Aihe: Kuka kissan hännän nostaa, ellei..
1 2 3 4 5 6 7
kuunsirppi
29.11.2005 11:14:57 (muokattu 29.11.2005 11:15:14)
Eräältä hääpalstalta poimittuja kommentteja. Itsetunto on kirjoittajalla kohdallaan. Mistähän sais tuollaisen luottamuksen omiin kykyihinsä, että vielä vois noin julkisesti retostella :o/
Nää kolme "otosta" on saman kirjoittajan kirjoittamia:

-----------
Taitaa olla aika hankala asia bändin hankkiminen. Varsinkin siinä 600 euron hintaluokassa. Jotenkin rutinoidun tanssibändin saa joka soittaa sujuvasti valsseja sillä tavalla että melodiasta saa selvää saa aika helposti. Jos sitten haluaa menevää musiikkia soittavan bändin joka myös soittaa jotain perinteistä.. se on vaikeampaa.
Jos maksaa paljon enemmän niin sitten saa varmaa tavaraa mutta usein soitto on sitten rutinoitua, varmaa, ei paljoa muuta jää käteen.
Oma bändini oli soittamassa Elmon asiakaspäivillä Otahallissa 31.8. 2005 ja palaute oli huimaavan hyvää; heillä oli ollut Pepe Willberg (joka maksoi maltaita) ja heidän mielestä olimme paljon onnistuneempi vaihtoehto.
Siis kyllä saa 600 hintaluokassa hyvän bändin jos etsii ja sattuu löytämään hyvän. Onnea etsinnässä.
Markku
-----
Se on ihan totta; kannattaa todella valita bändi huolella.
Musta on aika järkyttävää että kun on soittanut häissä niin tulee säännöllisesti kommentteja kuten "Olen ollut kolmissa häissä tänä kesänä ja te olette ehdottomasti olleet paras bändi". Tämä osoittaa että on paljon bändejä jotka eivät ole hirveän hyviä.
Sääli että joutuivat maksamaan yhtä paljon kuin mun bändistä ja lopputulos ei ole ollut hirveän hääppöinen..
---------
Tietysti voi hinnasta tinkiä ja jotkut bändit soittavat vain päästäkseen soittamaan. Silloin hinta voi olla alhainen.
Tämä vaihtoehto hyvä jos todella tuntee bändin.. muuten ei kyllä tiedä mitä saa.. Esim. jos on sellainen bändi jossa on muusikoita jotka joskus ehkä ovat olleet (puoli)ammattilaisia ym.. ei tiedä missä kunnossa bändi on.. Jotta pystyy soittamaan täysipainoisen keikan PITÄÄ olla soittorutiinia.. ja jos velottaa esim. 250 euroa se pistää epäilemään onko bändillä tätä soittorutiinia kun pitää lähes ilmatteeksi soittaa.
Yleensä sanonta "you get what you pay for" on hyvä.
Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain.
Riksteri
29.11.2005 11:34:19
Eräältä hääpalstalta poimittuja kommentteja. Itsetunto on kirjoittajalla kohdallaan. Mistähän sais tuollaisen luottamuksen omiin kykyihinsä, että vielä vois noin julkisesti retostella :o/

Se on se testosteroni, jota naisilla on vain hyvin pieniä määriä ;)
uruttaja
29.11.2005 12:26:36

Mä katoin tuonne musiikkibusiness-threadiin eilen, ja olin lentää perseelleni. Semmonenkin show-bändi, jonka kuvittelin tekevän keikkaa kuitenkin ihan kunnon hinnoilla, niin mitä sitä paskaa 650 euroo ja sillä suti. Porukkaa ku meren mutaa. Ei jää edes koloperttirahoja. Eräs nick oikein puolusteli halpaa hintaa sillä, että tulee järjestäjällä kipuraja vastaan...voi vuohen perse.

600 eurolla saa justiin 600 euron tasoisen bändin.

OMB:lle ja Duolle (joita täälläkin on hyviäkin) tuo liksa ei ole kovinkaan huono, mutta kun jäsenmäärä lisääntyy,niin hinta on perseestä.
Sertzo S
29.11.2005 13:24:39
Mä katoin tuonne musiikkibusiness-threadiin eilen, ja olin lentää perseelleni. Semmonenkin show-bändi, jonka kuvittelin tekevän keikkaa kuitenkin ihan kunnon hinnoilla, niin mitä sitä paskaa 650 euroo ja sillä suti. Porukkaa ku meren mutaa. Ei jää edes koloperttirahoja. Eräs nick oikein puolusteli halpaa hintaa sillä, että tulee järjestäjällä kipuraja vastaan...voi vuohen perse.

OMB:lle ja Duolle (joita täälläkin on hyviäkin) tuo liksa ei ole kovinkaan huono, mutta kun jäsenmäärä lisääntyy,niin hinta on perseestä.

