Aihe: Mitä efektejä teiltä löytyy!
1 2 3 4 5 6 7
Kitarasankari
13.07.2003 15:32:56
Morley bad horsie wah 1
Boss cs-3 compressoin sustainer
Marshall jh-1 jackhammer
Boss bd-2 blues driver
Ibanez cf-7 chorus/flanger
Boss dd-3 digital delay

jos jollain on myydä jotain pedaalimallista noise gatea tai eequuta niin pistäkääpäs pikaviestiä
Hyvää kesää ja kaikille pesää...
jj86
13.07.2003 15:51:02
Zoom 505

Amen!
Mun Äidinkieli kusee aika rankasti.
shcircus
13.07.2003 18:49:40
ts9
bf2
dd3
big muff deluxe

..ja ibanez super metal :)
OSTETAAN: small stone phaser.
Jani The Rock
14.07.2003 15:51:53

Tasan yksi efekti, ProCon Turbo Rat. Onhan noita joskus ollut enempikin, mutta kun ei muista polkea niitä.
"I don`t wanna be a rock`n roll star, just wanna play my honky guitar..." -Peer Gynt
Paranoid
14.07.2003 16:14:52
Löytyy Marshall Jackhammer, Ibanez wh-10 wah wah, boss ds-1 sekä Ibanez pue 5 multiefekti.
Homma hanskassa, hanska hukassa :P Helvetti on --> Täällä
HCW
14.07.2003 17:00:39
Boss GT-3 ja Metal Zone.

Wah olisi hankinnassa.
Jos olen huomaamattani kuollut,keneltä kysyn kelloa?-Pablo Neruda.
Master of reality
14.07.2003 17:22:34
Mulla ei ole mitään efektejä! Että repikää siitä! Tosimies ei efektejä kaipaa! :)
hemmo
14.07.2003 18:57:01

Mulla ei ole mitään efektejä! Että repikää siitä! Tosimies ei efektejä kaipaa! :)

Ai että tää on loistofoorumi. Jätkä selittää ihan pokkana ettei sillä ole (=tarvii) mitään hiton efektejä ja heti on itse aloittamassa ketjua halvoista multiefekteistä.

On eri asia olla esim. bluespuristi, joka ei vakaumuksellisista syistä käytä efektejä, kuin että ei ole niihin varaa.
Säröä beibi!
Sleepless
14.07.2003 19:59:26
Ai että tää on loistofoorumi. Jätkä selittää ihan pokkana ettei sillä ole (=tarvii) mitään hiton efektejä ja heti on itse aloittamassa ketjua halvoista multiefekteistä.

On eri asia olla esim. bluespuristi, joka ei vakaumuksellisista syistä käytä efektejä, kuin että ei ole niihin varaa.

Osaatko Hemmo yhtään arvioida paljon sulla on rahaa kiinni soittokamoissa? Tuo sun kamalistas on aika tyrmäävä =).
Ostetaan Jacksonin talla --> jt500/jt580 double locking tremolo. Tarjoa myös Schallerin floikkia.
Imper
14.07.2003 22:18:49 (muokattu 14.07.2003 22:20:28)

Laudassa:

- Cry Baby Wah
- Boss SD-1
- Ibanez DE-7 Delay

Idlenä:

- Ibanez TS9-DX Turbo TubeScreamer
- Boss MT2 Metal Zone
- Ibanez DL-10 Delay
- Boss CH-1 Chorus
- Lead Foot volumepedaali

Perkele, Tubescreamerista toinen plugi paskana, joutuu käyttään SD-1:stä. Onko jollain kertoa mitä uusi plugi Tubescreameriin kustantaa? Saattaisi edesauttaa sitä, että jaksan kiikuttaa sen korjaukseen.:)

Ja kai noita efektejä voisi myydä pois, kun ei niitä oikeen tule käytettyä/tarvi. Delay ja Wah oikeestaan ainoot mitä tarvii.
Everyone is a per-son
Imper
14.07.2003 22:19:37 (muokattu 14.07.2003 22:20:07)

EDIT: ääääh, lainaus- ja kumitusnappi menevät sekaisin.
Everyone is a per-son
Quu
15.07.2003 09:58:22

Ja kai noita efektejä voisi myydä pois, kun ei niitä oikeen tule käytettyä/tarvi. Delay ja Wah oikeestaan ainoot mitä tarvii.

Onko sulla muuntaja MT-2:een?
Jos on niin mihin hintaan voisi irrota pedaali+muuntaja?
Mitään en oo koskaan ottanu! Koskaan en oo mitään ottanu!
Jabe
15.07.2003 10:07:15 (muokattu 15.07.2003 10:08:45)

P*** :-( , Tubescreamerista toinen plugi paskana, joutuu käyttään SD-1:stä. Onko jollain kertoa mitä uusi plugi Tubescreameriin kustantaa? Saattaisi edesauttaa sitä, että jaksan kiikuttaa sen korjaukseen.:)

Toistan jälleen klassisen analogiani: Plugi on niinko pippeli ja jakki on niinko pimppi.

