Aihe: Fender Meksiko Ja Usa presarit
1
0611
28.11.2005 23:06:51
Olen veivannut kitaraa yli-20-vuotta, siis ehkä liian kauan? Olen kyllä soitellut bassoakin ihan kavereita kiusatakseni. Omistan epihonen tunderbirtin, joka onkin palvellut asiaansa useimman vuoden.
Olen kuitenkin haalimassa uutta toista bassoa, kun tuo ukkoslintu soi niin vietävän matala äänisesti.
Kokeilin fenderin mexsikon presaria ja usa presaria. Ekan saa 550e, ja toisen 1100e tinkaamalla.
Kysyisinkin saako halvemmasta veivattua mikkejä vaihtamalla lähes kalliimman veroisen, koska käteen ne molemmat tuntu samallaisilta?

Nöyrästi kiittäen: Ronne
hollstro
28.11.2005 23:41:48 (muokattu 28.11.2005 23:42:03)

Ota se kumpi miellyttää. Jos Mexico sopii budjettiin, mikit voi vaihtaa ja kaiken muunkin. Jos made in Mexico on ongelma homma on selkee.
Royal Banzai
29.11.2005 10:01:51
Ellet ole ns. rahamies niin osta Meksiko. Siis jos se tuntuu verrattain hyvältä käteen. Oma Jazz on ainakin luotettava peli.
loading...
0611
29.11.2005 22:36:27
Kiitoksia mexiko ei ole ongelma, raha kylläkin.
Mä vaan ihmettelin semmosta, jos vertaa kitaroita niin fenderin mexiko halot on aika kauheita verrattuna usa stratoihin, vaikka hinta erot on suurin piirtein samat kuin bassoissa.
Onko ne mexikon instrumentti mestarit lätränny meskaliinin kanssa samalla kun ovat väsänneet kitaroita? Bassojen valmistuksen yhteydessä on tequila riitänyt?
Se mexiko presarin kaula oli jotenkin helpompi, verrattuna usa malliin. Saattanee johtua kitaran vinguttamisesta?
Asiasta toiseen, Tokain kalleimpien bassojen (n.600e) kaulat olivat kaikista helpoimpia, mutta mua karsasti se lakkaus.
markotetri
30.11.2005 04:05:52
Kysyisinkin saako halvemmasta veivattua mikkejä vaihtamalla lähes kalliimman veroisen, koska käteen ne molemmat tuntu samallaisilta?

Ei saa. Olen kokeillut kumpaakin vaihtoehtoa (ja joitakin kymmeniä muitakin) ja suurin ynnä ratkaiseva ero on puissa. Ameriikanihme soi jo akustisesti huomattavan paljon napakammin ja tasaisemmin. Ja sitä ei mikään elektroniikka korjaa.

Ei silti, kyllä Mexicaanit on monasti ihan kelpo pelejä, mutta parasta laatua ne eivät ole. Eivät myöskään kalleinta hintaa... Tsekkaa vielä Highway1-sarja, ovat tiettävästi varsin hyviä nekin, muutaman satasen halvempia kuin American Series-bassot.
Artificiality is normal to the medium.
nro5
30.11.2005 08:58:28
Tietenkin voit miettiä myös japanipresaria, joka putoaa hinnaltaan juuri meksikon ja jenkin väliin. Noita löytyy ainakin Helsingin kalliosta soundstoresta. Kävin yhtä testaamassa ja oikein mukavalta tuntui lapaseen.
Ja jos olisit valmis sijoittamaan about 1000 euroa presariin, niin kannattaisi harkita myös Lakland skylinen presaria. Sitä saa ainakin Saksasta ja jos huhut pitävät paikkansa niin piakkoin myös Helsingistä Soundatasta
J.Hollström
30.11.2005 09:40:33
Ja jos olisit valmis sijoittamaan about 1000 euroa presariin, niin suosittelisin vakavasti harkitsemaan tätä:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=82534
Jukka Hollström
Wil-J
01.12.2005 00:13:09
Elikä köyhän ei kannata ostaa muuta kun hyvää. Olen kokeillut niitä välimallin fendereitä, highwayt tuntui myös hyviltä.
Mutta tuoko se kielten perän läpi tuonti saundia, koska kalliimmissa lähes kaikissa kielet kuljetetaan perän läpi?
Entä jos kairaan meksikon perän läpi reijät, ja tilaan holkit? käykö meksikon talla semmoseen, eli pitääkö tilata uus tallakin?
Kaiken kaikkiaan maksaako vaivaa tehdä se?
Se käytetty presari on varmasti varteen otettava tekiä.
Kiitoksia jo etu käteen!

Uuden tallan tarttee kanssa. Ja mun mielestä siitä ei nyt luultavasti mitenkään ratkaisevaa etua olisi.
Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986.
Jungleman
01.12.2005 22:45:53
Ostin tuossa kuukausi sitten meksikolaisen 50's Classic Presarin, kannattaa tsekata jos sattuu törmäämään jossain. Erinomaisen hyvä vehje, vertasin sitä kaupassa amerikkalaiseen Vintage reissueen (jonka hinta oli n. kolminkertainen) ja totesin etten paljoa jää kaipaamaan kalliimmasta mallista löytyviä ominaisuuksia. Kohtuullisen kevyt (ja hyvännäköinen) kahdesta palasta tehty leppärunko, sama talla ja virittimet, eroina lähinnä mikki, lakkapinta (polyjotain vs. nitroselluloosa) ja pieniä eroavaisuuksia rungon viisteissä. Saatavuus on ilmeisesti toistaiseksi varsin kehno, ProCenteristä ehkä kannattaa kysellä.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
J-boy #5
Teijo K.
02.12.2005 16:07:24

suosittelisin vakavasti harkitsemaan tätä:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=82534

Kovasti uskoisin että tuossa ei lyö kättään kakkiin. Eli ää-ni tolle.
Munsta.
Petzki_H
03.12.2005 19:38:07
Ostin vähän aikaa sitten aika herätepohjalta American Presarin, ja vaikkei ero halvempiin ole aina ollut suuren suuri, ei valinta kaduta. Materiaalit, soitettavuus ja vehje kokonaisudessaan on kyllä ollut hintansa väärti. Mexicon peleistä olen pitänyt mutta sattui budjetti venymään tarpeeksi.

Eli jos vain on varaa niin jenkkipeliä suosittelen, vaikka mexicolaiset ovat laadukkaita nekin.
Matalien taajuuksien maisteri
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)