Tähän on tultu ja oltukin jo aikoja, ennakoitukin. :/
omarklah
29.11.2005 15:24:44

Tuo 600 on siis hinta mistä maksetaan vielä verot yms. ?
Siinä tapauksessa tuo on syvältä...
Juhlitaan.net:ssä juur joku onnellinen kehui saaneensa bändin häihinsä 250 eurolla - ja hyvän(?) - mitäköhän jää vetävän käteen tuon keikan jäljiltä...
Tää sit sanois tälleen...
faith
29.11.2005 15:44:38

Joo.. ei auta muuta ku rakastua, sillon testosteronitaso nousee naisilla valtavasti =) ..ja toisaalta miehillä se laskee, muistaakseni 40% =)
uruttaja
29.11.2005 15:53:37 (muokattu 29.11.2005 15:55:22)
Tuo 600 on siis hinta mistä maksetaan vielä verot yms. ?
Siinä tapauksessa tuo on syvältä...
Juhlitaan.net:ssä juur joku onnellinen kehui saaneensa bändin häihinsä 250 eurolla - ja hyvän(?) - mitäköhän jää vetävän käteen tuon keikan jäljiltä...

Käy itse katsomassa musiikkibusines osastolta. Toimistohinnaksi on mainittu 800 euroa, näistä 650 tai 750 eurosta mitkä mainitaan siinä, en tiedä. Katso samalla kotisivut siltä nickiltä ja se kuin monta äijää siinä bändissä on, niin ymmärrät ettei tuossa ole järjen häivää. Vaikka tuo olis netto, niin halpa on, tosi halpa.

Olihan siitä puhetta jo viime viikolla, että näitä vois alkaa pikkuhiljaa valaisemaan...
uruttaja
29.11.2005 15:54:15 (muokattu 29.11.2005 15:54:41)
...MOKA.
mnääpänen
29.11.2005 16:06:30
Mut kyllä saada 1000 euroa keskihinnaksi vuoden mittaan tahtoo ottaa lujaan jos
bändillä ei ole esimerkiksi äänitettä tai jotain muun kautta saatua nostetta,Alle tahtoo vain jäädä vaikka kuinka saa hyvää palautetta yleisöltä ja tanssinjärjestäjiltä.
Jotenkin se ei vaan näy keikkapalkoissa.Oon sitä usein ihmetelly.Monasti laatu ja hinta EI kohtaa,molemmin päin.ON se niin väärin....
uruttaja
29.11.2005 16:11:25
Mut kyllä saada 1000 euroa keskihinnaksi vuoden mittaan tahtoo ottaa lujaan jos
bändillä ei ole esimerkiksi äänitettä tai jotain muun kautta saatua nostetta,Alle tahtoo vain jäädä vaikka kuinka saa hyvää palautetta yleisöltä ja tanssinjärjestäjiltä.
Jotenkin se ei vaan näy keikkapalkoissa.Oon sitä usein ihmetelly.Monasti laatu ja hinta EI kohtaa,molemmin päin.ON se niin väärin....

Osittain samaa mieltä. Avainsana taitaa tässä olla bändin jäsenten lukumäärä.

Mä en kyllästy jauhamaan tästä liksapolitiikasta.
toyopet
29.11.2005 17:23:48
Musta on aika järkyttävää että kun on soittanut häissä niin tulee säännöllisesti kommentteja kuten "Olen ollut kolmissa häissä tänä kesänä ja te olette ehdottomasti olleet paras bändi". Tämä osoittaa että on paljon bändejä jotka eivät ole hirveän hyviä.
Sääli että joutuivat maksamaan yhtä paljon kuin mun bändistä ja lopputulos ei ole ollut hirveän hääppöinen..

No joo, nuo kehut, että paras bändi tänä kesänä ym. Niitähän ihan oikeasti kuulee joka keikalla. Onko niillä sitten mitään tekemistä todellisuuden kanssa...

Itsekin nyt muutamassa bändissä soittaneena ja joskus jopa samassa paikassa ja silti kehutaan joka kerta, että eipä ole pitkään aikaan ollut noin hyvää bändiä.

Onhan se mukava kuulla kehuja mutta ei kyllä kovin vakavasti kannata ottaa. Ainakin jos kuuntelee sitten niitä omia keikkanauhoituksia. Tulee mieleen, että ei ne tanssijat taida musiikista mitään ymmärtää...
Jos tunnet omistavasi ylimääräisiä Odsmobilen moottoreita, saapi kertoa.
Riksteri
29.11.2005 17:40:21
No joo, nuo kehut, että paras bändi tänä kesänä ym. Niitähän ihan oikeasti kuulee joka keikalla. Onko niillä sitten mitään tekemistä todellisuuden kanssa...

