Aihe: Straton valinta, 400e käytössä
1 2 3 4 5
booster
14.07.2003 09:32:08 (muokattu 14.07.2003 20:20:44)
Olen ostamassa tässä Stratoa. Vaihtoehtoja on seuraavanlaisia:
- Squierin strato, v. 85 Japanissa tehty, ruusupuuotelauta, vaahterakaula, leppä/basswood body, 400 euroa *
- PeteH:n Alvarez, 380 euroa *
- Uusi Squier Std, 300 euroa
- Mexico-Fendereitä, ~400 euroa
- Yamaha Paficica 812W, 500 euroa *
- Fender (mexico) Richie Sambora signature, 500 euroa *
- Squier Strat, 150 euroa

(* = tinkaamaton hinta)
Mielipiteitä kehiin. Alvarez ja tuo japsi-Squier tuntuu mielenkiintoisilta, kuinkas nuo pärjää Mexico-Fenkuille vai onko se toisinpäin?

EDIT:
Täydennystä
Kitarakamakaavio
Wanted:
Strato Fender, Squier, Tokai, mielellään T:reen alueelta
Super Overdrive tai Blues Driver
jogo3000
14.07.2003 09:35:10

En tiedä onko tästä apua, mutta ainakin viime aikoina on minulla ollut hyvät kokemukset niin Mexico Fendereistä kuin Squiereistakin. Ei ole paljon ollut laatuongelmia näkemissäni kappaleissa.
I'm a whiskey rock'n'roller.
Keppi
14.07.2003 10:17:55
Omasta kokemuksestani voisin suositella mexicon stratoo. Oon aika montaakin yksilöö kokeillu ja kaikki on ollu poikkeuksetta hyviä. Squiereita taas oon kokeillu huonojakin. Fender (mexico) Richie Sambora signaturea en taas missään tapauksessa suosittele! Oon niitäkin tullu kokeiltua ja ovat olleet suorastaan surkeita. Voihan toki olla, ett joku hyvä yksilökin on jossain päin maailmaa, mutt jos tilaat jostain Thomanilta, ni en kyllä suosittele!
Yamahasta mulla on kokemusta sen "karvahattuversion" perusteella...olikohan malli 112?? Ihan kohtalainen...ja on ainakin oikeesta puusta tehty, mutt ei kyllä mikään loistelias mun mielestä.
Sitt oli se yks vielä(?), mistä mulla ei nyt kokemusta ole, mutt noista suosittelisin ehdotomasti mexicon stratoo.
Juuup!
booster
14.07.2003 10:58:50 (muokattu 14.07.2003 10:59:13)
Uskaltaisiko Mexicoa ostaa sokkona, Lahdesta postitettuna?
GAS nostelee kierroksia hallitsemattomasti, kun tarjolla olisi valkoinen strato kovalla laukulla..
Kitarakamakaavio
Wanted:
JuSu
14.07.2003 11:16:35 (muokattu 14.07.2003 11:18:33)
Uskaltaisiko Mexicoa ostaa sokkona, Lahdesta postitettuna?
GAS nostelee kierroksia hallitsemattomasti, kun tarjolla olisi valkoinen strato kovalla laukulla..

Kitaran osto sokkona on aina riski.

Yritä sopia myyjän kanssa, että voit halutessasi palauttaa kitaran. Tällöin tosin tulee ylimääräisiä rahtikuluja, mutta parempi niin kuin soitella käteensopimattomalla kitaralla.

Matkahuolto lienee kuitenkin halvempi ja nopeampikin.

JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man."
booster
14.07.2003 11:23:14
No, kyllä tuo Squier täytyy ainakin ensin testata, kun mahdollista kerran on.

