Aihe: Comboa hankkimassa
1 2 3
Wahi
29.11.2005 10:00:13
Onko kenelläkään Orangen Rocker 30-kombosta kokemuksia? Siinä on puhtaalle kanavalle pelkkä volume-nappi ja särölle sitten perinteinen 3-alueinen eq, gain ja master. 30 wattia on paperilla aika vähän, mutta toisaalta Class A tulee lujaa. Mahtuisi vielä budjettiin, ja varmaan Podin eq ja volume-asetuksilla saisin korjailtua puuttuvia ominaisuuksia.

Clean on kyllä loistava. Säröstä en osaa sanoa, tuli niin nopeasti testattua. Tuo pelkkä volumepotikka ratkaisu ihmetytti kyl. Aika kova ääninen tuokin.
"Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page
Fonisoul_
29.11.2005 14:42:04
Mietin että yksi ratkaisu olisi myös hommata Nobelsin MIDI-rele-boksi ja ohjailla Screamerin kanavia sen kautta POD XT Livellä

Miten tuo käytännössä toimii? XT:ssähän on juu midi ulostulo, mutta... entä sitten? Eli onko mahdollista esim. amp-kytkimellä sitten tuon midiboxin kautta ohjata vahvistimen kanavanvaihdinta, vai?
Soul with the capital "S"...
Exhausted
29.11.2005 14:46:00

Miten tuo käytännössä toimii? XT:ssähän on juu midi ulostulo, mutta... entä sitten? Eli onko mahdollista esim. amp-kytkimellä sitten tuon midiboxin kautta ohjata vahvistimen kanavanvaihdinta, vai?

Käsitin asian niin että Nobelsissa on jokaiselle muistipaikalle tietty asetus vahvistimen kanaville. Eli esim muistipaikka 1 on clean, muistipaikka 2 särö jne. Yhdellä napinpainalluksella voi siis siirtyä vaikka cleanista delay-saundista säröön jota ryyditetään overdrive-mallinnuksella.
Exhausted
29.11.2005 15:55:34

Eipä ole Hotrod mitään parhaita vahvistinsärö-koneita. Hyvä juuri pedaalien jatkoksi.
Jag
29.11.2005 16:13:13

Vähän tuo 30W mietityttää bändikäyttöön. Toisaalta saa päätteen ruvelle, kun ei ole liikaa sitä tehoja, ja kuitenkin huudattaa sitten melkein täysillä. :)

Kyllä se riittää. Ollaan bändin kaa soiteltu silleen et basistilla 300w+4x10 rummut mikitettynä +laulaja rääkymäs PA han ja silti mä vejän tolla classicilla ilman mitää lisäkaappeja volat about puolessa.

Pitäis sen 30w olla hyvinki tarpeeks. Ja ainahan on mahollisuus mikittää.
"Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo)
Exhausted
29.11.2005 16:21:13

Pitäis sen 30w olla hyvinki tarpeeks. Ja ainahan on mahollisuus mikittää.

Keikoilla toki aina mikitetään ja monitoreista saa lisää, ja mielummin sieltä, että miksaaja voi kontrolloida. Mutta vahvistimen pitäisi itsellään riittää treenikämpällä. Tuon 30-wattisen vehkeen toimivuus siellä ei taida selvitä kuin kokeilemalla.

Ei tässä nyt osaa sanoa juuta eikä jaata. Engl Thunder? Screamer? Orange Rocker 30? Framus Red Rogue? Joku ihan muu? Ei taida mitään noista olla kaupungissa kokeiltavanakaan. Täytyy vissiin lykätä projektia jonkin verran.
tuluppa
29.11.2005 16:31:59 (muokattu 29.11.2005 16:32:29)

Tsekkailisin Laney VC50:n käytettynä jos jostain löytyy (ei tuotannossa nykyään). 50W, 2x12, VH100R combon muodossa. Soundit toimii ja painaa kuin synti. Gilbertin Paulin luottokone studiossa kait.

Markulla testasin joku päivä Rocker30:n ja se ei ainakaan noilla testivolyymeilla täysin vakuuttanut. Kliinikanavaratkaisu hämäsi minuaki.
Exhausted
29.11.2005 16:35:47

Laney LC50:n juuri hukkasin pois kun siitä ei ihan oikeanlaiset saundit irronnut. Tai oikeastaan suunnitelmat muuttuivat vasta viime hetkellä mutta plaaplaa...
tuluppa
29.11.2005 16:39:52

Laney LC50:n juuri hukkasin pois kun siitä ei ihan oikeanlaiset saundit irronnut. Tai oikeastaan suunnitelmat muuttuivat vasta viime hetkellä mutta plaaplaa...

Mut VC50 on ihan eri kone. :)
LaXu
29.11.2005 17:22:14
Onko kenelläkään Orangen Rocker 30-kombosta kokemuksia? Siinä on puhtaalle kanavalle pelkkä volume-nappi ja särölle sitten perinteinen 3-alueinen eq, gain ja master. 30 wattia on paperilla aika vähän, mutta toisaalta Class A tulee lujaa. Mahtuisi vielä budjettiin, ja varmaan Podin eq ja volume-asetuksilla saisin korjailtua puuttuvia ominaisuuksia.

On tullut testattua. Mielestäni vallan mainio vahvistin, joskin comboa vaivasi mielestäni vähän sama kuin ENGL Screamer comboakin, eli alapäätä ei riitä tarpeeksi. Vertailukohdaksi sanottakoon, että käytän itse 1x12 comboa kaappina ja botnen puute ei ole ongelmana, eli pistäisin sen ENGL:n ja Orangen kaapin rakenteen viaksi. Lisäkaapin kanssa Screamer combo jytkääkin sitten jo asiallisesti.

