Aihe: keppi armeijaan?!
1 2 3 4 5
69
30.11.2005 16:58:12

kuinkas kauan tämä sotilaskotikäyttäytymisen opettelu sitten kestää?

Hiukan riippuen itsestäsi, komppaniasta ja eritoten johtajistasi.

Säkylässä piti vielä hakea VMTK:lta erillinen kortti, varusmiesorkesteri-kortti, jotta sai sitten sotkun kassalta sen soittohuoneen avaimen korttia vastaan.

Voi niitä aikoja....
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin.
Me olemme Varissuo ja te olette maa.
agaman
30.11.2005 18:00:00 (muokattu 30.11.2005 18:03:45)
vm. 2/99 säkylän käynyt ja itse "kärsiessäni" ei sotkun yläkertaan päässyt soittelemaan kuin aliupseerit (ja korkeamman koulutuksen omaavat luonnollisesti). Tiedä sitten onko homma muuttunut vai oliko meidän tapauksessa vain kyseessä ylikypsä sotkutäti. Hiukan harmitti silloin kun komppaniasta olisi harrastajia löytynyt parinkin bändin verran.

Meitä ei varsinaisesti kielletty ottamasta kitaraa mukaan, mutta sitä ei suositeltukaan. Siviilikaapissa olisi voinut säilyttää. Ja tosiaan ensimmäiseen pariin kuukauteen on ihan turha kuvitellakaan ottavansa mitään keppiä mukaan. Paikalliset johtohahmot kyllä keksivät muuta mukavaa ajantappamiseksi ;)
Jucciz
30.11.2005 18:25:53
Itse olin armeijassa 6 kuukautta eli 26 viikkoa. 24 viikon aikana oli kitara mukana. Ekat kaksi viikkoa oltiin putkeen kasarmilla, jonka jälkeen kuskasin kitaran säännöllisesti aina mukanani, kun selvitin, ettei asiasta tule ongelmaa. Päivisin säilytin soitinta omassa kaapissani tai VMTK:n tilojen lukollisessa kaapissa - TKS:n (tupa-, kaappi- ja siisteystarkastuksen) ajaksi nostin kitaran sängyn päälle, koska muuten se olisi peittänyt näkyvyyden kalsari- ja paitapinoihin. Iltaisin tuli lähinnä soiteltua siinä missä muut kävivät salilla tai pelasivat koripalloa yms.
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
Antti1
30.11.2005 20:00:49
Aiaiai, onpa teillä ollut ankeaa. Meikäläisellä ei Upinniemessä ollut alokasaikana kitaraa mukana, eikä sitten seuraavan neljän viikon aikana Gyltössäkään (siellä oli pari kitaraa omasta takaa), mutta Utössä sitten oli viimeisen kuuden kuukauden aikana aina melkein joku mööpeli. Olihan sielläkin Jacksonin hevitikku, mutta ei sillä huvittanut aina soittaa. Tosin mä jouduin soittelemaan tuolla yksin, eihän muut mitään tietenkään soittanut. Mitä meitä nyt edes oli jotain 25, mukaanlukien merivalvojat, kokelas, pari alikessua ja veneenkuljettajat. Nuokin jaettuna kahteen lomaryhmään vielä.

Oi niitä aikoja, oi niitä aikoja! Kyllä oli viimeisellä viikolla kivaa, kun saunottiin rantasaunalla koko päivä (jotain 8 tuntia), kapteeniluutnantti (kapteeni maavoimissa, jos ette pällit tiedä) tarjosi kaljaa ja mulla oli minttupullo omastatakaa mukana retkellä. Sitten iltapalalla taisi olla kaks isoa pitsanpalaa per jätkä ja siitä sitten suoraan kattelemaan elokuvia yömyöhäseen asti. :)

Noista kaapeista tosiaan vielä sen verran, että mulla oli kaks isoa puukaappia ja sitten oli vielä yksi ylimääräinen kaappi tuvan kesken. Sinne mahtui jos jonkinlaista rojua. Muistaakseni kolmelta viimeiseltä lomalta vein kamaa pois kaapeista, kun sitä tosiaan oli... Kyllä sen kitaran yleensä mukaan saa kaikkialle ottaa, mutta siitä kannattaa kysyä etukäteen yksikköupseerilta, jos on epävarma. Älä ota inttiin mennessä mitään muuta mukaan, kuin pesuaineet, kukkaro, palvelukseenastumismääräys, kännykkä, päälläsi olevat vaatteet ja ittes. Ei ole kivaa ekoilla lomilla roudata niin vitusti ylimäärästä kamaa takas kotiin.
"Paskat soundit bändikäyttöön, hyvät soundit sängynlaitasoittoon." -Fortune
Tony Narrows
30.11.2005 20:42:31
Sitä tässä ihmettelen, että jos jengi on menossa soittokuntaan ni totta hitossa he saavat omn instrumenttinsa ottaa mukaan?? Kyllähän sieltä nyt täytyy löytä jokin säilytyspaikka joka tapauksessa.