Joku voisi heittää arvioita '85 japsi-Squierin ja mexico-Fenderin laatueroista?
Kitarakamakaavio
Wanted:
Hotakainen
14.07.2003 12:28:35
Mulla on tuommoinen Alvarezin strato. Sillä on ainakin helvetin hyvä ja helppo soittaa. Jos tuohon 380:iin sen saat, niin kannattaa ostaa. Sehän on muotoilultaankin hieman erilainen, kuin normaali strato, etten sanoisi että jopa hienompikin.
Talbot on oikeasti hyvä auto...
LaXu
14.07.2003 15:10:39
Minun valintani olisi Yamaha Pacifica 812W. Seymour Duncan mikit, lukkovirittimet jne.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
Jani The Rock
14.07.2003 15:49:47

Säästä pikkusen lisää ja osta japsi-Strato.
"I don`t wanna be a rock`n roll star, just wanna play my honky guitar..." -Peer Gynt
booster
14.07.2003 17:02:11
Minun valintani olisi Yamaha Pacifica 812W. Seymour Duncan mikit, lukkovirittimet jne.

Noi kuulostaa kyllä hyvältä, mutta myyjän mielestä kitara ei kuulosta kovasti Stratolta, vaan Super-Stratolta, joltakin PRS:n tyyppiseltä. Ja haen nimenomaan sitä strato-saundia.

Säästä pikkusen lisää ja osta japsi-Strato.

Kyllähän multa rahaa löytyis tällä hetkellä vaikka jenkkistratoon, mutta olen asettanut tuon 400 euroa rajaksi syystä että talvellakin täytyy olla rahaa, se opintotuki kun ei ihan kaikkeen riitä..

Japsi-squierin omistaja tulee testauttamaan keppiään perjantaina. Täytyy sitä ennen käydä testaamassa vaikka kaupassa mexico-stratoa, niin on vähän omaakin vertailupohjaa.

Kiitoksia tässä vaiheessa mielipiteistä, lisää otetaan vastaan!
Kitarakamakaavio
Wanted:
Gypsy
14.07.2003 17:15:01
Hep. Noi tokain 80 luvun stratothan on ihan uskomattomia. Siis älyttömän hyvälaatusia. Niitähän pidetään parempina kun jotain amerikan stratoja ja niitä saa johonkin 400-500 euroon. Ja rhcp:n frusciantellakin on ainakin ollu semmonen. Taidanpa ite ostaa semmosen. 62 reissue fender japan stratosta en tykänny. Eikä oikeen ees soinu niinku straton kuuluu. Poppeli body. Ja se oli aivan liian kevyt
Fortune
14.07.2003 17:30:19
Viime perjantain KePössä oli J-suussa sijaitseva kermanvärinen Tokai-strato alle kolmensadan (muistaakseni).

Vähän rupesi jo GAS kutittelemaan, kun vaimoke on sielläpäin käymässäkin, mutta tempaisin ehkäisymielikuvan esiin (eli Les Paulin) ja puhelin pysyi pöydällä koskemattomana.
Soittakaa Arkanoid!
Auta köyhää, osta Talman, katso tori.
Kitarasankari
14.07.2003 18:13:30
kyllä tohon mehikon stratoon ite rahat laittaisin tai siis n. 3vuotta sitten laitoinkin ja tyytyväinen olen. viimeistely on mun fenkussa ainakin ollu ihan jenkkien luokkaa ja muutenkin toimiva peli. ite en kyllä päässy tota silloin testaamaan ku sen ostin mutta onneks sattui hyvä kitara, en silti suosittele että ostat kitaraa ennen ku oot sitä testannu.
Hyvää kesää ja kaikille pesää...
HS
14.07.2003 19:01:05
Terve

Olen ehkä ostamassa tässä Stratoa. Vaihtoehtoja on seuraavanlaisia:

Squierin strato, v. 85 Japanissa tehty, ruusupuuotelauta, vaahterakaula, leppä/basswood body, 400 euroa

-Japanin Squierit ovat hyvän ( jopa erinomaisen) kitaran maineessa joten kannattaa ehdottomasti testata. Tämänhän jo kyllä tiesitkin :)

PeteH:n Alvarez, 380 euroa
-Alvarezia soittelin vuosi takaperin Musamaailmassa ja hyvältä vaikutti. Äimistelin hintaa ja laatua. Hyviä kitaroita. Meinasi lähteä matkaan. Onneksi sain pidäteltyä itseäni.

