Aihe: Les Paul Standardiin mikit
1
Jouni74
30.11.2005 20:12:49
Varmaan usein kysyttyä, mutta laittakaapa ehdotuksia mikeistä raskaaseen saundiin.
EMG:t on jotenkin vähän elottoman saundiset omasta mielestä, joten ehdottakaa jotain vaihtoehtoisia.
Ziggy Bubba
30.11.2005 23:19:11

Dimebucker taitaa olla olla aika asiallinen jytämikki.

Mulla kyllä irtoaa hevit ihan pätevästi 498T/490R kombollakin... En taida vaan olla niin kranttu ;)
www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet!
McNulty
30.11.2005 23:21:32 (muokattu 30.11.2005 23:23:32)
Minulla on vaihtosettinä tuohon '92 LP Standardiin Duncanin Dimebucker + '59 Model. Hyvin pelittää kun veivataan Pantera, The Haunted, At The Gates, Slayer yms. osastoa.

Dimarziolta voisi tsekata vaikkapa Evolutioneita tai Super Distortinia tai Humbucker From Helliä tms.

Evolution minulla on kiinni tuossa mahonkirunkoisessa S-sarjasessa Ibanezissa. Helkkarin loistava mikki jolla onnistuu kaikki Djangosta Dying Fetukseen ja takasin. Super Distortion omaa hieman soundillisesti kireämmän EQ:n ja mielestäni tuo Evolutionin flatimpi tone toimii paremmin omassa musassa. Humbucker From Hell on nimestään huolimatta aikas "singlecoil". Sellainen kirkuva ja "munaton" jos ihan raakoja ollaan.
fox
01.12.2005 00:24:04

Minulla on vaihtosettinä tuohon '92 LP Standardiin Duncanin Dimebucker + '59 Model. Hyvin pelittää kun veivataan Pantera, The Haunted, At The Gates, Slayer yms. osastoa.
Humbucker From Hell on nimestään huolimatta aikas "singlecoil". Sellainen kirkuva ja "munaton" jos ihan raakoja ollaan.

Nimen omaan, vaikka tuo nimi houkuttaa.. HfH on kovin treblepainotteinen, ja se mitä tuolla nimellä on haettu, on Martsion sivullakin sanottu.. Kirkassoundisessa rungossa, treblet täysillä...tapahtuu hirmuja.

´59Classicci plussa on hyvä, SuperDistortioni Marziolta, tai jopa X2N jos et kliineillä paljoa soittele.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
DZN
01.12.2005 16:57:07
Duncan custom, custom custom tai distortion tallaan. Eteen 59, jazz, seth tai custom. Vaihtoehtoja on paljon
Kampuzzjeah!
01.12.2005 17:29:48
Minulla on vaihtosettinä tuohon '92 LP Standardiin Duncanin Dimebucker + '59 Model. Hyvin pelittää kun veivataan Pantera, The Haunted, At The Gates, Slayer

samat mulla ja komppaan.
Jackie
01.12.2005 18:55:35
Duncan custom, custom custom tai distortion tallaan. Eteen 59, jazz, seth tai custom. Vaihtoehtoja on paljon

Vai että meinasit custom customia heviin? Huhhuh.
When I woke up, mom and dad are rolling on the couch. Rolling numbers, rock and rolling, got my Kiss records out.
kulmahiomakone
01.12.2005 18:58:25
Eikös siinä ole jo mikit, vai ostitko kitaran ilman mikkejä? Mun mielestä G:n vakiomikit ovat kelvollisia...
ECL82 pääteputkella varustetun putkiradion haluan mä. Tarjoa!
DZN
01.12.2005 19:22:09
Vai että meinasit custom customia heviin? Huhhuh.

Jep. Omasta vahvistimesta irtoaa ihan tarpeeksi säröä jo sillä. En tiedä mitä sinä haet omasta soundistasi mutta minä etsin sellaista lämmintä ja luonnollisen kuuloista ääntä. Keskiääniä täytyy olla tarpeeksi(jb:stä en pitänyt), että ajaa vahvistinta tarpeeksi lujaa. Minulla oli Les Paulissa aikaisemmin 500T ja se ei ollut tarpeeksi erotteleva, soundi meni "tukkoon".Nyt on Duncan Distortion tulossa omaan kitaraan. Vahvistimeni on Jcm 900 dual reverb ja sen takia päädyin distortioniin. Jos omistaisin Engl powerball tai 5150 niin Custom custom olisi ollut parempi valinta minulle.

Tässä on muutama muu custom customin käyttäjä:
Mike Chlasciak / Halford (bridge), Whitey Kirst / Iggy Pop (bridge), Rick Jackett / finger eleven (bridge), Will Adler & Mark Morton / Lamb of God (bridge)

Iggy Pop ei taida olla niin "heviä" mutta käsittääkseni Lamb of God on aika rankkaa tavaraa:)
McNulty
01.12.2005 19:44:16
Eikös siinä ole jo mikit, vai ostitko kitaran ilman mikkejä? Mun mielestä G:n vakiomikit ovat kelvollisia...

Kyllä... on sitä soiteltu brutaalimpaa kuolometallia noilla Gibson 490R/498T mikeilläkin. Halusin vain vielä enempi "cutting edge"-tyyppisen tallamikin, niin pistin vaihtosettiin tuon SD Dimebucker.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)