Aihe: Ehdotelkaas räkkilaitteita 80-90-luvulta
1 2 3 4
hanipai
29.11.2005 12:02:45 (muokattu 29.11.2005 12:12:17)
No olipas vuolatusta. Ihan kuin faijan suusta, jos se jotain synista tajuaisi. JD:stä sen verran, että olen tyytyväinen saadessani laitteesta sen minkä sain. JD990 ei ole mikään harvinainen kapistus Saksan markkinoilla, joten senkun ostaa sen halvemmalla takas (postimaksut huomattavan paljon pienemmät), jos haluaa. Tällä hetkellä tuntui kuitenkin siltä, että haluan yleissynan, koska halut musiikin suhteen eivät ole preferoituneet ja yleissyna antaa paremmat mahdollisuudet tällöin. GAS vaivaa aina eikä haluaa ole odotella, että saisi rahat kasaan. Liekö syynä lapsuuden tuskaiset odottelut ja kommentit faijalta: "odota nyt kesään ja mieti vielä". (syyskuu menossa). Tuon huomioonottaen olen odotellut jo pitkään ja punninut juuri sitä mitä oikesti tarvitsen. Olenkin kallistumassa Motif rack ES:ään. Enkä osta sitä jonkun pianon takia, koska mulla on jo Korgin digipiano, vaan juuri siksi, että preferoitumista ei ole tapahtunut eikä JD yksistään saakaan sitä aikaiseksi.
Ehkä puheestasi Leikari on se hyöty, että sitä ajattelee tarvitseeko kahta all-arounderia. Nyt jos olisi rahaa voisin tosiaan ostaa Motif rack ES:n, Alesis ION:in ja JD:n ilman lisäkortteja (koska halvempi ja sen voi hankkia myöhemminkin, jos tuntuu tarvitsevan ION:in kanssa sitä; tuskin) Nyt ei ole kuitenkaan 500€:n tiettyihin soundeihin preferoitunutta synaa käsissä ja se on tällä hetkellä hyvä asia. Uskoin kuitenkin, että jossain vaiheessa sekin vielä on. Sen sijaan ostaja ei löytänyt yhtään käyttökelpoista soundia laitteesta omaan käyttöönsä; liekö hiukan turhankin preferoitunut maku :)

P.S. JD:n kömpelyys tuli siis esille esim. lisäkortin käytössä; soundien latailussa ei soundeissa. Fantomin käyttäjä saattaa pitää laitetta kömpelönä käytettävyyden takia.
I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! II "One day I realized I was spending far too
hanipai
29.11.2005 12:38:19 (muokattu 29.11.2005 17:47:16)
No sanopa Leikari, millä voisin mielestäsi korvata Motiffin? Kenties joku vanha syna ja sampleri? En lähde kylläkään samplerijahtiin, koska softat on parempia ja niitä taas en halua käyttää. Rautaa se olla pitää:) Tai voihan niitä plugineitakin olla tietty:)
Mielestäni Motifissa saa kaiken hyvin paketissa, mutta ehdotuksia otetaan vastaan. Erilaisia vaihtoehtoja on kuitenkin hyvä miettiä.
I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! II "One day I realized I was spending far too
Leikari
29.11.2005 21:38:00
No sanopa Leikari, millä voisin mielestäsi korvata Motiffin? Kenties joku vanha syna ja sampleri? En lähde kylläkään samplerijahtiin, koska softat on parempia ja niitä taas en halua käyttää. Rautaa se olla pitää:) Tai voihan niitä plugineitakin olla tietty:)
Mielestäni Motifissa saa kaiken hyvin paketissa, mutta ehdotuksia otetaan vastaan. Erilaisia vaihtoehtoja on kuitenkin hyvä miettiä.

no osta nyt sitten vaikka se motif kun menit jd:si myymään - ei mun pointti ollut etteikö motifia noin yleensä voisi ostaa vaan, että yrittäisi joskus pysähtyä miettimään mikä oikeasti on se minkä tarvitsee

... ei voi mitään, että tulee mieleen "kumman kaa" -ohjelman kysymyksenasettelu...

;-)
Soitetaan jamia!
hanipai
29.11.2005 22:01:34 (muokattu 29.11.2005 22:02:34)
no osta nyt sitten vaikka se motif kun menit jd:si myymään - ei mun pointti ollut etteikö motifia noin yleensä voisi ostaa vaan, että yrittäisi joskus pysähtyä miettimään mikä oikeasti on se minkä tarvitsee

... ei voi mitään, että tulee mieleen "kumman kaa" -ohjelman kysymyksenasettelu...

