Aihe: Miksaaminen/soittaminen umpikujaan
1
Henko
25.11.2005 16:28:13

Tuli nauhoitettua todella pelkistetty biisi, mikä omasta mielestä toimi sellaisenaan, ilman useampia päällekkäisraitoja ym. sälää. Kuitenkin "varmuudeksi" vedettiin eri raidoille lisäkitaroita ym. ja ajateltiin, että "jos se kuitenkin tarvii jotain". Miksausvaiheessa sitten huomattiin, että alkuperäinen idea olisi ehkä ollut toimivampi, mutta täsmälleen samanlaista kitararaitaa ei sitten ollutkaan, kun ajateltiin, että nää eri raidat yhdessä on parempi, ja mitä sitä turhaa sälää jättämään koneelle. No, onneks ei oo myöhäistä nauhoittaa sitä alkuperäistä ideaa edelleen, pelkistettynä.
Turhahan sitä on niitä tietokoneita syyttää, mutta kyllä siinä miksausvaiheessa tuli sellainen olo, että niillä on liian helppo alkaa kikkailemaan.
Olen true-uskottava.
cubasisti
25.11.2005 21:17:53
Niin... äänityssoftat ovat non-destruktiivisia sitä varten, ettei tarvitsisi tuhota materiaalia.

Mutta voihan sitä muutenkin vaikka miksata itsensä umpikujaan. Jos vaikka nostaa kaikkea pikku hiljaa niin kauan, että kaikki feiderit ovat tapissa eikä ole enää headroomia jäljellä... Sitten vaan kaikki nollaan ja uudestaan alusta. No joo, tästäkin on mahdollista toipua nykyisillä DAW-härveleillä.
Timo JM
26.11.2005 10:05:47

Mulla on toisinaan tapana, vähän tilanteesta ja biisistä riippuen, soitella erilaisia skittoja. Niitä täytyy vaan sitten karsia rankalla kädellä, ettei homma mene liian tukkoiseksi. Kaikkia ideoitahan ei voi käyttää vaikka kuinka haluais, vaan pitäis yrittää löytää se jokin mikä palvelee biisiä parhaiten.
...siis mun mielestä.
MJP
28.11.2005 18:02:10
On se kuiteskin parempi käyttää mutea joillekin raidoille kuin kaivata puuttuvaa elementtiä miksatessa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)