Itsekin nyt muutamassa bändissä soittaneena ja joskus jopa samassa paikassa ja silti kehutaan joka kerta, että eipä ole pitkään aikaan ollut noin hyvää bändiä.

Onhan se mukava kuulla kehuja mutta ei kyllä kovin vakavasti kannata ottaa. Ainakin jos kuuntelee sitten niitä omia keikkanauhoituksia. Tulee mieleen, että ei ne tanssijat taida musiikista mitään ymmärtää...

Jos musiikki on tilaisuuteen sopivaa ja täyttää juuri sen tehtävän mitä tilaaja haluaa, niin silloinhan se on parasta musiikkia, jos ei soittajalle, niin nimenomaan tilaajalle. Kokenut muusikko on mielestäni jonkinlainen ammattikokki, joka haluaisi asiakkaidensakin olevan kulinaristeja musiikin suhteen. Suurin osa suomalaisista kuitenkin syö mieluiten pizzaa kuin mitään 20 -ruokalajin taideluomuksia. Tutti Frutti di Mare ja Quattro Stagioni a la Vivaldi, Paradisoakaan unohtamatta, ruokalistalle.. Pizzapohja rapeaksi ja paljon tomaattia ja juustoa päälle niiin menestysresepti on taattu. Ei maksa paljoa ja kukaan ei huomaa tai edes välitä, jos raaka-aineet tulevatkin tölkistä ja pakastimesta. Ruuttaavat vielä perhanat ketsuppiakin pizzansa päälle. Vielä kun saisi kepappia ...

Ugh, pizza enrico on puhunut
manjaana
29.11.2005 17:55:18
Ruuttaavat vielä perhanat ketsuppiakin pizzansa päälle. Vielä kun saisi kepappia ...

Mäkkiiiiii, kukas se sitä ketsuppia... ;o)
Rumbaa, ihojen tanssia vastakkain.
Martso
29.11.2005 18:02:16
Mäkkiiiiii, kukas se sitä ketsuppia... ;o)

Minulla oikeasti etoo ihmiset jotka tunkee ketsuppia tai sinappia poikkeuksetta minkä tahansa ruoan päälle.
omarklah
29.11.2005 18:14:30

Minulla oikeasti etoo ihmiset jotka tunkee ketsuppia tai sinappia poikkeuksetta minkä tahansa ruoan päälle.

Kyänäinno ja kun ne yleensä laittaa sitä vielä niin paljon, että ruoan maku peitty...
omarklah
29.11.2005 18:22:55

Käy itse katsomassa musiikkibusines osastolta. Toimistohinnaksi on mainittu 800 euroa, näistä 650 tai 750 eurosta mitkä mainitaan siinä, en tiedä. Katso samalla kotisivut siltä nickiltä ja se kuin monta äijää siinä bändissä on, niin ymmärrät ettei tuossa ole järjen häivää. Vaikka tuo olis netto, niin halpa on, tosi halpa.

Olihan siitä puhetta jo viime viikolla, että näitä vois alkaa pikkuhiljaa valaisemaan...

Nojoo - aikas halvalla menee...
Meiän bändissä on 6 henkeä ja joskus vielä äänimes päälle - noin alas ei ole menty.
Keikkaa on ollut vähän hintsummin viime aikoina, mutta ne mitä on ollut on sitten rahallisesti paikannut niitä tyhjiä viikonloppuja...
Riksteri
29.11.2005 19:15:55
Kyänäinno ja kun ne yleensä laittaa sitä vielä niin paljon, että ruoan maku peitty...

Ihan käytännön esimerkkinä tästä voisi ottaa Tikka Masalan syntymisestä kertovan (tosi?)tarinan, jonka mukaan lontoolainen asiakas valitti intialaiselle kokille perinneruokansa olevan liian kuivaa. Kokki vei annoksen takaisin keittiöön, sotki tölkillisen tomaattipyreetä, kookosmaitoa ja mausteita keskenään ja kippasi koko sekoituksen riisin päälle. Hyvää oli ja tänä päivänä Tikka Masala on ohittanut fish and chipsit suosituimmuudessa.

Musiikissa on se hyvä puoli, että jos jaksaa edes hieman kuunnella yleisöä ja kokeilee jotenkin laskeutua heidän tasolleen, saattaa samalla keksiä sellaisen reseptin, johon tekijänoikeudet liittämällä voi tienata paljon enemmän rahaa kuin kokkaamisella.
poppamies
29.11.2005 20:49:22

Jos on hyvä niin on hyvä... ei siihen välttämättä mitään teostostereonia tarvita.
Myytävänä Fender 15" 150W bassoelementti! Ehjä ja EDULLINEN!
jjussila
29.11.2005 21:11:42
Sinappi-ketsuppi kuuluu vaikka marjapuuroon...prkle......joo
Just niin... ja kyllä jämpti on näin!?...joo
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)