Manicci 28.11.2005 21:19:59 (muokattu 28.11.2005 21:22:31) | |
---|
Ajattelin jollain soitinrakentajalla teettää tuohon Squieriini paremman satulan, ja samalla mietin, että paljonkohan maksaisi teettää sellanen joku "erikois-satula" mikä korjaisi hieman noiden ensimmäisten nauhojen vireitä? Edit: siis kun on hieman ongemaa noiden sointujen kanssa. Vaikka jkainen vapaa kieli ollessaan vireessä, jotkut soinnut kuulostavat epävireisiltä.. Intonaatio on ok. Rock'n'Roll nousee |
Lilli 28.11.2005 21:40:58 (muokattu 28.11.2005 21:43:45) | |
---|
Ajattelin jollain soitinrakentajalla teettää tuohon Squieriini paremman satulan, ja samalla mietin, että paljonkohan maksaisi teettää sellanen joku "erikois-satula" mikä korjaisi hieman noiden ensimmäisten nauhojen vireitä? Edit: siis kun on hieman ongemaa noiden sointujen kanssa. Vaikka jkainen vapaa kieli ollessaan vireessä, jotkut soinnut kuulostavat epävireisiltä.. Intonaatio on ok. Kyllä varmasti ammattikitarantekijä sellaisen luisen earvanan tekisi. Mutta onko se laillista, onko Earvanalla patentti tuotteeseen? - Toisaalta siinäpä iltapuhdetta hinkkailla viilalla tuhannesosamillin tarkka kopsu, itse kai saa rakennella, jonsei myy. Onko muuten paitövei selvinnyt mistä Suomesta saisi oikeita Earvanoja. Custom-Soundsissa on kuulemma joskus ollut, mutta ei vähäisen menekin vuoksi ole enää. Vaan olisiko kysyntä uudelleen virinnyt M.netin ansiosta? 'Tärkeintä on dägä-dägä!' - MAN |
Kumiankka 28.11.2005 21:58:51 | |
---|
Saksan t-kaupassa taisi olla irtonaisena earvanaa... |
Manicci 28.11.2005 23:31:11 | |
---|
Rock'n'Roll nousee |
Saksan t-kaupassa taisi olla irtonaisena earvanaa... Eikös tuo tule halvemmaksi, kun ostaa sen suoraan tuolta? http://www.earvana.com/ E: Meneekö esim. tommonen stratoon suoraan? Ei mene.... Sovittaminen ei tosin ole kauhean hankalaa. (kts. earvanan sivut) .taidemok aakom ediaT |
Juzzu 29.11.2005 11:00:05 | |
---|
Tavallista satulaakin voi siirtää sen jokusen kympin, korkeintaan puol milliä eteenpäin. On niinkuin sellainen "köyhän miehen earvana", mutta kuitenniin vähän parempi kuin tavallinen satula. Kannattais myös tarkistaa kuinka korkea nykyinen satula on. Jos kielet tulee hirveen korkealta ekoille nauhoille venyvät ne kovasti alkunauhoilta soitellessa ja vire on sitten mitä on. Eli kun painat kieltä 3. nauhalta, ei kielten ja 1. nauhan väliin pitäisi juurikaan happea jäädä - tällöin kielet lähtee satulalta tarpeeksi alhaalta. |
Manicci 29.11.2005 12:27:58 | |
---|
Tavallista satulaakin voi siirtää sen jokusen kympin, korkeintaan puol milliä eteenpäin. On niinkuin sellainen "köyhän miehen earvana", mutta kuitenniin vähän parempi kuin tavallinen satula. Kannattais myös tarkistaa kuinka korkea nykyinen satula on. Jos kielet tulee hirveen korkealta ekoille nauhoille venyvät ne kovasti alkunauhoilta soitellessa ja vire on sitten mitä on. Eli kun painat kieltä 3. nauhalta, ei kielten ja 1. nauhan väliin pitäisi juurikaan happea jäädä - tällöin kielet lähtee satulalta tarpeeksi alhaalta. Kiitos vinkeistä. Tuota mietinkin, että kun kaikki kielet tuntuvat olevan suunnilleen samanverran liian korkeassa vireessä ensimmäisiltä nauhoilta, niin auttaisiko ihan satulan pieni liikuttaminen. Rock'n'Roll nousee |
Tim 29.11.2005 12:59:15 | |
---|
Eikös tuo tule halvemmaksi, kun ostaa sen suoraan tuolta? http://www.earvana.com/Kiitti vinkistä. Tilasinpa sitten tuolta. $32.45 hinta postikuluineen. Saa nähä mitä tulee. Oli vähän heikosti muokattu shoppiohjelma. Default tekstejä monissa linkeissä. |
Pnctocn 29.11.2005 21:33:43 (muokattu 29.11.2005 21:39:34) | |
---|
