Aihe: DDX3216 ryhmät?? 1 | |
---|---|
![]() 25.11.2005 12:56:15 | |
Mitä hemmettiä olen unohtanut painaa?? Kun olen yrittänyt B:n ddx3216 16bussia saada toimimaan niinkuin niiden pitäis, eli voisin käyttää normaali ryhminä. Routing osastolta ohjaan vaikka nyt kanavan 1 pannaus keskellä ryhmään 1-2.Tämän jälkeen tarkistan ja sinne menee tavaraa, mut kun otan routing osassa vielä MAIN nappulan pois niin jo loppuu ääni?? Mitä voi tehdä. Mulla on kokemusta DM1000:sta ja B:kin toimii muuten niin kuin unelma. Mulla ADAT 1616 kortti ja ADA8000 että pystyn ottaan sisään 20mic jne.. toinen kysymys jos käytän ADAA ja haluisin analogia pihalle yhtä-aikaa kun sisälle, niin saanko käytettyä ADAN ulostuloja? Vai onko se vaan että joko sisään tai ulos? Eli voisin miksata livenä 20 kanavaa ja ottaa ryhmät 1-8 ulos ADAN kautta Protools 002Rack analog inputteihin ja ryhmät 9-16 ADAT väylää pitkin. Ja jos löytyy hyviä vinkkejä millä saa B:stä kaiken irti live/monitori/äänityspöytänä. Eli ´miksaan livenä ja vedän monitorit etupäästä ja saisin vieläpä kaikki narulle nätisti eri raidoille. Kiitti kaikille jo etukäteen!! | |
![]() 25.11.2005 17:04:04 | |
Mitä hemmettiä olen unohtanut painaa?? Kun olen yrittänyt B:n ddx3216 16bussia saada toimimaan niinkuin niiden pitäis, eli voisin käyttää normaali ryhminä. Routing osastolta ohjaan vaikka nyt kanavan 1 pannaus keskellä ryhmään 1-2.Tämän jälkeen tarkistan ja sinne menee tavaraa, mut kun otan routing osassa vielä MAIN nappulan pois niin jo loppuu ääni?? Mitä voi tehdä. En ole BUSseja käyttänyt varsinaisesti mutta sanoisin näin että BUSsi pitää sieltä vielä reitittää takaisin johonkin kanavaan (tai sitten suoraan lähtöön) jotta siitä kanavasta tulisi sitten sen ryhmän "master-kanava" Mulla on kokemusta DM1000:sta ja B:kin toimii muuten niin kuin unelma. Mulla ADAT 1616 kortti ja ADA8000 että pystyn ottaan sisään 20mic jne.. toinen kysymys jos käytän ADAA ja haluisin analogia pihalle yhtä-aikaa kun sisälle, niin saanko käytettyä ADAN ulostuloja? Vai onko se vaan että joko sisään tai ulos? Eli voisin miksata livenä 20 kanavaa ja ottaa ryhmät 1-8 ulos ADAN kautta Protools 002Rack analog inputteihin ja ryhmät 9-16 ADAT väylää pitkin. Ja jos löytyy hyviä vinkkejä millä saa B:stä kaiken irti live/monitori/äänityspöytänä. Eli ´miksaan livenä ja vedän monitorit etupäästä ja saisin vieläpä kaikki narulle nätisti eri raidoille. Juuri noin on minullakin käytössä: FOH-miksaus reitittämällä kaikki kanavat MAINiin ja sieltä PA:lle. Monitorit normaaliin tapaan 4:llä AUXilla ja AUXit reititettynä Multi Out 1 - 4:ään. Auxit tietysti POST FADEReinä. Sitten minulla on Analog IN 1 - 16 reititettynä DI 1 - 16:een ja nämä ADATilla RME:n DigiFaceen ja läppäriin. Tätä samaa setuppia olen myös käyttänyt siten että ajetaan sieltä läppäristä 16 raitaa takaisin DDXään kanaviin 17-32 ja käytetään playbackinä treenikämpässä ta himassa kun haluaa "soittaa koko bändin kanssa" vaikka joku tai kaikki muut puuttuisivat. | |
![]() 25.11.2005 20:30:17 | |
Monitorit normaaliin tapaan 4:llä AUXilla ja AUXit reititettynä Multi Out 1 - 4:ään. Auxit tietysti POST FADEReinä. Öö..eikös tuolloin sitten kanavaliuku vaikuta monitorinkin mökään? Eli jos on PRE FADER, aux otetaan ennen liukua ja saliäänen balanssin säädöt ei vaikuta monitoreihin? Humppaa tai soita humppaa | |
![]() 26.11.2005 19:17:54 | |
Öö..eikös tuolloin sitten kanavaliuku vaikuta monitorinkin mökään? Eli jos on PRE FADER, aux otetaan ennen liukua ja saliäänen balanssin säädöt ei vaikuta monitoreihin? No tottakai PRE-Fader, taisi olla aivoissa hikkaa tai jotakin ;-) | |
![]() 27.11.2005 14:40:20 | |
En kyllä nyt saanut mieleistäni vastausta vielä kysymyksiini. Kiitos vastaajille. Mutta jos jotain kiinnostaa vielä kommentoida niin kommentoi ihmeessä. pitää vaan yrittää vielä keksiä ratkaisua itse. | |
![]() 28.11.2005 22:24:07 | |