Tammikuussa olis "vihdoin" lähtö. Lahteen menijöitä?
Alias Tonza
kid ego
30.11.2005 22:16:59
ajattelin kysästä ku ei oikeen mitään tietoo, että voiko armeijaan viedä vaikka nyt sit kitaransa jossain välis. kun siä ny on sitä vapaataki aikaa ja kuulemma joitain kaappeja mut en tosiaan tiedä. että onko kokemuksia? jää muuten reenit vähän vähemmälle. voipi kyl olla et kukaan siä jaksa kuunnella mun reenaamista.

Itse otin kitaran ensimmäistä kertaa mukaan Haminan RUK:hon. Kitara mahtui helposti omaan kaappiini, ja pientä vahvistinta säilytin yhteisessä lukollisessa tupakaapissa. Palatessani upseerikokelaana takaisin Santahaminaan kitara pysyi mukana, ja taas pidin sitä omassa kaapissani.

- Älä vie kitaraa heti mukana. Tutkaile mihin saisit sen mahtumaan.
- Kalleinta peliä ei kannata ottaa mukaan, rosvoja ja törttöjä on joka paikassa
- Ohut sähkis + vaffari on helpompi jemmata kaappiin kuin paksu akustinen
Paska soi ja balalaikka haisee.  •••  Kuolema kuittaa kalavelan.
Quu
30.11.2005 22:40:26 (muokattu 30.11.2005 22:43:26)

Katso ensin mitä kamoja siellä bändikämpällä on, sitten vasta kannattaa päättää, että ottaako sen kitaran mukaan sinne vai ei.

Jokatapauksessa: Se kitara mahtuu hyvin sitte siihen missä takit roikkuu, laitat vaan reput jne niin, että saat sen skitan sinne.
Sitte vaan teksin ajaksi skitta esim. sängyn alle.
Worked for me... Mutta se riippuu paljon siitä kuka sen teksin pitää, mutta mulla ei tullu kertaakaan huomautusta mun kitarasta. Pidin sen aina teksin aikana sängyn alla.

Jos jonku pedaalin otat mukaan, niin sen saa varmasti aika hyvin piiloon sinne villapaitojen ja karvalakin taakse.

Iltaisin tuli lähinnä soiteltua siinä missä muut kävivät salilla tai pelasivat koripalloa yms.
Itselläni tuli vapaa-aika vietettyä suurinpiirtein niin, että joko olin soittamassa tai lukemassa kirjaa sodessa. Yleensä tein sekä että.
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
Super-Jari
30.11.2005 22:42:47
Saat siellä kahdelaista keppiä varmasti riittävästi ilman omaakin.
Kampuzzjeah!
30.11.2005 23:58:26
tai sit duunaat saranat siihen kitaraan ja taittelet sen kasaan -> kaappiin.

eikö?
lakeoftears
01.12.2005 00:03:00
haha ei hullumpi ajatus...öhröm.
sleep sleep sweetheart
oiva tumpeloinen
01.12.2005 00:14:15
- Kalleinta peliä ei kannata ottaa mukaan, rosvoja ja törttöjä on joka paikassa

Eihän armeijassa varkaita ole. Varkaat on linnassa. Niin meille ainakin kerrottiin. ;)
Jebe-
01.12.2005 09:22:56
Joo, alussa ei kyllä ehtinyt soitella. Sitten kun joukkueet jaettiin jossain vaiheessa palvelusta ja tuvat meni uusiksi, niin oli tyhjiä kaappeja kamoja varten ja jäi iltavapailla aikaa soittaakin.
Itsekin olin Santahaminassa, mutta ei ollut mahdollisuutta käyttää mitään treenikämppää. Eli pedaali mukaan ja kuulokkeet korville.
Ja näin muuten hyvänä neuvona: kun urheilujoukkue hakee iltavapaita futistreenejä varten, kannattaa itse hakea iltavapaita bänditreenejä varten. Hyödyttää tosin eniten silloin kun on koti/tyttöystävä lähellä palveluspaikkaa ;D
sartanen
01.12.2005 10:35:43
Kyllä mä sain kitaran kovassa keissisä mahtumaan loistavasti niihin vanhoihin puukaappeihin, joita Karjalan Prikaatissa vielä pari vuotta sitten oli. Vahvistinta ei ollut mukana, mutta tykkihallin akustiikka toimi hyvänä korvikkeena.
"The faster you play, the further ahead you have to look." (M. Goodrick)
BenGlenton
01.12.2005 11:25:18
Varuskuntasairaalasta saa KEPpiä tarvittaessa, jos omaa kitaraa ei saa tuotua heti kasarmille.
www.supremecourtband.fi
Jebe-
01.12.2005 15:34:38
Varuskuntasairaalasta saa KEPpiä tarvittaessa, jos omaa kitaraa ei saa tuotua heti kasarmille.