BFTS voisi kanssa olla ratkaisu, siis millin kymmenesosia pois ekan nauhan ja satulan välistä ja hienosäädöt hieman uusiksi, onnistuisi varmaan samalla helposti kun tuon satulan uusisit. Tekeminen onnistuisi varmaan yksinkin, en itse kuitenkaan luottanut omiin kykyihin yhtä paljon kuin ammattimiehen. Alla linkki tee-se-itse-miehelle EDIT:linkki ei toiminut, kokeillaan uudestaan - siis tuo alla oleva rimpsu kun yhdistetään yhdeksi linkiksi pitäisi päätyä patenttiviraston sivuille. http://164.195.100.11/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO1&Sect2=HITOFF&d= PALL&p=1&u=/netahtml/srchnum.htm&r =1&f=G&l=50&s1='6,143,966'.WKU.&OS= PN/6,143,966&RS=PN/6,143,966 "Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin" |
Tim 29.11.2005 23:28:12 | |
---|
Tossa feitenissä on se, että pitää olla sitten semmonen mittari jossa on ne feiten offsetit ohjelmoituna. Pitää siis virittää sopivasti pieleen joka kieli. Semmonen mittari maksaa kai minimissään saman kun 2 earvanaa :/ Eikä sitä saa halutessaan pois, kun on sahattu otelautaa. |
vrajala 29.11.2005 23:55:45 (muokattu 29.11.2005 23:56:04) | |
---|
Tossa feitenissä on se, että pitää olla sitten semmonen mittari jossa on ne feiten offsetit ohjelmoituna. No ei kai? Kait sen voi muutenkin virittää kohdalleen, kun muistaa vaan kuinka paljon mikäkin kieli oli pielessä. Ja mihin suuntaan. Ja sitäpaitsi alkuun on kai ihan sallittua käyttää lunttilappua? Mutta sentin tarkkuudella toimivan mittarin se muistaakseni vaatii. Mää sano. |
Juzzu 30.11.2005 07:39:16 | |
---|
Kyl mä oon korvalla intonaatiot säätänyt (ja sen kyllä huomaa). No ei vaan, jos kyse on omasta instrumentistä jolla soittelee muutenkin paljon, niin kyllä sen soittaessa huomaa missä mättää ja mitä pitää tehdä. Eri asia on sitten tuntemattomat "kohta pitää olla valmista"-soittimet.. Mutta kyllä oma korva riittää mulle omien kultsujen kanssa. ... pakko kö ei raaski kunnon mittareita ostaa :P |
Pnctocn 30.11.2005 08:33:22 | |
---|
Tossa feitenissä on se, että pitää olla sitten semmonen mittari jossa on ne feiten offsetit ohjelmoituna. Pitää siis virittää sopivasti pieleen joka kieli. Itsellä toimii ilman tuota mittariakin (esim peterson) ihan hyvin (virittelen bossin tu-12:lla), varmaan lopputulos olisi parempi jos hoitaisi hienovirepuolen kuntoon - ei vain omissa korvissa ole enää tarvetta. Earvanan huono puoli (hyviä onyllä jo paljon) on, minun mielestäni, se että se on hel...tin ruma. "Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin" |
Tim 30.11.2005 10:12:44 | |
---|
Joo, pystyy ton feiten virityksen tekemään normaalimittarillakin. mutta sitten pitää ne offsetit siinä tosiaan laittaa oikeiksi. Eikä toi feitenkään taida välttämättä vaatia otelaudan lyhennystä, kun niilläkin on tommonen hyllysatula kehitetty, missä osa satulaa tulee laudan päälle. No earvana oli tarpeeks halpa heräteostokseks :) saa nähä onko niin susiruma, että päätyy pakin pohjalle, vai tuleeko käyttöön. Mun kitaraan tulee niin paljon glitteriä, ettei sitä ehkä siitä huomaa ;P |
Juzzu 30.11.2005 10:14:50 | |
---|
Mun kitaraan tulee niin paljon glitteriä, ettei sitä ehkä siitä huomaa ;P No myyt sen mulle jos ei kelepaa. Oisit kyllä voinu vihjata että oot tilaamassa, oisin lähteny kimppaan :o) |
asdfg 30.11.2005 11:20:16 | |
---|
Tossa feitenissä on se, että pitää olla sitten semmonen mittari jossa on ne feiten offsetit ohjelmoituna. Pitää siis virittää sopivasti pieleen joka kieli. Semmonen mittari maksaa kai minimissään saman kun 2 earvanaa :/ Eikä sitä saa halutessaan pois, kun on sahattu otelautaa. Eikös tuon feitenin saa helpostikin pois? Siirtää satulaa ja lisää otelaudan lyhennyksen paksuisen listan satulan ja otelaudan väliin. Eikä hyvin tehtynä edes juuri erotu. |
Aki 05.12.2005 03:35:44 | |
---|
Ihan ässä ilmainen viritysmittariohjelma tietokoneelle. Tarkempi kuin mikään asia maailmassa, ja hirmukiva: http://www.hitsquad.com/smm/programs/AP_Guitar_Tuner/ Ja usein ekojen nauhojen hienovireongelmat johtuu juuri liian korkeasta satulasta. Mutta Earvanan kanssa sen saakin sitten jo oikeasti kokonaan kohdalleen, normaalia satulaa madaltamalla vain ihan ookooksi. -Aki. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |