-K- 29.11.2005 15:00:21 | |
---|
Niinpä... Mitenkäs seuraavanlainen ajatusmalli: Osta se Framuksen 2x12" -kaappin (300 euroa). Testaa ja jos et tykkää niistä V30:stä, laita elementit vaihtoon. Esim. Greenbackit maksaa uutena n. 200 euroa/pari, ja noista V30:stä saat vähintään satasen. Ja budjetti pitää... JuSu Käsittääkseni ei framuksista saa oikeen alea, eli se sivuilla oleva 329e on tiukka. Ei suotta elämys. |
Takajeejee 29.11.2005 15:05:09 (muokattu 29.11.2005 15:05:51) | |
---|
Käsittääkseni ei framuksista saa oikeen alea, eli se sivuilla oleva 329e on tiukka. Joo niin musamaailmakin sanoi. "Bad artists always admire each others work." |
Takajeejee 29.11.2005 15:21:21 (muokattu 29.11.2005 15:21:40) | |
---|
Millasiakohan ovat nuo Ibanezin vehkeet kaappipuolella? Hintaa niillä ei ainakaan näyttäisi olevan paljoa. "Bad artists always admire each others work." |
JuSu 29.11.2005 15:23:48 (muokattu 29.11.2005 15:24:44) | |
---|
Käsittääkseni ei framuksista saa oikeen alea, eli se sivuilla oleva 329e on tiukka. Okei. Oletetaan sitten, että myydessä niistä V30:stä saa 63,50 euroa / kpl (mikä on aivan realistinen hinta, 64,1 % uuden hinnasta). Luonnollisesti edelläolevassa välimerkkiin yhtyvässä laskelmassa on huomioitu Greenbackien oikea hinta 99 euroa / kpl, aikaisemmassa kirjoituksessani pyöristin räikeästi sataseen. Pahoittelut siitä. Ja budjetti pitää. JuSu EDIT: Sarkasmiin kykenemättömille --------> =) I'm afraid of the candle but live for the flame. |
Jag 29.11.2005 16:05:52 | |
---|
Niinpä... Mitenkäs seuraavanlainen ajatusmalli: Osta se Framuksen 2x12" -kaappin (300 euroa). Testaa ja jos et tykkää niistä V30:stä, laita elementit vaihtoon. Esim. Greenbackit maksaa uutena n. 200 euroa/pari, ja noista V30:stä saat vähintään satasen. Ja budjetti pitää... JuSu Tässähän ois ideaa. Itselläkinkaapin hankinta just alla. Classic 30 sen kaveriks etin sitä "alapäätä". Oon miettiny tota Marsun 1936 tosta ,mut 450€ maksaa uutena. Joten tuo Framuksen kaappi vois olla erittäinkin hyvä vaihtoehto. "Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo) |
kunnasja 29.11.2005 18:30:11 | |
---|
Vahvasti toista mieltä olen. Meillä on tuommoinen perusmarsu ja Behringeri samalla treenikämpällä ja kyllä se ero on melkoinen. Behringerin yläpää kuulostaa aika karmealta jos vertaa tuohon Marsuun. Alapää on myös todella löysä. Ole vain :) Mutta on se vertailu meidänkin kämpällä päällä jatkuvasti ja pysyn sanojeni takana. Ei se Behku välttämättä _parempi_ ole kuin Marsu, mutta ihan hyvin se kestää vertailun. Siis mielestäni. Ja itse asiassa aika monen muunkin "vakavasti otettavan" tahon mielestä... (Ei ole tarkoitus pullistella tuolla lauseella, tarkoitan vain, että en ole ainoa joka tätä mieltä on - jotkut vertailua kestävät arvostelijat tuolla "piireissä" ovat myös.) |
superfly 29.11.2005 18:39:31 (muokattu 29.11.2005 18:41:29) | |
---|
Ole vain :) Mutta on se vertailu meidänkin kämpällä päällä jatkuvasti ja pysyn sanojeni takana. Ei se Behku välttämättä _parempi_ ole kuin Marsu, mutta ihan hyvin se kestää vertailun. Siis mielestäni. Ja itse asiassa aika monen muunkin "vakavasti otettavan" tahon mielestä... (Ei ole tarkoitus pullistella tuolla lauseella, tarkoitan vain, että en ole ainoa joka tätä mieltä on - jotkut vertailua kestävät arvostelijat tuolla "piireissä" ovat myös.) Niinpä, tottahan tuo ja onhan Marshallin kaappiakin monenlaista. Samoin Behringerin. Nämä meidän kämpän yksilöt vaan sattuivat olemaan kotoisin ihan eri planeetoilta puisemmissakin korvissa. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