Eipä tuo ryhmien ajo main-outtiin taida onnistua. Tai siis DDX-termejä käyttäen, BUSseja ei voi reitittää main-outtiin. Lähin analogimikserin ryhmiä korvaava toiminto taitaa DDX:ssä olla "Group", sillä pystyt ketjuttamaan liukuja siten että yhtä siirtämällä muutkin saman ryhmän liu'ut siirtyvät. Eikä liukujen tarvitse olla samalla sivulla.* "Isolate"-napilla pystyt hetkellisesti purkamaan nämä ryhmät jos haluat tehdä muutoksia kanavien keskinäiseen balanssiin. Niin ja tietty myös livetilanteessa kätevät mute-ryhmät löytyy behrusta. *Tällä toiminnolla onnistuu vaikka sellainen järjestely että tilan salliessa jätät esim CH17-32 -sivulle liukuja vapaaksi vierekkäin. Sitten ryhmität kanavia tarpeen mukaan ja sitten lopuksi liität yhden tälläisen "tyhjän" liu'un mukaan. Seuraavalle ryhmälle sama homma, ja viereinen tyhjä liuku käyttöön jne. Kun kaikki kanavat on ryhmitelty, voi ryhmiä sitten säädellä näillä tyhjillä liu'uilla. Vaatii kyllä merkintöjä pöytään että ei mene sekaisin, mutta näinhän se on analogipuolellakin. Tällä tavalla myös nuo varsinaiset BUS-väylät jäävät live-esityken taltiointiin. Nähdäkseni niitä ei kyllä oikein muuhun voi käyttääkään. Pitkä ja sekavahko teksti, toivottavasti jotain (uutta?) selvisi! Lisää vaan hanaa ni hyvä tulee! | |
![]() 28.11.2005 23:43:33 | |
Eipä tuo ryhmien ajo main-outtiin taida onnistua. Tai siis DDX-termejä käyttäen, BUSseja ei voi reitittää main-outtiin. Lähin analogimikserin ryhmiä korvaava toiminto taitaa DDX:ssä olla "Group", sillä pystyt ketjuttamaan liukuja siten että yhtä siirtämällä muutkin saman ryhmän liu'ut siirtyvät. Eikä liukujen tarvitse olla samalla sivulla.* "Isolate"-napilla pystyt hetkellisesti purkamaan nämä ryhmät jos haluat tehdä muutoksia kanavien keskinäiseen balanssiin. Niin ja tietty myös livetilanteessa kätevät mute-ryhmät löytyy behrusta. Eipä voikaan BUSseja lähettä OUTeihin, ei, mutta takaisin johonkin kanavaan kyllä, ja siinähän onkin sitten sille prosessointia, EQ:ta ym käytettävissä ja kanavan liuku toimii ryhmän MASTERina. | |
![]() 29.11.2005 00:13:17 | |
Eipä voikaan BUSseja lähettä OUTeihin, ei, mutta takaisin johonkin kanavaan kyllä, ja siinähän onkin sitten sille prosessointia, EQ:ta ym käytettävissä ja kanavan liuku toimii ryhmän MASTERina. Jaa, tosiaan! Tämäkin vaihtoehto taitaa sitten rajata sisääntulojen määrää (I/O-sivulta joutuu vähintään yhden 8-kanavan sisääntulopalikan uhraamaan ryhmille?) mutta on varmasti helpommin hahmotettavissa kuin nuo Group-ryhmittelyt. Aina sitä oppii uutta... Lisää vaan hanaa ni hyvä tulee! | |
![]() 29.11.2005 14:51:32 | |
Kiitos kaikille vastaajille. Osan olin jo kerinnyt selvittää itsekin. Mutta toi Group-juttu korjas potin! Olishan toi nyt pitäny muistaa jo Yamaha maailmastakin. Eli vinkkinä kaikille kuinka tehdä "DCA"ryhmä! Otetaan esimerkkinä vaik rummut: BD (chan1) mutegroup (A) fadergroup (A) BUS-sivu liuku 1 fader&mutegroup (A) SN Top (2) (B) (B) Bus-sivu liuku 2 (B) SN bot (2) (B) (B) Bus-sivu liuku 2 (B) RT (3) (C) (C) Bus-sivu liuku 3 (C) RT2 (3) (C) (C) Bus-sivu liuku 3 (C) FT (3) (C) (C) Bus-sivu liuku 3 (C) HH (4) (D) (D) Bus-sivu liuku 4 (D) OH L (4) (D) (D) Bus-sivu liuku 4 (D) OH R (4) (D) (D) Bus-sivu liuku 4 (D) Siinä on rummuista tehty "DCA" Ryhmät. Eli Sama periaate kuin VCA:ssa. Eli teet soundchekissä miksauksen ja balansin ja sit teet ryhmän ja otat mukaan Bus sivulta yhden liun joka toimii keikan aikana ryhmän "DCA"/master liukuna. Näin saa miksauksen yhdelle sivulle helposti. Jos tilanne muuttuu otat alkuperäisen sivun ja IOSLATE painikkeella muutat tilanteen ja taas mentiin!! EN ole vielä kerinnyt kokeileen mut todennäköisesti voi vielä jopa nauhoittaa Bussien kautta kun ROUTING osastolla ottaa PRE eli ennen liukua käyttöön ja PAN seurauksen pois. Eikä tartte käyttää erikseen kanavaliukuja! Sanokaa jos olette eri mieltä, mut kävin jo kokeilees ja ainakin "DCA" toimii!! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)