Sormi peppuun, keppiä ja tetsaamaan.
Harvestman
01.12.2005 19:41:59
Meillä oli tuvassa omien kaappien lisäksi sellainen yleinen kaappi jonne kaikki saivat pistää omaa "krääsäänsä". Siellä omaa kitaraani säilyttelin.
Even the samurai feared the ninja
kid ego
01.12.2005 23:22:00 (muokattu 01.12.2005 23:22:41)
Meillä oli tuvassa omien kaappien lisäksi sellainen yleinen kaappi jonne kaikki saivat pistää omaa "krääsäänsä". Siellä omaa kitaraani säilyttelin.

= tupakaappi.

En ole vielä kuullutkaan tuvasta jossa sellaista ei ole. Ainakin useimmissa yksiköissä kaappi on sallittua lukita omalla lukolla, ja avaimia voi sitten jakaa tupalaisten kesken. RUK:ssa tupakaappia ei muistaakseni saanut lukita (johtuen siitä että henkilökunnan ja varusmiesjohtajien oli tarvittaessa mahdollista tarkastaa kaapin sisältö). Kitara olikin sitten omassa kaapissa.
Paska soi ja balalaikka haisee.  •••  Kuolema kuittaa kalavelan.
Timesby
03.12.2005 10:35:55

Minulla on ollut sähkökitara ja POD mukana pari kertaa. Hyvin se kitara mahtuu sinne saapaitten kärkien päälle. TKS:täkään ei ole ollut harmia, sillä viimeisen 4 kuukauden aikana on ollut kaksi teksiä. Jotain etua siitä, että AUKin oppitunnit loppuvat 15:45 ja 16:00 päästään lomille. Meillä ei ole Hallissa mitään bändikämppää. Ihan tuvassa luureilla olen soitellut.
"Vain pikkukaloilla on charmantti ote elämään."
Torniojaws
03.12.2005 13:01:22 (muokattu 03.12.2005 13:06:15)

Sodankylässä II/05 1. jääkärikomppaniassa ei tarvitse mitään lupia kitaran tuontiin. Ainoastaan elektroniset laitteet (= pistokkeeseen laitettavat) tarvitsevat luvan yksikköupseerilta. Kitara mahtuu hyvin kaappiin, TKS:n aikana kitaran voi laittaa lomalaukun viereen ihan näköisälle, ei siitä ole mitään ongelmaa.

Sotkussa on aika nihkeästi varustettu soittohuone, löytyy muistaakseni kaksi komboa kitaralle (Yamaha DG-60 tjsp ja Roland Micro Cube), yksi bassovahvistin + kaappi, sekä pieni PA laululle. Niin ja Yamaha PSR-172 kiippari & kaappi sille. Rummut on aika köpöiset, mutta kyllä niitä pahimpaan hätään paukuttelee. Trax taisi olla merkki, on virveli, yksi pikkutomi, yksi lattiatomi, ride, crash ja hajonnut hi-hatin pohja, joka kuulostaa chinalta ;) ja hihatti.
Kitaroita on kaksi, PRS:n joku perusmalli josta on tallamikki hajalla, sekä taitaa olla Squierin strato toisena. Basson merkkiä en muista, mutta aika köpö.

Itse kanniskelin kitaraa muutaman kerran, mutta ei siinä noilla laitteilla kovin fiilistä irtoa, enemmän pidän rumpujen opettelupaukuttelusta (paineiden purkua ;) entisen tupakaverin soittaessa kitaraa.

Kerrosvapailla (joka päivä klo 18:00 - 20:50) on aina kerennyt soittaa jos on haluanut.

EDIT:
Näin siis ihan perus-180 pv:n jääkärinä.

= tupakaappi.

Sodankylässä kulkee nimellä siviilikaappi.
Relativity ¤ Vortech ¤ Coldway -- TJ 39
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)