Fortune 30.11.2005 11:48:01 | |
---|
Joo siinä on delayta ja vaikka mitä. Riittääkö tuosta muuntajasta siis viertaa parille yksittäiselle pikkupedaalille (tyyliin Boss SD-1)? Pitäisi riittää, ainakin tuon linkitetyn virrankulutustaulukon mukaan SD-1:sen virrankulutus on luokkaa 4,5 mA. Look behind you, a three-necked guitar! |
meitu 30.11.2005 11:57:14 | |
---|
Ok, mistä saisin sitten tuollaisen virranjakokaapelin halvalla? Kyselen tyhmiä mutta kun olen amatööri :D Ne jotka soittaa, ne tietää. |
ravensoul 30.11.2005 12:11:01 | |
---|
Vink: halvalla saa muuntajan, jos löytyy jotkut vanhat tietokoneen matolaatikkokaiuttimet. Kannattaa tosin varmistaa tyyppikilvestä jännitteen polariteetti ennenku lykää kiinni. Ainakin mun Logitechin pikkukajarien muuntaja oli käypä (200 mA). "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät #27 :'-) Luojan kiitos, olen ateisti! |
Twinkle 30.11.2005 12:18:16 (muokattu 30.11.2005 12:19:07) | |
---|
Joo siinä on delayta ja vaikka mitä. Riittääkö tuosta muuntajasta siis viertaa parille yksittäiselle pikkupedaalille (tyyliin Boss SD-1)? Periaatteeessa pitäisi riittää, joku SD-1 vie vain 4 milliampeeria virtaa, mutta minä itse en lähtisi noilla rajoilla yrittämään. EDIT: jaaniinjoo threadi jatkuikin toiselle sivulle, meikä on aika pro. |
Twinkle 30.11.2005 12:20:51 | |
---|
Ok. Mulla on vanhan Bossin BE-5 multiefekti jonka perseessä lukee 150mA. Syökö tämä todella noin paljon virtaa?? Varmasti. Eikä tuo ole vielä mitään, minulla on multitoosa joka nielee kokonaista 3 ampeeria virtaa verkosta. |
meitu 30.11.2005 12:25:33 | |
---|
Hmm.. Voivatko laitteet mennä paskaksi siitä että ne eivät saa tarpeeksi virtaa? Kannattaako mun siis edes kokeilla tuota ideaa? Ne jotka soittaa, ne tietää. |
SirElwood 30.11.2005 12:26:35 | |
---|
Hmm.. Voivatko laitteet mennä paskaksi siitä että ne eivät saa tarpeeksi virtaa? Kannattaako mun siis edes kokeilla tuota ideaa? Ei mene rikki. Soundi voi olla mielenkiintoinen, tai sitte ei kuulu mitään. |
Gypsy 30.11.2005 12:34:47 | |
---|
Harvemmin kaikki pedaalit ovat käytössä samaan aikaan... Eli jos pedaali on vain letkan jatkona, niin eipä tuo juuri virtaa syö. Ton varaan ei kyllä kannata laskee. Ne kun monesti vie saman verran virtaa oli efekti sitten päällä tai pois. |
Twinkle 30.11.2005 12:38:55 | |
---|
Hmm.. Voivatko laitteet mennä paskaksi siitä että ne eivät saa tarpeeksi virtaa? Kannattaako mun siis edes kokeilla tuota ideaa? Kuten sanottua, ne saattaa reagoida mielenkiintoisella tavalla soundillisesti, käytännössä efekti on sama kuin että niissä olisi liian pieni tai melkein tyhjä paristo. |
meitu 30.11.2005 12:44:25 | |
---|
Ok, no sitten saatan kokeilla sitä. Saako sähköliikkeistä noita virranjakokaapeleita halvemmalla kuin musaliikkeistä, vai pitääkö sellaisen olla nimenomaan joku erikoissysteemi mitä ei saa kuin musaliikkeistä? Ne jotka soittaa, ne tietää. |