;-)

Kuinkahan moni miettii oikeesti sitä siis muusikonaluista ehkä se taito on suotu jo pitemmälle ehtineille:) Jabbekin löys vasta nyt valaistuksen;)
samulijp
29.11.2005 22:04:07
Jabbekin löys taas valaistuksen;)
"Kaikki muu paitsi musiikki on turhaa" Mnet
Windreaper
02.12.2005 15:37:51
On kohtuu tuore työasema kyllä siinä mielessä hyvä, että sillä voi tehdä hyvin nopeasti ja helposti hyvänkuuloisia biisinpohjia ja siitä irtoaa sopivia saundeja myös kaikenlaiseen bänditoimintaan. Mutta ihan tosi on, että vanhemmilla digisynilla, 80-luvun lopun dco-analogeilla ja ilmaisella softalla pääsee tosi pitkälle kunhan vain osaa. Vaikka hyvä äänilähde on ensiarvoisen tärkeä, ei kuuntelussakaan kannata säästelä (nimim. oma Adam P11A -pari matkalla). Haluaako joku muuten ostaa mun Fantom S:n, torilta löytyy? Läppäri päätti hajota juuri kun laitoin nuo pöntöt ja lahjojakin pitäisi ostella.
Titares
23.02.2008 08:54:21 (muokattu 23.02.2008 15:46:28)
Huomasin tällaisen ja muistin, että joku oli vähän aikaa sitten JD-990:stä kiinnostunut:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=219235

Lisää muita (mm. PG-1000-ohjelmoija D-550:lle!):
http://elists.resynthesize.com/analogue-heaven/2008/02/1883718/
Titares
23.02.2008 15:12:21 (muokattu 24.02.2008 09:03:21)
Laitoin ladattavaksi seuraavien suosikkimoduulieni demot, manuaalit yms. tiedostot:

* Roland D-550 (legendaarisen D-50:n räkkiversio)
* Roland JD-990 (JD-800:n parannettu räkkiversio ja samalla JD-sarjan lippulaiva)
* Roland MKS-70 (Rolandin 'viimeinen' aito analogiasyna)
* Creamware Minimax (2000-luvun mallintava syna, Minimoog-kopio)

Tiedostot ovat zip-pakattuja ja kukin kooltaan noin 200 Mtavua, joten lataus voi kestää hitaalla yhteydellä kauan ja nopeallakin yhteydellä pari minuuttia. Lataukseen tarvitset seuraavan ohjelman, jolla voit luoda myös omia hakemistoja ja tallettaa ilmaiseksi 2 Gtavua vastaavalla tavalla:

www.diino.com/download.html

Ladataksesi synatiedostot omalle koneellesi, käynnistä Diino ja loggaudu sivun vasemmasta ylälaidasta sisään seuraavalla tunnuksella:

username: tiitu
password: muusikot

Senjälkeen klikkaa tiedostoa oikealla hiirinäppäimellä ja valitse "Download to" (Lataa ...).

Hauskaa musisointia!
t. T.
ganesha
23.02.2008 16:55:57
Alesis S4+
Alesis QSR

noh, onhan aleksit niin ysäri, niin ysäriä, mutta itse olen ainakin TODELLA kyrpiintynyt omaani, että taidan antaa lapsille leluksi. (suurin osa soundeista sellaista kuraa että ohimoita pakottaa, ja muokattavuus ihan pelle-osastoa). mut kun halvalla sai :D
viina. hanuri. ja naiset.
HK
29.02.2008 03:08:29 (muokattu 29.02.2008 03:13:32)
noh, onhan aleksit niin ysäri, niin ysäriä, mutta itse olen ainakin TODELLA kyrpiintynyt omaani, että taidan antaa lapsille leluksi. (suurin osa soundeista sellaista kuraa että ohimoita pakottaa, ja muokattavuus ihan pelle-osastoa). mut kun halvalla sai :D

QSR kyllä kelpaisi, tänne vaan mokomaa jos sattuu löytymään. Retroilumielessä on tullut moista haettua jo jonkin aikaa. Hinnasta pystyttäneen sopimaan.

Hetken jo toivo eli, mutta sitten pitikin pettyä taas yhteen täysin turhaan nostoon vuosien takaa.
Peltikorva puupäässä.
KoskPaavo
01.03.2008 21:55:23
No siis tarkoitin modulia tuosta, D-550 vai mikä se onkaan..

No mulla on tommonen, myyn sen jos jotain riittävästi kiinnostaa.
Erikoisohjelmamme on aito saksalaistyyppinen Octoperfest orkesteri (erään suom. orkesterin kotisivulta)
KoskPaavo
01.03.2008 21:55:25 (muokattu 01.03.2008 21:56:49)
sorry, tuplasin
Erikoisohjelmamme on aito saksalaistyyppinen Octoperfest orkesteri (erään suom. orkesterin kotisivulta)
JPQ
02.03.2008 06:09:17

Toisaalta jotkut soundit onkin loistavia kuten huilu no ainakin voittaa rolandin vanhan orkesteri kortin tosin puhun vain siitä tehdyn moduulin pohjalta.
ps. pelle muokkatavuus joo filtteri,lfoot ja verhokäyrät ei kovin hyvän kuuloiset.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)