Aihe: Mistä kaikki alkoi?
1 2 3
Skywalker
15.07.2003 00:30:36
Eli mistä alkoi teidän sukeltaminen soittamisen ihmeelliseen maailmaan? En tarkoita esim. musiikin kuunteluun vaan soittamiseen yleensä.. Minulla se alkoi reilu kuukausi sitten kun akustinen kitara tipahti taivaasta näppeihini..
Punk ko vittu!
Miekkonen
15.07.2003 00:59:00
No olin jotain 6-7 vuotta vanha kun mun ''paraskaveri'' sai minisähkiksen joululahjaks ja jonku paskan vahvarin. Sillon alko muaki kiinnostaa kitaran soitto mut äiti ei suostunu ostaa minkäänlaista kitaraa. (en sitä kyllä hirveesti himonnukkaa). Siihen aikaa tuli kumminki ravattua musiikkikullaksessa aika tiheään tahtiin. No sit 2001 vuojen jouluna sain ukilta puoliakustista romua lainan. Ostimpa tuon kaverin yamahan 20€. Hyvät kaupat. Siinä sit jotain Judas Priestiä tuli vähän opeteltua ja smoukkia väännettyä. No sit 2002 vuojen synttäreillä ostin jacksonin (js-30).

Ja siitä se sitlähti.
Walrus
15.07.2003 01:21:08
Musiikin harrastaminen alkoi tavallaan reilu kymmenen vuotta sitten kun sain Amigalle tracker-ohjelman. Ennen sitä olin vain soittanut ala-asteen pakolliset nokkahuilujutut ja tunsin nuotit jotenkuten. Pari vuotta sen jälkeen hain mummolasta vanhan Landolan paskan jolla pystyi hädin tuskin soittamaan mutta kyllä sillä säetyksen opetteli. Seuraavana jouluna pukki toikin sitten jo sähkökitaran ja konetouhut ovat saaneet lähestulkoon kokonaan väistyä bändien tieltä.
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
jogo3000
15.07.2003 08:45:21

Mulle yläasteella näytti yksi kaveri, miten kitaralla soitetaan Onen intro. Olin sitä ennen opetellut jotain sointuja, ja kitaran virityksen, mutta ei ruvennut kulkemaan. Sitten kun vielä sain opetuksen kaveriltani, että miten ne tablatuurit toimii, niin olin mennyttä miestä.
I'm a whiskey rock'n'roller.
vexu
15.07.2003 09:29:48

Mutsihan tuo ensimmäisen kerran yritti saada innostumaan "laittamalla" painotunneille kun olin ekalla. Se ei vielä tuottanut pidempiaikaista tulosta, mutta ala-asteen loppupuolella alkoi varsinainen rokin/hevin kuuntelu ja yläasteelle päästyä mutsi sitten intoutui ostamaan akustisen eräänä päivänä ja eikun kansalaisopistolle kitaran alkeistunneille soittamaan Beatlesiä, Abbaa yms.
WeetM
15.07.2003 09:52:33

Mulla kitaransoitto lähti liikkeelle siten, että mulla oli käsi paketissa (kaaduin luistimilla jäällä ja yks tyyppi hyppäs vielä päälle) ja "jouduin" olemaan pois koulun liikuntatunneilta. Olin tuolloin 10v. Sitten kun luokan perällä sattui roikkumaan muutama nylonkielinen landola, niin tietenkin sellaista piti heti päästä kokeilemaan.
No, sitten huomasin, että perkele, tämähän on hauskaa, vaikka tuolloin en todellakaan osannut soittaa yhtään mitään. Sitten säästin rahat ekaan kitaraan, joka oli aika paska nylonkielinen ja maksoikin vielä jotain 600 mk reilusti tingittynä. Parin vuoden päästä ostin ekan sähkökitaran. Ja sen jälkeen olen kitaraa melko aktiivisesti soitellut.
Makuupussimies
15.07.2003 12:48:40
Kai se siitä lähti kun kokeilin tuttavan luona kitaraa ja innostuin siitä sitten. Koulussa oli kanssa kitaran alkeet opetus, sekin vaikutti vähän.
"Stay out of the road if you wanna grow old" -Pink Floyd
Makuupussimies
15.07.2003 12:51:30
No olin jotain 6-7 vuotta vanha

