Aihe: Uutta vahvistinta minäkin
1 2
dismal
29.11.2005 15:42:07

Aiheesta on otsikoita näkynytkin mutta eivät oikeen selkiinnyttäneet asiaa tarpeeksi.

Pari vuotta olen soittanut, lähinnä raskaampaa musiikkia, ja bänditoimintaa varten tarvisi uuden vaffarin nykysen 15W rupusen tilalle. Ääntä pitäisi saada tarpeeksi kovan paukkeen seasta kuulumaan ja möreät säröt olisi miltei pakolliset. Hintakatto voisi olla siinä 400€, pari kymppiä yli korkeintaan. Painotan siis kolmea asiaa 1) tarpeeksi voluumia reenikämpille 2) kunnon murinasärö 3) kohtuullista hintaa. Neljäntenä voisi mainita särön ja puhtaan kanavan välillä tapahtuva vaihdos, lukee noista sekuntien viiveestä jota ei haluaisi omaan kapistukseen..

Olen saanut käsityksen että putkivahvistin olisi ehkä parempi mutta muuten olen näissä asioissa varsin pihalla. Arvosteluja tulee luettua mutta aina siellä on ristiriitaista palautetta, hinta on liian kallis tai särön sanotaan olevan liian vaisu metalliin.

Jos siis tiedät(te) tämän infon pohjalta suositella hyvää vahvistinta, tai vahvistin+pedaali yhdistelmää, kertokaa ihmeessä! Ja kiitosta jo etukäteen! =)
There are no stupid questions, just stupid people.
ravensoul
29.11.2005 16:16:54
Tuohon 400 euroon voit todennäkösesti unohtaa putkivehkeet. Joku 100-wattinen trankku. Laneyta voin omasta puolestani suositella. Mulla on TF300 ja sen kanavia buustaamassa Bossin SD-1. Tolla yhdistelmällä oon saanu kaikki särötyypit mitä oon tarvinnu, kevyestä bluussirososta raskaampaan mättökomppiin. Eikä ole hinnalla pilattuja. Käytetty TF300 alle 300 ja SD-1 nelisen kymppiä.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät #27 :'-)
Luojan kiitos, olen ateisti!
Muuki
29.11.2005 16:18:55 (muokattu 29.11.2005 16:27:33)
Varmaan tulee tännekkin parempia ehdotuksia kun nämä minun, mutta oliskohan tästä mihinkään

http://www.hughes-and-kettner.com/s … type=vortex〈=en&id=20

Huutonetissä tosiaan tollanen pyörii juuri nyt

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=23972165

Myös torilla

http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … in=&price_max=&x=18&y=5
Mittään en oo kirjottanu alle
Migo
29.11.2005 18:28:03
Tästä saa irti rouheat säröt ja toimii bändikäytössä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=82802
Tykkään soittaa soittimilla.
Spike
29.11.2005 18:37:38
Peavey Classic 30 käytettynä. Saat sen 400 euroon, enempää ei kannata maksaa. Allekin voi hyvällä tuurilla irrota.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
superfly
29.11.2005 19:21:10
Peavey Classic 30 käytettynä. Saat sen 400 euroon, enempää ei kannata maksaa. Allekin voi hyvällä tuurilla irrota.

Kysyjä halusi "möreitä säröjä". Classic 30 ei niitä tarjoa.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
kuriken
29.11.2005 19:38:44
Tuosta Peaveystä, joka putkahtaa aina esille kun kysytään seuraavaa comboa, olisi kysyttävää. Kuinka lujaa soi classicin 30W ilman päätesäröä puhtaalla kanavalla soittaessa yksikelaisella mikillä? Suurimmat keikkatilanteeni tuntuu rajoittuvan lentopallokentän kokoiseen saliin, ja sellaisissa tiloissa pitäisi soittaa puhtaalla kanavalla sähköviulua ja -kitaraa. Ei ole mikään hevi-juttu niin volumi ei ole kovin suuri, mutta perälle asti pitäisi hyvin kuulua. Mihin asti voi voluumia säätää ennen kuin päätesärö tulee vastaan vai tuleeko ollenkaan? Kitaravahvarit ei yleensä soi hyvin niin korkeilla taajuuksilla kun sähköviulua soittaa mutta ei viitsisi hankkia molemmille eri vahvistimia. Toissijainen kysymys onkin; kuinka hyvin luulette classicin toistavan viulun korkuisia ääniä? Entä kuinka äänekäs tuo olisi kotona soitettavaksi? Mietin että hommaan säröspedun tämän kaveriksi, kun raskaampaakin kamaa soittelen.