tooms 29.11.2005 19:51:26 | |
---|
Hmph.. itekkin oon aatellut tuota Framusta. Katotaan sitten miten kaappi oikeen "honottaa". Se mikä ei tapa, vahvistaa |
Takajeejee 29.11.2005 20:12:09 (muokattu 29.11.2005 20:14:52) | |
---|
Hmph.. itekkin oon aatellut tuota Framusta. Katotaan sitten miten kaappi oikeen "honottaa". Kerroppa sit mullekkin ;) E: BTW eikös painconffessorin jompikumpi käytä Behringerin kaappia? Levyllä ei ainakaan kakalta kuullosta, päinvastoin. Mutta tiiä sitten. Pitäs ite testiä ja vertailla. "Bad artists always admire each others work." |
-K- 29.11.2005 20:32:09 | |
---|
Kerroppa sit mullekkin ;) E: BTW eikös painconffessorin jompikumpi käytä Behringerin kaappia? Levyllä ei ainakaan kakalta kuullosta, päinvastoin. Mutta tiiä sitten. Pitäs ite testiä ja vertailla. Kesällä keikoilla oli kummallakin behkun S-sarjaa. Ja framuksen kaapista. On hyvä, siis omasta mielestäni. Pureva lisä bändisoitossa verrattuna vaikka marsun 1960-kaappiin. Nenäkäs soundi, jotkut kutsuvat termillä honottava. Aika "punchy", eli ei massiivista alapäätä. Kaappi elää aika paljon basson mukana, on 17mm vaneria. Itsellä tilattuna framuksen 4x12", on tuo koko enemmän mun juttu. Kumpikin 2x12" jää tällä näkymin reeniskaapeiksi, johtuen etäisyyksistä bändiprojekteissa. Ei suotta elämys. |
jussimus 29.11.2005 21:35:55 | |
---|
Kesällä keikoilla oli kummallakin behkun S-sarjaa. Ja framuksen kaapista. On hyvä, siis omasta mielestäni. Pureva lisä bändisoitossa verrattuna vaikka marsun 1960-kaappiin. Nenäkäs soundi, jotkut kutsuvat termillä honottava. Aika "punchy", eli ei massiivista alapäätä. Kaappi elää aika paljon basson mukana, on 17mm vaneria. Itsellä tilattuna framuksen 4x12", on tuo koko enemmän mun juttu. Kumpikin 2x12" jää tällä näkymin reeniskaapeiksi, johtuen etäisyyksistä bändiprojekteissa. Eiks sunkaan Framus oo vieläkään tullu :) |
-K- 29.11.2005 21:44:38 (muokattu 29.11.2005 21:47:52) | |
---|
Eiks sunkaan Framus oo vieläkään tullu :) Ny ylläri ylläri ei. Fak, oli edellisen maahantuojan kans vähän toista. Vaikka hinnat kaapeissa korkeammat olikin niiin viikossa tai parissa olivat kotiovella. EDIT: Toki kustannussyistä ymmärrän että odotetaan kunnon läjää ennenkuin tilataan. Mutta ei ole mukava odottaa ei... Ei suotta elämys. |
jussimus 29.11.2005 22:09:34 | |
---|
Ny ylläri ylläri ei. Fak, oli edellisen maahantuojan kans vähän toista. Vaikka hinnat kaapeissa korkeammat olikin niiin viikossa tai parissa olivat kotiovella. EDIT: Toki kustannussyistä ymmärrän että odotetaan kunnon läjää ennenkuin tilataan. Mutta ei ole mukava odottaa ei... Mulla on ainaki kaappi-GAS ollu ja menny jo aikoja sitten...mutta siitä huolimatta jaksan odottaa Framusta, jotta pääsisin vertailemaan sitä Marsun 1936:n kanssa ja sitten myymään jommankumman poies. |
Jotenkin aina jaksaa hymyilyttää tämä termi "marshallin kaappi". Ketkä on vähän enemmän kuvioissa pyörineet ja kamoja testailleet/omistaneet niin tietää että niitä on about miljoona erisoundista. Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä.. |
Twinkle 29.11.2005 23:17:33 | |
---|
Millasiakohan ovat nuo Ibanezin vehkeet kaappipuolella? Hintaa niillä ei ainakaan näyttäisi olevan paljoa. http://solar.hamk.fi/~foholmqtu/laitetestaus/ Tuolla on ny uutta juttua siitä miltä tuo näyttää tuo iban kaappi. ihan menettelevä rassi se minusta oli, jotakuinkin samaa tasoa kuin behringerit. Osta tuo pois, se on uuden veroinen, ite tartten vähän erilaista kaappi-ratkaisua omille proggiksilleni. |