Twinkle 30.11.2005 12:46:16 | |
---|
Ok, no sitten saatan kokeilla sitä. Saako sähköliikkeistä noita virranjakokaapeleita halvemmalla kuin musaliikkeistä, vai pitääkö sellaisen olla nimenomaan joku erikoissysteemi mitä ei saa kuin musaliikkeistä? Mikä tahansa jakokaapeli missä on samat polaarisuudet kelpaa. |
meitu 30.11.2005 12:51:11 | |
---|
Mikä tahansa jakokaapeli missä on samat polaarisuudet kelpaa. Mistä sen polaarisuuden näkee? Käykö se ilmi noista mun edellisellä sivulla mainitsemista muuntajan specseistä? Vai riittääkö vain se kun kävelen muuntajan kanssa sähkökauppaan ja etsin sellaisen jakokaapelin missä on samanlaiset nuo plugit? Ne jotka soittaa, ne tietää. |
Mistä sen polaarisuuden näkee? Käykö se ilmi noista mun edellisellä sivulla mainitsemista muuntajan specseistä? Vai riittääkö vain se kun kävelen muuntajan kanssa sähkökauppaan ja etsin sellaisen jakokaapelin missä on samanlaiset nuo plugit? niitä tuskin myydään minkään muunlaisia kuin semmoisina joissa on polariteetti kytketty suoraan, eli liittimen kärki kytketään kärkeen ja kuori kuoreen. Kyseessä siis on tavallinen jatkojohto ja sillä mimmoisen ostat ei ole mitään väliä jos olet jo aikaisemmin todennut että sillä sinun muuntajallasi voidaan ajaa virtaa kumpaankin pedaaliin. |
meitu 30.11.2005 12:57:57 | |
---|
Ok, kiitos avusta. Tutkailen tilannetta -> Ne jotka soittaa, ne tietää. |
Boltsa 30.11.2005 13:02:26 | |
---|
Hmm.. Voivatko laitteet mennä paskaksi siitä että ne eivät saa tarpeeksi virtaa? Kannattaako mun siis edes kokeilla tuota ideaa? Ei efektit, mutta muuntaja saattaa olla entinen. Näin ainakin oon käsittänyt. Korjatkaa jos oon väärässä.. Boltsa |
ekikoo 30.11.2005 17:05:45 | |
---|
kympillä ISÄNTÄ osti Oulun ELFAsta 500mA regulated muuntajan A signature? Oh wait... |
Juutas 30.11.2005 17:49:05 | |
---|
Ei efektit, mutta muuntaja saattaa olla entinen. Näin ainakin oon käsittänyt. Korjatkaa jos oon väärässä.. Pitää paikkansa. Asia on periaatteessa ihan sama kuin jos autoa ajaisi aina mittari punaisella... Eli muuntaja kuluu nopeammin jos se joutuu rehkimään liikaa. Ei välttämättä hajoa heti, mutta "mittarikilometrit" vähenee kummasti. |
meitu 30.11.2005 19:52:10 | |
---|
kympillä ISÄNTÄ osti Oulun ELFAsta 500mA regulated muuntajan Oho, pitäisköhän itekki hakea tuollainen niin ei tarvis stressata tuosta virran riittävyydestä. Ne jotka soittaa, ne tietää. |
Pnctocn 30.11.2005 20:02:41 | |
---|
Oho, pitäisköhän itekki hakea tuollainen niin ei tarvis stressata tuosta virran riittävyydestä. tai spedektroniikasta reguloitu (1A/12V= 1,3A/9V) hintaan 16ekua. "Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin" |
meitu 30.11.2005 20:31:58 | |
---|
tai spedektroniikasta reguloitu (1A/12V= 1,3A/9V) hintaan 16ekua. Kuulostaa vielä paremmalta. Eikös äspee ole siinä Tuirassa? Ne jotka soittaa, ne tietää. |