Siinä pari sekavaa kysymystä. Koettakaa vastata. Jos classic ei täytä kaikkia vaatimuksiani, miten toimisi Randall rg75/100? Kun rahaa ei hirveästi löydy ja on hankala saada, pitäisi etsiä laite jolla on hyvä hinta/laatu suhde. Kiitoksia vastaajille. Toivottavasti ei tullut liian pitkää.
ravensoul
29.11.2005 20:49:06
Jos ihan puhtaalla pitää soittaa ni 30 wattia taitaa olla armotta liian vähän. 100-150 wattia ni alkaa headroom riittämään. Fenderin ja Tech21:n trankut omaavat kuulemma nätin kuuloiset kliinit. Tuosta viulutaajuuksiin soveltuvuudesta en osaa sanoa. Randall taas on enemmänkin heviin soveltuva. Ketjun aloittajalle voin kyllä suositella, unohdin tuossa ekassa postauksessa mainita. Toisella kitaritsallamme on tuollanen Randall G2 100:n watin versiona kahdella 12-tuumaisella ja kyllä jytisee.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Rontt
29.11.2005 21:33:49
Itselläni toistaiseksi kotikäytössä Peaveyn studio pro 112 65w, aika rouheat säröt lähtee kieltämättä! makuasioita tietysti.
ravensoul
30.11.2005 12:18:46 (muokattu 30.11.2005 12:22:37)
Huomioitko että Peavey Classic 30 on putkivahvistin? 100w trankkuna kuulostaa ihan sopivalta mutta pitäisikö putkivahvistimellakin olla noin suuria lukuja jotta voi soittaa puhtaasti?

Käsittääkseni se putkivahvarin kovempi möykkä pienempiin tehoihin nähden johtuu juuri siitä, että pääteasteen voi antaa huoletta mennä rosolle ja aina vain kuulostaa hyvältä ja paremmaltakin. Jos ihan kliiniä haluaa, pitää olla headroomia ihan samalla lailla kuin trankkuvehkeessäkin.

EDIT: tämä "tieto" siis ihan logiikkapohjalta, kun en ole putkivahvistinta koskaan omistanu.
dismal
30.11.2005 12:26:54

Muukin mainostama Hughes & Kettnerin härveli kyllä vaikutti melkosen äijältä, mutta kyllä tuosta näköjään saa maksaakin sen mukaisesti. Ellei se sitten irtoaisi huutiksesta vähän rapealla 400€ mutta veikkaan että hinta kapuaa vielä tuosta. Taas Migon mainostama Randali näytti ihan näpäkältä, pykälää suurempi malli RG100SCG2 toki näytti houkuttelevammalta. Vaan mietintä ja metsästys jatkukoon vielä, vinkkejä saa antaa lisää... Kiitos kuitenkin tähänastisista!
There are no stupid questions, just stupid people.
Migo
30.11.2005 12:53:56 (muokattu 30.11.2005 12:54:35)
Omia kokemuksia tuosta Randall rg75/g2, niin toimii kyllä erityisen hyvin bändikäytössä. Ite pidin joskus ibanezin sm-7 pedaalia siinä vahvarin kaverina, ja tuli ihan perkuleen hyvä soundi.
Edit: ja onhan tuossa kaapille liitäntä.
Muuki
30.11.2005 13:11:21
Muukin mainostama Hughes & Kettnerin härveli kyllä vaikutti melkosen äijältä, mutta kyllä tuosta näköjään saa maksaakin sen mukaisesti. Ellei se sitten irtoaisi huutiksesta vähän rapealla 400€ mutta veikkaan että hinta kapuaa vielä tuosta. Taas Migon mainostama Randali näytti ihan näpäkältä, pykälää suurempi malli RG100SCG2 toki näytti houkuttelevammalta. Vaan mietintä ja metsästys jatkukoon vielä, vinkkejä saa antaa lisää... Kiitos kuitenkin tähänastisista!

