikö se käyttänyt Laneytä? Mutta silti efekti kuin efekti...

Molempia.
"Hau, vitun hiiri, hau!" -Lähikauppias
Auta köyhää, osta Talman, katso tori.
Master of reality
17.07.2003 22:53:09
Joo ja käytti Marsua myös, mut säröä ei sillei kannata sanoa efektiksi koska se on hevissä itsestäänselvyys.
PoLFus
18.07.2003 12:02:43

War Pigsin soolossa ainakin oli Dallas Rangemaster treble booster ja Tychobrahe Parapedal wah. Myös Paranoidin soolossa on oikealla puolella kuultavissa ring modulator ainakin minun korvaani.

tekeeko se ring modulator sen ihmeen soundin?
~ why everybody always pickin' on me? ~
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)