Eli siinä sun Tubescreamerissä ei ole plugeja, vaan kaksi jakkia. Semmoinen jakki sinänsä ei maksa kuin ehkäpä euron tai kaksi. Mutta tuskinpa se sinällään on rikki. Joku juotos on varmaankin irti. Voit viedä korjattavaksi musakauppaan - maksaa jonkun verran. Jos sulla on joku kaveri, joka harrastaa elektroniikkaa, ja osaa juottaa, niin tuleepi halvemmaksi. Vika voi tietysti olla joku muukin (kytkin tms.).
Häät ilman tansseja on kuin kusellakäynti ilman pierua.
Swan
15.07.2003 10:12:50
Boss DS-1 Distortion
Boss MD-2 Mega Distortion
Boss BF-2 Flanger
Line6 PODxt
Bespeco Weeper Wah (en haluaisi myöntää, että tämän omistan)
Steve Vain neuvo kitaristeille: "Käytä aurinkovoidetta ja kondomia... Periaatteessa, jos pidät musiikista ja instrumentistasi, kaikki muu pitää huolen itsestään. Keskity määränpäihisi ja ymmärrä ne."
Jarski
15.07.2003 10:27:54
Boss deals:

Ds-1, Aw-3, Ch-1, MD-2, Ps-2...Ja Wahi etsinnässä.
possum
15.07.2003 11:00:05
Boss DM-1
Fender Echo Reverb III
Ibanez AD-80
Ibanez AD-220
Ibanez CP-830
Ibanez PT-707
Mica Wau Wau Fuzz
MXR 10 Band EQ
Keppi
15.07.2003 12:17:26

Kyllähän musta tossa toisaalta on ihan järkeekin. Itse oon vaan miettiny, ett ois toisaalta paljon huolettomampaa, ku ne ois noita helkutin polkimia.

Joskus ku oon vaan vieny vahvarin kotiin ja soitellu sitä ilman mitään efektejä, ni on huomannut miten helkatin hyvälle ihan tollainen puhdas putki-styrkkari kuulostaa ilman lisälaitteitakin. Monesti, ku siihen sitt lyödään jotain chorusta tai flangeria..tai muuta vastaavaa, ni tavallaan soundista häviää se "aitous". Tottakait putkistyrkkareilla on sitt tää teho-ongelma, ett on vaikee saada hyvää soundii ilman lisälaitteita...sillain ettei korvat särkys.

En mä siis mitenkään oo efektejä vastaan! Itsellänikin niitä on useita...enkä mä nyt tiedä, ett tekeeks se kenestäkään tosimiestä, jos niitä ei käytä?!;)

Bluespuristismistä sen verran, ett olihan Stevie Ray:llä paljon efektejä ja oli silti tosi blues?!
Juuup!
hemmo
15.07.2003 12:35:50

Keppi:
Joskus ku oon vaan vieny vahvarin kotiin ja soitellu sitä ilman mitään efektejä, ni on huomannut miten helkatin hyvälle ihan tollainen puhdas putki-styrkkari kuulostaa ilman lisälaitteitakin. Monesti, ku siihen sitt lyödään jotain chorusta tai flangeria..tai muuta vastaavaa, ni tavallaan soundista häviää se "aitous".

Olen useasti selittänyt, että varsinkin aloittelevan kitaristin kannattaa ottaa se sähköinen soitto haltuun ensin ihan ilman mitään vätkyttimiä. Sitten myöhemmin taitojen karttuessa sitä saundia voi, ehkä, maustaa niillä lisälaitteilla.
Sillai minäkin kotona soittelen, useimmiten, ilman pedaaleita.

Oikeastaan akustinen kitara on vielä parempi aloitusväline, koska jos sillä oppii soittamaan, on sähkis sen jälkeen ihan helppo nakki.

Ja mainitsen toki, että ostin itse aluksi sellaisen huonon teräskielisen akustisen ja sitten aika nopeasti sähkiksen, pikkustyrkkarin JA särön.

Bluespuristismistä sen verran, ett olihan Stevie Ray:llä paljon efektejä ja oli silti tosi blues?!

Rohkenen mainita, ettei SRV mikään bluespuristi ollut, vaan rohkea innovaattori.
Säröä beibi!
Piirakka
15.07.2003 14:52:25
P*** :-( , Tubescreamerista toinen plugi paskana, joutuu käyttään SD-1:stä. Onko jollain kertoa mitä uusi plugi Tubescreameriin kustantaa? Saattaisi edesauttaa sitä, että jaksan kiikuttaa sen korjaukseen.:)

Onko noissa uusissa tubescreamereissä jakit kiinni piirilevyssä? Jos ei niin osta yksi stereo jakki ja juota se tilalle..

Mulla katkes Bossin CS-2:sta joskus jakin se jousisysteemi joka ottaa samalla signaalin plugin kärjestä, tein kuten nyt sua käsken..
"Marshall Valvestatet suosiolla verkonpainoiksi."-Matti, Tehosekoitin
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)