Aihe: keppi armeijaan?!
1 2 3 4 5
lakeoftears
30.11.2005 13:57:48
ajattelin kysästä ku ei oikeen mitään tietoo, että voiko armeijaan viedä vaikka nyt sit kitaransa jossain välis. kun siä ny on sitä vapaataki aikaa ja kuulemma joitain kaappeja mut en tosiaan tiedä. että onko kokemuksia? jää muuten reenit vähän vähemmälle. voipi kyl olla et kukaan siä jaksa kuunnella mun reenaamista.
sleep sleep sweetheart
lakeoftears
30.11.2005 13:58:43
ja armeijaan 9.1 -06 o__O
sleep sleep sweetheart
Teme007
30.11.2005 13:59:23
Voi toki viiä, mutta peltikaapissa on aikas nirkosesti tilaa.
"Lämmittäisi varmaan minunkin mieltäni saada platinalevy musiikkilevyllä, jota en ole itse tehnyt, eikä kukaan ole ostanut..." joku joskus INDX:n menestyksestä.
secondarymind
30.11.2005 14:06:51

Ja vaikka oiskin tilaa niin se ei saa näkyä siellä kun on TKT (Tupa- ja kaappitarkastus).
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
wrshredder
30.11.2005 14:13:57
Mitä enkö voikkaan ottaa mun selloa mukaan!1 :D

Niini ,voi olla että pitää vaan tyytyä siihen ilmakitaraan. luulen että ei siellä pystys kumminkaan keskittymään mihenkään harjoitteluun vaikkakin voisi ottaa kitaran mukaan ja olisi vapaata aikaa..
Onko säkylässä muuten soittokämppää siellä. muistasin vaan kuulleeni että joissain paikoissa on. Lahdessa oli ainakin vaikka mitä kun olin siellä niissä soittokokeissa. Et jos Säkylässä olis harjottelukämppä jossa olis vaikka piano niin vois soitella sitä, se olis mukavaa,
ööö, taitaa olla vaan toiveajattelua. metässä siellä vaan rämmitään. tammikuu on jo pelottavan lähellä, ei tahdo armeijaan! :)
Romantikkoitkijät#23
Soundi lähtee käsistä
Artist
30.11.2005 14:19:50
Keppiä varten anotaan tietysti ylimääräistä tupakaappia, johon se sitten laitetaan. Näin ainakin meillä, tuvassa siis oli yksi tyhjillään oleva kaappi, johon sitten anoin yksikköupseerilta luvan. Siellä sitten pidettiin kitaraa ynnä muuta tavaraa.

Heti armeijaan mennessä ei kannata kitaraa ottaa mukaan. Itse toin muistaakseni ensimmäisiltä lomilta.
Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine!
BigPapa
30.11.2005 14:25:43

Ei aluksi ainakaan,ei varmaan ole aikaa soittaa.Sitten loppupuolella kun oli siviilikaapit ym. aliupseerituvassa niin sitten oli mukana.Jääkärinmarssia oli kiva vetää hyvällä säröllä ja volalla.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Werde
30.11.2005 14:31:36
Heti kylmiltään ei tosiaan kannata ottaa mukaan, vaan lomilta sitten sopivassa välissä. Säilytys siviilikaapissa, tai jos punkka sattuu olemaan seinän vieressä (kuten allekirjoittaneella aikoinaan) niin siellä alla. Keuruulla oli bändikämppäkin, jossa halukkaat pääsi iltaisin vetelemään.
"Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen"
J.Hollström
30.11.2005 14:33:08

Mites jos ottas kontrabasson?
Jukka Hollström
temppiz
30.11.2005 14:47:21

Ja vaikka oiskin tilaa niin se ei saa näkyä siellä kun on TKT (Tupa- ja kaappitarkastus).

meillä oli intissä TKS:t (eli tupa-, kaappi- ja siisteystarkastus)
.taidemok aakom ediaT
Jusma
30.11.2005 15:15:11

Kuin myös meillä.

Mutta asiaan. Inttiin voi ottaa kitaran mukaan ja sitä voi säilyttää erikseen anotussa tupakaapissa, omalla vastuulla tietysti. Tarkoittaa siis sitä, että tuvassa on ainakin yksi ylimääräinen kaappi ja joku ottaa omalle kuitille siihen lukon.(näin siis meillä) Aluksi tosiaan voi olla hieman hankalaa sitä saada ja aikaakaan ei paljoa soittelulle jää.

