Aihe: Omistat?
1 2 3 4 59 10 11 12 13 14 15 16 17
BotneLapio
29.11.2005 13:09:36
No kun tää kerran bumpattiin:

Kurzweil K2600XS

-Paras kaverini ja elämänkumppanini

Korg TR-Rack

-Tästä olikin jo paljon juttua

Korg M1

-Frendillä lainassa kontrollerina, vanha, mutta legendaarinen paska.

Lukemattomia softasynia.
-=Botnee!!=-
Giipparisti
29.11.2005 15:49:43
Yamaha CB1 -flyygeli, flyygeliks erinomainen hinta-laatusuhde. Melko pieni, joten mahtuu paremmin kämppään. Ei lähde tietenkään yhtä paljon ääntä ku isoveljistään, mutta harjoitteluun ja studiokäyttöön mulle riittävästi. Ja saundi on aivan loistava, sehän se tärkeintä on.

Yamaha Motif ES-7, mun ainoana rautasynana todellinen kameleontti ja työhevonen. mLan16e-firewirekortilla istuu mun studioon kuin nyrkki silmään.

Edirol PCR-80, nykyisestä PCR-M80:stä yksi versio taakse päin, USBin kautta toimiva midikiippari ohjelmoitavilla kahdeksalla pienellä liu'ulla, kahdeksalla potikalla ja yhdeksällä kytkimellä. Melko jämäkät koskettimet (ei kuitenkaan painotetut), onko se sitten hyvä vai huono ominaisuus, riippuu yksittäisistä käyttötarkoituksesta.
JPQ
29.11.2005 16:29:55

No kun tää kerran bumpattiin:

Kurzweil K2600XS

-Paras kaverini ja elämänkumppanini

Korg TR-Rack

-Tästä olikin jo paljon juttua

Korg M1

-Frendillä lainassa kontrollerina, vanha, mutta legendaarinen paska.

Lukemattomia softasynia.

Miten kahden ekan kesken sounditg jakautuu ? eli tyyliin teet/esität
biisiä jossa tarvitset tietyn soittimen millä logiikalla määräytyy
kumpi hoitaa tehtävän mulla omien synien kanssa paras saundi riippuu
tarpeesta oletus on nykyään Alesis S4+,mutta muutkin synat toki joskus
töitä saa. Ihan siksi jakaumaa kyselen kun mainitut kiinnostaa jonkin
verran.
BotneLapio
29.11.2005 21:42:59
kumpi hoitaa tehtävän

No, jos nyt ymmärsin kysymyksesi oikein, yleensä otan TR-rackin mukaan vasta kun K:sta loppuu polyfonia tai midikanavat.
-=Botnee!!=-
iikkuli
30.11.2005 09:22:26
Lisäsin myös kommenttini pelivehkeistäni
Luulen epäileväni
baron
30.11.2005 09:37:37

Lisäsin myös kommenttini pelivehkeistäni

Niin mäkin.
My name is Baron, Sir Baron.
JPQ
30.11.2005 11:08:30

No, jos nyt ymmärsin kysymyksesi oikein, yleensä otan TR-rackin mukaan vasta kun K:sta loppuu polyfonia tai midikanavat.

Ilmeisemmin ymmärsit oikein vastauksesi vastaa kysymykseeni.
Matti
30.11.2005 20:27:58
Synat:

Technics kn800
Vanha syna, jolla soitettu ekat keikat. Eipä enää oikein käytössä.

Roland RD-150
Stagepianoa kaivatessa tuli ostettua ja soitettuakin aika paljon. Ihan hyvät pianosoundit ja koskettimet, mutta ei paljon ekstroja.

Nord Electro 2 61
Lähinnä urkujen takia ostettu. Myös sähköpianot ja efektit olleet käytössä. Ainut vaan se akustinen piano, argh. Keikoilla yleensä vain tämä mukana, kun ei jaksa muuta raahata. On se vaan ihanan kevyt.

Modulit:

Korg i40m
Paljon soundeja ja säestyksiä laidasta laitaan. Ihan mukava yleiskone. Ei mitään huipputasoa, mutta pärjää jos haluaa jotain erilaista.

Korg ex-800
Vanha synamoduli, jota en kovin paljoa ole käyttänyt. Soundit pitää tehdä valmiiksi, kun ei ole nuppeja mitä väännellä. Kyllä siitä ihan kivoja juttuja on saanut ulos.

Jonkinlainen midikiippari pitäisi varmaan ostaa ja toisaalta houkuttaisi kunnon syntetisaattori.

Tässä vielä kuva soittopeleistä:
http://img480.imageshack.us/my.php?image=124112934bc.jpg
uneksija
30.11.2005 23:09:44
just oikein - pelkät listat ovat tylsiä

siis mähän voisin kirjottaa vaikka kaks sivuu jokaisesta mun soittimesta, mutta ehkä säästän teitä ;)
hanipai
01.12.2005 00:38:54 (muokattu 01.12.2005 00:40:05)
kumpi hoitaa tehtävän mulla omien synien kanssa paras saundi riippuu
tarpeesta oletus on nykyään Alesis S4+,mutta muutkin synat toki joskus
töitä saa. Ihan siksi jakaumaa kyselen kun mainitut kiinnostaa jonkin
verran.