Joo, se onkin uutena vähän isohko tuohon budjettiin, mutta tiiä vaikka 450 euroon tuo H&K lähtis. Mutta valitsehan aivan rauhassa. Ja lycka till ;)
Mittään en oo kirjottanu alle
Spike
01.12.2005 10:44:30
Jos ihan kliiniä haluaa, pitää olla headroomia ihan samalla lailla kuin trankkuvehkeessäkin.

Minkä takia pitäis olla ihan ultracleaniä? Sellanen pieni saundin murtuminen kuulostaa hyvältä.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
ravensoul
01.12.2005 12:18:17 (muokattu 01.12.2005 12:18:32)
Minkä takia pitäis olla ihan ultracleaniä? Sellanen pieni saundin murtuminen kuulostaa hyvältä.

Jos kaikki ei tykkää? Tai pitäs soittaa joku überhempeilybiisi näppäillen ja kauniilla ilmavalla tilakaiulla yms., ni ei siihen kyllä minkäänsorttinen roso sovellu. Enivei, kliiniä tuo kuriken tuossa oli hakemassa. Nii ja, jos haluaa vain pientä murtumista, ni pitää ottaa huomioon soittodynamiikka ja jättää jo senki takia vähä headroomia.
kuriken
01.12.2005 13:29:24
Jos kaikki ei tykkää? Tai pitäs soittaa joku überhempeilybiisi näppäillen ja kauniilla ilmavalla tilakaiulla yms., ni ei siihen kyllä minkäänsorttinen roso sovellu. Enivei, kliiniä tuo kuriken tuossa oli hakemassa. Nii ja, jos haluaa vain pientä murtumista, ni pitää ottaa huomioon soittodynamiikka ja jättää jo senki takia vähä headroomia.

Jep. Kiitos vastauksista. Pieni rosokin kuulostaa kivalta tarvittaessa, mutta tärkeämpää on että viululla ja kitarallakin saa ihan luonnollisen kuuloisia puhtaita soiteltua. Soitan monipuolista musiikkia niin tarvitsen monipuolisen vahvistimen. Nyt näyttää vahvasti siltä että etsin itselleni käytettynä Randall RG75 tai RG100. Ehkä kuitenkin RG75 ja siihen chorus pedaali + muita härpäkkeitä.
tenkainen
01.12.2005 13:35:56 (muokattu 01.12.2005 13:36:40)

Jep. Kiitos vastauksista. Pieni rosokin kuulostaa kivalta tarvittaessa, mutta tärkeämpää on että viululla ja kitarallakin saa ihan luonnollisen kuuloisia puhtaita soiteltua. Soitan monipuolista musiikkia niin tarvitsen monipuolisen vahvistimen. Nyt näyttää vahvasti siltä että etsin itselleni käytettynä Randall RG75 tai RG100. Ehkä kuitenkin RG75 ja siihen chorus pedaali + muita härpäkkeitä.

Jos löydät jostain Roland Jazz Chorus 120:n, osta pois! Puhtaat legendaariset, ja bright-switchin ansiosta on niin prkleen kirkas kaveri tarvittaessa.
Noita on vaan niin kovin niukasti liikkeellä, ja tahtovat alkaa olemaan aika hinnakkaita pirulaisia.

E: Niin ja säröt täytyy ottaa erillislaitteista...
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37
ravensoul
01.12.2005 13:56:35
Älä kuriken osta Randallia, jos haluat puhtaan saundisi olevan myös nättiä. Minä en ainakaan kovin tykännyt, kun kokeilin RG100SC:tä. Ennemmin vaikka joku Fender tai Roland. Tech21 on trankkuvehkeistä parhaan kuulonen kliinillä. Hyvänä esimerkkinä Viikatteen Kaarle. Tosin kalliitakin ovat tehokkaammat mallit.
Migo
01.12.2005 19:10:06
Älä kuriken osta Randallia, jos haluat puhtaan saundisi olevan myös nättiä. Minä en ainakaan kovin tykännyt, kun kokeilin RG100SC:tä. Ennemmin vaikka joku Fender tai Roland. Tech21 on trankkuvehkeistä parhaan kuulonen kliinillä. Hyvänä esimerkkinä Viikatteen Kaarle. Tosin kalliitakin ovat tehokkaammat mallit.

Kyllä noista randallin vahvareistakin nätin cleanin saa. Ei ehkä heti ensi yrittämällä, mutta täytyy vähän jaksaa hienosäätää :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)