Mutta takaisin Orangeen. Siinä on mainio soundi. Puhdas kanava toimii hyvin huolimatta EQ:n puutteesta ja särökanavassa on hienoa, että siinä on oikeasti gain-potikka käyttökelpoinen välillä 0-10 toisin kuin monissa muissa vahvistimissa. Irtoaa kaikkea kevytrososta high gainiin. Veikkaisin, että Orangen 4x12 skoben kautta kuullostaisi hyvinkin samalta kuin isommat Rockerverbit. Ainoa puute on se, että vahvistimessa ei ole efektiluuppia. Joitain tämä ei haittaa, mutta itse ainakin jäisin sitä kaipaamaan. Tiedä sitten onnistuisiko sarjaluupin modaaminen vahvariin helposti...
Exhausted
30.11.2005 20:57:53

Kävin tänään Tammer Piano & Soittimessa katsomassa vaihtoehtoja. Ainoa sopiva oli Marshall JCM 2000 DSL 401-combo. Kokeilin sitä siinä vähän. Särö pelkiltään ei sinänsä vakuuttanut, mutta pitäisi melkein palata takaisin kokeilemaan oman kitaran ja Podin kanssa. Tuo särön buustaus kuitenkin on oleellinen osa saundia. Särökanavien ero oli niin suuri että tuskin voisin hyödyntää niitä (niillä siis ei ole omia gain-potikoita). Puhdas kanava oli mukavan lämmin, mutta säröytyi suht nopeasti. Tuli mieleen epäilys ettei tämä vahvistin riittäisi treenikämpällä. Pääsisi nyt vaan sitä Engliä kokeilemaan...
Hotlicks
30.11.2005 21:04:59
Mikäs on jottei tilan säästämiseksi ole tullut pienempi kaappi mieleen? Granfeltin Ben vetelee nykyjään keikat (ainakin osan) kahdella Englin 1x12" kaapilla. Ei ole kallis tuo kaappi ja potkii kyllä kivasti. Tuli vaan mieleen.
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
Exhausted
30.11.2005 21:43:30

combo vie vähemmän tilaa.
LaXu
30.11.2005 21:50:13
Ainoa sopiva oli Marshall JCM 2000 DSL 401-combo.

Minä en suosittele noita kyllä yhtään. Ylihintaisia ja heikkolaatuisia. Useampaa olen testannut, kaikissa ollut mitäänsanomaton soundi ja yhdestä hajosi kokeilun yhteydessä kanavanvaihtonappi - kertapainalluksen jälkeen! Mielestäni Marshallin tämän hetken huonoimpia putkivahvistimia.
Keke Urlaub
30.11.2005 22:21:27 (muokattu 30.11.2005 22:22:07)

Jos jostain löydät Framuksen Ruby Riotin käytettynä, osta poijes. Meinasin hullu myydä jo omani (koska vehje painaa 32 kg...) mutta tulin sentään järkiini! Noita ominaisuuksia (cleanille ja särölle oma täydellinen eq, polkimella reverb- ja channel-switchit, rinnakkainen effect looppi mix-säädöllä...jnejne) kun löytyy oikein kivasti. Vaihda se ensimmäinen etuasteputki vain 12at7:ksi- näin säröt pelittää nollasta kymppiin.
Knowledge is a deadly friend when no one sets the rules / The fate of all mankind I see is in the hands of fools. |
Exhausted
30.11.2005 22:25:21

eipä taida noita Framuksia kamalasti käytettynä liikkua.
Exhausted
30.11.2005 23:13:35

Itseä kyllä kiinnostaa nuo Englit kun porukka haukkuu niitä kireiksi ja kirkkaiksi. Itse haen juuri sellaista tiukkaa saundia jossa on paljon ylämiddleä (ei kuitenkaan liikaa). En minä mitään botneihmettä hae. Meillä on bändissä basisti.
msm40
01.12.2005 15:49:01
Itseä kyllä kiinnostaa nuo Englit kun porukka haukkuu niitä kireiksi ja kirkkaiksi. Itse haen juuri sellaista tiukkaa saundia jossa on paljon ylämiddleä (ei kuitenkaan liikaa). En minä mitään botneihmettä hae. Meillä on bändissä basisti.

Thunder tai Screamer combo käy kyllä noihin spekseihin paremmin kuin hyvin. JJ:N putket kehiin ja rock. Mutta kuitenkin nuppi ja kaappi = enemmän jyrää...
All you really need is your imagination... And few pedals...
Exhausted
02.12.2005 15:45:52

Kävin ihan ohimennen Tampereen Musiikin puolella ja kysyin olisiko heillä tarjota minulle comboa. Hyllystä löytyi Mesan F-30 jota testasin ja voisin sanoa että rakastuin sen saundiin. Sain juuri sellaisen särön mitä olen aina halunnut, ilman mitään boostipedaaleita. menen huomenna oman kitaran ja efektin kanssa kokeilemaan että miten ne pelaavat yhteen. Ja alennuksineen tämä mahtuisi minun tonnin budjettiini. 30 wattia tietty kuulostaa aika vähältä, ja kysymysmerkkinä on vähän että miten se kuuluu treeniksellä rumpujen alta, mutta kyllä ainakin korvatuntumalla sitä volaa riitti.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)