Jos olisit saanu sillon kitaran, oliskohan sulle käyny niin ku siinä mainoksessa?
"Stay out of the road if you wanna grow old" -Pink Floyd
Vedder
15.07.2003 13:01:39
Musiikkia olen kuunnellut koko elämäni ja pakolliset pikkumiehen pianotunnit tuli käytyä, mutta puolitoista vuotta sitten,WTC-iskujen jälkeen, televisiosta tuli muistokonsertti, jossa Durst ja Goo Goo dollsien väkeä vetivät Pink Floydin Wish you were heren. Se alkuriffi taisi olla viimeinen potku persiille painua kauppaan. En tosin ostanut kaksitoistakielistä,mutta nyt menee ko. kappale ja hyvin monta muuta. Päivääkään en ole katunut.Lähinnä ihmetellyt,kuinka olen voinut tulla toimeen 23 vuotta ilman kitaraa.:)
HCW
15.07.2003 13:33:20
8 vuotta sitten paikalliselta nuokkarilta (tosin soittoa ei otettu kovinkaan vakavasti ensimmäiseen 3 vuoteen)
Jos olen huomaamattani kuollut,keneltä kysyn kelloa?-Pablo Neruda.
Wiitala
15.07.2003 14:08:45
Taisi olla ala-asteen ensimmäisiä musiikintunteja, kun opettaja kummasteli, kun osasin soittaa rummuilla ensikoskemalta muitakin komppeja kuin peruskompin. Sitten oltiinkin koukussa... ; )
Humaltuminen ilman viinaa on teeskentelyä.
Kitaranraiskaaja
15.07.2003 14:12:23

Onhan tästä ennenkin juttua ollut, mutta pistetään nyt vielä: Homma lähti käyntiin vuoden 1999 kesällä, kun isosisko opetti minut soittamaan kitaralla Ukko-Nooan.
Tekno, POP, etno, latin, kuningas, minä. Niin, ja rangaistus.
hjukke
15.07.2003 14:18:55

1999 syksyllä, kaverin kanssa soitettiin kitaraa ja sain karmivan ähinän päätteeksi kitarasta tunnistettavasti "who´ll stop the rainin" intron :) 1999 jouluna 1. oma kitara.
Melkein kaikilla on allekirjoitus. Minulla ei. Ja olen siitä ylpeä!
noir
15.07.2003 14:20:46
Itse väärinkäsityksen vuoksi kuvittelin, että minun olisi pakko ruveta soittamaan. Siinä sitten oikeastaan innostuin asiasta. Finalistiehdokkaiksi pääsivät saksofoni ja piano, joista päädyin pianoon. Tämä viidennellä luokalla. Sen jälkeen soittointo vaihdellut teinixangstinxin mukaan. Nyt voisi sen foninkin aloittaa ;)

Sanottakoon, että omat mahdolliset lapseni tulen tutustuttamaan soittamiseen jo pienestä pitäen. Lienee helpompaa, kun isillä on talo täynnä soittimia.

Tuo Vedderin kaltainen "myöhäisheränneisyys", kuten äidillänikin tapahtui, kyllä vaikuttaa. Ihan liikuttuu.
Knowledge is power, France is bacon.
Cort87
15.07.2003 15:15:25
Mun piti alunperin ruveta soitteleen rumpuja mut ku ei oo rytmi tajuu nii ei oo rytmitajuu. Joku kaunis kesäpäivä kaveri porukassa rupateltiin et jos perustettas bändi. Mut jostain syystä päässä naksahti ja ostinkin sähkökitaran. Tuolloin en tiennyt kitaroista tuon taivaallista. Enkä muuten tiedä vieläkään. Joskus mietiskelen vieläkin et mitä varten tuli ostettua kitara mut selkeetä vastausta en osaa antaa vieläkään. Hauskaa.
Tyyppi joka luulee osaavansa jotakin. Soittamisesta ei voida edes puhua
pwallin
15.07.2003 23:57:41 (muokattu 16.07.2003 00:00:05)

Nyt olisi muutakin tekemistä, mutta soitan kitaraa.

Mun pitäisi alkaa taas soittaa kitaraa, mutta soitan jo kitaraa. Hups, tämä on muuten "aloittelija" -osasto...eiks "soittaminen" -osasto olisi parempi?
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
LaRZa
16.07.2003 02:25:58
Joskus kuusivuotiaan vuonna 1993 menin kitaratunneille , mutta eipä sieltä mitään päähän jäänyt. . Vuonna 1996 tai 97 (samapa tuo) sitten halusin pakolla päästä pianotunneille ja musiikkiopistossa olen tämän jälkeen pianoa soittanut ja peruskurssit suorittanut.. ja kitara tuli käteen takasin tossa viime vuonna ja pitihän sitten keväällä sähkökitarakin akustisen kaveriksi ostaa..
Mikko the Man
17.07.2003 19:30:03
Sain joskus joulu lahjaks Samickin akustisen ja iskä opetti ensiks vähän. Sit tossa kolme vuotta sit menin opistoon soittamaan ja niin ostin viime vuonna sähkiksen ja nyt tuli viime viikolla tai joskus uus vahvistin thomannilta.
Booligan
18.07.2003 18:19:43

mulla on aika omituinen tarina. tosi, itsestäni. jo 4. luokalla aloin unelmoimaan, että osaispa soittaa kitaraa, pääsis vetää jonku bändin kaa kaikki lempibiisit koulun edessä jne.. 4 vuotta jumalauta unelmoituani, kuulin Metallican Enter Sandmanin ja ajattelin päässäni "ei juma, nyt kitara tänne" tämä tapahtui viime joulun aikoihin. siitä myös alkoi armoton Metallica-fanitus.

ja tänään 18.7., aamulla sain sitten synttärilahjaksi sen toivomani, Ibanez RG:n. ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)