Oisko kyllä mielenkiintosta kuulla tota S4+:aa, kun en oo kenenkään muun koskaan kuullu sitä kehuvan niin paljon kuin JPQ tekee (ei mitään vinoilua)
I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! II "One day I realized I was spending far too
mr.muzak
01.12.2005 00:42:37
Oisko kyllä mielenkiintosta kuulla tota S4+:aa, kun en oo kenenkään muun koskaan kuullu sitä kehuvan niin paljon kuin JPQ tekee (ei mitään vinoilua)

Joskus testailin kun se oli melko uusi ja tuli fiilis että jää jälkeen vähän muille. Ei huono, mutta ei nouse mun listan kärkeenkään. "Ihan kiva" yleissyna.
JPQ
01.12.2005 11:59:28

Joskus testailin kun se oli melko uusi ja tuli fiilis että jää jälkeen vähän muille. Ei huono, mutta ei nouse mun listan kärkeenkään. "Ihan kiva" yleissyna.

Mun korvaani taas esim. Roland JV1080 jää jälkeen no pitäs laittaa
tehden ogg demot tässä joskus ja älkää kysykö miksi ei mp3 no siksei
oggencin käyttösujuu nykyään ok mutta lamen käyttö pitäs opetella.
Tokihan filtteri on kelvoton melkein mihin tahansa mutta sitten
muuten... eikun kerrotte mitä haluaisitte kuulla?
PS. en ottanut pahalla.
JPQ
01.12.2005 11:59:42

PS. en ottanut pahalla.
JPQ
01.12.2005 12:02:29

Lisäksi jokainen lienee kotonaan jonkun vehkeen kanssa oli se yamaha motif es,alesis s4+,roland jv1080 vai mikä olikin eli jokaisella on rakkain laite studiossaan tai keikkasetissään jollain voi olla niinkin antiikkinen kuin Hammond B3. Josta okei jos joku pitää mutta minä en pidä tai siis välitä. Huilut,pianot,akustiset kitarat on mun korvaani parasta antia tuossa ja jotkut digisynat mutta se kun muut mitä olen kämmii varsinkin noissa akustissa niin ei voi mitään.
mr.muzak
01.12.2005 12:59:16
PS. en ottanut pahalla.

Nyt ei tajunnut enää mitään, vaikka pistit kahteenkin kertaan:)
JPQ
01.12.2005 17:12:00

Nyt ei tajunnut enää mitään, vaikka pistit kahteenkin kertaan:)

Sanotaan lyhyesti tärkein onko soundeja mitä epäilevät tuomaat haluaisivat tuosta kuulla? ja pidän Alesis S4+ enempi kuin Roland JV1080sistä vaikka Alesiksen filsa onkin kelvoton.
Adawolf
05.12.2005 18:35:25 (muokattu 06.12.2005 12:53:29)
Noh, jokos nämä vähäiset kamat vihdoin tännekkin viitsisi kiksauttaa

- Kontrollerina se old faithful Korgin X5
(saanut mm. lokin paskaa sisuksiinsa ja edelleen toimii)

- Ja pää"synana" toimaa toi Korgin Triton Rack johon olen kikannut lisäksi EXB-DIn
(ja tätä olisin kenties vaihtamassa mielelläni johonkin Rolandin samassa hintaluokassa painiviin moduuleihin, kuten Xv sarjasta jotain tai Fantom-Xr)

En jaksa niitä pikkuhärpättimiä laittaa kuten ei ole moni mukaan (ja ketä ne muka kiinnostaisi muutenkaan).
Ja niin toistossa kotona käytän tuommosta näppärää PA komboa.
Bring me my kebab.
Skyfall666
09.12.2005 01:14:08
Korg is-50.

Ilmeisesti vähän harvinaisempi Korg? Herra Google ei ainakaan osannut löytää paljoakaan infoa kyseisestä suomeksi. Joten viisaammat, kokemuksia laitteesta?

niin ja sit Yamahan Psr:) tarkempaa mallia en edes kerro!
Fuzzy Boner
18.02.2006 16:20:14 (muokattu 19.02.2006 10:32:34)
Pystypiano (Yamaha U1, disc-clavier)(himaharjoitteluun, yms; käytän harvoin silenttina)

Rhodes MARK II '73 (Hyvässä kuosissa, käytän tietyissä jutuissa paljonkin. Ei ihan joka keikalle aina jaksa roudata; nyt se on kiinteenä mulla yhessä jutussa. Pidän sellasta Line6:sen tummansinistä boxia tossa välissä (phaserit, yms) ja vahvistimena Orangen sellanen vähän isompi 2kanavainen)

Roland Fantom S-88 (Treenikämpälle vakkariks, ei liiku sieltä mihinkään)

Roland RD-300SX (Kevyt, iha oorait kevyt tatsi, joskus keikoilla mukana ku en jaksa S90:stä ottaa mukaan)

Yamaha Motif ES-7 (pääsyna mulla. Perussoundit toimii kivasti)

Clavia Nord Electro 2 '73 (joka keikalla mukana, siksi pitää olla kaksin kappalein, toinen on vakkarina yhdessä produktiossa kokoajan. Käytän todella paljon)
Clavia Nord Electro 2 '73 (toinen tosin korjaamolla tällä hetkellä)

Clavia Nord Lead 3 (en oo kauheesti käyttäny keikoilla, himassa lähinnä. Tarkoitus kuitenkin olisi)

Yamaha S90ES (Mun pääkone keikoilla. MotifES-soundit plus vielä parempi pianosoundi. Ykköskone, tykkään paljon!)

Digi-Rhodes mkjotain (Ostin just, en oo viel kokeillu. Tollasta kasaricorea-soundia ilmeisesti pitää sisällään. Täytyy kokeilla jossain vaiheessa.)

Sit on vielä Motion Pron sellanen leslieshow- (käytän vaan treeniksellä sitä)
MÖLLISTY
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)