kunnasja 30.11.2005 00:33:28 | |
---|
Niinpä, tottahan tuo ja onhan Marshallin kaappiakin monenlaista. Samoin Behringerin. Nämä meidän kämpän yksilöt vaan sattuivat olemaan kotoisin ihan eri planeetoilta puisemmissakin korvissa. Juup. Meikäläisen oma Marsu on melko kökkö, en ole siihen 100% tyytyväinen. Olen ajatellut vaihtaa johonkin, esim Tech21 kaapit on kokeilematta. Peaveyta olen kuullut kehuttavan, ja Behkusta on kohtuulliset kokemukset. Eihän se mikään hi-end vimpain ole, mutta loppupelissä merkkaa kuitenkin enemmän se, mitä kaapin edessä on kuin se kaappi itse. E: BTW eikös painconffessorin jompikumpi käytä Behringerin kaappia? Levyllä ei ainakaan kakalta kuullosta, päinvastoin. Mutta tiiä sitten. Pitäs ite testiä ja vertailla. Molemmat kitaristit käyttävät Behringerin kaappeja, joihin ajavat Englin nuppeja. Olin äänittämässä alkusyksystä tulevaa uutta kiekkoa, jona aikana tutustuin kyseiseen setuppiin. Uuden levyn soundit on paremmat ku debyytin... |
oiva tumpeloinen 30.11.2005 01:54:51 | |
---|
Jotenkin aina jaksaa hymyilyttää tämä termi "marshallin kaappi". Ketkä on vähän enemmän kuvioissa pyörineet ja kamoja testailleet/omistaneet niin tietää että niitä on about miljoona erisoundista. Mun mielestä tuossa ei ole juurikaan epäselvyyksiä. Tai siis onhan Marshallilla enemmän kaappimalleja kuin tyhmempi osaa laskeakaan, mutta täällä kun puhutaan Marsun 4x12" kaapista, on se melkein poikkeuksetta 1960. |
koponen 30.11.2005 02:40:07 (muokattu 30.11.2005 02:42:18) | |
---|
Mun mielestä tuossa ei ole juurikaan epäselvyyksiä. Tai siis onhan Marshallilla enemmän kaappimalleja kuin tyhmempi osaa laskeakaan, mutta täällä kun puhutaan Marsun 4x12" kaapista, on se melkein poikkeuksetta 1960. Pardon my french, mutta noita 1960 on ainakin kolmea mallia:A/B, AC/BC, AV/BV jotka menee seuraavasti: 1960A/B = G12T-75 1960AC/BC = re-issue greenbackit 1960AV/BV vintage 30 tyyppimerkinnässä A ja B kirjaimet tarkoittaa ala- tai yläyläkaappia ja jotkut on stereo/mono kytkimellä. Oletko tosiaan sitä mieltä että kaikki 1960:t kuulostaa samalta? Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä.. |
Volle 30.11.2005 02:47:58 | |
---|
Oletko tosiaan sitä mieltä että kaikki 1960:t kuulostaa samalta? Ehdottomasti yleisin noista on kuitenkin tuo g12t-75:lla ladattu malli, joka munkin mielestäni on se "Marsun peruskaappi", johon viitataan. Mutta joo, Marsuja on tosiaan moneen lähtöön eivätkä kaikki 1960:t samalta kuulosta. Omakin komeroni on hieman harvinaisempi Marshall 1982B g12h-100:lla. Nam. |
oiva tumpeloinen 30.11.2005 02:48:14 (muokattu 30.11.2005 02:51:41) | |
---|
Pardon my french, mutta noita 1960 on ainakin kolmea mallia:A/B, AC/BC, AV/BV jotka menee seuraavasti: 1960A/B = G12T-75 1960AC/BC = re-issue greenbackit 1960AV/BV vintage 30 tyyppimerkinnässä A ja B kirjaimet tarkoittaa ala- tai yläyläkaappia ja jotkut on stereo/mono kytkimellä. Oletko tosiaan sitä mieltä että kaikki 1960:t kuulostaa samalta? Olisi taas pitänyt ajatella loppuun...... Siis tarkoitin malleja 1960 A ja B. Onhan niissäkin soundi pikkaisen erilainen, mutta idea tullee selväksi. Vai eikö sulle jotenkin ole selvä käsite "perus"Marshall? Edit: Tuo perus -maininta liittynee jotenkin siihen, että suurimmalla osalla Marshallin käyttäjistä on omistuksessa tai vähintäänkin kokemuksia tuosta kaapista. Varsinkin 1960A-kaapista. |