Uusi Squier Std, 300 euroa
-Vastaavaa Squierin Teleä olen soittanut ja hmm... Onhan se uusi ja kaikkea mutta... Tuskin pesee yhtään näistä.

Mexico-Fendereitä, ~400 euroa
-Pinkkiä Mehikon Stratoa soittelin talvella Tampereen Musiikissa ja ei siitä pahaa sanottavaksi löytynyt. Varsin SRV-tyylinen soundi irtosi ainakin siitä yksilöstä. Hienokin oli.

Yamaha Paficica 812W, 500 euroa
-Ei kokemuksia.

Fender (mexico) Richie Sambora signature, 500 euroa
-Ei kokemuksia. Samborasta tai ko. Stratosta.
booster
14.07.2003 20:02:02 (muokattu 14.07.2003 20:20:13)
Plussa HS:lle kattavasta analyysistä.. =)

EDIT:
Pyörsin jo ei-osto-päätökseni..
Kitarakamakaavio
Wanted:
booster
15.07.2003 17:49:17 (muokattu 15.07.2003 17:50:05)
Kävin vertailupohjan saamiseksi testailemassa stratoja lähikaupassa..
Testasin 3-4 Mexico Fenderiä (ovh 800-900), muutaman jenkkistraton (ovh 800-2000), pari squieria (200-300), muutaman tokain (600-800). Kokeilin siis ilman vahvistinta ihan vaan soitellen.

Ehkä parhaalta tuntui käytetty japsi-Tokai, 680 euroa. Jenkki- ja meksiko-fendereiden välillä en kyllä tuollaisessa pikatestissä juuri eroja havainnut. Aika paljon tietysti kitarassa sillä hetkellä olevat säädöt ym. vaikuttaa tuohon "fiilikseen".

Perjantaina saan japsi-Squierin testiin, saa nähdä tuntuuko se paremmalta kuin nuo mehikot..
Kitarakamakaavio
Wanted:
AoA
15.07.2003 19:43:48
Nuo Yamahan pacificat ei ole ainakaan tarkkoja kopioita jos se nyt sinulle on tärkeää. Huomattavia muodollisia eroja löytyy vähän joka puolelta.
Easy Comes Easy Goes
Gypsy
15.07.2003 20:00:34
Ei oo pacificat tarkkoja stratokopioita, mutta kerran kun testasin semmosta, niin oli kyllä helvetin hyvä kitara hintasekseen. Mutta tosiaan noi vanhemmat tokain stratokopiot on huippuja
booster
18.07.2003 15:43:18 (muokattu 18.07.2003 16:18:00)
Japsi-Squier kävi nyt testissä.

Kitara näytti hyvältä, tuntui erittäin hyvältä ja kuulosti tosi hyvältä, niin akustisesti kuin vahvistimen läpi soitettuna.
Juuri kuin minulle tehty, paitsi että virityksen kanssa oli hirveitä ongelmia. Ilmeni, että hienovire ilmeisesti on niin pielessä, että kitaraa ei kunnolla saanut vireeseen.

Koitin sitä siinä hieman säätää, mutta ei oikein auttanut. Kun kitaraa viritti huiluäänitekniikalla, 5-fretin ympäriltä soitetut soinnut (esim. E7#9) kuulostivat hyviltä, mutta sitten avoin D kuulosti ihan hirveältä. Taas jos viritti "perinteisellä" tavalla, kitaraa ei saanut oikein vireeseen.

Tyyppi joka sitä oli näyttämässä (kitaran omistajan kaveri) sanoi vievänsä kitaran takaisin omistajalleen, joka säätää sen, ja jos saa kuntoon, niin lähettää vaikka matkahuollossa.

Harmi sinänsä, kitara oli muuten mainio. Jään odottelemaan, ehkä PeteH:n Alvarezkin pitäisi koittaa saada testattavaksi, toisaalta lupailin että jos sen saa kuntoon niin ostan sitten..

EDIT:
Osaatteko arvioida, kuinka hyvin tuollaisen saa korjattua pelkästään säätämällä?
Wanted:
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)