Aihe: Uutta kaappia 400e.
1 2 3
Takajeejee
28.11.2005 17:55:24 (muokattu 28.11.2005 17:56:05)
Hei! Olen päättänyt ostaa jommankumman, joko 6505:n taikka Laneyn VH100R:n. Budjetista jää reilu 400 kaapille. Ei kovin paljon. Ja foorumeilla on puhuttu että "hyvän nupin kanssa ei kannata ostaa shittiä kaappia". Höm. Käytettynä en voi ostaa kaappia. Muuten ei heru sponssia, eikä kuljetusta. Älkää kysykö.. tai no kysykää vaan mun faijalta.

Onko mitään suhtkoht hyviä tuossa hintaluokassa?

Levytukku:

"Kiitos kyselystäsi, alla tarjouksemme.

Laney VH100R 1095 €
Laney GS412 kaappi 555 €"

Toki voisin tinkiä tuon setin siihen noin 1500erkkiin, mutta mitäköhän on toi GS miehiään? Laneyn sivuilla sanotaan "vintage sound cabinet with a nice recessed mid tone." Jäi vähän hämäämään. Joko olen huono lukemaan tai jotain mutta en löytänyt informaatiota elementeistä.

PS. Musiikkityyli on laidasta laitaan, rankempaa musakkia tosin tulee enemmän soiteltua, joten kaapin ei sovi "honottaa" kovalla dempatessa.
Dig up her bones /,,/
Jucciz
28.11.2005 17:59:06
Omasta mittatilaustyönä käsintehdystä 2x12"-kaapistani maksoin Celestionin Greenback-elementtien kanssa aika tarkalleen 400 euroa ja olen todella tyytyväinen. Että kyllä tuohon hintaan jotain saa. 4x12":n kanssa voi olla hankalampaa, mutta niin on sen roudaaminenkin. ;)

Kaappi kuvien ja speksien kera (jälleen) täällä:
http://jucciz.com/?section=amps&page=cab
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
Takajeejee
28.11.2005 18:04:02 (muokattu 28.11.2005 18:13:06)
Omasta mittatilaustyönä käsintehdystä 2x12"-kaapistani maksoin Celestionin Greenback-elementtien kanssa aika tarkalleen 400 euroa ja olen todella tyytyväinen. Että kyllä tuohon hintaan jotain saa. 4x12":n kanssa voi olla hankalampaa, mutta niin on sen roudaaminenkin. ;)

Kaappi kuvien ja speksien kera (jälleen) täällä:
http://jucciz.com/?section=amps&page=cab

Ei hemmetti ku on kivan pirtsakka toi setti! Niin totta 2x12. En tullut ajatelleeksi. Setäkin kun on puuseppä, niin vois kysyä jos rakentais sellasen.

PS. Mikä toi nuppi on? Kivan näkönen sekin.

E: Mistäs muuten tilasit?
Dig up her bones /,,/
Hannu H.
28.11.2005 18:26:23

Itellä meni ~300e 2x12 kaappiin vintage 30 elementein kun itse tein..

Juttua tarkemmin täällä:
http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=604

Nyt kun tuli puheeksi... =)
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Jouluinen sävellyskilpailu
Takajeejee
28.11.2005 18:35:20
Itellä meni ~300e 2x12 kaappiin vintage 30 elementein kun itse tein..

Juttua tarkemmin täällä:
http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=604

Nyt kun tuli puheeksi... =)

Hemmetti ku onki siisti. Jotain käärmeen nahkaa :D Pitäsköhän sittenki ite väsätä ni ois jottai tekemistä muulloinkin kuin viikonloppusin
Dig up her bones /,,/
Jucciz
28.11.2005 18:59:09
Mikä toi nuppi on? Kivan näkönen sekin.

E: Mistäs muuten tilasit?

Nuppi on Uraltone Jr, rankasti modattu sellainen: peruspaketista poiketen löytyy jousikaiku, lisägain (vähän niinku särökanava, junou) ja tremolo.

Oman kaappini teetin tutulla äänialan ammattilaisella, joka tekee äänentoistokeikkaa, rakentaa PA-kaappinsakin itse, korjaa vahvistimia, soittimia ja rakentelee yhtä sun toista ääneen liittyvää.

Kaapissa on mukava roudausystävällinen karvapinnoite, joka kestää kolhimista ja on helppo imuroida, jos siihen ulkoilmakeikalla jotain roskia sattuisikin lentämään. Ritilä on jämäkkää teräsverkkoa, kahvat laatutavaraa (Penn Fabrication) ja takaa löytyy liittimet sekä XLR:nä perinteisenä jakkina. Lisäksi takana on kytkin, jolla kaapin ämyrit saadaan valittua sarjaan- tai rinnankytketyksi (16 tai 4 ohmia) sekä toimimaan itsenäisesti, jolloin siihen voi kytkeä vaikka kaksi eri nuppia tai yhden äänilähteen stereona (8 ohmia per kaiutin) - luulisi toimivan joka ainoalla nupilla... Rakenne on jämäkkää koivuvaneria, ei mitään lastulevyä. Toinen kaiutin on kallistettu 12 astetta viistoon, joten kaikki ääni ei puske jaloille, vaan soittajakin kuulee jotain. ;)

Kulmapalat ja kumitassut asensin itse jälkikäteen, se kun onnistui pelkällä akkuporakoneella.
kalamies#11 >-)))>
Takajeejee
28.11.2005 19:30:57
Hmph. No ompa siinä paketti :) Pitää kysyä seppäsedältäni onnistuiskohan siltä sellasen teko. Luulis onnistuvan, kitaraa ja rumpujakin on soittanut 18 vuotta niin luulis jottain näistä jutuista ymmärtävän ;) Mutta kiitos paljon näistäkin tiedoista. Harmi kun faija ei perusta oikeen käytetyn päälle.. :/
Dig up her bones /,,/
koponen
28.11.2005 19:48:04 (muokattu 28.11.2005 19:48:35)
Framuksen Vintage 30:lla ladattu 2x12 (212CS) maksaa suomessa ~ 300€.