Onko säkylässä muuten soittokämppää siellä.

On, sotkun yläkerrassa. Laitteistona siellä on pari komboa kitaralle, yksi bassolle, parit kosketinsoittimet ja rummut. Ja löytyyhän sieltä pari kitaraa ja basso tietysti.
Tulitus lopetetaan vasta, kun vihollinen käyttäytymisellään osoittaa, että haluttu vaikutus on saavutettu.
E.Q
30.11.2005 15:36:47 (muokattu 01.12.2005 08:48:45)
Siit on niin helv`tin kauan et en kovin tarkkaan enää muista,
mut meillä tais olla santahaminassa ihan sellainen huone
missä säilytettiin kamat ja soiteltiin.

Bändikin oikeen pistettiin kasaan, jossa olikin muuten ilo ja kunnia
saada soittaa itse Peter Lerchen kanssa samassa bändissä. 8?0

Keikallakin käytiin kerran, josta taas muistan yleisön joukossa eturivissä olleen
Jussi Raittisen, jolla jamijalka kävi kokoajan musiikin tahdissa.
Eli jotain mukaviakin muistoja jäi sieltä. ;?)
K100#10
Veco
30.11.2005 16:00:36
Itellä ainakin kajaanissa oli mukana sähkökitara ja pikkuvahvistin. Jos tuvassa on tyhjä kaappi niin yksikköupseerilta lupa ja sinne. Ei haittaa mitkään TKS:t
Erittäin tosi ison järkyttävän kokoisen valtava.
atimoc
30.11.2005 16:04:33

Kaikissa paikoissa ei onnistu, kannattaa varmistaa etukäteen ennen roudaamista. Ainakin Riihimäellä -04 oli erikseen kielletty soittimien säilytys tuvassa. Tupakaappejakaan ei taidettu myöntää yhtäkään, ainakaan perusmorteille.
"No finish could save the look of that guitar. I would recomend real flames for it." -HC
secondarymind
30.11.2005 16:11:26

Ainiinhän se olikin. Emmä voi tollasia monen vuoden takaisia juttuja enää muistaa.
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
lakeoftears
30.11.2005 16:16:29
pitää sit ottaa siel selvää ku siä jonku aikaa kärsiny. parolaan tieni vie...
sleep sleep sweetheart
wrshredder
30.11.2005 16:25:28
On, sotkun yläkerrassa. Laitteistona siellä on pari komboa kitaralle, yksi bassolle, parit kosketinsoittimet ja rummut. Ja löytyyhän sieltä pari kitaraa ja basso tietysti.

Nonni! Sinne vaan jamibändiä kasaan sitte. :D
tammikuussa säkylään.. anyone?
Romantikkoitkijät#23
Soundi lähtee käsistä
rokiroki
30.11.2005 16:34:46
Ainakin Sodankylässä (viestikomppaniassa) 80-luvun alussa joillakin tyypeillä oli ns. kakkoskitara kasarmilla. Ei kuiteskaan mopoaikana, vaan sitten au-tuvassa ja muiden 11kk:n asukkien tuvassa .
( Muutenkin tuossa ns. radistiporukassa oli aika paljon musiikin harrastajia.Sähkötyskin vaatii jonkun verran rytmitajua.
Eikös jossakin Juicen biisissäkin ollut "tii-ta-ti-taa-taa, hän oli ässä, armaijassakin kävi sähköttämässä....." ymmärtääkseni tarkoitti kosketintaiteilija Safkaa...)

Vit..aa vieläkin , kun ei ollut rahaa ostaa hyvännäkoistä kitaraa jota kaveri kaupitteli 500 mk:lla. Muistaakseni oli joku 335 Dotin kopio,tai joku muu samannäköinen, merkkiä en muista. Sitten kestikin vielä 20 v ennekuin ostin sähkiksen.....voi helv...20 vuotta hukkaan!
Allekirjoitus_____________ nimen selvennys
Jusma
30.11.2005 16:35:57
Nonni! Sinne vaan jamibändiä kasaan sitte. :D
tammikuussa säkylään.. anyone?

Älä vielä innostu! Estiksi pitää opetella sotilaskotikäyttäytyminen, ennenkuin teitä sinne päästetään riehumaan...:P Oikeen hymy nousee korviin, kun muistaa mitä teillä siellä vielä odottaa...:)
Tulitus lopetetaan vasta, kun vihollinen käyttäytymisellään osoittaa, että haluttu vaikutus on saavutettu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)