http://www.warwick.de/tools/resize. … =100&sharpen=true&lock=true
Call it what you wanna call it, I'm a fucking gear-a-holic...
Jucciz
28.11.2005 19:50:30
Framuksen Vintage 30:lla ladattu 2x12 (212CS) maksaa suomessa ~ 300€.

http://www.warwick.de/tools/resize. … =100&sharpen=true&lock=true

Jep, ja tuota Framusta on juuri moitittu siitä kuuluisasta "honotuksesta". Lisäksi ainakin itse pidän V30:a hieman piikikkäänä - Greenback on all-around -elementiksi ja nimen omaan rokkikäyttöön varma ja loistava valinta. Kannattaa silti käydä kuuntelemassa molempia ja tehdä sitten päätöksiä.
kalamies#11 >-)))>
koponen
28.11.2005 20:06:14
Jep, ja tuota Framusta on juuri moitittu siitä kuuluisasta "honotuksesta". Lisäksi ainakin itse pidän V30:a hieman piikikkäänä - Greenback on all-around -elementiksi ja nimen omaan rokkikäyttöön varma ja loistava valinta. Kannattaa silti käydä kuuntelemassa molempia ja tehdä sitten päätöksiä.

Eipä ole minullakaan mitään omakohtaisia kokemuksia kyseisestä komerosta, mutta hinta ainakin on varsin kohtuullinen. Kannattaa ehdottomasti testata.
Call it what you wanna call it, I'm a fucking gear-a-holic...
Zeni
28.11.2005 21:31:45
Millainen on Marsun 8412 kaappi ? ilmeisesti Valvestate sarjaa ? Jos vertaa vaikka tuohon MG412A kaappiin ? Vahvarina JCM602
-K-
28.11.2005 21:34:11

Nojoo, varsinkin reeniskäytössä tuo "honotus" eli nenäkkyys on vaan plussaa. Toinen kaappi mihin olen vaihtanut tonkerit on sitten paljon tasapainoisempi, tuhti ja rapea. Ja vielä on 4x12" dragoni tuloillaan.
Ei suotta elämys.
Volle
28.11.2005 21:44:58
Millainen on Marsun 8412 kaappi ? ilmeisesti Valvestate sarjaa ? Jos vertaa vaikka tuohon MG412A kaappiin ? Vahvarina JCM602

Muistaakseni joku tuollainen halpa Marsu (joko just se vs-sarjan 8412 tai mg-sarjalainen) oli eräällä keikalla käytössä mulla. Ainakin se oli pienempi kooltaan kuin vieressä ollut Marsun 1982, jollainen mulla on taas itsellä reenikämpällä ja joka lienee "normaali-Marsun" eli 1960:n kokoinen. Saundeista taas... Nuppina oli joku mulle outo Fender, mutta kyllä mä niistä omalla särkijälläni hyvät saundit sain tai ainakin siinä pienessä nousuhutikassa kuulosti omaan korvaan ihan hyvältä. Eikä oikeastaan ko. hippojen tallenteillakaan ihan paskalta. Ei siis valittamista.
Nam.
-K-
28.11.2005 21:56:47
Muistaakseni joku tuollainen halpa Marsu (joko just se vs-sarjan 8412 tai mg-sarjalainen)

Mallimerkintä viittaisi ekaan valvestate sarjaan. Josta on juuri VS8100 nuppi ja 8080, 8040 ja 8020 combot.
Ei suotta elämys.
Takajeejee
29.11.2005 13:12:25

Joo no noi Greenbackin ämyrit sopis mulle luultavasti paremmin. Framusta musamaailma uhkas hankkia jouluun mennessä. Mutta honotuksesta olen tosissani saanut tarpeeksi trankkuvehkeitten kanssa, jotenka jos sillä on tapana honottaa niin se saa jäädä.
Dig up her bones /,,/
kunnasja
29.11.2005 13:16:10
Behringerin 4x12" ovat yllättävän hyviä. Kannattaa kokeilla, nimittäin eivät tosiaan ole hinnalla pilattuja. Kestää vertailun esim perus Marsuun oikein hyvin.
Takajeejee
29.11.2005 14:35:43 (muokattu 29.11.2005 14:37:07)
Entä jos ostais aluks jonkun halvemman kaapin, koittais pärjäillä sillä, sitten myöhemmin täyttää sen paremmilla elementeillä. Tosin joku tukeva sen kaapin pitäs olla. Minkä hintasia nuo greenbackit ovat?
"Bad artists always admire each others work."
Hannu H.
29.11.2005 14:43:35 (muokattu 29.11.2005 14:43:48)

Minkä hintasia nuo greenbackit ovat?

99e Uraltonella -> www.uraltone.fi
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Jouluinen sävellyskilpailu
JuSu
29.11.2005 14:50:33
Entä jos ostais aluks jonkun halvemman kaapin, koittais pärjäillä sillä, sitten myöhemmin täyttää sen paremmilla elementeillä. Tosin joku tukeva sen kaapin pitäs olla. Minkä hintasia nuo greenbackit ovat?

Niinpä... Mitenkäs seuraavanlainen ajatusmalli:

Osta se Framuksen 2x12" -kaappin (300 euroa). Testaa ja jos et tykkää niistä V30:stä, laita elementit vaihtoon. Esim. Greenbackit maksaa uutena n. 200 euroa/pari, ja noista V30:stä saat vähintään satasen. Ja budjetti pitää...

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)